بامو اعلام کرد پس از برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال جاری از مسابقات قهرمانی استقامت فیا خداحافظی خواهد کرد.
این خودروساز آلمانی سال پیش با خودروی M8 GTE که در کلاس GTE Pro حضور داشت وارد مسابقات لمانز شد.
بامو هنوز دلیل حضور یک فصلی خود در این مسابقات را اعلام نکرده اما به نظر میرسد این کمپانی بیشتر علاقهمند به حضور در سایر مسابقات قهرمانی همچون DTM و فرمول E است.
رئیس موتور اسپورت بامو گفته است:
ما دیگر در مسابقات قهرمانی استقامت جهان حضور نخواهیم یافت؛ بنابراین مسابقات لمانز ماه ژوئن همچون مسابقات سال پیش یکی از موارد برجستهی تاریخ ما خواهد بود که به پایان میرسد؛ اما استراتژی متفاوتی که در پیش گرفتهایم نشان میدهد حضور در مسابقات استقامت قهرمانی با جهتگیری ما همخوانی ندارد.
مدیر بامو اضافه کرده این برند به حضور در سری مسابقات IMSA آمریکای شمالی ادامه خواهد داد.
بامو امسال فصل سختی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر جایگاه آخر بین ۵ تیم شرکت کننده در لمانز را به خود اختصاص داده است. این برند در کل فصل هیچگونه پیروزیای به دست نیاورده و تنها در دو مسابقه توانسته به پودیوم برسد.
بامو M8 GTE که اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی شد از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت محدود شدهی ۵۰۰ اسب بخاری سود برده و به یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال مجهز است.
حسین دهمرد
۳ خرداد ۱۳۹۸نمیدونم چرا خودروسازا تو نسخه های دستی از گیربکس سکوئنشال استفاده نمیکنن.
Alireza
۳ خرداد ۱۳۹۸خب معلومه بی ام و و استقامت؟!!!
Mohsen
۴ خرداد ۱۳۹۸بی ام و شرکت بسیار هوشمندیه دیگه موتورهای درون سوز به زودی بازنشسته میشن وباید رو پیشرانه های آینده سرمایه گذاری کرددلیلی نداره دیگه تو این مسابقات شرکت کنه چون ماشینهای آینده اکثر قطعات ماشینهای الان رو دیگه همراه ندارن و باید رو استقامت ماشین های آینده کار کرد