بی ام و

خاتمهٔ رسمی تولید ب‌ام‌و i8 در ماه آوریل

در اوایل سپتامبر ۲۰۱۹ ب‌ام‌و با معرفی نسخهٔ ویژهٔ i8 Ultimate Sophisto بی‌سروصدا خبر از خاتمهٔ تولید این سوپراسپرت پلاگین‌هیبریدی داد. البته باواریایی‌ها هیچ‌وقت تاریخ دقیقی برای این اتفاق ذکر نکردند اما اوایل امسال گزارشی توسط اتوکار منتشر شد که ادعا می‌کرد i8 در ماه آوریل با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. حال رسماً ب‌ام‌و اعلام کرده است که در تا اواسط آوریل به تولید این خودرو پایان خواهد داد.

i8 حدود شش سال پیش به بازار عرضه شد و در دسامبر ۲۰۱۹ با تولید ۲۰ هزار دستگاه به نقطهٔ عطف مهمی رسید. به ادعای ب‌ام‌و با در نظر گرفتن آمار فروش هردو نسخهٔ کوپه و رودستر i8، این ماشین پرفروش‌ترین خودروی اسپرت هیبریدی دنیا محسوب می‌شود. این در حالی است که این خودرو با قیمت ۱۴۷,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۶۳,۳۰۰ دلار برای نسخهٔ رودستر، یکی از گران‌ترین محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود.

ب‌ام‌و برای اولین بار با معرفی کانسپتی بنام Vision EfficientDynamics در سال ۲۰۰۹ پیش‌نمایش i8 را ارائه کرد. این کانسپت به یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربودیزل به همراه یک موتور الکتریکی برای هر محور مجهز شده بود که مجموع خروجی آن ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور بود. نسخهٔ تولیدی خودرو اما با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی در سال ۲۰۱۴ ارائه شد و ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شد.

i8 در سال ۲۰۱۸ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت و قدرت آن به ۳۷۰ اسب بخار افزایش یافت درحالی‌که ظرفیت پکیج باطری‌های آن نیز از ۷.۱ کیلووات ساعت به ۱۱.۶ کیلووات ساعت رسید. آخرین نسخهٔ این اسپرت آلمانی هم نسخهٔ Ultimate Sophisto است که با ویژگی‌های ظاهری جزئی تنها در ۲۰۰ دستگاه تولید می‌شود و در هردو نسخهٔ کوپه و رودستر ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Milad AMG

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    چرا!!!!
    یکی از جذاب ترین ماشینای حال حاضر بی ام و
    امیدوارم جانشینش بهتر از این باشه

    1. GERMANY

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (947 ديدگاه)

      به نظرم حیف شد. ولی حتما یه جانشین براش میاد

      1. ممد ژانگولر

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        قیمتش از اول مضحک بود
        با این پول ۸ تا تویوتا کمری هیبرید میدن
        یا
        ۴ تا تسلا کاملا برقی با اتو پایلوت مدل ۳ که وقتی سوارش میشی همه از حسودی فحشت بدن

        1. parvaz

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (404 ديدگاه)

          ممد جان مطمئنی وقتی یه تسلا کنار i8 باشه کسی به تسلا نگاه میکنه اصلا؟؟ خدایی برو کابینشو ببین سفینه اس، آدم عقل از هوشش میپره… اولا تو خوب بودن تسلا هیچ شکی نیست دوما اینا تو یه کلاس نیستند… سوما inext داره تبدیل میشه به i4 سنگ محک تسلا تو راهه عجله نکنیم، بیمر خیلی وقت گذاشته براش, i8 دست گرمی بیمر بود برای تحقیق و توسعه اصلی تو راهه!!

        2. ممد ژانگولر

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          parvaz جان
          باور کن ۱۸۰۰۰۰ دلار خیلی پوله
          در اینکه bmw برند خیلی محبوبیه هیچ شکی نیست ولی میبینی که آمریکا ( تسلا) چه رکبی زد به هیبریدیا یعنی علنا ثابت کرد با خرید هیبریدی پولتو دور ریختی
          بعدشم با همین پول یک پورشه پانامرا هیبرید فول بهت نمیدن که وقتی میشینی توش ۳ برابر این i8 جا داره با کلی امکانات خاص و همچنین پیشینیه برند پورشه که لوکستر از برند bmw هست؟!!

        3. parvaz

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (404 ديدگاه)

          دوست عزیز دارم میبینم شما هیچ اعتقادی به کلاس بندی نداری، پورشه پانامرا هیبرید چه ربطی به i8 داره در مورد فضای کابین صحبت میکنی برادر؟؟ این کوپه لوکس دو نفره اس اون سدان لوکس خانواده اس!! پورش بیمر بنز آئودی لوکس ساز محسوب میشن!! هیبرید جای خود رو داره همان طور که تو اروپا خیلی طرفدار داره الکتریکی جای خود داره همان طور که تو آمریکا خواهان داره، در آخر بگم i8 تو کلاسی تولید میشه که تقریبا رقیب مستقیمی نداره که بگیم آره من اونو به این ترجیح میدم، قطعا ارزش تک تک دلار های پرداختی رو i8 هنوزم داره، حتی تسلا، اینا تو کلاس خودشون عالی هستن، و تایکان هم به نظرم عالی هست و داره تجربه کسب میکنه.

        4. ممد ژانگولر

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          parvaz جون داداش
          درست میگی راجب کلاس بندی ولی هر چی بود تموم شد رفت
          با هم کشتی کج هم بگیریم بر نمیگرده

          ولی پورشه پانامرا ی چیز دیگست قبول کن داداش

        5. parvaz

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (404 ديدگاه)

          باشه داداش باشه فقط پانامرا :)

        6. ممد ژانگولر

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          خیلی مردی ?

  2. علیرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور … ولی اثری که باید میذاشتی رو گذاشتی . الگویی شد برای bmw و سایر شرکتها که میشه در دنیای برقی ها هم لذت برد

  3. Bilbo

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    طراحی به قدری جذابه که حالا و بعد از گذشت 6 سال از معرفی خودرو، هنوز حتی ذره ای غبار کهنگی رو نمیشه تو هیچ کجای این خودرو دید.
    یک شاهکار تمام عیار که قطعا از آزمون زمان با سربلندی بیرون میاد.

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    یادتون میاد زمانی که رونمائیش کردند و گفتند تولید میشه همه فکر میکردند دروغ ماه آوریلِ از بس که طراحی فضایی و کانسپتی داره ، خیلی خوبه این طراحی .
    هنوز کم و بیش میبینمش بوی تازگی میده ، قدیمی نمیشه ، فقط نمیدونم خراب بشه و نیاز به تعمییرات داشته باشه در ایران چطوری و با چه هزینه ای تعمیر میشه .
    bmw باید جایگزینی براش پیدا کنه چون هیفه بخواد بره تو خاطرات .

  5. Hadi

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هنوز جا داشت تا چن سال دیگه تولید شه
    خیلی حیف شد…
    احتمال زیاد جایگزینش تمام الکتریکی خواهد بود…
    و بسیار قدرتمند تر…

  6. Khosrow

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    طراحی تعریفی داره که این تو مختصاتش نبود / دوستان به این میگن شاهکار 0 به سری 8 میگن شاهکار – به جلوپنجره جدید میگن شاهکار و … / کلا فاز مشخصی دنبال نمیشه اینجا / i8 اصلا زیبا نیست ..

    1. Bilbo

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      مختصات تعریف طراحی چیه و بر چه اساسی این طراحی توش نمیگنجه؟
      ارتباط i8 با سری هشت و جلو پنجره بزرگ دقیقا چه چیزی هست که نشه برای هر کدومش جداگونه واژه شاهکار رو بکار برد؟
      مگه وقتی میگیم پدرخوانده شاهکار هست نمیتونیم بگیم ارباب حلقه ها هم شاهکار هست؟ یا مثلا نمیتونیم بگیم بازی آنتونی هاپکینز تو سکوت بره ها شاهکاره؟ (بعنوان یه جزء از یه کل مثل جلوپنجره)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا