مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن |
؟ | |
مرسدس C63 S AMG | جگوار XE SV Project 8 |
؟ | |
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport |
؟ | |
ولوو S60 پولستار | کادیلاک CT4-V بلکوینگ |
؟ |
بامو M3 کامپتیشن
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: –
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بسیار سریع، کابین فوقالعاده، همچنان به جاداری سری ۳ معمولی
نقاط منفی: هزینههای نگهداری بالا، طراحی بیرونی بحثبرانگیز، قیمت گرانتر از برخی رقبا
چکیده: بامو M3 همچنان یکی از بهترین سدانهای اسپرت بازار است
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۴.۰ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: استایل جذاب، صدای خوب، رانندگی عالی
نقاط منفی: قابلیت اطمینان مشکوک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، عدم ارائهٔ گیربکس دستی
چکیده: جولیا کوادریفولو با وجود برخی نقصها، یک تلاش بسیار عالی برای تسلط بر بخش سدانهای اسپرت است
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M3 کامپتیشن | آلفارومئو جولیا QV | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۹ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۷ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۳۰ گرم/کیلومتر | ۲۱۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۵۸ لیتر |
وزن | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۷۳۳ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۰۳ میلیمتر | ۴,۶۳۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۷ میلیمتر | ۲,۸۱۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۶۸ لیتر | ۳۶۸ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۳,۷۹۵ دلار | ۷۶,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
رضا
۳ فروردین ۱۴۰۰چگونه m3 را ترجیح ندم.
آلفا قابل احترامه.
ولی همه میدونن کهm3 بهترین هندلینگ این کلاس رو داره.
GT
۳ فروردین ۱۴۰۰یه سوال چرا c63 را انداختین با project 8؟!
اینکه میشه نبرد فیل و فنجون!!!
اینا چه چیزشون به هم میخوره؟!
project 8 با GT63 یا E63 مقایسه میشه!
لطفا این دوئل را اصلاح کنید با تشکر
محمدهادی
۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
صد در صد انتخاب من بی ام و
راستی چقد مشخصات آلفا تو این مدل نزدیک به ام ۳ هستش
وقعا عجیب نیس؟
?A.H MOTORS?
۴ فروردین ۱۴۰۰به M3 رای دادم چون به نظرم الفا کسل کننده شده(نظر شخصی)
SRT
۳ فروردین ۱۴۰۰خدایی الفا رومئو بهتره
R@m!n
۳ فروردین ۱۴۰۰چه رقابت فشرده ای تو این کلاس همشون عالین واقعا
Dayan5775
۳ فروردین ۱۴۰۰چجوری تو نیم ساعت ۹۴۰ تا رای جمع شده؟! عجیبه
Benz SLR
۳ فروردین ۱۴۰۰چون اگه دوئل قبلی اینها رو دیده باشی رای ها همین جوری بودن در واقع همون رای ها رو اینجا گذاشتن
سردبیر
۳ فروردین ۱۴۰۰درود
از اونجا که همین چند وقت پیش مقایسه ای بین این دو خودرو به همراه نظرسنجی داشتیم برای پیشگیری از دوباره کاری از همون نظرسنجی در اینجا هم استفاده کردیم و البته تنها کسایی که قبلا رای ندادن می تونن شرکت کنن
ممنون
مسعود
۳ فروردین ۱۴۰۰جلوی bmw خیلی تو دل نرو هست
Benz SLR
۳ فروردین ۱۴۰۰من که تو زشت ترین ماشینا هم یه زیبایی میبینم احساس میکنم این جلو پنجره ناهماهنگه و میتونست بهترشه
Mahyar.M.A.R
۳ فروردین ۱۴۰۰درسته تو دل نرو هست ولی الفا از نظر من بدتره هر دو جلوپنجره خوب ندارن البته این نظر کاملا سلیقه ای هست بعضیا هم عاشق الفا هستن ولی تقریبا بیشتریا از بی ام و بدشون میاد
Moein
۳ فروردین ۱۴۰۰آلفا عصاره لذت و هیجان❣️?
??BMW Germany??
۳ فروردین ۱۴۰۰به نظر من M3 انتخاب بهتری هست با اینکه آلفا یکی از بهترین های این کلاسه
به دلایلی که واقعا میتونه شمارو قانع کنه
ارزون تر هستش با همون پرفورمنس و کارایی و هندلینگ و قدرت
استایل هم با اینکه خیلی باهاش مخالف بودن من یکی با این گریل موافقم و احساس میکنم چهره ی خشنی رو به M3 بخشیده
انتخاب من M3 ???????
R@m!n
۳ فروردین ۱۴۰۰خیلی ببخشید ولی اصلا قانع کننده نبود. 2600 دلار اصن به چشم نمیاد که یه نفرو قانع کنه تصمیمشو عوض کنه. بقیه مواردم نظر شخصی خودته و محترم. فکر کن فروشنده ماشین بودی با این دلایلت طرف قانع میشد ؟؟
??BMW Germany??
۳ فروردین ۱۴۰۰بله شما درست میفرمائید اختلاف قیمت خیلی ناچیزه
من هم نظر شخصی خودم رو گفتم و قطعا نمیشه به جای همه ی اعضای محترم صحبت کرد
Hadi
۳ فروردین ۱۴۰۰هر جفتشون عالی بی نظیرن…
ولی انتخاب من آلفارومئو هستش چون بسیار خوب و قدرتمنده و صدای عالی و طراحی بی نظیری داره هنرمندانه ای داره ?
MOHAMMAD.n.r
۳ فروردین ۱۴۰۰انتخواب من الفا??
با طراحی خارجی ب ام و کنار نمیام.
MOS
۳ فروردین ۱۴۰۰آلفا رو بیشتر دوست دارم
??BMW Germany??
۳ فروردین ۱۴۰۰آلفا تنها مشکلی که داره و خیلی بده کیفیت اونه که تا حالا چند بار بهش اشاره شده این مشکل اگه برطرف بشه عالیه
Sina10
۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا برای بامو متاسفم
که بهتدین ماشین تاریخشون که همیشه تا مدت ها بی رقیب بود ، توانایی هاش با ماشینی متعلق به ۶ سال پیش برابری میکنه
اینجا هم به دلیل قیمت یخورده بهتر آلفا رو انتخاب کردم
توی تمام اعداد آلفا برتری داره جز گشتاور و مسافت ۴۰۰ متر
ولی توی بقیه اکثرا این آلفاست که بهتره
Porsche
۳ فروردین ۱۴۰۰??????
قدرت ها یکیه
مسافت ۴۰۰ متر ب ام و بهتره
گشتاور ب ام و بهتره
امتیاز از کاربایر ب ام و بهتره
تاپ اسپید آلفا بهتره
امتیاز از یوروانکپ ب ام و بهتره
شتاب ها هم مساوی
مجموع= ب ام و ۴_آلفا ۱
میشه پارامتر های دیگه ای هم در نظر گرفت مثل پرفورمنس و اسپورت و…..
که به نظر من ب ام و بهترینه
Sina10
۳ فروردین ۱۴۰۰شما فقط همینا رو در نظر گرفتی:
بقیه رو نگاه کن:
مصرف سوخت بهتر آلفا
آلایندگی بهتر آلفا ، که باعث میشه هزینه های این خودرو توی اروپا کمتر بشه
وزن کمتر که باعث هندلینگ بهتر میشه
حداکثر سرعت خیلی بیشتر
ولی دلیل اصلی بهتر بودن آلفا اینه که آلفا ۶ سال پیش رونمایی شده و بامو امسال اومده
وقتی بامو رقبای ۶ سال قدیمی ترش همون عملکرر خودشو ارائه میدن این یه شکست کامله
مخصوصا اینکه این ماشین M3 هست
یه ماشین معمولی نیست
M3 هر وقت که میاد تا مدت ها بی رقیبه
ولی الان رقیبش آلفای ۶ سال پیشه
که تقریبا با بامو تفاوتی نداره
خب الان چند چنده؟
شده ۴ – ۴ مساوی
اونم با ماشینی متعلق به ۶ سال پیش
قبول کنید که بامو شکست خورد
من خودم از طرفدارای بامو بودم و هستم ولی هیچ گونه علاقه ای به این M3 جدید ندارم
باید تعصب رو کنار گذاشت
Porsche
۳ فروردین ۱۴۰۰آلفا یعنی بدون هیچ تغییراتی بروز رسانی نشده ؟؟؟؟
نکات دیگه ای هم هست یکی اینکه موتور آلفا مال خودش نیست مال فراری کالیفرنیا هستش که بعضی نقطه ضعف و برخی نقطه قوت اون به حساب میارن
که من نکته منفی میدونم چون القا تا حالا انجین خوبی از خودش نساخته و این برای برندی مثل آلفا تاسف باره
طراحی داخلی هم که کاملا m3 دست برتر داره
اون طور ام که شما از آلایندگی صحبت کردید انگار M3 آلایندگی 100 داره و آلفا 1!!!!!
اختلاف آلایندگی هم مثل قیمت اونها بسیار ناچیزه کسی به اون اهمیتی نخواهد داد
محمدهادی
۳ فروردین ۱۴۰۰سعی نکن دلایل مستدل بیاری
این حرفات باعث نمیشه ذره یی از روح بی ام و بازی ما کم شه
انتخاب اول و آخر من بی ام وست
صدالبته بسیار هم زیبا و خشن و مدرن تره نسل به نسل
کوشا
۳ فروردین ۱۴۰۰من تو این نظرسنجی شرکت نکردم و سایت هم به من فقط نتایجو نشون می ده و نمی تونم رای بدم! کسی از دوستان این مشکلو داره؟ یه راه حلی چیزی به من ارائه بدین!
امیر دهقان
۳ فروردین ۱۴۰۰سلام
قبلاً بین همین دو ماشین یه مقایسه و نظرسنجی داشتیم و الان همون نظرسنجی قبلی، در این مطلب هم گذاشته شد و چون شما قبلاً تو این نظرسنجی رأی دادین دیگه نمیتونین رأی بدین
رامتین
۳ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من بی ام و هست. با وزن بیشتر شتاب و گشتاور بیشتری داره. بقیه موارد تقریبا مشابه هست. از نظر برند هم بی ام و انتخاب بهتریه. بنابراین منطق میگه بی ام و. اما حسادت و یا توجه به زیبایی صرفا، میتونه آلفا را انتخاب کنه.
OMID
۳ فروردین ۱۴۰۰ظاهر جولیا بهتره به نظرم ولی در کل رای من m3
حتما پرفورمنس بهتری از جولیا داره و کابینش هم به شدت بهتره
اصلاح کابین و فنی ماشین خیلی سخت تره تا تعویض سپر و جلوپجره ( هر چند قابل تحمله )
RezaRs
۳ فروردین ۱۴۰۰سردبیر گزینه هردو مورود رو هم بذارید لطفا البته خب من اینجا اگه بحث استوکه که خب آلفا اما انتخاب خودم با دست مالی باز m3 رو میدم منهارت یه چیز خفنی بزنند
ارشیا
۳ فروردین ۱۴۰۰جولیا احساسات داره میباره ازش.
این m3 جدید هم خوبه ولی نه به اندازه جولیا
روزبه
۴ فروردین ۱۴۰۰واقعاً چطور میشه آلفا رو انتخاب نکرد ؟؟؟؟؟
مهدی
۴ فروردین ۱۴۰۰به جان خودم اینایی که واسه بی ام و یقه پاره میکنن اگر یک بار سری ۳ رو برونن کلا بی ام و رو میبوسن میزارن کنار… اینی که میگم احتمالا برای متعصبها بازخورد منفی داره اما من وقتی کامارو میرونم هرچند سواری لذت بخشی نداره اما تیپ و استایل ماشین یه حس اعتماد به نفس به راننده منتقل میکنه سوار بنز که بشم حس خوب سنگینی فرمون و دیزاین باپرستیژ کابین حس خوب رو منتقل میکنه هرچند که بیشتر محصولات بنز هم دیگه مثل گذشته سیستم تعلیق نرم ندارن و دست اندازها رو جذب نمیکنن و راحت نیستن به هیچ وجه اما من فقط یک بار سوار یک مدل بی ام و شدم اون هم سری چهار دو لیتر توربو ۲۰۱۷ بود که کلا ذهنیت منو از تمام مطالب و تعاریفی که تاحالا از هندلینگ و لذت رانندگی بی ام و ها خوندم برگردوند…. حقیقا کابین به شدت بی روح با یه صفحه نمایش آنالوگ بی روحتر با یه سواری به شدت خشک و آزار دهنده که دیگه اصلا یادت میره که از هندلینگش تعریف میکردن مضاف بر اینکه یه کلمه بین بیشتر بچه هایی که بین این مدل ها ماشین بازی کردن و مالک بودن مشترک هست و اون اینکه بی ام و سرطانه… بی راه هم نمیگن چون بیشتر بی ام و هایی که تو اهواز هست همه مشکل برقی پیدا کردن یا تو پارکینگها خواب یا تو تعمیرگاه.. مالک ها هم ترس از اینکه الانه که بیخود یه چراغ چک دیگه پشت صفحه روشن بشه
Porsche
۴ فروردین ۱۴۰۰چی داری میگی اگه به این باشه که برای اینکه آلفا رو ببرین بالا دروغ بگین که این متعصبی شما رو میرسونه
بنده برای ب ام و یقه پاره نکردم ولی همه میدونن اینطور که شما از سری ۴ بدبخت صحبت میکنید انگار تعلیق پراید ازش بهتره?
الکی الکی نیست که هر جا اسم ماشین باشه آرم آلمانی ها هم هست
شما سوار بنز s کلاس جدید شدی که میگی سفت شده لطفا یکم تعصب رو کنار بگذارید شما آلفا رو دوست داری بگو نظر شخصی نه از جانب همه صحبت کنی و یک سری حرف هارو بزنی که تو کت هیچکس نمیره
از هر لحاظ بهش نگاه کنید M3 دست برتر داره و توی این رده اسپورت ها مهم بنداز همه شتاب نیافته که توی شتاب برابرن وای ۴۰۰ متر رو ب ام و میبره
حالا رقابت با M3 جدا
دفعه قبل درگی که carwow بین مرسدس a45s و همین آلفا گذاشته بود کی برد؟
مرسدس
یعنی آلفا توان رقابت با یک سوپر هاچبک رو نداره
حالا دلیل میارین مرسدس AWD آلفا یچیز دیگه
قدرتش بیشتر بود موتور فراری روش بود تنها چیزی که من از آلفا لذت بردم صدای عالی اون بوده و بس
فقط بگم تاسف باره
شما اگه از این نسل M3 خوشتون نمیاد نسل های قبل رو ببینید که چقدر خشن و عالی بودن
شکی
درش نیست هر کسی که ماشین باز حرفه ای باشه و همه چیز براش مهم باشه و طراحی رو یک سلیقه بدونه اون M3 انتخاب میکنه
??BMW Germany??
۴ فروردین ۱۴۰۰در ضمن در درگی که بین آلفا و مرسدس بود که پورشه عزیز گفت هم واقعا برای یک ماشین اسپرت بده که از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل ۲.۹ لیتری ۵۱۰ اسب بگیره اونوقت
مرسدس از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴۲۱ اسب می کشه بیرون !!!
یعنی اگه حجم ها یکی بود مرسدس قدرت بیشتری داشت جدای از بحث قدرت و موتور
وزن مرسدس بیشتر بود و آلفا بسیار سبک تر بود ولی نتونست هایپر هاچبک مرسدس رو شکست بده این سوپر سدان ایتالیایی
همه میدونن که آلمانی ها توی انجین سازی طراحی اسپرت سازی و …. حرفی باقی نمیزارن ????
شما هم اگه اون عینک تعصب رو از جلوی چشمت برداری متوجه میشی ?
??BMW Germany??
۴ فروردین ۱۴۰۰از لایک ها و ریس ها معلومه همه نظرشون راجع به M3 عوض شده
بعد هم شما چی میگی واسه خودت همه که میگن این ب ام و بده طراحی اون رو میگن نه بقیه پارامتر هاشو
چون همه می دونن M3 یکی از سنگ محک های این کلاسه
سرطان
من فقط سرطان رو توی این دیدم که جز صدای خوبش که اونم از موتور فراری در میاد هیچی نداره و این برای برند سرطان به حساب میاد
بعد هم ماشین اسپرت کلا سواری خشکی داره
Sina10
۴ فروردین ۱۴۰۰سری ۳ ماشین بدیه؟؟؟
سری توی تمام نسل هاش از اولی تا همین آخری
فوق العاده بوده
حتی همین نسل سری ۳ ، قیافه نسخه ی M340i فوق العاده زیباست ، فقط همین M3 چندان زیبا نیست
سری ۳ به نظرم جز بهترین بازار بود ، هست و خواهد بود
مهدی
۴ فروردین ۱۴۰۰بنده و ۹۰ درصد آدمای کره زمین توی شهر قرار نیست ماشین زیر پا رو برسونین به مرز توانایی های شاسی و هندلینگ که حالا فرق ۵ درصدی برتری هندلینگ مثلا سری ۳ به فلان ماشین برامون محسوس یا مهم باشه!
بنده تمام تعاریف و مقالات رو گذاشتم کنار و تجربه شخصی خود و حسی که این ماشین بهم منتقل کرد رو گفتم و مقایسه کردم با تجربه مالکان ایرانی . اگر به من نویی بگن فاکتور پرستیژ و قیمت رو بزار کنار و بین سری ۳ و مزدا ۳ مدل روز یکی رو انتخاب کن با توجه به تجربه شخصیم انتخابم مزدا ۳ هست
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰بابا بیخیال داداش
این رفیق ما تو یه وادی دیگه یی سیرمیکنه
دوست نداره پرستیژ بی ام و رو حس کنه
حتی اگه سرها بیرون ماشین بروش بچرخن
باز میخواد بگه این ماشین نیست
با هندلینگم که کاری نداره تا فاکتور اصلی و برگ برنده ی بی ام و رو نسب به سازنده های دیگه درک کنه
خب ولشکن بذا از نظرات شخصیش بگه دیگه
مگه ما یادمون میره با این حرفا که سلطان پیچ های جاده ها و استایل سنگین و باوقار جاده ها حضرت BMWست
دیگع من از صدای اگزوز مختص بخودش نگفتم
جزئیات برای عاشق شدن این برند خیلی زیاده
اصالت و قدمت اسپرتی بودنش که بماند
اینکه باباهامون با بی ام و ۲۰۰۲ کوچولو یه عمر عشق کردن با رانندگی…
یه چراغ اخموی بی ام و رو به تمام ماشینای دنیا نمیدم من ینفر
اینم نظر شخصی من بود
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰داداش تو چرا سعی میخوای بکنی که باورکنی بی ام و هندلینگ نداره؟؟
اولا که کامارو کجا M3 حضرت کجا
دوما
تو ینی از بچگیت دائم تو گوشت نگفتن دست فرمون بی ام و یه چیز دیگست؟
من خودم یبار پشت سری ۱ هاچبکش که سری اول وارد ایران شد نشستم
اصلا مگه دوست داری دستتو از دایره فرمون ورداری؟!
حاجی نکن اینکارارو
از بچگیمون همیشه پوسترهای مدلهای مختلف بی ام و توی مسابقات اتوموبیل رانی جی تی و تورینگ میدیدیمو عشق میکردیم میگفتیم این بی ام و چرا همیشه قهرمانه
بعدا که بزرگ تر شدیم و مبحث تعلیق و هندلینگ رو درک کردیم فهمیدیم چرا بی ام و هویت اصلیش همیشه اسپرتی بودنشه