مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت سوم، سومین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت اسپرت
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس-آامگ A45 و هوندا سیویک تایپ R
مجموع آراء: ۱۲۰۹
آراء مرسدس-آامگ A45: 770
آراء هوندا سیویک تایپ R: 439
پیروز دوئل: مرسدس-آامگ A45 با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
آئودی RS3 | فولکسواگن گلف R |
آئودی RS3 | |
مرسدس-آامگ A45 | هوندا سیویک تایپ R |
مرسدس-آامگ A45 | |
بامو M140i | رنو مگان RS |
؟ |
بامو M140i
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
رنو مگان RS
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M140i | رنو مگان RS تروفی | |
پیشرانه | ۳ لیتری ۶ سیلندر | ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۴.۶ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۱ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۶۳ گرم/کیلومتر | ۱۸۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۷۰ کیلوگرم | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۲ متر | ۴.۳۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۹ متر | ۲.۶۷ متر |
حجم صندوق بار | ۳۶۰ لیتر | ۳۸۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۳,۳۷۶ پوند | ۲۷,۴۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10139150]
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷M140لذت بخش ترین هاچ بک این کلاسه ازدیدهمه.آخرین هاچ بک دیفرانسیل عقب.نسل جدیدش هم توراهه.پدالX7معرفی شده
Saeed
۲۵ مهر ۱۳۹۷اینمیشه شاهکار ساخت موتور بی امو مقابل رنو.موتور بی امو ۱۲۰۰ سی سی بیشتره و ۶ سیلندره اونوقت هممصرفش پایینتره و هم میزان آلایندگیش….شتابم که دیگه مشخصه.
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۷خب بوست توربوی بی ام و کمتره که باعث میشه فشار کمتری به موتور وارد شه و مصرف سوختش پایین تر بیاد..
از لحاظ شتاب هم که بی ام و دیف عقبه و مگان دیف جلو..
ولی این دلیل نمیشه ادم سمتمگان نره
Saeed
۲۵ مهر ۱۳۹۷اولا در عوضش بی امو موتورش ۱۲۰۰ سی سی حجمش بیشتره و ۶ سیلندره که خودش کلی میتونه باعث افزایش مصرف و آلایندگی شه که هنر بی امو رو میرسونه این میزان مصرف و آلایندگی با این حجم موتور.بعد دیف عقب یا جلو بودندیگه سیاست کمپانیه.چون رنو دیف جلو ساخته یعنی بی ام و اجازه نداره دیف عقب بده.خخخ ازون استدلالا بودا.مهم کلاس خودرو جهت مقایس عزیرم.بعدمنگفتم کسی سراغ مگان نمیره.مگانمواسه خودش جزو خوب هاس منتها اینجا بحث مقایسس نه بررسی.نتیجه دوئل هم تا اینجا گویای همه چیزه دوست عزیز.
Saeed
۲۵ مهر ۱۳۹۷تازه در نظر بگیر به خاطر همین دیف عقب بودنو حجم بیشتر نزدیک ۵۰ کیلو بی ام و سنگین تره.شتابم که تو اینکلاس یه فاکتور اساسیه ۱.۱ ثانیه تفاوته بینشون که کلی هست (برای این کلاس).فقط میمونه قیمت که مگان بهتره که خوب اونم تفاوته ماشین لوکس و غیر لوکسه و مشتریها و بازار هدف یکم متفاوته.ظاهرو طراحی هم که سلیقه ای.بازم میگممگان از خوبهاس اما دلیل نمیشه بی امو بهتر نباشه.
mahdy
۲۵ مهر ۱۳۹۷چرا دلیل نمیشه به قول خودت بوست توربوی بی ام و کمتره
این یعنی استهلاک خیلی بهتر
مصرف سوخت کمتر یعنی هزینه کمتر
آلاینده کمتر یعنی مالیات کمتر و هوای پاک تر
دست و پای رنو رو هم واسه دف عقب ساختن نبسته بودن اونم میتونست دف عقب بسازه خودش خواسته اینجوری باشه
بی ام و بهترین انجین ساز تاریخ خودرو سازی هست اینو من نمیگم از خودم در نیاوردم اسناد و تعداد جایزه ها میگن
ahmad
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقای ( Saeed ) این کلاس از بی ام و فکر نمیکنم لوکس گفته بشه ، ولی در کل با اینکه مگانو خیلی دوست دارم ، با توجه به جدول مشخصات اینجا بی ام و برندست .
Saeed
۲۵ مهر ۱۳۹۷Ahmadجان حرف شما درسته تا حدی بعنوان مثال سری ۱ هیچوقت به لحاظ لوکس بودن در حد و اندازه مثلا سری ۸ نیست.اما تو بحث لوکس بودن یکی از اصلی ترین فاکتورها برندینگ هست .بی ام و برندش لوکس هست حالا تو مدلهای مختلف میزانش متغیره ولی کسی لوگوشو میبینه متوجه میشه با یه برند لوکس طرفه برعکس رنو که اقتصادیه(منظورم ضعفه رنو نیستا مثال زدم چون دوئل بین این ۲ تاس) والا درسته بی ام و سری ۱ یا بنز سری A عملا خودروهای اقتصادیه این برندهای لوکس محسوب میشن و وقتی توشون میشینی کاملا اینو حس میکنی اما ماهیت به هرحال بی ام و هست.
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷واقعا کسی هست به مگان رای بده؟!?
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۷مگان طراحی پرررویی داره..
بی ام و از لحاظ پرفومنس کمی بهتره ولی این دلیل نمیشه رو مگان فکر نکرد.
قیمت کمتر
طراحی گیرا تر
تو بحث پیست هم که ثابت شدس
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷طراحی مگان رو موافقم آقا مجید اما مشخصات بی ام و یک سر و گردن که نه چند سر و گردن بالاتره در کل مگان خیلی خوبه اما نه در برابر سری ۱ واقعا هیچ شانسی نداره قیمت کمترش هم حقیقتا هیچ کمکی نمی کنه.
mahdy
۲۵ مهر ۱۳۹۷امیر جان این که مجید نیست
مجید یکی دیگس
الان با اسم مجیدو لامبورگینی و عکس پروفایل گاد فادر داره فعالیت میکنه
قریب به 11000 تا کامنتم داره
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷ممنون آقا mahdy حواسم نبود فکر کردم ایشون آقا مجیده.جناب Carbonado Aventador عرض پوزش که اشتباه شد.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ مهر ۱۳۹۷امیرجان باعث افتخار منه که دوست عزیزمون محمد حسین صباغچیان رو با من اشتباه بگیری ، اما من و محمد حسین ، جفتمون دو تا هستیم !
اینجا هم اصلا با نظر ایشون موافق نیستم به نظرم در بین دوئل هایی که پدال تا الان برگزار کرده ، یکی از مواردی که بیشترین اختلاف بین 2 ماشین وجود داشته و یکی بر دیگری برتریش خیلی واضح بوده ، همین جاست
موتور اصیل 6 سیلندر BMW ، مصرف کمتر ، قدرت و گشتاور بیشتر ، فضای باک بیشتر و مهندسی برتر – در مقابل رنو که خودش یکی از برترین خودروسازان دنیاست – همگی از نقاط قوت BMW هستند. ماشین اسپورت یعنی BMW ???
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷مخلصم مجید جان منم کاملا با شما همنظرم.اینجا به وضوح بی ام و برتری داره.
mahdy
۲۵ مهر ۱۳۹۷آره بعضی از آمریکایی بازا که اگه پرایدم حریف بی ام و باشه از لج بی ام و به پراید رای میدن
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷اونا ادای آمریکایی بازا رو در میارن:))))
sina7
۲۵ مهر ۱۳۹۷موتور مگان چقدر به هم ریختس?
EVO III
۲۵ مهر ۱۳۹۷کلا بزرگترین عیب ماشین های فرانسوی این به هم ریختگی و شلوقی مسائل فنیشون هست که باعث افزایش اصطهلاک و دردسر میشه برا آدم. من مگه مغزم رو خر خورده باشه برم سمت ماشین فرانسوی حالا هر نوعش
ahmad
۲۵ مهر ۱۳۹۷شلوغی و بهم ریختگی و اصطهلاک بالا ، فقط ماشین امریکایی ، بس ، همین الان ماشینای قدیمیه امریکایی رو هیچ تعمیرکاری بهش دست نمیزنه ، حتی اگه تمام قطعات و لوازمشو بگیری ببری ، بگی فقط تعمیرش با تو ، بازم کمتر کسی پیدا میشه که حاضر به تعمیر یه امریکایی بشه ، ماشین فرانسوی که در مقابل امریکایی مثل اب خوردن ، من خودم تا حالا چندین ماشین فرانسوی از قدیم تا جدیدشو داشتم و همه کارهاشم خودم انجام دادم بدون هیچ مشکلی ، والا همین الان ، تعمیرکارهای ایران ماشینای فرانسوی رو بهتر از امریکایی و المانی قبول میکنند ، بخاطر اینکه ساده تر هستند ، ولی کلا تو ساده بودن ژاپنیا حرف اول میزنند .
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۷پدال از x7 رونمایی شده مطلبش قرار بدید لطفا
E 36
۲۵ مهر ۱۳۹۷X7 معرفی شد پدال چرا عقبی انقد
mahdy
۲۵ مهر ۱۳۹۷باز هم سه آلمانی فینالیست شدن
چه میکنن این ژرمن ها
sina
۲۵ مهر ۱۳۹۷سیویک رو حذف کردید :/
برم بگم دوتا پیست جدید رکورد بزنه دلم اروم شه :)
آآآآرماااانننن
۲۵ مهر ۱۳۹۷داداش اینجا میگن بر این اساس نظر بدین که مثلا با توجه به مشخصات بعنوان خریدار کدوم رو انتخاب میکنین ،تو مشخصات کاملا بنز سرتر بود
سیویک فقط تو پیست سرتر بود که اونم واقعا یه خریدار عادی تا اخر پیست نوربرگ رو نمیبینه!
فوقش درگ مستقیم بزاره که تو اون سیویک راحت از بنز میخوره
sina
۲۵ مهر ۱۳۹۷قیمتش هم 25 درصد ارزون تر بود آرمان (11 هزار پوند)
کلا علاقه ای نظر میدن خعلی از دوستان نه منطقی که خب محترم هم هست.
آآآآرماااانننن
۲۵ مهر ۱۳۹۷درسته قیمتش کمتر بود قبول دارم ولی خب مشخصاتش هم ضعیف تر بود مثل شتاب خیلی ضعیف تر و مصرف سوخت بیشتر
از این یازده هزار دلار میشه گفت ۸ یا ۷ هزار دلار واس مشخصات بهتر بنز بود و ۳ یا ۴ هزار دلار هم واس اسم بنز
بالاخره اینا اسمشون هم قیمت داره
آآآآرماااانننن
۲۵ مهر ۱۳۹۷خدایی نمیشه موتور ۳ لیتری رو ول کرد بری سمت موتور ۱/۸!
طراحی رنو شیکه ولی از باقی لحاظ بی ام دبلیو سرتر هست
Mohammad
۲۵ مهر ۱۳۹۷فرض کن چهل هزار دلار بدی یه هاچ بک بخری که سال بعدش به هر دلیلی مجبور شی بفروشیش و بعد پنج سال ۱۵ هزار دلار قیمت داشته باشه این دیوانگی نیست ??
آآآآرماااانننن
۲۵ مهر ۱۳۹۷فرض کن اگه این جمله خنده دار رو نمیگفتی الان اینقدر دیس نمیخوردی :)
ام۵ کامپتیشن رو بگم بیاد؟
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷بی ام و وآلمانی ها همیشه جزو ۵شرکت باکیفیت جی دی پاور هستن آما آمریکایی هاچی.اون ازفورد gt که۴۰۰هزار دلار قیمتشه و رکوردش در پیست مثل لوتوس اگزیج شد واز بنزgtrشکست خورد.فعلا که تمام افتخارشما اینه که شورولت کوروت یک میلیون اسب بخاری zr1 از آئودیtt در درگ موتور ترند جلوزده
mahdy
۲۵ مهر ۱۳۹۷آره شما. آمریکایی بازا ی ایرانی سالمین همه دیوونن
اون بالاس چهار میلیون نفر که هر سال بنز و بی ام و صفر میگیرن خل و چلن
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۷ازون دوئل هاست ک از اسم ماشینا مشخصه کدوم یکیش انتخاب میشه!!
قطعا بی ام و
" swedish arrogant tiger"
۲۵ مهر ۱۳۹۷از نظر طراحی انتخاب سخته بنظرم چون مگان هم
طراحی واقعا جالبی داره خوصا تو قسمت عقب اما
با توجه به مشخصات و همینطور مهم ترین دلیل دف
عقب بودن قطعا بی ام و انتخاب بهتریه…
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/72493/bmw_1-series-2018-spyt02.jpg
https://www.bmwnews.it/wp-content/uploads/2018/08/BMW-Serie-1-2019-F40-Spy-BMW-M135i-xDrive-4.jpg
http://www.kentmerefleet.co.uk/wp-content/uploads/2018/01/20180115_183301.jpg
https://ph-classic-prod-images.s3.amazonaws.com/nimg/37855/BMW_M140iChampionshipEdition_01.jpg
https://www.tuningblog.eu/wp-content/uploads/2018/06/G-Power-BMW-M140i-F21-F22-F20-Tuning-2.jpg
https://www.cars.co.za/carimages_gen/BMW-1-Series/BMW-1-Series-M140i-5-door-Edition-Shadow-sports-auto_BMW1Ser2fh135_2l.jpg
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷چندتاعکس ازبی ام وm140فرستادم ببینید وبعد قضاوت کنیدکه رنوکه هیچ کمتر هاچ بکی میتونه به جذابیتش باشه.درلذت رانندگی که همتانداره.دوتا عکس ازمدل آینده هم بینشونه باروکش استتاری
محمدرضا فنا
۲۵ مهر ۱۳۹۷میخواستم به مگان رای بدم ولی دلم نیومد
بی ام و رو انتخاب کردمو توبه کردم .