تا چند روز دیگر بزرگترین نمایشگاه خودروهای کلاسیک دنیا یعنی تکنو کلاسیکا اسن برگزار خواهد شد و بسیاری از خودروسازان خصوصاً آلمانیها که در خانهٔ خود شاهد برگزاری این رویداد بزرگ هستند، برنامههای زیادی جهت نمایش محصولات کلاسیک خود در تکنو کلاسیکا را تدارک دیدهاند. پس از آئودی، مرسدس بنز و اوپل که محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه به نمایش درآورند را معرفی نموند و ما هم آنها را در پدال منعکس کردیم، حال نوبت بامو است که مانند هموطنانش محصولات خود در تکنو کلاسیکا ۲۰۱۷ را معرفی کند.
بهاحتمالزیاد غرفهٔ بامو در تکنو کلاسیکا امسال بزرگترین غرفه خواهد بود چراکه این برند اصیل آلمانی در نظر دارد ۱۲ خودرو از گذشتهٔ خود شامل جشن چهلسالگی سری ۷، سیسالگی پیشرانههای دوازده سیلندر و سالگرد سیمین سال معرفی رودستر Z1 را در این میعادگاه به نمایش درآورد. همچنین غرفهٔ بامو طراحی تزئینی استثنایی هم خواهد داشت که نمایی از نوآوریها و فناوریهای تاریخ این شرکت را به بازدیدکنندگان نشان میدهد. بنابراین همانطور که اشاره شد، بامو در تکنو کلاسیکا امسال درمجموع ۱۲ خودرو از دورههای مختلف تاریخ خود از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۹۵ را به نمایش درخواهد آورد.
پرچمدار بامو یعنی سری ۷ که هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد، در تکنو کلاسیکا تاریخچهٔ برجستهٔ خود را با نمایش هفت نمونهٔ گوناگون به بازدیدکنندگان نشان خواهد داد. تعدادی از این خودروها عبارتاند از نسل دوم سری ۷ طراحیشده توسط طراح مُد «Karl Lagerfeld»، ستارهٔ فیلم جیمز باند «فردا هرگز نمیمیرد» ۱۹۹۷، پروتوتایپی از یک سری هفت بنام 767Li که مجهز به پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر است (برای اطلاعات بیشتر از این خودرو میتوانید به مطلب «بامو 767Li، تنها بامو ۱۶ سیلندر تاریخ» مراجعه کنید) و جدیدترین و بالاترین نسخهٔ سری هفت یعنی مدل M760Li XDrive.
حدود ۳۰ سال پیش، در سال ۱۹۸۷ نخستین پیشرانهٔ دوازده سیلندر ساخت آلمان بعد از جنگ جهانی دوم توسط بامو معرفی شد. این موتور که در مدل 750i مورداستفاده قرار گرفت، ۵ لیتر حجم داشت و ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. 750i پدر 760Li XDrive امروزی محسوب میشود که امروزه مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 با ۶۱۰ اسب بخار قدرت است.
همچنین ۳۰ سال پیش بامو رودستر Z1 را معرفی کرد که پدربزرگ Z4 کنونی محسوب میشود. Z1 یک خودروی دونفرهٔ موتور جلو-وسط با درهای کشویی، شاسی فولادی و بدنهٔ پلاستیکی بود که بهعنوان جانشین معنوی مدل افسانهای بامو ۵۰۷ ارائه شده بود؛ اما علاوه بر اینها، بامو از برندهای دیگر خود یعنی مینی، رولزرویس و بامو موتورسیکلت هم محصولاتی را در تکنو کلاسیکا ۲۰۱۷ به نمایش درخواهد آورد.
مجید
۱۴ فروردین ۱۳۹۶به نظر من جای 2002tii افسانه ای و صد البته M5 جاودانه از نسل E39 (اگر نباشند) واقعا خالیه!!!!!!!!!در کل سلطان باواریا برای من با این مدل ها تو ذهنم ثبت شده!!!!!!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
M3 فقط E46
M5 فقط E39.
Abbas us.c
۱۴ فروردین ۱۳۹۶Bmw 767li v16با 6.7لیتر 408 اسب بخار تولبد میکنه!!!!
موستانگ 69 کبرا جت v8 7لیتر 410اسب بخار رو داینو میزنه!!!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
این BMW فقط یک مدل آزمایشی بود و کلاً یه دونه ازش ساختن. ” کارل هاینس لانگه ” ، رئیس این پروژه ، رویای ساخت BMW با 16 سیلندر که Benz مثل اون رو نداشته باشه ، داشت. همین و بس. نمیخواست رکورد شتاب و سرعت بزنه.
.
در ضمن ، هر کسی که 2 خط از دنیای خودرو سواد داشته باشه میدونه تعداد سیلندر ملاک نیست.
مقایسه ی موستانگ 1969 کبرا جت با BMW مدل 1986 از اساس اشتباهه
.
اما تا اونجایی که من میدونم و ویکی پدیا نوشته BMW از 16 سیلندر 6.7 لیتری 637 نیوتن متر گشتاور و 408 اسب بخار قدرت گرفته.
اما فورد از موتور 7 لیتری 8 سیلندر 597 نیوتن متر گشتاور و 350 اسب بخار قدرت گرفته.
.
بحث داینو و … هم بماند واسه وقتی که اطلاعات رسمی و موثق در دسترس نباشند.
Abbas us.c
۱۴ فروردین ۱۳۹۶مورد اول قبول
اما درمورده مورد دوم باید بگم که من داشتم موتورای دوتا رو باهم مقایسه میکردم نه خودرو هارو دوما 335 اسب بخار دروغه و واقعیش 410اسب بخاره و تو همین سایت پدال و بقیه سایتای خارجی خبرش هست اتفاقا باید خدمتتون عرض کنم کسی که دنبال پیشرانه تنفس طبیعی هست تعداد سیلندر هم باید در نظر داشته باشه وگرنه لامبورگینی بیمار نی که دوازده سیلندر میزنه!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
تعداد سیلندر مهمه ، اما نه واسه مقایسه ی قدرت و گشتاور که شما نوشتی موستانگ 8 سیلندر فلان و BMW با 16 سیلندر فلان…
12 سیلندر تنفس طبیعی 300 اسب بخاری هم داریم ، 6 سیلندر تنفس طبیعی 800 اسب بخاری هم همینطور.
حجم خیلی مهم تره و همومطور که میبینی ماستنگ 7 لیتره و ب ام و 6.7 لیتر.
.
در ویکی پدیا با منابع موثق و معتبر قدرت اون ماستنگ رو 350 اسب بخار نوشته بود.
منبع ما سایت ها و مجلات معتبر هستند.
.
موفق باشی.
Abbas us.c
۱۵ فروردین ۱۳۹۶الان پورشه 911 gt3rs درصدر 6سیلندر ها قرار داره با 500اسب بخار اینم بگم باعث خحالت برای کمپانی که از موتور 12سیلندر 300اسب بخار بکشه بیرون کشیدن 300 اسب بخار از یه موتور 12 سیلندر مربوط به دهه های 30و40 هستش که برای قدرت بیشتر مجبور بودن از تعداد سیلندر بیشتری استفاده کنن واینم خدمتتون عرض کنم که برای مثال اگر از یه موتور 8سیلندر با 7لیتر حجم 550اسب بخار تولید میکنه میشه ازیه موتور 10سیلندر همون قدرتو با 5الی 6لیتر گرفت به دلیل اینکه تعداد سیلندر بیشتر میشه محفظه هر سیلندر حجم کمتری پیدا میکنه در نتیجه کورس پیستون کمتر میشه و انفجار درون سیلندر زودتر انجام میشه ودر نتیجه همون قدرتو با تعداد سیلندر بیشتر و حجم موتور کمتر تولید میکنه واما درمورد اون موستانگ باید عرض کنم که اکثر ماشین های کلاسیک امریکا قدرت موتورشون توسط کارخونه دروغ اعلام شده به دلیل قوانین الایندگی و بحران نفتی برای مثال یکی از دوستان خودم کامارو زد28 1978داره خوده قدرت موتوری که کارخونه اعلام کرده 170اسب بخاره ولی روی داینو نزدیک 240اسب بخار فقط تو چرخا بود!!نه تنها کامارو بلکه پونتیاک ترنس ام چارجر و چلنجر همی و…هم همینطور هستن موستانگ کبرا جت هم همونطور که من گفتم تو سایت پدال هم مطلبش موجود هست .
روز خوش
(Daniel (just E46
۱۴ فروردین ۱۳۹۶از قدیم الایام گفتن که:
اسب بخار برای تبلیغ
گشتاور برای پیروزی