مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
پورشه ۷۱۸ | بامو Z4 |
؟ | |
بامو سری ۲ | تویوتا سوپرا |
؟ | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR 86 |
؟ | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
؟ | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
پورشه ۷۱۸ باکستر
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۶,۶۶۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۳,۴۴۷ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ چابک، پیشرانهٔ سرحال، خودرویی خارقالعاده برای لذت رانندگی
نقاط منفی: پیشرانهٔ چهار سیلندر فاقد شخصیت و صدای جذاب، کابین کسلکننده، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: پورشه ۷۱۸ باکستر با وجود برخی کاستیها، تجربهٔ رانندگی هیجانانگیزی دارد و همچنان یکی از بهترین خودروهای بازار برای رانندگی محسوب میشود.
بامو Z4
تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۸,۳۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲,۳۷۱ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب تندوتیز، هندلینگ اسپرت و متعادل، کابین باکیفیت و ساکت در سرعتهای بالا
نقاط منفی: مثل پورشه باکستر برای رانندگی عالی نیست، فقدان گیربکس دستی، فقدان سامانهٔ چهارچرخ محرک
چکیده: بامو Z4 لذت رانندگی در هوای آزاد را ارائه میکند اما در عین حال برای رانندگی روزانه نیز به اندازهٔ کافی راحت است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
پورشه باکستر S | بامو Z4 M40i | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری H4 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار | ۳۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۲.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۶۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۳.۶ متر | ۴۵.۱ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۲ جی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۰۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۰ گرم/کیلومتر | ۱۷۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۴ لیتر | ۵۲ لیتر |
وزن | ۱۴۳۳ کیلوگرم | ۱۶۰۳ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۷۹ میلیمتر | ۴,۳۳۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۷۴ میلیمتر | ۲,۴۶۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۵۵ لیتر جلو و عقب | ۲۸۳ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۶۳,۳۵۰ دلار | ۵۰,۶۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۵,۳۵۰ دلار | ۶۴,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
GT
۵ فروردین ۱۴۰۰قطعا پورشه باکستر خیلی بهتره
GT
۵ فروردین ۱۴۰۰جای مرسدس تو این کلاس خیلی خالیه ?
Hosseinbimmer
۵ فروردین ۱۴۰۰چیش ” قطعا ” بهتره؟ قدرت و گشتاور پایین تر مصرف سوخت و آلایندگی بیشتر و قیمت بالاتر. اها شتابش 0.2 ثانیه بهتره. حله🤔
taha malek
۹ فروردین ۱۴۰۰گشتاوری که به زمین نمیرسه بدرد نمیخوره
MR.JD
۵ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من BMW Z4 هست
به نظر خودم یکی از زیباترین بی ام و هایی است که در بازار وجود دارد
اوایل از نسل جدید Z4 زیاد خوشم نمی آمد اما در سایه یک فیلم ( منظور سریال ) نظرم عوض شد و عاشق Z4 شدم
S – C – K
?A.H MOTORS?
۶ فروردین ۱۴۰۰انصافا کابین پورشه یه چیز دیگست!
SRT
۵ فروردین ۱۴۰۰«پورشه»
R@m!n
۵ فروردین ۱۴۰۰من پورشه رو انتخاب کردم اما قیمتش خیلی زیاده و با این قیمت ماشینای خیلی بهتری میشه خرید بجای یه کوپه رودستر
Hadi
۵ فروردین ۱۴۰۰کاملاً مشخصه که باکستر بهتره…
حتی با موتور 4 سیلندر عملکردش از z4 با 6 سیلندر بهتره…
مدل GT4 که محشره با اون 6 سیلندر 4 لیتری معرکه ?
ولی همین مدل پایه هم دست کمی نداره…
رضا
۵ فروردین ۱۴۰۰این که موتور چند سیلندره و یا قدرتش و گشتاورش چقدره و حجمش اصلا مهم نیست
مهم بازده موتوره نسبت به شتاب هست.
میبینیم که مصرفه بی ام و نسبت به شتابش بازده خیلی بهتر موتور رو نشون میده.
البته هندلینگ پورشه به دلیل موتور تخت و ساختارش قاعدتا بهتره.
Porsche
۵ فروردین ۱۴۰۰قطعا باکستر
از همه لحاظ عالی توی این سگمنت دیگه به چیزی نمیشه فکر کرد
??BMW Germany??
۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا نمیشه به چیزی فکر کرد
باکستر عالیه
اسم کیمن و باکستر که میاد
لذت رانندگی هم باهاش بهت القا میشه
Z4 هم خوبه ولی هیچوقت به پای باکستر نمیرسه
مازیار
۵ فروردین ۱۴۰۰هیچ دلیلی وجود نداره برای اینکه یک پورشه در یک مقایسه با همکلاس خودش برنده نشه
GT
۵ فروردین ۱۴۰۰مازیار جان، البته یک مورد خاص هست!
مقایسه مرسدس amg gt 63s با پورشه پانامرا توربو s
در این مورد مرسدس دست بالا را داره، با قیمت کمتر و پرفورمنس بهتر
Dayan5775
۵ فروردین ۱۴۰۰باکستر برترین ماشین این کلاس هست و بنظرم برنده نهائی خودش هست چون همه چی تمامه??
نزدیک ترین رقیبش همین زد۴ هست،بقیه از برندهای اقتصادی
نا شناس.
۵ فروردین ۱۴۰۰قطعا باکستر S
درسته قیمت پایه اش حدود 10 هزار از Z4 بیشتره و قطعا قیمت فولش هم بیشتر از Z4 هست ولی….
ولی ارزش خرید داره.
البته آمار فروش Z4 یه کمی بیشتره. ولی به نظر من باکستر خیلی بهتره.
البته انتخاب بین این 2 خودرو کاملا سلیقه ای هست.
دوستان خواهشا به سلایق هم دیگه احترام بگذارید.
محمد رستمی نژاد
۵ فروردین ۱۴۰۰شخصا هیچ کدومشون رو دوست ندارم
Porsche
۵ فروردین ۱۴۰۰پس لذت رانندگی هم نمیدونی یعنی چی شخصا با لذت رانندگی حال نکردن ایشون??????????
هر ماشین بازی باکستر و دوست داره
محمد رستمی نژاد
۵ فروردین ۱۴۰۰چون موتور های ضعیفی دارن
صدا هم که هیچ
قیمت های بسیار بالا
به نظرم گزینه های بسیار بهتری حتی در خود آلمانی ها وجود داره (بینید نمیگم امریکایی ها!!!!!!!)
تجربه به من ثابت کرده تا یه موتور قوی نباشه
لذت رانندگی هم نیست
خب من اینجا تو خوزستان ماشین های زیادی سوار شدم
و شخصا معتقد هستم برای خرید خودروی پرفورمنس حتما که نباید سراغ نمونه های صفر کیلومتر رفت
گزینه های دست دوم عالی هست از c63 یا e63 یا سایر مدل های amg یا سایر مدل های m power
البته c63 و e63 با این با مدل های دوئل هم کلاس نیستن
وبی حتما کهنباید برای خرید خودرو فقط از یک کلاس مد نظر داشت
البته در بعضی موارد باید از هم کلاسان یک گروه خودرویی انتخاب کرد
مثل زمانی که میخواهید ماسل کار بخرید یا سدان پرفورمنس یا استیشن پرفورمنس
از مدل های amg و m power اینقدر گزینه های دست دوم عالی و بسیار تمیز هست و بسیار کم کارکرد که بشود خرید
البته شاید هم کسی دوست نداشته باشد
کسی که با ۷۱۸ یا z4 حال میکنه با بقیه ماشین ها کمتر حال میکنه چون عشق به مثلا ۷۱۸ داره
ولی من این طور کروک های ضعیف رو دوست ندارم
نمیدونم حس میکنممثل کوپه های لوکس کسل کننده آلمانی هستن
این چیزی که گفتم در معرفی درگ مت واتسون بود
که یه bnw سری چهار با یه ائودی یادم نیست مدلش چی بود فکر کنم A4 یا بود
واقعا درست نوشته بود
کوپه های لوکس گرون کسل کننده
هر چه قدر هم که لوکس باشن و هندلینگ خوب
ولی این موتور های کوچیک توربو واقعا کار رو خراب میکنن
مثلا پورشه کیمن
من اصلا مدل های پایه اش را دوست ندارم
ولی تاپپورشه کیمن که GT4 هست واقعا حرفی برای گفتن باقی نمیزاره
اصلا پورشه یه طوری عمل میکنه که مدل های پرچمدارَش عالی هستن
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۰رخ بی ام و خیلی لاتی تره
دماغه کشیده
صنوق عقب کوتاه
ارتفاع کم
خلاصه توی استایل و زیبایی بی ام و
اما تو عملکرد شتاب و سرعت کمی باکستر بهینه تره
توی هندلینگ هم بنظر پورشه شش دنگ تره
اما بی ام و هم هندلینگ با اصالتی داره
در نهایت من به سلطان بی ام و رای میدم بیشتر بخاطر استایل جنتلمنیش
Farzad
۵ فروردین ۱۴۰۰به نظرم از انجین های توربوشارژ مخصوصا پورشه نباید انتظار صدای آنچنانی داشت ، بلکه انتظارات دیگه ای رو برآورده خواهد کرد درواقع یک جور مهندسی دقیق و بی نقص پورشه هست .
کابین هم کسل کننده نیست ، همون چیزیه که دوس دارم پر از دکمه .
آپشن ها هم درسته که گران هستن اما کاملا ارزشش رو دارن و گرانیش بی علت نیست .
Benz SLR
۵ فروردین ۱۴۰۰من هر نقطه قوت و ضعف رو امتیازاتی قرار میدم و در کنارش سلیقم رو هم همینطور . امتیازات این دوتا تو ذهنم شد ۱۱_۱۱ آخرش مثل دوران کودکی دست به دامن ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ شدم ??? که بی ام و زد۴ در اومد چون واقعا انتخاب بینشون سخت بود.
Sina10
۵ فروردین ۱۴۰۰من پورشه رو خیلی بیشتر دوست دارم ، با اینکه قیافه ی Z4 جدید خوبه اما احساس میکنم تنوع مدل های پورشه و پرفورمنس بهتر و مهم تر از همه رانندگی فوق العاده جذاب پورشه( البته ما که تجربه اش نکردیم ، اونایی که تستش کردم گفتن?)
البته بامو ارزون تره
اما بامو با وجود قدرت بیشتر ازش کمتر استفاده میکنه
اگه سری ۲ کوپه اینجا بود رقابتش با کیمن عالی میشد ، چون سری ۲ ماشین بی نظیریه ، یکی از بهترین ساخته های بامو ، مخصوصا مدل M2 CS
اما پورشه هم مدل های فوق العاده ای توی این کلاس داره
Benz SLR
۵ فروردین ۱۴۰۰آقای دهقان تو تلگرام هم نظر سنجی هست ؟
امیر دهقان
۵ فروردین ۱۴۰۰سلام
بله در تلگرام هم نظرسنجی هست
Soroush
۵ فروردین ۱۴۰۰بدون شک باکستر
ثبات
۵ فروردین ۱۴۰۰مزدا mx5 هم با توجه به نوع گروه بندی، باید در این سگمنت باشه
MehdiTurbo
۵ فروردین ۱۴۰۰Z4 به روز تره پورشه باحال تره من انتخابم z4 پورشه یکم توش قدیمی شده.
PHILIPP
۵ فروردین ۱۴۰۰من خانواده Z ب ام و رو خیلی دوست دارم
ولی اگر بحث به لذت بکشه قطعا پورشه بهتره (طراحیش-هم داخلی و هم خارجیش-رو بیشتر دوست داشتم)
Nima RST
۵ فروردین ۱۴۰۰باکستر و سری دو میرن فینال
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۰پورشه خیلی جذاب تره
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۰پورشه رو انتخاب میکنم
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰در خودروهای آلمانی پورشه یه چیز دیگه اس
خیلی خاصه
اما ب ام و هم عالیه
david
۶ فروردین ۱۴۰۰تو نگاه اول بی ام و شبیه بنز نشون میده.ولی پورشه متمایزه
صدرا
۱۸ خرداد ۱۴۰۱من عاشق z4 هستم و با هیچ چیز عوضش نمیکنم البته فقط توی کلاس خودش