پورشه تایکان توربو S از سیستم لانچ کنترلی سود میبرد که در حالت اووربوست میتواند قدرت پیشرانه را بهصورت موقت به ۷۵۱ اسب بخار برساند. در درگ جدیدی که مجله موتور اسپورت برگزار کرده شدت عملکرد این خودرو را در برابر بامو M8 گرن کوپه با تریم کامپتیشن خواهیم دید. این بیمر ۶۱۷ اسب بخاری از نظر قدرت کمبودی ندارد اما خب حریف مقابل هم بسیار تواناست.
حتی با استارت مسابقه نیز تایکان پیش افتاده و بامو نمیتواند به این خودروی الکتریکی برسد. گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی پورشه باعث میشود شتاب گیری تایکان به راحتی انجام شود.
با توجه به آمار رسمی پورشه باید گفت تایکان توربو S شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیهای داشته و این در حالی است که بامو M8 گرن کوپه کامپتیشن شتاب ۳ ثانیهای دارد. در روی کاغذ تفاوت زیادی بین دو خودرو وجود ندارد اما با دیدن این ویدئو متوجه تفاوتها در دنیای واقعی میشویم.
البته که این پرفورمنس قابلتوجه با مبلغی هنگفت همراه شده است. قیمت تایکان توربو S از ۱۸۷۶۱۰ دلار شروع میشود که با سفارش برخی آپشن ها به راحتی به بالای ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید. بامو هم قیمت پایه ۱۴۳ هزار دلاری دارد.
فعلاً نشانهای از تولید نسخه قویتر از تایکان وجود ندارد. بجای آن پورشه نسخههای سادهتری همچون مدل پایه تک موتوره و دیفرانسیل عقب را معرفی کرده است. این خودروساز تا پیش از پایان سال جاری نیز مدل کراس توریسمو واگن را معرفی خواهد کرد. ظاهراً محصول الکتریکی بعدی پورشه نیز نسخهای تمام الکتریکی از ماکان خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
Joker
۱۸ تیر ۱۳۹۹۹۱۱ توربو s واقعا یه هیولاست،دیدید که چجور از پس تایکان بر اومد!!! وای به حال باقی رقبا که قراره در مقابلش قرار بگیرن،بدجور نفله میشن،موندم پورشه با چه فرمولی همچین هیولایی ساخته…
Farzad
۱۸ تیر ۱۳۹۹مهندسی نابی که تو خودروهای پورشه به کار میره ، باید راجبش کتاب نوشته شه ، در چند خط نمیگنجه .
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹چیکار میکنه این تایکان ……
روح اله
۱۸ تیر ۱۳۹۹تایکان قورتش داد فقط پورش خیلی جذبه داره مخصوصا سفید و قرمز
روح اله
۱۸ تیر ۱۳۹۹تایکان قورتش داد فقط پورش خیلی جذبه داره مخصوصا سفید و قرمز وای
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۹جنجالی و خبر ساز تیتر شماست نه این درگ
OMID
۱۸ تیر ۱۳۹۹بلاخره یه ماشین تونست ب ام و رو داخل درگ ببره ?
تایکان حرفی واسه گفتن نمیزاره عالیه این ماشین
ولی انتخاب بینشون خیلی سخته
از یه طرف پرفورمنس و ظاهر و کیفیت عالی پورشه هست
از یه طرف ب ام و با غرش موتور هشت سیلندرش و ظاهر خوفناکش
در کل من تایکان رو ترجیح میدم ولی ممکنه نظر بقیه فرق کنه
محمد
۱۸ تیر ۱۳۹۹?حتی تسلا مدا اس هم به راحتی m8 روشکست میده
OMID
۱۸ تیر ۱۳۹۹منم نگفتم نمیتونه
بعدشم یه جوری گفتی حتی انگار مدل اس پرایده ?
مهرداد كمال
۱۸ تیر ۱۳۹۹شاید اگه تمام عوامل رو کنار هم بزاریم تایکان جز سه چهار ماشین برتر دنیا باشه اما من با سنتی بیشتر حال میکنم که انتخابم بیمر عزیز هست
ارش
۱۸ تیر ۱۳۹۹موتورهای بنزینی مغلوب الکتریکی ها.
GTR.SPEED
۱۸ تیر ۱۳۹۹یکی از قوی ترین ساخته های بی ام و از پورشه تایکان شکست خورد ?
Farzad
۱۸ تیر ۱۳۹۹کاری به این درگ ندارم اما پورشه همیشه از رقبای آلمانیش : بی ام و ، بنز و آئودی سرتر بوده …
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹نبرد نابرابر پورشه ۵۰ هزارتا گرونتر از bmw هست نتیجه از قبل مشخص بود کار بزرگی انجام نداد پورشه
رضا
۱۹ تیر ۱۳۹۹تایکان از همه نظر عالیه فقط یه فیس لیفت کوچیک میخواد تا بهترین بمونه چ.ن چند سالی از طراحیش میگذره