بی ام ومرسدس بنز

درگ حیثیتی ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

باواریا یا اشتوتگارت؟! مسئله این است…

نه ب‌ام‌و M5 و نه مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S خودروهای پرفورمنس سبک‌وزنی نیستند. این دو خودرو ترکیبی از اشرافیت و پرفورمنس را ارائه کرده و تلاش دارند قدرت زیادی را بدون اذیت کردن سرنشینان و تحت تأثیر قرار دادن کیفیت سواری به نمایش بگذارند. البته این به معنی کند بودن خودروهای مورد بحث نیست. هر دو خودرو حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری داشته و در حدود ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند. این قدرت زیاد باعث می‌شود خودروهای زیادی را پس از سبز شدن چراغ راهنمایی پشت سر بگذارید.


اگرچه این دو خودرو دقیقاً یکسان نیستند اما تفاوت‌های کمی دارند. نسخه E63 S که قدرت ۶۰۳ اسب بخاری دارد کمی پرتوان‌تر از نسخه E63 بوده و البته چند اسبی نیز بیشتر از ب‌ام‌و M5 با خروجی ۶۰۰ اسب بخاری در چنته دارد. این تفاوت قدرتی ناچیز، به چشم نمی‌آید اما در یک درگ حیثیتی، همین اسب‌های کوچک هم باعث می‌شوند مرسدس کمی مزیت داشته باشد.


ب‌ام‌و پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو را بکار برده درحالی‌که مرسدس پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو دارد. خب پس هر دو خودرو کاملاً قابل‌مقایسه هستند. به همین دلیل است که BMW در حال معرفی M5 کامپتیشن پکیج با قدرت ۶۲۵ اسب بخار است و این باواریایی‌ها خواهند بود که دست برتر را خواهند داشت.

در هر دو درگ برگزار شده این مرسدس است که برنده می‌شود. ما درباره تفاوت یک‌دهم ثانیه‌ای صحبت می‌کنیم. در مسابقه دوم که بهترین مسابقه بوده راننده M5 حالت M اسپورت را که در آن نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود را کنار گذاشته و حالت چهار چرخ محرک را انتخاب می‌کند. نتیجه این کار را خودتان ببینید!


مشاهده چنین مسابقه نفس‌گیری بین سدان‌های لوکس مطرح بازار کاملاً هیجان‌انگیز است. شاید مرسدس امروز برنده شده باشد اما در چند ماه آینده ب‌ام‌و M5 کامپتیشن پکیج برای انتقامی سخت بازخواهد گشت. دوست داریم آن مقایسه را نیز ببینیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آیا بازم به مرسدس ایمان نمی آورید؟

    1. akrh78

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      نع
      از c و e خونم نمیاد
      اصلا خشونتشون ندارن از نظر من. انگار ماشین بچه هاست با یه موتور قوی

      1. Morteza

        ۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (123 ديدگاه)

        داریم در مورد بنز صحبت میکنیم
        بنز c و e نیازی به خشونت تو ظاهرشون ندارن
        لوکس هایی هستن که سعی دارن اسپورت هم باشن
        الان این مدل های amgیشون هم زیبایی و پرستیژ یه بنز رو دارن هم قدرت و توانایی یه ماشین اسپورت

    2. Bavaria

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ب ام و m5 باید با E63 مقابله کنه
      m5 competition package با E63s

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. دانیال

        ۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (134 ديدگاه)

        منم موافقم. باید این درگ ها برگزار شه بعد نظر داد.

    3. کسری

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مسیر مستقیم اره ولی مسیر پر پیچ و خم بنز کم میاره ازش اونم به خاطر سیستم تعلیق بنز که می خواد سواریش ارامش بخش باشه کلا بی ام و سواری اسپورتی تیزی داره بنز نرم ائودی اسپورتی و خشک هر سه خودرو ساز محشرن

  2. Efk

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هرکدومشون ی جور دلبری میکنن،لذت بردم

  3. ایمان

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    M5 : لایک ????
    E63 S : دیسلایک ????

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      هنوز هم m5 عشقه

  4. Kamran

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این هم در نظر بگیرید که مرسدس E63S
    یک سال زودتـر از M5 ساخـته شـده با ایـن
    وجود باز هم شاهدیم که M5 رو له میـکنه

    1. hosseinbimmer

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      هر سایت و مجله ای که این دو رو تست کرده m5 سریع تر بوده. اولین باره کهe63 میبره. جالب تر اینه که طبق همین مجله carwow شتاب m5 و ۴۰۰ مترش از e63 سریع تر بوده?

  5. سورنا

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینطوریه یا شاید فقط واس ما ایرانیا اینطوریه که بین این دوتا “بنز” حتی اسمشم یه حسو کلاس خاصی برامون داره

    تو بقیه جاهای دنیا هم اینطوریه ؟

  6. cfz

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اینست قدرت AMG

  7. Hami

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فوق العاده بود این درگ

    واقعا واقعا واقعا جفتشون عشششششقن

    انتخاب بین این دو هیولا واقعا سخته بیشتر سلیقه ایه

    جفتشونم عالین دم سازنده هاشون واقعا گرم

    1. shirko

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنزم خوشکله ولی طراحی ب ام و یه چیزه دیگست البته نظر شخصیه ، امید وارم ب ام و با نسخه ی جدیدش جبران کنه هر چند این نسل ب ام و لوکس بودنو زیادتر مد نظر قرار داده .

  8. امیر

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گشتاور مرسدس 100 نیوتن متر بیشتره ولی چیزی که عجیبه اینه که ام 5 بهترین شتابش تو حالت دو دف هستش و حالت تک دف خیلی کندتره ولی اینجا برعکس میشه پس به نظر من راننده ام 5 لانچ خوبی نداشت و باید توسط سایت معتبر تری تست بشن بعدش ای کلاس مدل قویترش رو اورده و لی ام 5 مدل پایه هستش

  9. Omid622

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واسه لوکس و تشریفات میخوای بنز
    پروفومنس ،رخ جذاب بیرون،هندلینگ،لذت رانندگی بی ام و

  10. کارل شلبی

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    مگه شتاب بی ام و 2.8دهم نبود؟?
    یه بار تستش کرده بودن!!!!
    پس چطور باخت.

  11. Archi KHAN

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    به نظر من بنز این چند سال اخیر از طراحی ضعیفِ نمای عقب رنج می بره !
    و هنوز که هنوزه علیرغم پرفورمنس عالی ، طراحی داخلی واقعا زیبا و نمای جذاب جلو این فقدان را داره
    حتی درمدل تحسین برانگیز و منحصربفردِ GT-AMG کاملا محسوسه ، دوستانی که از نزدیک این ماشین را دیدن شاید (!) موافق باشن …

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      برخی از آخرین نسل‌های مرسدس رو از نزدیک دیدم؛ C کلاس کوپه خوب بود، اما فوق‌العاده نبود. C سدان نسبت به عکساش خیلی زیباتر و شیک‌تره‌. S سدان و S مایباخ هم برخلاف تصورم، نمای عقب زیبایی داشتن و مشکلی از این بابت نبود. E جدید هم قابل قبول و دلنشین بود اما اگر چراغ عقبش بزرگتر بود،هماهنگ‌تر میشد. بقیه مدل‌های جدیدش رو تا از نزدیک نبینم نمیتونم قضاوت کنم، اما در کل به جز C کلاس سدان، طراحی نسل‌های قبل تمام محصولات سواری مرسدس، جذاب‌تر و خاص‌تر بودن.

      1. achtung

        ۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (423 ديدگاه)

        چطور بنز از نمای عقب و جلو رنج میبره ولی فروشش هر سال داره رکورد میزنه. فکر نمیکنید ایراد از سلیقه شما باشه؟

        1. Archi KHAN

          ۸ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          شایدم
          نظرم بود ، وحی منزل نیست !

  12. نادر

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    موتور m12/13 ب ام و سال 1986 با 1500 سی سی 1500 اسب بخار خروجی داشت یعنی به ازای هر سی سی- 1 اسب بخار که یک رکورد محسوب میشه.
    این بنز میتونه با یک توربو معمولی بزرگتر 1000 اسب هم قدرت بگیره که سالهاای قبل تیونر ها اینکار را کردند.
    ب ام و هم میتونه با همین حجم موتور توربو ی بزرگتر بگذاره و توانه بیشتری بگیره.
    وقتی دو ماشین توربو را مقایسه میکنیم علاوه بر حجم وسیلندر باید به میزان فشار بوست توربو هم به به طور دقیق اشاره بشه
    خوب بدیهیه که بنز با توربو بزرگتر و بوست بیشتر توان بیشتری هم بگیره ولی با توجه به تاریخچه موتور های ب ام و و اینکه اینکار نکرده به علت دادن اطمینان بیشتر به موتورش بوده.

    1. حسین دهمرد

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      دوست عیز تا اونجایی که بنده اطلاع دارم نسبت بوست بالاتر بنزین مخصوص به خودش رو میطلبه که هم اکتانش بالا باشه هم باعث ناک نشه.درنتیجه کمپانی مجبوره موتورش رو با استاندارد های بنزین موجود وفق بده.
      ارادت

  13. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رانندهm5خوب نتونسته باهاش کار کنه والا درتمام تست ها که مجله های معتبر گرفتن m5سریع تربوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا