مسابقه درگ بامو M5، مرسدس E63 S و پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid
اینجا شما را با یک مسابقهی درگ هیجانانگیز همراه خواهیم کرد تا با تماشای آن آغاز هفتهی خوبی داشته باشید! مجلهی تاپ گیر سه نمونه از سوپر اسپورت های آلمانی را به یک باند سرعت خلوت برده تا مصافی حیثیتی را شاهد باشیم.
کار با بامو M5 آغاز میشود و سپس به دو خودروی مرسدس-ای ام جی E63 S و پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اسپورت توریسمو میرسیم. یک درگ مشابه نیز چند ماه قبل توسط اتوکار انجام شده بود اما یک تفاوت قابلتوجه وجود دارد. پورشهی حاضر در این چالش مدل سنگینتر اسپورت توریسمو است درحالیکه درگ قبلی با نسخهی سدان برگزار شده بود؛ و بله وزن بیشتر باعث تفاوت میشود...
پیش از آنکه درباره درگ صحبت کنیم بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی خودروها بیندازیم. روی کاغذ بامو باید ببازد زیرا با قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری خود کمتوانترین خودرو است. مرسدس هم قدرت 603 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری داشته اما پانامرا اسپورت توریسمو از قدرت 680 اسب بخاری و گشتاور 849 نیوتون متری سود میبرد. البته پورشه حدود 400 کیلوگرم سنگینتر از بامو است.
آیا مزیت قدرت پانامرا و گشتاور الکتریکی آنی این خودرو میتواند در یک درگ هیجانی باعث برتری شود؟ ما قبلاً گفتیم که وزن بیشتر مدل اسپورت توریسمو باعث متفاوت بودن این درگ با مسابقهی قبلی میشود. در مسابقهی قبلی پانامرا برنده شده بود.
در روی کاغذ هر سه خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تقریباً یکسانی دارند اما همانگونه که میدانید این موضوع در دنیای واقعی تفسیر دیگری دارد. حتی کوچکترین مزیت یا ضعف در خط استارت میتواند تفاوتی عظیم در پایان ایجاد کند و این موضوع در ترکیب با وزن بیشتر پانامرا نتیجه را لو میدهد!