مطمئناً نسل جدید M4 کامپتیشن نام بزرگ بامو را پشت خود دارد اما با این جود، باید خود را در برابر رقبای اصلی اثبات کند. به همین دلیل، تراتل هاوس این کوپهٔ جدید باواریایی را همراه با آئودی RS5 و مرسدس C63 S AMG در یک پیست آزمایشی جمع کرده تا مشخص شود که آیا M4 میتواند این کار را انجام دهد یا نه.
سه خودرو روی کاغذ مشخصات نزدیک به همی دارند. با M4 کامپتیشن آغاز میکنیم که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. البته در آیندهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک M4 هم ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، C63 S هم ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود و به همین دلیل در گشتاور با ۷۰۰ نیوتن متر، بر حریف باواریایی برتری دارد. مرسدس هم مثل بامو محرک عقب است اما انتقال نیرو در آن توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
آخرین عضو این جمع تمام آلمانی هم آئودی RS5 است که زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند آئودی ضعیفترین خودروی این گروه محسوب میشود اما برتری مهم آن برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو است. به همین دلیل، عجیب نیست که در درگ ایستاده، RS5 به لطف کشش بهتر خود، جلو میافتد و پیروز میشود. در این مسابقه M4 فاصلهٔ زیادی با آئودی ندارد اما C63 S که در ابتدای حرکت با هرزگردی چرخهای عقب درگیر است، با اختلاف زیادی سوم میشود. در مسابقهٔ رولینگ اما این M4 کامپتیشن است که با اختلاف قابلتوجهی به پیروز میرسد اما در اینجا بازهم مرسدس جایگاهی بهتر از آخر کسب نمیکند.
مشخصات فنی
بامو M4 کامپتیشن | آئودی RS5 | مرسدس C63 S AMG | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۶۰ کیلوگرم | ۱۸۱۰ کیلوگرم | ۱۸۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۶۹۵ دلار | ۷۶,۱۴۵ دلار | ۷۹,۳۰۰ دلار |
محمد رستمی نژاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۹صدای مرسدس شرف داره به صدای M4 و اون جلو گریل زشت
و موتور های دست ساز AMG که دیگه حرف ندارن
M3csl
۲۶ اسفند ۱۳۹۹چطوری موتورهای amg حرف ندارن که با وجود بیشترین قدرت در کنار ب ام و و بیشترین گشتاور
توی هر دو رقابت با اختلاف آخر شد!!!!
مگه ب همون صداش دلخوش کنی.
محمد رستمی نژاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۹حاجی صدا خیلی خیلی مهم است
وگرنه تسلا شتابش از فراری هم بیشتر هست
این صدا هست که جادو میکنه
MahyarMAR
۲۶ اسفند ۱۳۹۹بی ام و سری 4 رو خیلی هیولا درست کرد ارزونترین سریعترین برای همین گفت هیولا رو یه فرق اساسی بدیم که دماغشو اینطوری کرد شایدم برای جلو پنجره سبک تر بود و ایرودینامیک بهتری داشت
Dayan5775
۲۶ اسفند ۱۳۹۹انتظار چنین نتیجه ای رو نداشتم زیاد ولی انتخاب اولم بنز هست اینجا
MAHDI
۲۶ اسفند ۱۳۹۹M4 رقیب نداره در درگ رولینگ!!!! ببینم carwow هم این درگ رو انجام بده احتمالش هست که نسخه محور عقب M4 بتونه در مسیر 400 متر آئودی RS5 رو شکست بده. چون در carwow ب ام و M4 جدید زمان 11.6 رو ثبت کرد در حالی که بهترین تایم RS5 زمان 11.9 بوده.
ولی فقط نسخه 4 چرخ محور M4 انتخاب جذاب تریه ?
درگ دوم M4 جدید با پورشه 911 کررا از مجله auto motor magazine با اختلاف زیادی M4 پیروز شد که هردو محرک عقب بودن اونجا هم.
MAHDI
۲۶ اسفند ۱۳۹۹M3 و M4 جدید موتور X3M و X4M رو دارن که هیچ رقیبی نتونسته اونارو در درگ رولینگ شکست بده و حتی جیپ ترک هاوک و پورشه کاین توربو کوپه رو هم در درگ رولینگ شکست دادن.
حالا SUV های ضعیف تر دیگه جای خود دارن.
حالا این موتور تو سینه M3 و M4 هستش، اگه همون عملکرد رو داشته باشن یعنی باید خیلی رقبا قوی تر باشن که توان رقابت داشته باشن.
جالبه که مرسدس C63S نسل فعلی 50 نیوتن گشتاور بیشتری داره و نسل بعدی احتمالا 800 نیوتن گشتاور داره در مقابل M4 کامپتیشن با 650 نیوتن گشتاور!!!!!
00BEHZAD00
۲۶ اسفند ۱۳۹۹قطعا بنز
عالیه
SF90 STRADALE
۲۶ اسفند ۱۳۹۹سیستم کواترو فوق العاده آئودی
زیبایی ، لوکس بودن و قدرت مرسدس بنز
در آخر این BMW هست که برنده اکثر درگ هاست
Navid_bivaN
۲۷ اسفند ۱۳۹۹واقعا سیستم کواترو یه سروگردن از چهارچرخ های بنز و ب ام و عملکرد بهتری داره. لانچ کنترلی که آئودی داره واقعا از اونا هم بهتره. توی آب و هوای کانادا، آئودی نشون داده که چقد میتونه بهتر تاب بیاره و روزمره حتی وسط برف، بهت سرویس بده.
بردیا
۲۶ اسفند ۱۳۹۹یعنی من جلو پنجره بی ام و رو میبینم انگار بهم داره فحش میده:(
?Ali Hossein?
۲۶ اسفند ۱۳۹۹درگ اول اصلا انتظار نتیجه اون جوری باشه
ولی انتخاب من M4 هست?
ツSAMURAIツ
۲۶ اسفند ۱۳۹۹M4 جدید از لحاظ پرفورمنس هیچی کم نداره
مشکل اون گریل جلوشه که من به شخصه اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام
انتخابم آئودیه
akrh78
۲۶ اسفند ۱۳۹۹کاش بی ام و یه اپشن زمان خرید داشت که ماشین رو بدون سپر جلو بخری و از قیمت ماشین کم میکردن
بعد بری با همون پول یه سپر افترمارکتی بخری دیگه هزینه اضافه نخوای بکنی که این گند رو جمع کنی
RezaRs
۲۶ اسفند ۱۳۹۹اصن با پول بیشتر بدون سپر بدن بازم می ارزه کمی بذاری روش سپر افتر مارکتی بزنی
محمدهادی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹آره منم حتی چهره ی زشت ام ۴ جدید رو به بنز و آئودی نمیدم
چرا انقد بد طراحیش کردن این جلوپنحررو
حتی بنشرم مشکل اصلی این جلوپنجره یکپارچگیش نیست
بلکه فرم خمره ای و تیز گوه های این جلوپنجرست که شبیه سپرهای فیک بازارش کرده
واقعا رییید…ن تو جلوپنجره بی ام و طراحا
ضمنا بنز هم چقد زیباس این مدلش و خوش رنگ
اما سلطان همیشه بی ام و ست حتی زشتش
Sina10
۲۶ اسفند ۱۳۹۹بامو باید خجالت بکشه که علاوه قیافه زشت ، ماشین کندی هم ساخته که از RS5 خیلی قدیمی تر و ضعیف تر و سنگین تر باخت ، البته توی رولینگ تونست پیروز بشه ولی خب توی درگ ایستاده هم باید میبرد ، با وجود قدرت و وزن بهتر
با این حال پرفورمنسش اصلا مشکلی نداره
مشکل یه چیز دیگست
البته من رنگ M4 رو خیلی دوست دارم ولی جلوپنجرهاش…
اینجا هم قیافه ی فوق العاده زیبای C کلاس کوپه و موتور عالیش رو دوست داشتم ، انصافا خیلی زیباست ، و نسل جدیدش توی ظاهر و قیافه رقیب C کلاس کوپه جدید نمیشه ، قیافه RS5 هم که عالیه
انتخابم اینجا آئودی RS5 و بعدش با اختلاف خیلی کم C63 هست
ولی اگه یک M4 با جلوپنجره کوچیک باشه ، گزینه خوبی خواهد بود ، و از رقباش بهتر خواهد بود
MAHDI
۲۶ اسفند ۱۳۹۹عجب!!!!
وقتیه خودرو محرک عقب در مقابل 4 چرخ محور هستش در رقابت درگ شانسی نداره. مگه مسیر طولانی باشه. به نظرت RS5 در مقابل نسخه 4 چرخ M4 میتونه حرفی واسه گفتن داشته باشه!!!!!
در درگ رولینگ که مثل شوخی بودن در مقابل M4، مثلا C63S با شرایط M4 دیدی که چه اختلافی داشت و در درگ رولینگ با وجود گشتاور بیشتر چقدر فاصله داشت.
عملکرد M4 در این نسخه فوقالعاده است.
تازه همین نسخه محرک عقب اگه راننده لانچ بهتری داشته باشه بازم توان شکست دادن RS5 رو داره همونطور که در 2 درگ تونست 911 کررا رو شکست بده.
محمدهادی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹بله متی جان
مهم اینه که منو تو میدونیم M4 تو پرفورمنس چه اعجوبه ییه
Kf
۲۶ اسفند ۱۳۹۹واقعاً خیلی خنده داره ک بعضیا به پرفورمنس M4 شک دارن مثل اولین درگی ک carwow از M5 با E63s گزاشت
اما قوانین مزخرف جدید ک باعث شده صدای ماشین ها خفه بشه چیزی ک M4 هم درگیرش شده صدای نسل قبل عالی بود خصوصاً Cs
MAHDI
۲۷ اسفند ۱۳۹۹صدای M4 و M3 جدید هم جذابه. اما CS ها صدای دیوانه کننده ای دارن. CS نسل جدید چه شود!!!!
Ahmedreza2002
۲۶ اسفند ۱۳۹۹این بنز یکی از نچسب ترین بنز های حال حاضره
برخلاف نسل قبلش البته
Tommy
۲۶ اسفند ۱۳۹۹M4 بهترینِ از لحاظ فنی اما من آئودی و مرسدس رو اینجا ترجیح میدم
مهدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹انتخابم ار اس 5 هستش چون برد بی ام و رو به خاطر زشتیش انتخاب نکردم و بنز رو به خاطر اروم تر بودنش
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مثل همیشه انتخاب بین بنز و بی ام و هست و انتخابم بی ام و با تغییر جلوپنجره هست!