بی ام ودوکاتیموتورسیکلتنیسان

درگ ب‌ام‌و M5 و نیسان GT-R تیونینگ شده با دوکاتی پانیگال

افراد ناآگاه فکر می‌کنند خودروهای اسپرت سریع‌تر و پرشتاب‌تر از موتورسیکلت‌ها هستند ولی همهٔ ما میدانیم که این درست نیست خصوصاً وقتی موتورسیکلتی که با آن طرف هستیم سوپربایکی مثل دوکاتی پانیگال V4R باشد؛ اما خودروهایی که در اینجا در برابر این سوپراسپرت دوچرخ صف‌آرایی کرده‌اند هم خودروهای معمولی نیستند. این‌ها ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و نیسان GT-R هستند که هردو در حالت استوک و استاندارد در کلاس خود بسیار وحشی و مورداحترام هستند و وقتی تیونینگ می‌شوند حتی وحشی‌تر هم خواهند شد.

حال کارواو این سه هیولا را در برابر هم قرار داده است اما پیش از تماشای ویدئوی این رقابت بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. ب‌ام‌و M5 کامپتیشنی که در این رقابت حضور دارد توسط Evolve تیونینگ شده و خروجی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن‌ به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. نیسان GT-R اما حتی از این هم قوی‌تر است زیرا تیونر خروجی موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی آن‌را به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است و درواقع یک موشک روی چرخ محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، پانیگال V4R به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری V4 مجهز است که با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور، روی کاغذ در برابر رقبای چهارچرخ دوپینگی هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما توجه داشته باشید که این سوپربایک با تنها ۱۹۳ کیلوگرم وزن (به‌استثنای وزن راکب)، فوق‌العاده سبک‌تر از خودروها است. این در حالی است که ب‌ام‌و ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن و نیسان ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارند. با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این وسایل نقلیه در مسابقهٔ درگ پیروز می‌شود؟ البته لازم به ذکر است که در این رقابت نیسان GT-R با مشکلی در گیربکس مواجه شد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    صدای m5???
    عشق است این سوپر سدان سوپراسپرت کُش?
    عالی عمل کرد.

    موافقم 63
    مخالفم 16
    1. Mazda3

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      دقیقا از یه سدان همچین عملکردی شاهکاره و این ارزش داره چون ماشینای جی تی و اسپرت ارتفاع پایینی دارن و واسه استفاده همه منظوره تقریبا قابل استفاده نیستن ولی m5 همه فن حریف شده تو گرند تور تایم پیستش دوثانیه از هوندا ان اس اکس سریعتر بود کلا عملکرد سوپر اسپرتی داره.

      موافقم 31
      مخالفم 4
  2. OMID

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    واسه من جذابیت اصلی ویدیو اون gtr بود
    توی رولینگ اول مثل هیولا رفت با این که توی دنده مشکل دار بود و حتی از دوکاتی پانیگاله هم برد
    توی درگ ریس هم دنده دوش از بین رفت کلا
    ولی صاحبش خیلی باحال بود
    گفت ماشینو واسه حال کردن می‌خوایم نه این که بزاریم تو گاراژ اگه قراره خراب بشه بزار خراب بشه
    علت علاقه خیلیا به gtr همین تیون پذیری هست
    مثلا همین ماشینو حجم موتورشو برده بودن رو ۴.۱ لیتر

    M5 هم لانچ و پاسخ گازش فوق‌العاده بود

    موافقم 51
    مخالفم 6
    1. Audi s8

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نیسان جی تی ار لایک
      بی ام و دیسلایک

      موافقم 60
      مخالفم 80
    2. مهراد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (862 ديدگاه)

      آقا امید عزیز

      باید بگم تفاوت یه هایپرکار مثل همین ۹۱۸ که گذاشتی پروفایلت با یه ماشین من درآوردی تا خشتک تیونینگ مثل همین جی تی آر حاضر در درگ اینجا مشخص میشه

      ۹۱۸ با استفاده درست یه عمر کار میکنه مثل ساعت سوییسی ولی این ماشینای الکی خفن در یدونه درگ هم گیربکس خورد میکنن

      در آخر بگم که نیسان جی تی آر استوک هیولاس

      و اینکه بی ام و اوج مهندسی آلمانیه

      موافقم 31
      مخالفم 7
      1. M.us

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (10 ديدگاه)

        تیونیگ فقط انجین نیست که تیونیگ شامل کلاچ و گیربکس و حتی دیفرانسیل هم میشه دلیل اینکه گیربکس خورد کرد اینکه جعبه دندش قادر نیست اون قدرتو تحمل کنه بعضی از ماشینا میل گاردان میبرن چون نمیتونه اون گشتاور رو تحمل کنه شما درست و حسابی تیونینگ کنی مشکلی پیش نمیاد . من خودم عاشق ماشین های تیونینگم مخصوصا اونایی که انجین های v8 دارن .

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. یاس ی

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1044 ديدگاه)

          قطعا کسی که موتور ماشین را به 1600 اسب میرسونه گیربکس را هم عوض میکنه، کمتر گیربکس کارخونه ای تاب تحمل این توان را داره.

  3. AMG

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درگ کاملا مزخرفی بود این مجری بی مزش به جای برگزار کردن درگ خیلی ضر میزنه

    موافقم 19
    مخالفم 32
    1. Maserati

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره باو ویدیو رو اب بندی میکنه

      موافقم 7
      مخالفم 19
  4. ALI

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    من عاشق این دوکاتی شدم با موتور خورجینی عجب چیزی شده! انتخابم همینه.
    M5 هم با این لانچ توپی که داره اگه 1600 یا 2000 اسب بشه چی میشه ! همه رو لوله میکنه.

    موافقم 31
    مخالفم 3
  5. SF90 STRADALE

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    دوکاتی پانیگال V4R باید با BMW M1000 RR مسابقه بده
    قطعاً درگ هیجان انگیزی میشه
    ولی درباره GT_R هم باید بگم خدای تیون هست
    بهترین تیونر برای این گودزیلا AMS Performance هست
    تیون های دیوانه کننده ای داره با رکوردهای خارق العاده
    پروژه آلفا ۱۲ این تیونر توی درگ رولینگ فراری ۴۵۸ ایتالیا رو محو کرد و بوگاتی رو با وجود آوانس اولیه درست و حسابی شرمنده کرد
    فکرشو بکنید پروژه آلفا ۲۲ با قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار چه عملکردی میتونه داشته باشه
    M5 کامپتیشن هم گرگ سدان هاست ولی غول مرحله آخر سدان ها M5 CS هست که همه منتظرش هستن
    البته AMG GT73 هم رقیب بسیار تا بسیار خطرناکی هست در بحث پرفورمنس ??

    موافقم 29
    مخالفم 3
  6. Maserati

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خخخخ الان ندیدم میگم دوکاتی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. Mf1

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    کلا نیسان خوراک تیونرهاست بخصوص نیسان پاترولی که با ۹۱۸ ریچار هموند مسابقه درگ انجام دادن

    موافقم 15
    مخالفم 4
  8. Aryan kia

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    کاوازاکی ninja h2r لایک
    دوکاتی پایگال دیس لایک

    موافقم 36
    مخالفم 13
    1. SRT

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (623 ديدگاه)

      نه دیگه،این خوبه ولی در اون حدم نیست

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. امین

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      رقیب h2r اگه راست میگی ducati gp بگو دیگه چرا پانیگال؟! آخه اینا رقیبن؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. Carbonado Aventador

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      اگه کاوازاکی‌حرفی واسه گفتن داشت ، تو موتو جی پی شرکت میکرد..
      وگرنه توربو گذاشتن رو موتور و تیونینگ تا خشتک رو چینی ها هم بلدن..
      .
      هنر یعنی موتور تفس طبیعی دوکاتی
      نه موتور توربو شارژ h2r
      .
      پر فروشترین سوپر بایک‌دنیا هم پانیگاله هست!!
      .
      تو ژاپنی ها فقط یاماها هست که میتونه حریف دوکاتی بشه

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Maserati-MC20

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        توربو نداره کاوازاکی سوپرشارژ داره

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. Aryan kia

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    کاوازاکی ninja h2r لایک
    دوکاتی پانیگال دیس لایک

    موافقم 23
    مخالفم 10
  10. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عشق است GTR ماشین رویایی من
    برند نیسان برای من بینهایت ارزش داره حتی بیشتر از مرسدس بنز کبیر
    این gtr خیلی ناشیانه تیون شده بود و گیربکسش کلا مشکل داشت ولی خب توی رولینگ اول که مشکلی تو دنده نداشت نشون داد چه هیولاییه
    واسه اطلاع دوستان بگم که رکورد ۴۰۰ متر دنیا برای ماشین های چهارچرخ دست NISSAN GTR ETS
    سری های آلفا 12و 16 و آلفا G و آلفا QUEEN هم فوق العاده هستن و همیشه رکورد دار بودن
    حتی نیسان gtr های p700 و p800 switzer هستن که فقط با 700 اسب توی زمین معمولی تایم 10.2 میزنن!!!!
    در حال حاضر کمتر ماشینایی هستن که پتانسیل تیون اندازه ی gtr و سوپرا داشته باشند
    در کل ویدیو فانی بود
    درباره ی موتور هم زیاد فن دوکاتی نیستم فقط و فقط کاوازاکی مخصوصا نینجا h2r

    موافقم 18
    مخالفم 10
  11. ارشیاSVJ

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    منهای دوکاتی که معلوم بود میبره
    و gtr که ۱۶۰۰ اسب بخار(بوگاتی شیرون!!)قدرت داشت
    وایسا ببینم
    فقط ب ام و موند
    پس نتیجه میگیریم درگ به درد نخور بود!!???

    1. Maserati-MC20

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      بی ام و اضافی بود

  12. محمدهادی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    بنظرم بهترین و کارامد ترین نوع تیونینگ
    اول کاهش حداکثری وزنه
    تاحدی که بشه تمام بدنه ماشینو کامل از جنسی مثل آلمینیوم یا کربن ساخت
    یه ارتقاء مسابقه یی
    بقیه داستان هم مربوط میشه به تعویض بخشهای سنگین خودرو مثل سرسیلندر و پوسته موتور و پوسته گیربکس با نمونه های مهندسی شده ای از جنس منیزیم یا آلمینیم
    ود در مراحل بعد نصب توربو شارژر ها و افزایش قدرت
    میتونه تکمیل کننده ی موضوع کاهش وزن و افزایش هندلینگ باشه
    درواقع بهترین نوع تیونینگ همون کاریه که در خودروهای مسابقه ای اتفاق میوفته

  13. Hadi

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    گودزیلای تیونینگ شده…
    یا خدا…

  14. حسین

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خدای من!!!

  15. ژاپن

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    جی تی آر نیسمو فابریک هم بی ام و رو جر میده نیاز به تقویت نداشت

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. GERMANY

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      و بی ام و ام ۵ سی اس هم جی تی ار نیسمو رو جر میده نیاز به تقویت نیست

  16. GERMANY

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    والاه توی ایران پارس رو هم تقویت کردن شتاب ۱.۲ ثانیه ای زده 🤣🤣🤣🤣 جی تی آر با این همه تقویت باز از ام ۵ توی شتاب اولیه جا میمونه اخیرا هم خبر رسیده دارن با بی وای دی موتور مشترک میسازن 😂😂 فقط اونایی که محصولات آشغال ژاپنی رو با محصولات با کیفیت المانی مقایسه میکنن قیافشون الان خنده داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا