خودروهای هنری چندین دهه است که معرفی میشوند اما بامو این بار روش پیشرفتهای در پیش گرفته چراکه از محصولات موسوم به The Ultimate AI Masterpiece رونمایی کرده است.
همانگونه که نام این محصولات نشان میدهد، خودروهای هنری جدید باواریا با هوش مصنوعی تولید شده و به عنوان بخشی از رویداد هنری مجازی در نظر گرفته شدهاند.
این خودروهای هنری با همکاری ناتان شیپلی (تکنولوژیست) و گری ییح (کلکسیونر آثار هنری) تولید شدهاند. در خلق این محصولات از نرمافزار هوش مصنوعی منبع باز StyleGAN انویدیا به منظور نمایش ۹۰۰ سال تاریخ هنری استفاده شده است. این محصولات نشان دهنده تلاشهای ۵۰ ساله هنرمندان بامو بوده است. خودروهای هنری موردبحث برای یاد گرفتن هنر توسط هوش مصنوعی بکار رفتهاند بنابراین طراحیهای جدید و خاص خود را میتوانند خلق کنند.
نتیجه نهایی ترکیب استایل کلاسیک و معاصر و خلق طراحیهای جدید بوده است. اگرچه این خودروها شاید محصولات هنری فیزیکی مشهوری که میشناسیم نباشند اما چندین طراحی به دست آمده چشمگیر بودهاند.
ییح با انتشار بیانیهای گفته است:
در خلال قرنطینه جهانی به خاطر همهگیری کرونا ما فرصت همکاری با هنرمندان سراسر جهان را به عنوان یک تمرین هنری دیجیتالی پیدا کردیم. این همکاری برای جابجا کردن مرزهای هنری بسیار جذاب بوده است و میتوانیم با آن تأثیر تکنولوژی روی هنر در سالهای پیش رو را ببینیم.
[دانلود ویدئو]
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم این کار میتونه برای تیون های ظاهری خیلی کارآمد باشه
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچ وقت هوش مصنوعی نمی تونه جای خلاقیت ذهنی انسانو بگیره. بنظرم خلاقیت ذهنی و هنری ورای مادیات و جسم انسانه که بشه شبیه سازیش کرد. اینکه یه سری داده بدی به کامپیوتر اونم رندوم با هم ترکیب کنه یه چیز الله بختکی بزنه اسمش هنر نیست.
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا با تک تک حرفات موافق هستم
این که هنر نیست
ولی یک سوال دارم ، جواب قاطعی هم برایش پیدا نکردم
چرا اروپایی ها اول سمت سوپرشارژر رفتن ، بعد سوپرشارژر رو کنار گذاشتن و سمت توربو رفتن ؟؟
نمونش مرسدس SLR که سوپرشارژر داره
Sajjad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر کنم یکی از دلایلش کاهش حجم پیشرانه باشه.
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بازده موتور توربو مقداری بهتره البته الان دیگه تقریبا برابره
هزینه تولید کمتر میشه
جا برای مانور بیشتره
تو دورای پایین گشتاور بیشتری میده
دوستمون آقا سجادم درست اشاره کردن به خاطر کاهش حجم موتورام هست
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰صدا هیچ
خب توربو لگ داره که سوپرشارژر نداره
البته با توئین توربو این لگ تا مقداری برطرف میشه
چرا با توربو کاهش حجم هم میشه کرد ؟
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰لگ توربو نزدیک یه دهه هست که رفع شده تقریبا
بخاطر اینکه توربو قطعه ای جدا از موتور هست برعکس سوپرشارژ میشه روی هر موتوری با هر حجمی سوار کرد و بازدهی برابر یا بیشتر از موتور تنفس طبیعی حجیم گرفت.
البته فسلفه خودروساز هم خیلی دخیله تو این موضوع
Sina10
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰با حرف آقا رامین بشدت موافقم ،
جالبه بدونی کلا هنر با علم شاید ارتباط داشته باشه ولی حرف با هوش مصنوعی و تعاریف علمی نمیشه
چند وقت پیس مطلبی دیده بودم که توش گفته بودن از نظر تناسبات ریاضی آئودی RS7 نسل قبل که از زیباترین آئودی های تاریخ بود و A1 اسپرت بک نسل قبل و فیستا ST نسل قبل که همه از ماشینای محبوب و جذاب بودن رو زشت ترین ماشینا از نظر تناسبات طلایی و ریاضیات گفته بودن!
بعدش واکسهال موکا ۲۰۱۶ و نیسان میکرا 2014 و اسمارت فورتو 2016 رو زیباترین محاسبه کردن!
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰از آخرین نفس های هنر تو هر زمینه ای باید لذت برد چون فکر می کنم تا 20 30 سال دیگه چیزی به نام هنر و خلاقیت انسانی در کار نخواهد بود مخصوصا با وجود گسترش جوامع مصرف گرای محض.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منم با آقا رامین موافقم،متاسفانه این هوش مصنوعی و این ابزارآلات کامپیوتری هنر و خلاقیت رو هم از ما گرفته،دیگه چه برسه به باقی قضایا…
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی قشنگ شده ، واقعا کارآمده
mahan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یکی بره این دستگاه هوش مصنوعی بی ام و رو بدزده که یک تنه گند زده به افتخارات و سوابق این شرکت بزرگ.یعنی چی یک سیاه متالیک کن با بلک پکیج برو لذتشو ببر
عارف
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰این الان کجاش مرزهای هنر را جابجا کرده بود ؟ نکنه جابجا شده و ما متوجه نشدیم