مطابق اعلام سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا (NHTSA) ، کمپانی بامو به دلیل یک فراخوان که مدلهای اخیر مینی کوپر را شامل میشود، به جریمهای بالغ بر ۴۰ میلیون دلار محکوم شده است.
این سازمان از ماه سپتامبر میلادی، تحقیقاتی را پیرامون تأخیر بامو در اصلاح خودروهایی که در استانداردهای تصادف جانبی مشکل داشتهاند و از جمله مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مینی کوپر ۲ در، کوپر S و JCW هاردتاپ، آغاز کرده بود. بامو از آن زمان، تآیید کرده که با توجه به عدم اطلاع این مشکل به NHTSA در عرض ۵ روز، تأخیر در تکمیل اطلاعات هشدار اولیه، عدم آگاهیرسانی به مالکان خودروها و به طول انجامیدن زمان ارائه اطلاعات مربوط به فراخوان به NHTSA، از قانون تخطی کرده است.
مطابق این حکم، بامو مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به صورت نقد پرداخت میکند و ۱۰ میلیون دلار دیگر را در طول ۲ سال به منظور حقوق یک مأمور رسیدگی، توسعه نرمافزار تحلیلگر برای تشخیص مشکلات ایمنی، آموزش نمایندگیها برای عدمفروش خودروهای فراخوانیشده (پس از خرید توسط یک کارمند NHTSA)، ثبت گزارشهای ماهانه فراخوان و اطمینان دادن به NHTSA از استفاده از «بهترین روشها» صرف خواهد کرد. ۲۰ میلیون دلار دیگر نیز در صورتی که بامو حکم را بهدرستی اجرا نکند، به مبلغ جریمه کمپانی اضافه میشود.
این مشکل از سه مدل هاردتاپ کوپر ۲۰۱۴ نشأت میگیرد که سال گذشته در NHTSA تحت آزمایش تصادف قرار گرفتند و نتوانستند شرایط لازم را برای حفاظت سرنشینان عقب در مقابل ضربات جانبی به خودرو برآورده کنند. بامو در واکنش به این موضوع، تصدیق کرد که «کوپر» از دادههای مدل سنگینتر «کوپر S» استفاده کرده و «کوپر» در وزن سنگینتر، شرایط را برآورده خواهد کرد. در دسامبر ۲۰۱۴، بامو یک فراخوان برای نصب پوشش فوم در پنلهای جانبی برخی مدلهای خاص ۲۰۱۴ برنامهریزی کرد و در ژانویه ۲۰۱۵، مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کوپر را برای اصلاح برچسبهای وزنی فراخوان داد. در نتیجه، شرایط این خودروها ظاهراً به حدّ مطلوب رسید. با این حال، در ماه جولای سال جاری میلادی، NHTSA برای خودروی سنگینتر کوپر S مدل ۲۰۱۵ بدون لایه اضافی، تست تصادف انجام داد و مشاهده کرد که این مدل نیز همانند کوپرهای اولیه، در این زمینه ضعف دارد. بامو در همان ماه، فراخوان اولیه را به مدلهای ۲۰۱۵ نیز گسترش داد و در مجموع ۱۵ هزار و ۶۵۳ دستگاه خودرو از این موضوع تأثیر پذیرفتند.
در فراخوانهایی جداگانه مربوط به ایمنی تصادف، مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از مینی کوپر، کوپر S و JCW (و همینطور مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بامو i3) در ماه اکتبر فراخوانده شدند. در این خودروها، این امکان وجود داشت که کیسههای هوای مسافر جلو در هنگام وقوع تصادف، عمل نکنند. در ماه نوامبر، بامو مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مینی کوپر و کوپر را به خاطر ضعف حسگرهای کیسه هوای مسافر جلو در بالشتک صندلیها فراخوانی کرد. این در حالی بود که قبلاً در ماه آوریل، مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ کوپر نیز به دلیل مشکلی مشابه فراخوانده شده بودند.
مهران
۲ دی ۱۳۹۴تفاوت ارزش جان انسانها در بلاد کفار و خاورمیانه
حالا بعضیا بیان بگن چرا مردم میرن آمریکا
usa & japan
۲ دی ۱۳۹۴همینایی که ادعاشون میشه باور کن اگر بهشون بگن شغل و خونه و گرین کارت برات آماده هست میتونی بری آمریکا با کله میرن…شده کلیه شون رو بفروشن پول بلیط بدن میرن…
Hitler
۲ دی ۱۳۹۴در بلخ گنه کرد آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
luis
۲ دی ۱۳۹۴گنه کرد در بلخ…… درستشه
مطالعاتتو زیاد کن به جای متعصب بودن به اون نازی خون خوار
بلخ و شوشترم نداریم دیوان دادرسی امریکا که از قضا کدخدای جهانم هست یغه فیفا رو میگیره یقه رئیس حمهور خودشم که بیل کلینتون باشه میگیره یقه فولکسم میگیره به جاش یقه تویوتا و جنرال موتورز هم اگه لازم باشه میگیره
به جا این شعرا افتضاح کشور تعصبتو جمع کن
سلطان سه پرتون که تو توکیو دفتر طراحی اصلیشو میزته
سلطان پورش که دهه 80 مهندسای تویوتا رو برا بالا بردن کیفیت محصولاتش استخدام میکنع
ساطان فولکس که تغلب در دیزل گیت میکنه
سلطان بی ام هم که زارتو زارت فراخان میده و جریمه میشه ننگ بر اینن همه تعصب بی دلیل که حاظر به پذیرش واقعیت نیستید چون فقط باباهااااا در n سال پیش گفتن فلان کشور بهترین خودرو سازه شماها هم بدون مطالعه پیروی میکنید
موسی
۲ دی ۱۳۹۴http://www.cnbc.com/2014/07/02/car-buyers-are-most-loyal-to-these-brands.html
لکسوس کجاست ؟؟؟دوستان هرکاری بکنید،فعلا تو تمام مقایسه ها لکسوس داره شکست میخوره
کار اند درایور معتبر نیست ؟؟؟؟
باشه
مقایسه بین بنز سی و بی ام و سری سه و لکسوس ای اس رو تو کارادوایس دیدی ؟؟
بنده خدا لکسوس از بین 4 تا به زور 4 ام شد یعنی رتبه پایینتری نبود وگرنه بهش میدادن
حالا برو به امار فروش کرولا افتخار کن
Hitler
۲ دی ۱۳۹۴هشت سطر از چهار کلمه ی تغلب،ساطان و میکنع و حمهور بنویس بعد بیا جلو من از مطالعه حرف بزن
یکبار گفتم دوباره میگم،آی دی من به هیچ کس ربطی نداره،کمااینکه من به این باور رسیدم ناسیونال سوسیالیسم در اکثر مواقع بهتر از بقیه مکتب های عقیدتی سیاسی هست،و دوباره میگم،مهد صنعت آلمان هست و با اینکه بقیه دارن خیلی خیلی خوب پیشرفت میکنن،ولی خیلی غیرمحتمل هست که بتونن ازشون جلو بزنن.
درمورد دیزل گیت هم نظر شخصیم اینه اگر فولکس چند سال پیش نتونسته راه حلی برای کاهش آلاینده ها پیدا کنه،پس بقیه چطور پیدا کردند و ماشین تولید کردند؟
یا شایدم اونام مثل فولکس راه دومی انتخاب کردن و هنوز گندش در نیومده؟
درنهایت،با تشکر از مجله پدال،خواهش میکنم کلیک راست رو فعال کنید،بخدا خیلی سخت میشه اینجور بازدید کردن.
قاقالی
۲ دی ۱۳۹۴آمریکاییها جدیدا بدجور یقه آلمانیها رو گرفتن شاید م بخاطر عقب موندن ژاپنیها باشه . ولی نفس کار که احترام به حقوق مصرف کننده است قابل ستایشه.
موسی
۲ دی ۱۳۹۴قبل از اینکه کاربر معلوم الحالی بیاد و اعاده فضل کنه ، شایان ذکر هست که بقیه خودرو سازها خیلی بیشتر از این خرابکاری ها داشتن ولی به دلایل خیلی زیادی، خیلی علنی نمیشد
http://www.motorauthority.com/news/1081205_toyota-to-pay-record-fine-over-lexus-pedal-entrapment
usa & japan
۲ دی ۱۳۹۴عقب موندن ژاپنی ها؟ربطی نداره…بعدشم اونجا ایران که نیست که هر کی هر کی باشه و به هر چیزی دلشون خواست الکی گیر بدن.بحث جهانی هست
luis
۲ دی ۱۳۹۴کل افتخارات المان تو امسال
قهرمانی فرمول یک
بهترین موتور سال
پرفروش ترین برند لوکس جهان
جوایز طراحی نیویورک و انگلیس
کل افتخارات ژاپن امسال
بزرگترین تولید کننده خودرو
بزرگترین فروشنده جهان
اول در قابلیت اطمینان 4 سال متوالی
اول در امنیت و تست نصادفات
اول در ثبت اختراع دنیای خودرو
اول در ارزش برند
اول در تولید و فروش هیبرید
اول در ارزش افزوده دست دوم
اول در نگهداری توسط صاحبان
اول در کم مصرفترین خودرو های 2015
اول در پر فروش ترین برند غیر اروپایی اروپا
تو تمام این اولی ها
ارزش برند بی ام دوم
فروش و تولید فولکس دوم
ثبت اختراع دایملر دوم
امنیت تصادف فولکس ائودی سوم
قابلیت اطمینان و دوام طولانی مدت ائودی سوم
ارزش افزوده دست دوم بنز در رتبه دوم
کلاااااااا زیرشین بازم از رو نمیرین.
موسی
۲ دی ۱۳۹۴راستی بحث خودروهای هایبرید شد گفتم یه نگاهی بندازیم به تولیدات دو کشور
المان: پورشه 918 و بی ام و آی هشت
ژاپن :تویوتا یاریس :)
برتری مهندسی المان قابل انکار نیست
شمام به همون امار فروش اقتدا کن
great britain
۲ دی ۱۳۹۴luis جان از افتخارات آلمان یکی کم کن.
مهندسین بخش فرمول یکشون همشون بریتانیایی محسوب میشن.
در واقع به نام بریتانیا به کام آلمان!!!!!
خسته شده
۵ دی ۱۳۹۴کی اینو میگه که همه انگلیسین؟ اسماشونو بگو ببینم اگه اینقدرمطمئنی
بدون سند و مدرک … زدن عادی شده در این ملک
تیم فرمول یک مرسدس دفتر مرکزیش در یکی از شهرهای انگلیسه فقط همین اونم به خاطر خریدن یه تیمه سطح پائین از این شهر هیچ مهندسی از انگلیس در فرمول یک انگلیس وجود نداره حتی یک نفر جز رئیس دفترشون!
تمامی مهندسینش از آلمان و شرکت بنز هستن ولاغیر سرپرستشونم یک اتریشیه که اونم آلمانی محسوب میشه و قهرمان چهار دوره فرمول یک
حالا بگو چقدر از انگلیسی ها پول میگیی تا اینجوری خرابشون کنی
اینارو گفتم تا بدونی من سالهاست غرق در فرمول یکم ضمن اینکه هیچ تیمه انگلیسی ای مستقل نیست در فرمول یک همشون از مهندسیه شرکت های غیر انگلیسی بهره میبرن این حرف آخرت که به نام و به کام دقیقا درسته ولی برای انگلیسی ها نه آلمانی ها حتی مک لارن هم از مهندسی ژاپنی ها و هوندا استفاده میکنه این جور حرف زدنت یه جور فرار به جلوئه ولی مطمئنا دفع خواهد شد چون اینجا یه سایته تخصصیه و کسی که اطلاعاتش از جنس توهم خالص باشه درش جایی نداره
Hitler
۲ دی ۱۳۹۴آلمانی ها خراب،داغون ،آشغال و گرون اند،ولی من بازم ترجیح میدم یه بنز اس 500داشته باشم تا گرونتریییییییییییییین خودروی ژاپنی یا کره ای.
چرا؟؟؟؟؟؟
شوخی میکنی؟چرا نه؟
نوید جهرمی
۳ دی ۱۳۹۴قیمت محصولات کلاسیک گویای ارزش و اصالت یک برنده. آیا ژاپنی ها و آلمانی ها و امریکایی ها و ایتالیایی ها و انگلیسی ها یکسانن؟
مهرداد
۲ دی ۱۳۹۴این یعنی احترام به حقوق مشتری و مشتری مداری ،،،توجه داشته باشید میگه اشکال در (استاندارد تصادف جانبی ) چیزهایی که در خودروسازهای داخلی هیچوقت شنیده هم نشده !
mohammad_boss429
۲ دی ۱۳۹۴فقط 5 روز تاخیر ؟؟؟
sina
۲ دی ۱۳۹۴تو ایران بخوان بفهمن مشکل از کجاس 5 روز طول میکشه فقط چه برسه اطلاع هم بدن
-Ali-
۲ دی ۱۳۹۴دنبال چه چیزای بیخودی میرن اینا. اینجا ماشین میسازن دنده عقب نداره . به فکر کارگرای اون کارخونه نیستید به فکر تولید ملی المان و ارز آوری خودروهاشون باشید. خیلی بی ظرفیتین.
جریمه نهایت باید 200.000 تومن باشه
پویان
۲ دی ۱۳۹۴200 هزار تومن ?? :))
علی رضا
۲ دی ۱۳۹۴من ی کشور رو میشناسم که در سال بیش از بیست هزار نفر بخاطر تصادف تو جاده ها کشته میده ولی در عوض مردمش امنیت دارن
-Ali-
۲ دی ۱۳۹۴خیلی آشناست . میشه بیشتر راهنمایی کنی
mehdi
۲ دی ۱۳۹۴همشو نگفتی 20 هزار تو جاده چندین هزار در سنین جوانی سکته میکنن از آلودگی هوا میمیرن بله این کشور امن ترین کشور دنیاست
خسته شده
۲ دی ۱۳۹۴جنرال موتورز به قربانیان سوئیچ معیوب 600 میلیون دلار میدهد که کمتر از مقدار پیش بینیه این شرکت است.
کنت فاینبرگ وکیل معروف که ریاست این صندوق(صندوق مستقلی که باید به قربانیان جریمه بدهد) در گزارش نهایی اعلام کرد که 124 نفر در تصادفات مربوط به خودروهای کوچک این شرکت کشته و 275 نفر به طوری جدی دچار صدمات شدنند.
این صندوق در پی فشارهای حقوقی و سیاسی جنرال موتورز به دلیل کوتاهی از افشای این مشکل با آنها روبرو شده بود از سوی ماری باررا مدیرعامل این خودروساز برای جبران این خسارت مشتریانی که بسیاری از آنها از ورشکستگی سال 2009 این خودروساز یعنی مدل های شورولت کبالت و سایر کامپکتهای این شرکت کرده بودنند.
با این همه به دلیل اینکه جنرال موتورز به واسطه سازماندهی مجدد فعالیتش خودر را از برعهده گرفتن مسئولیت های حقوقی مربوط به این محصولات مبرا کرد از شکایت های دریافتی مصون ماند و ممکن است مجبور نباشد به شکایاتی که پیش از اعلام ورشکستگی این خودروساز در سال 2009 متحمل شد پولی پرداخت کند.
بسیاری از شاکیانی که تلاش ناموفق داشته اند تا مصونیتی که این شرکت تحت قانون حمایت در برابر ورشکستگی به دست آورده بود بشکنند و از جنرال موتورز برای خساراتی که تحت پوششش صندوق فاینبرگ قرار نمی گیرنند شکایت کنند.
علاوه بر 594 میلیون دلاری که تیم تحت سرپرستی فاینبرگ اجازه یافت پرداخت کند جنرال موتورز موافقت کرد 900 میلیون دلار به وزارت دادگستری برای فیصله دادن به شکایت ها در باره خلافهای این شرکت پرداخت کند.
جنرال موتورز برای اصلاح شوئیچ های معیوب برای دو میلیون و 590 هزار خودرو فراخوان داده است سوئیچ های معیوب ممکن است از وضعیت روشن خاموش شده و با غیر فعال شدن باعث خاموش شدن موتور و از کار افتادن فرمان ترمز و ایربگ های خودرو شوند.
طبق تحقیقات انجام شده در سال 2014 به درخواست جنرال موتورز مهندسان و وکلای این خودروساز سالها پیش از اعلام فراخوان سوئیچ های معیوب از این مشکل باخبر بودنند و پس از این گزارش جنرال موتورز 15 نفر از کارکنان خودر را اخراج کرد.
بر اساس گزارش های بلومبرگ از زمان انجام این فراخوان جنرال موتورز سیستم دقیقی را برای شناسایی مشکلات کیفیت خودرو و اعلام زودتر فراخوان ها به اجرا گذاشته است.
موسی
۲ دی ۱۳۹۴یادی هم بکنیم از کیفیت ناب ژاپنی که به قول یکی از بچه ها قطعه معیوب براشون معنی نداره ولی با ایربگاشون کلی ادم کشتن
یادی هم بکنیم از جریمه های مختلف تویوتا که یه نمونش رو در جواب یکی از دوستان با سند ارایه دادم
ali ayat
۲ دی ۱۳۹۴واقعا اونور آبی ها زندگی و مدیریت شون با ما فرق داره البته برای بار هزارم میگم. جان انسان در کشور های جهان سوم ارزشی نداره پس مواظب خودتون باشید
AHMADREZA
۲ دی ۱۳۹۴امیدوارم مشکلش حل بشه
احمد باقری
۲ دی ۱۳۹۴واقعا به نظر شما شایسته نام بی ام و هست که این برند مینی با این ظاهر فاجعه، فناوری نه چندان مناسب و قیمت گذاف، زیر مجموعه اش باشه. واقعا برای بی ام و افسوس.
luis
۲ دی ۱۳۹۴ااااا دوست عزیزمون کجاست؟؟؟؟
بابا فراخان که .فقط مال تویوتا بود
ااااااا
موسی کجایی
بیا دوستم ناراحت نباش خدا بزرگه.
بنتلی
۲ دی ۱۳۹۴خداوکیلی وجدانا تا دیروز نمیگفتین ک مهندسی آلمانی داره و همه چیزشو آلمان طراحی کرده!ولی حالا موقع جریمه آهنگر شده!بگذریم،منظورخاصی نداشتم،بیایم ی قراری بزاریم ک ب همدیگه و سلایق همدیگه احترام بزاریم،خداشاهده با حسن نیت دارم میگم،قبلا هم گفتم ولی کسی استقبال نکرد،نمیخوام ادای روشن فکرا رو دربیارم ولی واقعا لازمه این حرکت،شروع از خودم:قول میدم ب دیگران و سلایق و نظرات آنها احترام بزارم و متعصبانه حرف نزنم
نوید جهرمی
۳ دی ۱۳۹۴یعنی هم جریمشون تو حلقم هم نحوه ی پرداخت جریمه.