بامو در هفتههای آینده تصمیم نهایی خود برای ساخت یا عدم ساخت شاسی بلندهای بیشتر در چین را خواهد گرفت چراکه تعرفههای جدید وضع شده بین کشورهای چین و آمریکا طبق تخمینها باعث میشود ۳۴۴ میلیون دلار از درآمدهای این برند آلمانی در سال ۲۰۱۸ تحت تأثیر جنگ تجاری دو غول اقتصادی جهان قرار گیرد. این را مدیر مالی ارشد بامو آقای نیکولاس پیتر میگوید.
پیتر در مصاحبه با رویترز اعلام داشته است:
ما در هفتههای آینده تصمیم نهایی درباره ساخت محصولات بیشتر در چین را خواهیم گرفت.
مدیر ارشد بامو همچنین اعلام کرده فروش X3 از زمان تصمیم به تولید در آسیا افزایش یافته است و همین امر تکیه به صادرات از آمریکا را کاهش داده است.
ساخت شاسی بلندهای بیشتر بامو در چین قطعاً فرصتهای شغلی و سرمایهگذاری آتی در تأسیسات اسپارتانبورگ کالیفرنیای جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این کارخانه بزرگترین تأسیسات بامو در جهان بوده اما وضعیت آتی آن هنوز مشخص نیست.
کن اسپارکس سخنگوی بامو میافزاید:
اگر تعرفههای وضع شده باعث کاهش رقابتپذیری تولید و فروش بامو در آمریکا شوند نتیجهی آن میتواند بهطور قابلتوجهی کاهش صادرات این برند را در پی داشته باشد و همین امر به نوبهی خود تأثیر منفی روی فرصتهای شغلی و سرمایهگذاری بامو در آمریکا خواهد داشت.
تأسیسات اسپارتانبورگ بامو در حال حاضر به تولید شاسی بلندهای X3، X4، X5، X6 و X7 مشغول بوده اما جنگ تجاری چین و آمریکا فشارهایی را برای انتقال تولید مدلهای موفقی همچون X5 به چین وارد کرده است. خودروهای صادر شده به چین از آمریکا هماکنون با تعرفهی ۴۰ درصدی روبرو هستند.
این خودروساز آلمانی پیش از این صادرات X3 از آمریکا را متوقف و تولید آن را به تأسیسات راسلین در آفریقای جنوبی و شنیانگ در چین منتقل کرده است. بامو ماه پیش اعلام کرد ۴.۲ میلیارد دلار را برای کنترل جوینت ونچر مشترک خود در چین پرداخت میکند و تحلیل گران معتقدند این برند به منظور پیشگیری از اثرات منفی جنگ تجاری چین و آمریکا، تولید محصولات بیشتری را به این کشور آسیایی منتقل خواهد کرد.
AMANTE
۲۱ آبان ۱۳۹۷کمپانی های بزرگ خودروسازی هم نگران افت فروش محصولات شون بخاطر تعرفه زیاد صادرات از کشوری به کشور دیگه است.
اینو گفتم تا نقش خریدار و جلب نظر خریدار رو پر رنگ کنم و بگم چقدر تاثیر گذارن.
حالا اینو با تاثیر خریدار در بعضی از کشور ها مقایسه کنید که ارزش تاثیر گذاری شون رو نمیدونن و حاظرن با کمپانی های کلاه بردار دست به معامله بزنن و در آخر اون محصول مورد نظر رو نگیرند که هیچ، خبری هم از تحویل به موقع نباشه.
محمد حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۷حرف شما در یک بازار رقابتی صحیحه
ولی جایی که رقابت نباشه ، خریدار چندان قدرتی نداره
نوید جهرمی
۲۱ آبان ۱۳۹۷و نکته دیگه این که حاضرنیستن به صرف فلان برند بودن براش هر قیمتی که خواستن بزارن و خریدار هم بخره. مزیت رقابتیشون رو حتی در قیمت گذاری هم باید درنظر بگیرن.
کاش بازار ما هم روزی آزاد بشه.
ارش
۲۱ آبان ۱۳۹۷گویا ترامپ واقعا قهوه ای کرده دنیا رو دوستانی در کانادا از وضعیت نابهسامانی که نتیجه سیاستهای ترامپه خبر میدن من که دیگه به این مجهول اعتمادی ندارم.
آآآآرماااانننن
۲۱ آبان ۱۳۹۷خودشو قهوه ای کرده،یه زمان رئیس جمهور های امریکا که به مجالس بین المللی میرفتن چقدر همه بهشون احترام میزاشتن و جو دوستانه بود و ابهت داشت رئیس جمهور امریکا. اما الان ترامپ هرجا میره با دلخوری برمیگرده و تو اون مجلس همه بهش تیکه میندازن! مثل همین سالگرد پایان جنگ جهانی اول که مکرون بمب بارون کرد ترامپ رو!!
Mohammad
۲۱ آبان ۱۳۹۷واقعا مردم امریکا باید خوشحال باشن
کاهش تولید کمپانی های اروپایی در امریکا یعنی افزایش تولید کمپانی های خود امریکا و جلوگیری از خروج سرمایه
من که هی میگفتم اروپایی ها در زمان اوباما خیلی میدون بهشون داده شد ولی دیگه وقت میهن پرستی رسیده !
آآآآرماااانننن
۲۱ آبان ۱۳۹۷تو نظرسنجی ها سایت ها و روزنامه های واشنگتن پست و بیزنس اینسایدر و ایندیپندنت و یو اس نیوز ترامپ جزو منفور ترین رئسای جمهور آمریکا شناخته شد ( توی سه مجله نمره ترامپ ۴/۲ و مثلا نمره اوباما که جزو محبوبیت ترین ها بود ۶/۵ ) بعد طرف از ۲ قاره اونطرف تر میگه نه عالیه و فلان!! اره تو از کسی که مثلا تو واشنگتن داره زندگی میکنه بیشتر تو بطن ماجرا و نحوه ریاست ترامپ هستی!!
وقت میهن پرستیه پس برو آمریکا! ببخشید یادم نبود اجازه ورود نمیدن :(
تو همین مقاله نوشته باعث کاهش فرصت شغلی و سرمایه در آمریکا میشه!
سام
۲۱ آبان ۱۳۹۷با کلیت کامنت دوست عزیز جناب Mohammad تا اندازه ای موافقم.اما این نکته را هم اضافه کنم که ترامپ نه به مثابه یک شخص، بلکه نماینده یک جریان قوی تجاری در آمریکاست.جریانی که همیشه معترض تعرفه های پایین ورود کالا به ویژه خودرو به بازار آمریکا بوده است.این جریان تجاری حدود چند دهه است که به برون سپاری یا outsource صنایع آمریکا به کشورهای چون چین،مکزیک،برزیل و…..سخت معترض بوده و همچنین مخالف ورود بی قید و شرط کالا از کشورهایی چون ژاپن،چین،کره،آلمان و….است و کلا از یک توازن تجاری برابر و سفت و سخت با دیگر کشورهای دنیا حمایت می کند.در این میان،اوباما نماینده جریان تجاری جهان گرا در آمریکا بوده و بیشتر منافع مالی سهامداران و مدیران شرکت های چند ملیتی آمریکایی مد نظر او بود ولی ترامپ نماینده جریان تجاری درون گراست که بیشتر به تقویت بنیه صنعتی شرکت های آمریکایی در داخل خاک آمریکا و نیز تقویت بنیه مالی مصرف کننده طبقه متوسط آمریکایی،از جمله کارگران صنایع و شرکت های بزرگ و کوچک آمریکایی توجه دارد،شرکت هایی که مالیات های بالای زمان اوباما،اغلب آنها را مجبور به ترک خاک این کشور و استقرار شعبات شان در کشورهای عمدتا آسیای شرقی نموده است.
در دهه های اخیر،ارها نمایندگان تجاری درو ن گرا و یا همان ترامپی در فحوای کلام چنین گفته اند : با تضعیف و بستن شعبات تولیدی شرکت های بزرگ آمریکایی در داخل خاک آمریکا و انتقال شتابان آنها به خارج از مرزهای این کشور و همچنین،با بیکار شدن میلیونی کارگران این کارخانه ها،در نهایت،قدرت خرید کارگران و طبقه متوسط آمریکایی سخت افت نموده و در پی آن فروش شرکت های آمریکایی نیز به شدت پایین می آید و با سقوط فروش شرکت های چند ملیتی آمریکا در وطن خود، برد اقتصادی شان هم در دنیا کم کم رو به نقصان می نهد و در کل،فقر مالی مصرف کننده آمریکایی و کاهش فروش در داخل در درازمدت به ضعف ساختاری شرکت های بزرگ آمریکایی می انجامد و بیشتر به تقویت غول های مالی و صنعتی ساکن در آلمان،ژاپن و کره و… در مقیاسی کوچک تر ،چین و هند و… می انجامد؛هر چند درکوتاه مدت شرکت های آمریکایی در بازارهای جهانی سود کنند.خلاصه،با ضعف مالی شرکت های چند ملیتی آمریکایی در سطح دنیا در نهایت قدرت و نفوذ آمریکا هم در دنیا هم رو به تلاشی خواهد رفت و به یک قدرت درجه دوم در دنیا بدل خواهد شد.
دو جریان (جهان گرا و درون گرا) نفوذ بسیاری در دنیا دارند ولی نفوذ جریان تجاری جهان گرا در رسانه های خبری دنیا به مراتب بیشتر است.در نهایت،هر دو جریان وطن پرست بوده و تنها منافع ملی و احیای ابرقدرتی آمریکا مد نظرشان است فقط در این وسط تاکتیک اقتصادی متفاوتی دارند.یکی بیشتر به منافع مدیران و سرمایه داران و سهامداران می اندیشد و دیگری به منافع مصرف کنندگان طبقه متوسط،کارگران و صنایع بزرگ و کوچک آمریکایی در درون خاک آمریکا.
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۷“اگر تعرفههای وضع شده باعث کاهش رقابتپذیری تولید و فروش بامو در آمریکا شوند نتیجهی آن میتواند بهطور قابلتوجهی کاهش صادرات این برند را در پی داشته باشد و همین امر به نوبهی خود تأثیر منفی روی فرصتهای شغلی و سرمایهگذاری بامو در آمریکا خواهد داشت .” حالا باز یه عده میان میگن که ترامپ با این کارش باعث رونق اقتصاد ایالات متحده شده.
Mohammad
۲۱ آبان ۱۳۹۷خب کمپانی های خارجی که باید اینو بگن
واقعیت اینه که جنرال موتورز و و فیات کرایسلر و البته تسلا اینو فرصت میدونن تا افزایش تولید داشته باشن و این یعنی اشتغال زایی با برگشت سرمایه به داخل خود کشور خود اروپا سال هاست این کارو میکنه فرصت های کاری که کمپانی های بی ام و بنز در امریکا ایجاد کرده بودند یه جورایی شغل کاذب بود
تازه کارشناسان گفتن که تولید امریکا تا ۴ سال دیگه بیشتر از اینی که هست میشه
بی نام
۲۱ آبان ۱۳۹۷کلا مسئله تجارت آزاد اصلا یک بعدی نیست. از یه طرف کارگرای اتومبیل سازی تعدادشون کم میشه ولی ازطرف دیگه کارگرای صنایع فولاد بیشتر میشه. از یه طرف طرفدارای ترامپ میگن تجارت آزاد مشاغل امریکایی رو از بین میبره و از طرف دیگه مخالفای ترامپ میگن تجرت ازاد برای در دور رقابت موندن اقتصاد مفیده.
اما وقتی چین یا حتی اروپا رو در نظر میگیرید که دولت ها به هر روش از صنایع داخلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت میکنن مسئله تجارت ازاد کمی نخنما میشه بخصوص کشوری مثل چین که کاملا با برنامه و مهندسی شده میخواد قدرت اول اقتصادی و نظامی و حتی تکنولوژیکی دنیا باشه دیگه حرف از تجارت ازاد مسخره میشه.