حتماً با خود خواهید گفت که کلاس سدان های لوکس کامپکت تحت تسلط خودروسازهای آلمانی قرار دارد و آئودی و بامو شرکتهای پرطرفدار این عرصه هستند اما آیا جگوار میتواند در برابر این رقبای کهنهکار حرفی برای گفتن داشته باشد؟
جگوار XE – آغاز قیمت از ۲۶۹۹۰ پوند
رقیب بامو سری ۳ به فرم جگوار XE است، خودرویی که بسیار منتظر آمدن آن بودهایم و قطعاً این خودرو سرها را به سمت خود میگرداند.
نمای خارجی خودرو زیبا و کابین جگوار لذتبخش است و مواردی را از مدل اف تایپ الهام گرفته است. سیستم InControl جگوار در XE بصورت استاندارد وجود دارد و صفحه لمسی ۸ اینچی آن به شما اجازه میدهد تا کاربردهای ناوبری، مدیا، تنظیمات تلفن و سیستمهای ایمنی را انجام دهید.
XE با طیف مناسبی از پیشرانهها عرضه میشود که دو نسخهی دیزلی آن از سری پیشرانههای انجینیوم جگوار لندروور بوده و خروجیهای ۱۶۱ و ۱۷۷ اسب بخاری دارند. آلایندگی این پیشرانهی ۲ لیتری توربو زیر ۱۰۰ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر است.
دو پیشرانهی بنزینی توربو با خروجیهای ۱۹۷ و ۲۳۷ اسب بخاری نیز وجود دارند که کارایی بالا و مصرف سوخت خوب را پیشنهاد میکنند اما گل سرسبد این طیف پیشرانهها نسخهی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار ۳۳۵ اسب بخاری است که باعث میشود این خودرو در مدت ۴.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
تنظیمات سواری جگوار واقعاً احساسبرانگیز است. سواری این خودرو کاملاً آرام و ساکت بوده و حتی در راههای ناهموار نیز خونسردانه عمل میکند. سیستم گشتاور برداری در XE وجود دارد بنابراین انتظار میرود که خودرو در راههای تنگ و پرپیچوخم احساس قابلکنترل بودن داشته باشد؛ و با وجود پاسخ تطبیقپذیر به سطح جاده شما حتی در سرعتهای پایین نیز رانندگی ایمنی خواهید داشت.
جگوار XE کاملاً جادار است و سه سرنشین بالغ میتوانند به راحتی در صندلی عقب قرار بگیرند. صندوقعقب نیز حجم ۴۵۵ لیتری داشته و اگر فضای بیشتری بخواهید میتوانید با پرداخت اندکی پول صندلیهای تاشونده را به دست بیاورید.
بامو سری ۳ – آغاز قیمت از ۲۵۱۶۰ پوند
بامو با پرفروشترین خودروی خود یعنی سری ۳ که از سال ۱۹۷۵ تولید میشود به مصاف جگوار آمده است. این خودرو با دارا بودن ویژگیهای اسپورت خود یکی از لذتبخشترین سدان های بازار چه از نظر نمای بیرونی و چه از نظر کارایی است.
با وجود جزئیات مشکی و آلومینیوم برس خورده، پانل خوشطرح و صفحهنمایش لوکس ۶.۵ اینچی که بهصورت استاندارد سیستم ناوبری را داراست، کابین بسیار روی راننده تمرکز داشته و بامو تا حد ممکن تلاش کرده تا کابین راحت باشد.
صندوقعقب سری ۳ نیز همانند جگوار ۴۸۰ لیتر حجم دارد. این خودرو با سیستم کاربردیای عرضه میشود که در آن وقتی پایتان را زیر سپر بگیرید درب صندوقعقب باز میشود.
سه حالت مختلف رانندگی در سری ۳ وجود دارند که عبارتاند از: کامفورت، اسپورت و اکو. سری ۳ قادر است تا هندلینگی خوب، پاسخ فرمان زیاد و پایداری بالا را به همراه سواری راحت عرضه کند.
پیشرانههای ۲ لیتری دیزل استفاده شده در این خودرو طیف قدرت ۱۱۶ تا ۱۸۹ اسب بخاری دارند و در هر کیلومتر کمتر از ۱۰۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکنند. همچنین نسخهی ۳ لیتری با توان تولیدی ۲۵۸ و ۳۱۳ اسب بخاری وجود دارند که حتی با وجود قدرت بالا مصرف سوخت احساسبرانگیزی دارند.
برای آنهایی که پیشرانه بنزینی میخواهند، پیشرانهی ۲ لیتری با طیف قدرت ۱۳۶ تا ۲۵۱ اسب بخاری موجود است. همچنین پیشرانه ۳ لیتری ۳۲۵ اسب بخاری میتواند این خودرو را در ۵.۲ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. هر نوع پیشرانهای برای همه نوع سلیقهای وجود دارد.
آئودی A4 – آغاز قیمت از ۲۶۳۵۰ پوند
این خودرو هماکنون در پنجمین نسل خود قرار دارد و از کابینی بازنگری شده سود میبرد که دارای تکنولوژیهای زیادی است که از آن جمله میتوان به کاکپیت مجازی برجستهی این خودرو با صفحه ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد که اولین بار در آئودی TT دیده شده است. همچنین یک صفحهنمایش ۸.۳ اینچی در کنسول مرکزی قرار دارد. امکان شارژ بیسیم نیز برای کاربر مهیا شده است.
ابعاد این خودرو افزایش یافته و طویلتر و عریضتر از نسل پیشین خود است. همچنین سرنشینان عقب فضای پای بیشتری دارند. صندوقعقب فضای ۴۸۰ لیتری دارد و با تا کردن صندلیها این مقدار به ۹۶۵ لیتر افزایش مییابد.
طیف مناسبی از پیشرانهها نیز برای این سدان وجود دارد: دو نسخه بنزینی ۱.۴ لیتری ۱۴۸ اسبی و ۲ لیتری ۱۸۷ اسبی به همراه نسخه کواترو با قدرت خروجی ۲۴۸ اسب بخار که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیهای را برای این خودرو به ارمغان میآورد.
نسخه دیزلی ۲ لیتری با قدرتهای ۱۴۸ و ۱۸۷ اسب بخاری قابل انتخاب هستند که به خاطر آلایندگی کم از مالیات جادهای معافاند.
این خودرو همچنین از سیستم تعلیق جدیدی سود میبرد بنابراین سواری خودرو بهبود یافته و خریداران میتوانند سیستم تعلیق راحت تطبیقپذیر را با کنترل دامپینگ سفارش دهند بنابراین جادههای ناهموار سواری خودرو را چندان تحت تأثیر قرار نمیدهند.
A4 همچنین سیستم انتخاب رانندگی را داراست بنابراین همانند سری ۳ میتواند تنظیمات رانندگی اسپورت یا اقتصادی را ارائه کند.
کدامیک بهترین است؟
هر سه خودرو تکنولوژیهای زیاد، پیشرانههای کممصرف، ظاهری زیبا و سطوح مناسبی از تجهیزات استاندارد را عرضه میکنند اما بامو سری ۳ نسبت به دو رقیب دیگر به خاطر طیف وسیع پیشرانهها، ظاهر اسپورت و بهای پایینتر برتری دارد.
میعاد
۴ مهر ۱۳۹۵با وجو این همه مزیت در طراحی و آپشن در bmw و audi نمیتونم چشم از جگوار بردارم
قرار بود جگوار با گارانتی شرکتی اینجا عرضه بشه … پس چی شد؟
Matador
۴ مهر ۱۳۹۵فقط آئودی.
تا زمانی که فولکس واگن بویژه گروه معظم آئودی و همچنین پورشه هستند بقیه بایستی برن ماستشونو کیسه کنن. :-)
GOD BLESS AMERICA
۵ مهر ۱۳۹۵من دنبال گشتاور هستم ، تو مقاله گشتاور پیشرانه ها درج نشده بود.
اما سیستم کواترو آئودی اگر قیمت رقابتی داشته میتونه تضمین کننده فروش بالای این مدل در برابر 2رقیبش باشه.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵همشون عالی کارکردن
aliqani
۴ مهر ۱۳۹۵هر سه قابل احترام هستن ولی من با توجه به خصوصیاتم آئودی رو بیشتر دوس دارم…
راستی موتور ترند درگ رِیس جدیدو انجام داده که nsx هم توی اون شرکت کرده:) گزارششو اگه بزارید خوب میشه.با تشکر
مهدی 911
۴ مهر ۱۳۹۵در درگ سال 2016 موتور ترند ائودی ار 8 با 10/6 ثانیه مکلارن 570 رو با 10/7 ثانیه شکست داد جی تی ار و nsx سوم و چهارم شدن بنز amg پنجم شد و جگوار svr ششم
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵ایول به این امار
reza
۴ مهر ۱۳۹۵دوستان شرمنده این جا این سوال رو میپرسم.
اینجا کسی هست که خودش یا اطرافیانش میتسوبیشی داشته باشه؟
میخواستم بدونم مثلا این ها میگن 15 روزه ماشین رو تحویل میدن واقعا به حرفشون عمل میکنن ؟یا اینکه قطعات ماشین هاشون پیدا میشه.و کیفیت ماشین هاشون چه طوره.با ماشین مدارا کنی سالم میمونه تا حداقل 5یا 6 سال یا نه.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵پرسو و جو کن ولی درکل خودت باید پیگیرش بشی جدی
ولی من شنیدم قطعات ی سری از مدل هاش بد گیرمیاد
حميد
۴ مهر ۱۳۹۵من بی ام دبلیو رو انتخاب میکنم
فقط آمریکایی
۴ مهر ۱۳۹۵Audiخوشگل تره
سینا
۴ مهر ۱۳۹۵سوپر شارژر؟ مگه منسوخ نشده؟
انتخاب من A4، سری ۳ تکراری شده همه جا هست
جگوار هم خوبه مخصوصا موتور های کم مصرف ترش
سیاوش
۴ مهر ۱۳۹۵audi رو ترجیج میدم
A کلاس حرف نداره کاش تو ایرانم بود حداقل نگاش میکردیم از نزدیک
علي
۴ مهر ۱۳۹۵هنوزم رو حرفم هستم و این مدل از نظر طراحی داخلی احتیاج به دگرگونی داره الخصوص اون سایز فرمونش که هیچ بالانسی با ابعاد ماشین نداره
احمد باقری
۴ مهر ۱۳۹۵جگوار، بی ام و، آئودی.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵برعکس گفتی یا نوشتی
امیر
۴ مهر ۱۳۹۵ازنظر ظاهرو طراحی داخلی ائودی جگوار کابینش اون جذابیتو نداره مث بی ام دبلیو وآئودی ولی بیرون زیبایی داره
ارمان
۴ مهر ۱۳۹۵کی میگه ظاهر اسپورت تر امتیازه؟
فریبرز
۶ مهر ۱۳۹۵اگه ممکنه فیلمای تست با زیر نویس بزارید باتشکر
mojtabaaston
۹ مهر ۱۳۹۵جگوار از همشون سر تره