دورانی بامو M3 یکی از معدود خودروهای کلاس سدانهای کامپکت لوکس عملکردی بود و در بازار حکمرانی میکرد؛ اما در حال حاضر این سدان باواریایی نهتنها باید با رقبایی از آلمان که بهطور فزایندهای در حال بهبود هستند رقابت کند بلکه رقبایی از کشورهای دیگری هم برای جنگ با M3 به میدان آمدهاند. ازجملهٔ یکی از آنها کادیلاک ATS-V از ایالاتمتحده است. برای اینکه عملکرد M3 کهنهکار را در برابر رقیب آمریکایی بسنجیم، این دو سدان وحشی را به مسابقۀ درگ دعوت کردهایم.
دو سدان موردنظر ما پشت خط استارت قرار میگیرند. هردو زیرچشمی حریف را نگاه میکنند و قصد دارند هر جور که شده پیروز میدان باشند. غرش موتورها بلند میشود و دو خودرو آمادهاند تا افسارشان آزاد شده و مانند تیری از چلّهٔ کمان رها شوند. فرمان شروع مسابقه داده میشود و دو خودرو همچون موشکی به سمت جلو شلیک میشوند. در ابتدا کادیلاک جلو میافتد و اما بامو خود را به آن میرساند تا اینکه نهایتاً ATS-V با اختلافی جزئی از خط پایان عبور کرده و پشت حریف باواریایی را در این جدال نفسگیر به خاک میمالد.
بامو M3 در ۱۱.۶ ثانیه و با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور میکند درحالیکه کادیلاک ATS-V همین مسافت را در ۱۱.۵ ثانیه پیموده و با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت که بهطور قابلتوجهی بیشتر از M3 است از خط پایان عبور میکند؛ بنابراین حداقل در یک خط مستقیم آلمانیها نمیتوانند ادعا کنند که بر رقبا کاملاً برتری دارند.
مشخصات فنی
کادیلاک ATS-V | بامو M3 | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۶۵ اسب بخار | ۴۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر در ساعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
وزن | ۱۶۶۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
نویدی
۲۴ مهر ۱۳۹۵به نظر میرسه کادیلاک زودتر حرکت کرد ولی عملکردش خوب بود،همین که تونست با M3 رقابت کنه خیلیه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵سربلندمون کردی باز کادیلاک
ای افسانه ی متحرک
ای زیبای من کادیلاک
ممنونم از اینکه باعث فخر ما شدی
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵رنگش بهش میاد
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵تواین لیست کادیلاک بهتره
Ali.usa
۲۴ مهر ۱۳۹۵ماشاالله کادیلاک
بازگشت سلطان
مرسی کادیلاک
مرسی اصالت
حسین
۲۴ مهر ۱۳۹۵این کلیپ را تو آپارت ببینید .. اونجا هم بنز اول شد کادیلاک دوم ب ام و سوم در دراگ….
رقابت سوپر سدان ها Mercedes C63 S_BMW M3_cadilac ATS V
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۴ مهر ۱۳۹۵کادیلاک شگفت زدم کرد یه لحظه البته بی ام و قدرت کمتری داشت نسبت به کادیلاک
اما انصافا کادیلاک رخ جذابتری داره …..
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵.
انتخاب خیلی سخته.
من زیاد اهل درگ نیستم.
همون M3 رو ترجیح میدم.
راستش عقب Ats خیلی بالا اومدست. مثل تندر 90 خودمون میمونه. فکر میکنی عقب ماشین دیواره.
کلا از چراغ های عقب عمودی خوشم نمیاد
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵انتخاب سخت خوب گفتی
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۵M3 نیاز به به روز رسانی داره! البته با این یه درگ نمیشه قاطعانه گفت ولی به هر حال همه ی حریفاش تازه به روز شدن
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵افرین
شاهینus cars
۲۴ مهر ۱۳۹۵براوو کادیلاک… براوو امریکا… بدون ادعا اومده و همه جا داره سربلندمون میکنه… ممنون جی ام
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵به شاهین us cars
درست میگی
واقعا ممنونم جی ام و کادیلاک که این همه افتخار افرینی میکنید برا طرفدارای سینه چاکتون
shahin
۲۴ مهر ۱۳۹۵کادیلاک نزدیک نیم ثانیه زودتر راه افتاد.ولی در کل ننیشه منکر قابلیت های فنی کادیلاک هم شد.ب ام و که خودشو ثابت کرده
Daniel
۲۴ مهر ۱۳۹۵من از طرفدارای بی ام و هستم ولی صادقانه بگم که کادیلاک کارش حرف نداره… .
ناراحت بی ام و هم نیستم چون میدونم با ی بروز رسانیه کوچیک دوباره برمیگرده.
اون روز زیاد دور نیست… .
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵به Daniel
داداش بی ام و هم خیلی خوبه و کسی اصلا نمیگه بد و به قول شما با یه بروز رسانی بهتر هم میشه
Daniel
۲۴ مهر ۱۳۹۵فدای اخلاقتم آقا علی
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵به Daniel
من مخلصتم داداش
شما لطف داری به من
احسان(احسان سابق)
۲۴ مهر ۱۳۹۵هر دوشون به اندازه ای خوب هستن که حسرت نداشتنشون رو بخوریم
Nima
۲۴ مهر ۱۳۹۵تاپ اسپید کادیلاکو!!! 300
البته میدونم BMW محدود شده هست ولى درکل این که کادیلاک محدود شده نیس امتیاز بزرگیه.
نشون داده موتورش هم سریعتر دور میگیره چون تو خط پایان سرعتش 170 بود ولى کادیلاک 190که این یعنى اگر درگ ۱ مایل بود واقعا فاصله ها خیلى بیشتر میشد.(با در نظر گرفتن این که بى ام دبلیو محدود کننده سرعت هم داره)
نتایج پیستشون هم الان میبینم. حتما میزارم.
این لینک رو حتمااا ببینید: (تاپ اسپید نهایى بى ام دبلیو رو 280 تست کردن)
http://fastestlaps.com/comparisons/d5zmcmcd3bco
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵نیما به نکته خوبی اشاره کردی
در گذشته موتورهای امریکایی دور موتورشون کمتر از بقیه بود
ولی این نکته ای که شما گفتی نشون میده که امریکاییها هم یه سری تولیداتشون دور بالاتر شده موتوراشون
PlymouthBarracuda
۲۴ مهر ۱۳۹۵کادیلاکم آرزوست….
حالا یکی
۲۴ مهر ۱۳۹۵والا من نمیدونم چرا همه اینقدر افراطی و غیر واقعی قضاوت میکنن
حجم موتور کادیلاک 600سی.سی بیشتره
40 اسب هم که قویتره
شتاب صفر تا صد و صفر تا 400 متر اون هم که از بی.ام.و بیشتر نیست.
این نتایج با این مشخصات تکنولوژی بالای بی.ام.و رو نشون میده
اصلاً اگه دوست دارید بیایید یه بوگاتی رو بذارید با همین m3 درگ کنه بعد شما بشینید از بوگاتی تا دلتون میخاد تعریف و تمجید کنید.
اصلاً انگار فقط مستقیما رفتید سراغ کلیپ تصویری که اونم باز میبینید کادیلاک زودتر استارت کرد.
اون سرعت نهایی هم که مشخصه بخاطر حجم بیشتر موتورش از m3 بیشتره
جدول مقایسه رو یه نگاه بندازید ضرر نداره
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵.
البته کادیلاک 200 پوند سنگین تره.
نمیشه تحسینش نکرد
البته نتیجه ی هیج درگی در علایق من تاثیرگذار نیست.
چون به نظرم درگ ظلم به ماشینه.
فشار الکیه.
.
عاشق کادیلاک بودم الانم هستم.
عاشق ب ام و بودم الانم هستم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵درود به مجید
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵به حالا یکی
حالا چرا اینقدر داری حرص میخوری شما
بی ام و خوبه خوش به حال شما
فناوریش بالاس خوش به حال شما
دیگه چی بگم من
چون بی ام و عقب افتاده تو این درگ داری اسمون و ریسمون رو بهم میبافی که بگی این مسابقه اشتباس و برگذار کنندها ی این مسابقه هم اندازه شما دانش نداشتن
بجا این حرفها ی بچه گونه یکم در مورد مسابقات درگ اطلاع جمع کنی دیگه از این حرفها نمیزنی
سعید
۲۴ مهر ۱۳۹۵کاملا موافقم… ممنون از اینکه با توضیح کاملت زحمت کامنت گذاشتن رو از سرم برداشتی
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۴ مهر ۱۳۹۵سعید داداش تو که کامنتو نوشتی خخخخخخ
زحمت رو کشدی حواست نی
mojtabaaston
۲۴ مهر ۱۳۹۵خیلی یک طرفه بود
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵به mojtabaaston
نظر شماس فقط این حرف
كوروش
۲۴ مهر ۱۳۹۵کادیلاک توی تمام خودرو های امریکایی واقعا عملکرد خوبی داره لااقل توی تمام کلاس ها خودرو های قابل قبول داره
اما m3 انقدر سواری لذت بخشی و فراموش نشدنی داره که درگ اولویتش نباشه
PROSTATOR
۲۴ مهر ۱۳۹۵طبق جدولی که نشون داده شد موتور ATS V دارای حجم بیشتر و قدرت / گشتاور بیشتری نسبت به M3 دارد در نتیجه با اختلاف کمی ازATS V بازنده شد که به این دلیل میتوان پی برد کهATS V حدود N ثانیه زودتر از M3 حرکت کرده و نتیجه اینی شده که دیده اید ! و با توجه به اینکه اگر مسافت طولانی تر بود ممکن بود نتیجه عوض شود..
M3 یک خودرویی با روح اسپرت ولی ATS V خودرویی با روح لوکس میباشد که انتخاب این دوخودرو برای رقابت جالب شده.. به نظر می آید که این دو خودرو از نظر بازده موتوری (با توجه به وزن کلی خودرو) در یک سطح قرار دارند.. بحث سلیقه اینجاست که خودروی اسپرت بیشتر مورد پسندتان هست یا خوردوی لوکس که این بحث سلیقه را انکار میکنیم..
X5
۲۴ مهر ۱۳۹۵Bmw که خوردش با اینکه دیر تر راه افتاد
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵اگه بی ام و خوردش چرا باخت به کادیلاک و کادیلاک برد
X5
۲۴ مهر ۱۳۹۵دوباره ببین راننده m3 پاشو گذاشت دوباره برداشت باز گذاشت همین شتابشو کم کرد ولی در ادامه گرفتش
saeid
۲۴ مهر ۱۳۹۵ب ام و خودش چهره زیبا و اسپورتی داره ولی کنار این کادیلاک نمیدونم چرا به چشم نمیاد.
ماسل
۲۴ مهر ۱۳۹۵با چشمانی اشک بار گوش فرا میدهیم به ناله های کدی جون
نکن لامصب انقدر گاز نده مگه ارث باباتو خورده
احمد باقری
۲۴ مهر ۱۳۹۵خیلی باحال کار کرد.