بامو برنامههایی برای ساده کردن فرایند تولید و تعداد نسخهها و پیشرانههای مختلف محصولات خود داشته و این کار را برای جبران هزینههای تحقیق و توسعه انجام میدهد. یکی از قربانیان چنین تصمیمی سری ۲ کوپه است که نمونه مجهز به گیربکس دستی آن دیگر در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
این حرکت بخشی از تلاشهای برند برای حرکت سریعتر و بیشتر به سمت توسعه خودروهای الکتریکی میباشد. به منظور دستیابی به چنین هدفی، بامو باید از تعداد برخی نسخهها کاسته و متأسفانه این کار با برخی از هیجانانگیزترین مدلها صورت میگیرد زیرا آنها فروش خوبی ندارند.
با در نظر گرفتن نسبت فروش سری ۲ کوپهی دستی و اتوماتیک، جای تعجبی ندارد که یکی از بهترین خودروها برای راننده گیربکس ۶ سرعته دستی خود را از دست میدهد. این گیربکس از نسخههای پایهی نسل جدید سری ۵ نیز حذف میشود تا هزینههای صدور گواهی قطعات در هر بازار کاهش یابد. دیگر قربانیان این تصمیم جدید بامو میتواند حذف برخی پیشرانههای دیزلی باشد.
سری ۵ جدید با ۴ پیشرانه دیزلی عرضه میشود. من فکر نمیکنم هر ۴ پیشرانه در نسل بعدی این خودرو وجود داشته باشند.
پیتر میگوید خودروهای الکتریکی و هیبریدی سود کمتری نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی دارند و بامو با کاهش پیچیدگیهای مربوط به تعداد پیشرانهها، گیربکسها و تجهیزات درصدد صرفهجویی است. او میگوید: “ما بیش از ۱۰۰ نوع غربیلک فرمان را عرضه میکنیم. آیا به این همه نسخه احتیاج داریم؟” و ما میگوییم نه!
یکی از اصلیترین دلایلی که بامو میخواهد روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایهگذاری کند بازار چین است. دولت محلی این کشور میخواهد حملونقل الکتریکی را شروع و خودروسازان را به شتاب بخشیدن به فرایند تولید خودروهای دوستدار محیطزیست مجبور کند.
Bilbo
۱۱ تیر ۱۳۹۶چطور ممکنه یه ماشین اینقدر خوشگل و تو دل برو باشه…?
پشم ریزونه وقتایی که رخشو میبینم???
فرامرز
۱۱ تیر ۱۳۹۶این از نزدیک پهن تر و خفن تر به نظر میاد. من نمای جلوش رو خیلی میپسندم. یه جور طراحی کلاسیک ب ام و داره و آدم رو یاد ای46 میندازه
aston martin
۱۲ تیر ۱۳۹۶دم دولت چین گرم که با اینکه رتبه یک رو داره تو تولید دی اکسید کربون و آلودگی بیکار ننشسته و میخواد عوض کنه همه چیز رو