پیش از این هم دیده بودیم که CarWow محصولات هم خانوادهی بامو M را رو در روی یکدیگر قرار بدهد. در آخرین درگ منتشر شده توسط این مجله، خودروهای M2 کامپتیشن و M4 کامپتیشن با یکدیگر رقابت کردند؛ اما حالا نوبت مسابقهای بین خودروهایی عجیب شده است.
در این هفته، بامو M5 کامپتیشن با یک M3 کامپتیشن بسیار سبز روبرو میشود؛ اما خب M3 مورد نظر ما ارتقا یافته است. تیونر این خودروی مشهور شرکت Evolve است. اگرچه M5 کامپتیشن حاضر در این مسابقه بر برادر کوچکتر خود برتری دارد اما در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود؟
بیایید اول از همه نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو بیندازیم.
بامو M5 کامپتیشن از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی استفاده میکند که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این سوپر سدان آلمانی به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما به منظور ایجاد شرایطی عادلانه، این خودرو از حالت دیفرانسیل عقب استفاده کرده و کنترلهای کشش آن نیز خاموش هستند.
اما M3 کامپتیشن دارای پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربویی است که با کد S55B30T0 شناخته میشود و توانایی تولید قدرت ۴۵۴ اسبی و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری را دارد. البته از آنجایی که خودروی یاد شده ارتقا یافته بنابراین خروجی پیشرانه به ۵۴۰ اسب بخار رسیده اما هنوز هم فاصلهی قابلتوجهی بین قدرت M3 و M5 دیده میشود.
اگرچه به نظر میرسد این درگ تنها مقایسهی قدرت پیشرانههای دو خودرو است اما یک فاکتور کلیدی وجود دارد که وضعیت را دگرگون میکند و آن مزیت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک است. CarWow توانسته با M5 کامپتیشن و در حالت دیفرانسیل عقب رکورد ۱۲.۵ ثانیهای را ثبت کند. البته در صورت فعال بودن سیستم چهار چرخ محرک این زمان به ۱۱.۱ ثانیه کاهش مییابد که تفاوت قابلتوجهی را نشان میدهد.
خب با این تفاسیر، کدامیک از محصولات ناب بامو M در خط درگ سریعتر است؟ برای فهم این موضوع به تماشای این مسابقه مینشینیم.
[دانلود ویدئو]
ابوالفضل
۱۹ فروردین ۱۳۹۸با تشکر از سایت پدال
لطفا در مورد مرسدس بنز amg gt سری بلک 2020 مقاله ایی در مورد مشخصات موتوری و تفاوت هاش با نسخه gt r قرار بدهید
ایمان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸باز هم carwow و درگ با BMW
شما خواهشاً دست از سر M۵ بردار
تاپ گیر جواب محکمی به منتقدین M۵ داد
نمیدونم شما دیگه دنبال چی هستی ؟؟؟؟
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸منتقد چیه دیگه
m5 یه سدان چهار در هستش
برای حمل خانواده انتظار رکورد هم کسی ازش نداره
درگستر که نیست . 12.5 هم ما راضیم ازش
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸چون این M3 تقویت شده است وقدرتش 540اسب بخار هستش و وزن خیلی سبک تری هم داره حداقل بایدM5 رو در حالت4چرخ محرک میذاشت وکنترل کشش رو هم خاموش نمیکرد تا عادلانه بشه.ویاحداقل یک بارهم دراین حالت باهاش درگ انجام میداد
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸من دیروز وقت گذاشتم رفتم زمان گیری های دوج دیمن رو دیدم. زمان گیری زیر10ثانیه هم داشت وحتی زمان 9/4هم داشت. اما نکته ای مهم این بود که در خط درگ بودکه آسفالت مخصوصی داره ولاستیک های عقب وجلو مخصوص درگ که خیلی چسبندگی داشتن طوریکه کوچکترین درجازدنی نداشت دوستان.من قبول کردم که دوج دیمن توان ثبت این زمان هارو داره اما باید تمام این شرایط باشه.یعنی آسفالت مخصوص درگ.لاستیک مخصوص. راننده حرفه ای وسوخت مخصوص!!!!!
برای مثال همین M5دیروز در یه زمان گیری جدید ازش اومده که اون رو هم به خط مستقیم درگ بردن وتونست زمان 10/5 روثبت کنه. چون دراون نوع آسفالت هیچ هرزگردی لاستیک ها نداشتن.
Elmiraj
۱۹ فروردین ۱۳۹۸در دنیای خودرو هیچ ماشینی نیست که در هر شرایطی یک تایم یکسان را بر جا بگذاره…
.
این که دیمن با لاستیک مخصوص و یا بدون صندلی سرنشین می تونه به تایم ۹.۶۵ و کمتر برسه قانونیه که شرکت سازنده واسش در نظر گرفته.
حتی خودروهای تسلا که به دلیل دارا بودن موتور الکتریکی شرایط محیطی و فشار هوا روشون تاثیر نداره ولی باز نوع و چسبندگی لاستیک به شدت می تونه تایم درگ شونو تحت تاثیر قرار بده.
.
M5 یک سدان فوق العاده سریع و عملکردیه که در بین درون سوز ها رقیبی ندارن…
و همین طور دیمن هم سریعترین درگستر دنیاست که در مسافت ۴۰۰ متر هیچ رقیبی نداره و چندین مجله معروف جهانی هم اینو ثابت کردن…!!!
.
.
جا داره دوستان به این بحث های بی نتیجه M5 و دیمن پایان بدن و کامنت یکی دو تا از بچه مدرسه ای های سایت را هم ریپلی نکنند.
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۱۹ فروردین ۱۳۹۸دمت گرم. کاملا موافقم
یعنی هر پستی که باز میکنی دعوا سر M5 و دیمنه. حالمو بهم زدن.
ول کن هم نیستن. حالم دیگه داره از این دوتا ماشین بد میشه.
REDEYE
۱۹ فروردین ۱۳۹۸۱۲.۵ و ۱۱.۱
این فکررو به ذهن میاره اگه ردآی awdبود چه اتفاقی می افتاد ۱۰.۴ و …
F22RAPTOR
۱۹ فروردین ۱۳۹۸چلنجر و چارجر سیستم چهار چرخ متحرک دارن ولی خب،فقط با پیشرانه ۶سیلندر ۳.۶لیتری ارائه میشه
نمیدونم آیا میشه که با موتور هلکت یا رد آی هم ارائه بشه یا نه
امیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سیستم ۴چرخ محرک چلنجر وچارجر فقط برای سلیقه افراد عادیه بنظرم براهمون فقط با ۶سیلندر ارائه میشه
چلنجر تنها ماسل کاریه ک تمام اصالتشو کامل از دوران اولش حفظ کرده و ن توربو داره و ن سیستم ۴چرخ محرک و همون استایل قدیمی با طراحی جذابش
بنظرم جالب نمیشه ک دیمن ۴چرخمحرک بشه والبته نیازیم نیس چون همینجوریشم بی رقیبه فعلا!
Omid622
۲۰ فروردین ۱۳۹۸واقعا M3
بی نظیره
یک سدان کامل و جمع و جور