آئودیبی ام و

دوئل ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A4

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت سیزدهم، دومین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آئودی A5 اسپرت‌بک و آلفارومئو جولیا

مجموع آراء: ۱۳۵۱

آراء آئودی A5 اسپرت‌بک: ۶۳۱

آراء آلفارومئو جولیا: ۷۲۰

پیروز دوئل: آلفارومئو جولیا با کسب ۵۳ درصد از کل آراء

 

ب‌ام‌و سری ۳

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۹,۰۵۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۶,۹۹۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۹,۴۴۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۴,۵۷۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی‌های شاسی پیشرو در کلاس خود، هندلینگ فوق‌العاده در کنار سواری راحت، کابین جادار

نقاط منفی: طراحی و متریال داخلی حوصله سر بر، مزاحمت سیستم حفظ حرکت میان خطوط

 

آئودی A4

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۵

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: MLP گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۴۶,۰۰۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۲,۴۸۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۴,۴۳۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۴,۳۱۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سریع ساکت و راحت، مصرف سوخت مناسب با توجه به عملکرد، تکنولوژی و کیفیت بالای کابین

نقاط منفی: فرمان فاقد احساس، تأخیر در شتاب‌گیری‌های تهاجمی اولیه

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی S4

ب‌ام‌و M340i

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری I6
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۶۰ اسب بخار ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۳ ثانیه ۴.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۸ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۸ لیتر ۵۹ لیتر
وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۴ متر ۴.۸۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۲ متر ۲.۸۵ متر
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۴۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۶,۷۷۷ پوند ۳۱,۷۳۱
قیمت موردبررسی ۴۴,۶۰۰ پوند
قیمت پایه آمریکا ۳۸,۳۹۵ دلار ۴۱,۲۴۵ دلار
قیمت موردبررسی ۵۱,۱۹۵ دلار ۵۴,۹۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10243101]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بیمر مخصوصا سری ۳ و دیگر هیچ
    اما واقعا داریم به کجا میرسیم؟؟؟
    چرا اینقدر فروش خودروها داره پایین میاد؟؟؟
    داره بازار به جایی میرسه که فقط انواع و اقسام شاسی بلندها حق تنفس داشته باشن
    و این بشدت منو آزار میده
    چرا آخه؟؟؟؟
    اصلا همه کلاسها رو تعطیل کنیم فقط شاسی بلند بزنیم خوبه؟؟؟
    .
    خدایی حیف خیلی از کلاسهای خودرویی غیر شاسی بلنده
    این تب کی میخواد بخوابه؟؟؟
    میترسم از روزی که حتی بیمر سری ۳ هم که پیشونی شرکته قربانی بازار شاسی بلند پسند بشه
    و آهنگ کاهش فروشها در تمام خودروهای کلاسهای غیر شاسی بلند زنگ خطر بدیه

  2. هرمز

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    واقعا طراحی اروپایها از لحاظ زیبایی حرف برای گفتن نمیذاره

  3. حسين وي

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    این کلاس رو کلا باید بسپرن دست بی ام و و خلاص

  4. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به قسمت نقاط ضعف سری3 دقت کنید که چی نوشته!!!!!
    تنها مجله ای که سری 3جدید رو مقایسه کرده بارقبا مجله اتواکسپرس بودکه پدال هم مطلب این رقابت رو گذاشت.اونجا میگه کابین سری3جدید باکیفیت ترین کابین وهمینطور مدرن ترین هستش بین رقبا.طوری که بنزکلاسCکه دریه رقابت باسری3 جدید حضور داشت سطح پایین تر ازکابین سر3هستش ازدید این مجله.این نقاط قوت ونقاط ضعف یه جورابی خنده دار شده واقعا البته درهمه دوئل ها

    1. حسین وی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (463 ديدگاه)

      افرین دقیقا !
      مثل سری 5 که تو نقاط قوت زده بود سواری فوق العاده بعد تو نقاط ضعف زده بود رانندگی بی روح !!
      این همه تناقض بی سابقس

      1. مهدی

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بله حسین جان.همین چندروز پیش در دوئل بین ماکسیما ودوچ چارجر. درنقاط ضعف چارجر نوشته بود که کیفیت کابین زیر حدمتوسط! که اونجا هم بازم گفتم طبق رقابت هایی که از این ماشین من خوندم کیفیتش مثل باقی رقبا بوده نه دیگه زیر حد متوسط.بهتره که این چیزارو ازنظرچندین مجله معتبرگرفته بشه

  5. ایمان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این کلاس با سری ۳ معنی میشه ??

  6. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درضمن پدال جان بهتره که تصاویرخودهM340 رو بزارید چون مشخصات مالM340هستش وتصاویر مال 330

  7. sina7

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    بی ام و
    آلفا رومئو
    زوج فوق العاده جذاب…

  8. ahmad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    با توجه به جدول مشخصات فنی بی ام و عزیز .

  9. حمیدرضا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    موندم به کدوم رای بدم ولی جالبه که مردم اروپا ائودی می خرن و امریکایی ها بی ام و خوش به حالشون که می تونن بهترین رو سوار بشن البته اونایی که پولشو دارن

  10. امیر

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    اگه قرار بر ۶سیلندر باشه بهتره ک خطی باشه اونم دست پرورده بیمر

  11. Khosrow

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دشبورد ائودی -ب ام و – تر از خود -ب ام و – هست / نمیشه -ب ام و – روگذاشت و ائودی رو برداشت ..

  12. فقط سری ۳

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    این سگمنت فقط سری ۳

  13. emad1990

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هردو المانی و از ماشین های خوب سگمنت خودشون .رای من بنز c63 amg black series

  14. احسان_ی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قطعا سری سه متریال این سگمنت هستش ولی تو خوب بودن آئودی هم شکی نیست حداقل سیستم کواترو آئودی حرف اول میزنه تو این زمینه، از نظر من بی ام و، ولی هر کی آئودی انتخاب کنه اونم اشتباه نکرده،

    1. مهدی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تواکثر رقابت های بین سیستم ایکس درایوbmw وسیستم کواترو آئودی این ایکس درایو بود که کارآمدبوده.نه اینکه در تمام رقابت ها ولی دربیشتر رقابت ها ایکس درایو کارآمدتر بوده ودر تعدادی هم کواترو.فیلم وبررسی این رقابت هارو توآپارات میتونیدببینید اگه علاقه دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا