بی ام وکادیلاک

درگ بین سدان‌های وحشی: کادیلاک ATS-V در برابر ب‌ام‌و M3

دورانی ب‌ام‌و M3 یکی از معدود خودروهای کلاس سدان‌های کامپکت لوکس عملکردی بود و در بازار حکمرانی می‌کرد؛ اما در حال حاضر این سدان باواریایی نه‌تنها باید با رقبایی از آلمان که به‌طور فزاینده‌ای در حال بهبود هستند رقابت کند بلکه رقبایی از کشورهای دیگری هم برای جنگ با M3 به میدان آمده‌اند. ازجملهٔ یکی از آن‌ها کادیلاک ATS-V از ایالات‌متحده است. برای اینکه عملکرد M3 کهنه‌کار را در برابر رقیب آمریکایی بسنجیم، این دو سدان وحشی را به مسابقۀ درگ دعوت کرده‌ایم.

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-1

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-4

درحالی‌که M3 مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۲۵ اسب بخار قدرت است، ATS-V از موتور بزرگ‌تر ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۶۵ اسب بخار قدرت دارد. در کنار قدرت بیشتر، کادیلاک ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری هم از M3 دارد و با ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در برابر M3 با ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. بااین‌حال کادیلاک نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و است بنابراین پیش‌بینی نتیجهٔ مسابقهٔ درگ میان این دو سدان اسپرت قدرتمند اصلاً آسان نیست.

دو سدان موردنظر ما پشت خط استارت قرار می‌گیرند. هردو زیرچشمی حریف را نگاه می‌کنند و قصد دارند هر جور که شده پیروز میدان باشند. غرش موتورها بلند می‌شود و دو خودرو آماده‌اند تا افسارشان آزاد شده و مانند تیری از چلّهٔ کمان رها شوند. فرمان شروع مسابقه داده می‌شود و دو خودرو همچون موشکی به سمت جلو شلیک می‌شوند. در ابتدا کادیلاک جلو می‌افتد و اما ب‌ام‌و خود را به آن می‌رساند تا اینکه نهایتاً ATS-V با اختلافی جزئی از خط پایان عبور کرده و پشت حریف باواریایی را در این جدال نفس‌گیر به خاک می‌مالد.

ب‌ام‌و M3 در ۱۱.۶ ثانیه و با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می‌کند درحالی‌که کادیلاک ATS-V همین مسافت را در ۱۱.۵ ثانیه پیموده و با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از M3 است از خط پایان عبور می‌کند؛ بنابراین حداقل در یک خط مستقیم آلمانی‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که بر رقبا کاملاً برتری دارند.

مشخصات فنی

کادیلاک ATS-V ب‌ام‌و M3
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۶۵ اسب بخار ۴۲۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    به نظر میرسه کادیلاک زودتر حرکت کرد ولی عملکردش خوب بود،همین که تونست با M3 رقابت کنه خیلیه.

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      سربلندمون کردی باز کادیلاک
      ای افسانه ی متحرک
      ای زیبای من کادیلاک
      ممنونم از اینکه باعث فخر ما شدی

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رنگش بهش میاد

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تواین لیست کادیلاک بهتره

  2. Ali.usa

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ماشاالله کادیلاک
    بازگشت سلطان
    مرسی کادیلاک
    مرسی اصالت

  3. حسین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این کلیپ را تو آپارت ببینید .. اونجا هم بنز اول شد کادیلاک دوم ب ام و سوم در دراگ….
    رقابت سوپر سدان ها Mercedes C63 S_BMW M3_cadilac ATS V

  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کادیلاک شگفت زدم کرد یه لحظه البته بی ام و قدرت کمتری داشت نسبت به کادیلاک
    اما انصافا کادیلاک رخ جذابتری داره …..

    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      انتخاب خیلی سخته.
      من زیاد اهل درگ نیستم.
      همون M3 رو ترجیح میدم.
      راستش عقب Ats خیلی بالا اومدست. مثل تندر 90 خودمون میمونه. فکر میکنی عقب ماشین دیواره.
      کلا از چراغ های عقب عمودی خوشم نمیاد

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        انتخاب سخت خوب گفتی

  5. mohsen

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    M3 نیاز به به روز رسانی داره! البته با این یه درگ نمیشه قاطعانه گفت ولی به هر حال همه ی حریفاش تازه به روز شدن

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین

  6. شاهینus cars

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    براوو کادیلاک… براوو امریکا… بدون ادعا اومده و همه جا داره سربلندمون میکنه… ممنون جی ام

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به شاهین us cars
      درست میگی
      واقعا ممنونم جی ام و کادیلاک که این همه افتخار افرینی میکنید برا طرفدارای سینه چاکتون

  7. shahin

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کادیلاک نزدیک نیم ثانیه زودتر راه افتاد.ولی در کل ننیشه منکر قابلیت های فنی کادیلاک هم شد.ب ام و که خودشو ثابت کرده

  8. Daniel

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    من از طرفدارای بی ام و هستم ولی صادقانه بگم که کادیلاک کارش حرف نداره… .
    ناراحت بی ام و هم نیستم چون میدونم با ی بروز رسانیه کوچیک دوباره برمیگرده.
    اون روز زیاد دور نیست… .

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به Daniel
      داداش بی ام و هم خیلی خوبه و کسی اصلا نمیگه بد و به قول شما با یه بروز رسانی بهتر هم میشه

      1. Daniel

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        فدای اخلاقتم آقا علی

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          به Daniel
          من مخلصتم داداش
          شما لطف داری به من

  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    هر دوشون به اندازه ای خوب هستن که حسرت نداشتنشون رو بخوریم

  10. Nima

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    تاپ اسپید کادیلاکو!!! 300
    البته میدونم BMW محدود شده هست ولى درکل این که کادیلاک محدود شده نیس امتیاز بزرگیه.
    نشون داده موتورش هم سریعتر دور میگیره چون تو خط پایان سرعتش 170 بود ولى کادیلاک 190که این یعنى اگر درگ ۱ مایل بود واقعا فاصله ها خیلى بیشتر میشد.(با در نظر گرفتن این که بى ام دبلیو محدود کننده سرعت هم داره)
    نتایج پیستشون هم الان میبینم. حتما میزارم.
    این لینک رو حتمااا ببینید: (تاپ اسپید نهایى بى ام دبلیو رو 280 تست کردن)
    http://fastestlaps.com/comparisons/d5zmcmcd3bco

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      نیما به نکته خوبی اشاره کردی
      در گذشته موتورهای امریکایی دور موتورشون کمتر از بقیه بود
      ولی این نکته ای که شما گفتی نشون میده که امریکاییها هم یه سری تولیداتشون دور بالاتر شده موتوراشون

  11. PlymouthBarracuda

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    کادیلاکم آرزوست….

  12. حالا یکی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    والا من نمیدونم چرا همه اینقدر افراطی و غیر واقعی قضاوت میکنن
    حجم موتور کادیلاک 600سی.سی بیشتره
    40 اسب هم که قویتره
    شتاب صفر تا صد و صفر تا 400 متر اون هم که از بی.ام.و بیشتر نیست.
    این نتایج با این مشخصات تکنولوژی بالای بی.ام.و رو نشون میده
    اصلاً اگه دوست دارید بیایید یه بوگاتی رو بذارید با همین m3 درگ کنه بعد شما بشینید از بوگاتی تا دلتون میخاد تعریف و تمجید کنید.
    اصلاً انگار فقط مستقیما رفتید سراغ کلیپ تصویری که اونم باز میبینید کادیلاک زودتر استارت کرد.
    اون سرعت نهایی هم که مشخصه بخاطر حجم بیشتر موتورش از m3 بیشتره
    جدول مقایسه رو یه نگاه بندازید ضرر نداره

    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      البته کادیلاک 200 پوند سنگین تره.
      نمیشه تحسینش نکرد

      البته نتیجه ی هیج درگی در علایق من تاثیرگذار نیست.
      چون به نظرم درگ ظلم به ماشینه.
      فشار الکیه.
      .
      عاشق کادیلاک بودم الانم هستم.
      عاشق ب ام و بودم الانم هستم.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود به مجید

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به حالا یکی
      حالا چرا اینقدر داری حرص میخوری شما
      بی ام و خوبه خوش به حال شما
      فناوریش بالاس خوش به حال شما
      دیگه چی بگم من
      چون بی ام و عقب افتاده تو این درگ داری اسمون و ریسمون رو بهم میبافی که بگی این مسابقه اشتباس و برگذار کنندها ی این مسابقه هم اندازه شما دانش نداشتن
      بجا این حرفها ی بچه گونه یکم در مورد مسابقات درگ اطلاع جمع کنی دیگه از این حرفها نمیزنی

    3. سعید

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      کاملا موافقم… ممنون از اینکه با توضیح کاملت زحمت کامنت گذاشتن رو از سرم برداشتی

      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        سعید داداش تو که کامنتو نوشتی خخخخخخ
        زحمت رو کشدی حواست نی

  13. mojtabaaston

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خیلی یک طرفه بود

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به mojtabaaston
      نظر شماس فقط این حرف

  14. كوروش

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    کادیلاک توی تمام خودرو های امریکایی واقعا عملکرد خوبی داره لااقل توی تمام کلاس ها خودرو های قابل قبول داره
    اما m3 انقدر سواری لذت بخشی و فراموش نشدنی داره که درگ اولویتش نباشه

  15. PROSTATOR

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    طبق جدولی که نشون داده شد موتور ATS V دارای حجم بیشتر و قدرت / گشتاور بیشتری نسبت به M3 دارد در نتیجه با اختلاف کمی ازATS V بازنده شد که به این دلیل میتوان پی برد کهATS V حدود N ثانیه زودتر از M3 حرکت کرده و نتیجه اینی شده که دیده اید ! و با توجه به اینکه اگر مسافت طولانی تر بود ممکن بود نتیجه عوض شود..
    M3 یک خودرویی با روح اسپرت ولی ATS V خودرویی با روح لوکس میباشد که انتخاب این دوخودرو برای رقابت جالب شده.. به نظر می آید که این دو خودرو از نظر بازده موتوری (با توجه به وزن کلی خودرو) در یک سطح قرار دارند.. بحث سلیقه اینجاست که خودروی اسپرت بیشتر مورد پسندتان هست یا خوردوی لوکس که این بحث سلیقه را انکار میکنیم..

  16. X5

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    Bmw که خوردش با اینکه دیر تر راه افتاد

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      اگه بی ام و خوردش چرا باخت به کادیلاک و کادیلاک برد

      1. X5

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (122 ديدگاه)

        دوباره ببین راننده m3 پاشو گذاشت دوباره برداشت باز گذاشت همین شتابشو کم کرد ولی در ادامه گرفتش

  17. saeid

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ب ام و خودش چهره زیبا و اسپورتی داره ولی کنار این کادیلاک نمیدونم چرا به چشم نمیاد.

  18. ماسل

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    با چشمانی اشک بار گوش فرا میدهیم به ناله های کدی جون
    نکن لامصب انقدر گاز نده مگه ارث باباتو خورده

  19. احمد باقری

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحال کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا