بی ام و

درگ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن تیون شده با M5 کامپتیشن

پیش از این هم دیده بودیم که CarWow محصولات هم خانواده‌ی ب‌ام‌و M را رو در روی یکدیگر قرار بدهد. در آخرین درگ منتشر شده توسط این مجله، خودروهای M2 کامپتیشن و M4 کامپتیشن با یکدیگر رقابت کردند؛ اما حالا نوبت مسابقه‌ای بین خودروهایی عجیب شده است.


در این هفته، ب‌ام‌و M5 کامپتیشن با یک M3 کامپتیشن بسیار سبز روبرو می‌شود؛ اما خب M3 مورد نظر ما ارتقا یافته است. تیونر این خودروی مشهور شرکت Evolve است. اگرچه M5 کامپتیشن حاضر در این مسابقه بر برادر کوچک‌تر خود برتری دارد اما در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود؟

بیایید اول از همه نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو بیندازیم.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این سوپر سدان آلمانی به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما به منظور ایجاد شرایطی عادلانه، این خودرو از حالت دیفرانسیل عقب استفاده کرده و کنترل‌های کشش آن نیز خاموش هستند.


اما M3 کامپتیشن دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربویی است که با کد S55B30T0 شناخته می‌شود و توانایی تولید قدرت ۴۵۴ اسبی و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری را دارد. البته از آنجایی که خودروی یاد شده ارتقا یافته بنابراین خروجی پیشرانه به ۵۴۰ اسب بخار رسیده اما هنوز هم فاصله‌ی قابل‌توجهی بین قدرت M3 و M5 دیده می‌شود.


اگرچه به نظر می‌رسد این درگ تنها مقایسه‌ی قدرت پیشرانه‌های دو خودرو است اما یک فاکتور کلیدی وجود دارد که وضعیت را دگرگون می‌کند و آن مزیت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک است. CarWow توانسته با M5 کامپتیشن و در حالت دیفرانسیل عقب رکورد ۱۲.۵ ثانیه‌ای را ثبت کند. البته در صورت فعال بودن سیستم چهار چرخ محرک این زمان به ۱۱.۱ ثانیه کاهش می‌یابد که تفاوت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

خب با این تفاسیر، کدام‌یک از محصولات ناب ب‌ام‌و M در خط درگ سریع‌تر است؟ برای فهم این موضوع به تماشای این مسابقه می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ابوالفضل

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با تشکر از سایت پدال

    لطفا در مورد مرسدس بنز amg gt سری بلک 2020 مقاله ایی در مورد مشخصات موتوری و تفاوت هاش با نسخه gt r قرار بدهید

  2. ایمان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    باز هم carwow و درگ با BMW
    شما خواهشاً دست از سر M۵ بردار
    تاپ گیر جواب محکمی به منتقدین M۵ داد
    نمیدونم شما دیگه دنبال چی هستی ؟؟؟؟

    1. AMIR / ARMI

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      منتقد چیه دیگه
      m5 یه سدان چهار در هستش
      برای حمل خانواده انتظار رکورد هم کسی ازش نداره
      درگستر که نیست . 12.5 هم ما راضیم ازش

  3. مهدی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چون این M3 تقویت شده است وقدرتش 540اسب بخار هستش و وزن خیلی سبک تری هم داره حداقل بایدM5 رو در حالت4چرخ محرک میذاشت وکنترل کشش رو هم خاموش نمیکرد تا عادلانه بشه.ویاحداقل یک بارهم دراین حالت باهاش درگ انجام میداد

  4. مهدی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من دیروز وقت گذاشتم رفتم زمان گیری های دوج دیمن رو دیدم. زمان گیری زیر10ثانیه هم داشت وحتی زمان 9/4هم داشت. اما نکته ای مهم این بود که در خط درگ بودکه آسفالت مخصوصی داره ولاستیک های عقب وجلو مخصوص درگ که خیلی چسبندگی داشتن طوریکه کوچکترین درجازدنی نداشت دوستان.من قبول کردم که دوج دیمن توان ثبت این زمان هارو داره اما باید تمام این شرایط باشه.یعنی آسفالت مخصوص درگ.لاستیک مخصوص. راننده حرفه ای وسوخت مخصوص!!!!!

    برای مثال همین M5دیروز در یه زمان گیری جدید ازش اومده که اون رو هم به خط مستقیم درگ بردن وتونست زمان 10/5 روثبت کنه. چون دراون نوع آسفالت هیچ هرزگردی لاستیک ها نداشتن.

    1. Elmiraj

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      در دنیای خودرو هیچ ماشینی نیست که در هر شرایطی یک تایم یکسان را بر جا بگذاره…
      .
      این که دیمن با لاستیک مخصوص و یا بدون صندلی سرنشین می تونه به تایم ۹.۶۵ و کمتر برسه قانونیه که شرکت سازنده واسش در نظر گرفته.
      حتی خودروهای تسلا که به دلیل دارا بودن موتور الکتریکی شرایط محیطی و فشار هوا روشون تاثیر نداره ولی باز نوع و چسبندگی لاستیک به شدت می تونه تایم درگ شونو تحت تاثیر قرار بده.
      .
      M5 یک سدان فوق العاده سریع و عملکردیه که در بین درون سوز ها رقیبی ندارن…
      و همین طور دیمن هم سریعترین درگستر دنیاست که در مسافت ۴۰۰ متر هیچ رقیبی نداره و چندین مجله معروف جهانی هم اینو ثابت کردن…!!!
      .
      .
      جا داره دوستان به این بحث های بی نتیجه M5 و دیمن پایان بدن و کامنت یکی دو تا از بچه مدرسه ای های سایت را هم ریپلی نکنند.

      1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (955 ديدگاه)

        دمت گرم. کاملا موافقم
        یعنی هر پستی که باز میکنی دعوا سر M5 و دیمنه. حالمو بهم زدن.
        ول کن هم نیستن. حالم دیگه داره از این دوتا ماشین بد میشه.

  5. REDEYE

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ۱۲.۵ و ۱۱.۱
    این فکررو به ذهن میاره اگه ردآی awdبود چه اتفاقی می افتاد ۱۰.۴ و …

    1. F22RAPTOR

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      چلنجر و چارجر سیستم چهار چرخ متحرک دارن ولی خب،فقط با پیشرانه ۶سیلندر ۳.۶لیتری ارائه میشه
      نمیدونم آیا میشه که با موتور هلکت یا رد آی هم ارائه بشه یا نه

    2. امیر

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      سیستم ۴چرخ محرک چلنجر و‌چارجر فقط برای سلیقه افراد عادیه بنظرم براهمون فقط با ۶سیلندر ارائه میشه
      چلنجر تنها ماسل کاریه ک تمام اصالتشو‌ کامل از دوران اولش حفظ کرده و ن توربو داره و‌ ن سیستم ۴چرخ محرک و همون استایل قدیمی با طراحی جذابش
      بنظرم جالب نمیشه ک دیمن ۴چرخ‌محرک بشه و‌البته نیازیم نیس چون همینجوریشم بی رقیبه فعلا!

  6. Omid622

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا M3
    بی نظیره
    یک سدان کامل و جمع و جور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا