بی ام وولوو

دوئل ولوو V40 و ب‌ام‌و سری 1

امروز هم با قسمت دیگری از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه لکسس CT و دی‌اس ۴ باهم به رقابت پرداختند که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۱۳۸۱ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل لکسس توانست با دریافت ۱۰۴۳ رأی و کسب ۷۵ درصد از کل آراء پیروزی قاطعانه‌ای را به ثبت برساند درحالی‌که دی‌اس موفق به کسب تنها ۳۳۸ رأی شده است. حال امروز در آخرین دوئل گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس، ب‌ام‌و سری ۱ و ولوو V40 را به میدان نبرد دعوت کرده‌ایم.

آئودی A3

آلفارومئو جولیا

مرسدس بنز A کلاس

اینفینیتی Q30

آئودی A3

مرسدس بنز A کلاس

ب‌ام‌و سری ۱

ولوو V40

لکسس CT

دی‌اس ۴

؟

لکسس CT

ب‌ام‌و سری ۱

ب‌ام‌و برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ از نسل اول مدل جدید سری ۱ خود رونمایی کرد. این خودرو که کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شد، در اصل به‌عنوان جایگزین مدل سری ۳ کامپکت معرفی شد اما برخلاف آن در چهار نسخهٔ مختلف شامل هاچ‌بک سه‌در، هاچ‌بک پنج‌در، کوپه و کابریولت به تولید رسید. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ نسل دوم سری یک با کد F20 رونمایی شد؛ اما به دلیل اعمال شیوهٔ جدید نام‌گذاری محصولات ب‌ام‌و، در این نسل نسخه‌های کوپه و کابریولت تحت نام سری ۲ عرضه شدند و سری ۱ تنها به‌صورت هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در تولید می‌شود. این نسل از سری ۱ همچنان در حال تولید است که البته در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. در این فیس‌لیفت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، عمدهٔ تغییرات در قسمت جلو انجام گرفته و طراحی بحث‌برانگیز قبلی تا حد زیادی بهبود یافته است. سری ۱ کنونی مانند نسل قبلی، خودرویی دیفرانسیل عقب است و تنها هاچ‌بک دیفرانسیل عقب بازار محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه نسل آیندهٔ این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی جدید ب‌ام‌و ساخته خواهد شد. سری ۱ هم‌اکنون با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که پرچم‌دار آن‌ها مدل اسپرت M140i است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ولی ما برای این دوئل مدل 120i را انتخاب کرده‌ایم به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ب‌ام‌و سری ۱ سال گذشته در اروپا نزدیک به ۱۳۸ هزار دستگاه فروش داشته است.

ولوو V40

ولوو برای اولین بار بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ از نام V40 برای نسخهٔ استیشن سدان S40 خود استفاده کرد؛ اما پس از چند سالی که خبری از این نام سبد محصولات ولوو نبود، نهایتاً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ این شرکت سوئدی یک هاچ‌بک کامپکت جدید را با نام V40 معرفی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم C فورد ساخته شده که با خودروهایی چون فورد فوکوس، لینکلن MKC و نسل قبلی مزدا ۳ مشترک است؛ بنابراین V40 خودرویی است که از دوران مالکیت فورد بر ولوو همچنان در سبد محصولات این شرکت سوئدی در حال تولید است. این هاچ‌بک لوکس سوئدی برخلاف رقیب آلمانی صرفاً در یک نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در تولید می‌شود اما از سال ۲۰۱۳ ولوو نسخهٔ کراس کانتری آن‌را هم معرفی کرده است که یک کراس هاچ‌بک محسوب می‌شود. این مدل ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه هم مجهز است. همچنین V40 کراس کانتری به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. این هاچ‌بک کامپکت سوئدی اما در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که طی آن تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد. البته هم‌زمان با این فیس‌لیفت در لیست پیشرانه‌های V40 هم تغییراتی صورت گرفت. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مختلف و در شش مدل گوناگون به بازار عرضه می‌گردد که ما از بین آن‌ها مدل T4 را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. این مدل که بعد از مدل پرچم‌دار V40 یعنی T5، قدرتمندترین مدل بنزینی آن محسوب می‌شود، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو برخلاف رقیب آلمانی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ولوو V40 سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا حدود ۷۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی
 

ولوو V40 T4

ب‌ام‌و 120i

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۸۵ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو عقب
شتاب صفرتاصد ۶.۹ ثانیه ۷.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۵ لیتر (ترکیبی) ۶.۰ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۶۲ لیتر ۵۲ لیتر
تولید آلایندگی ۱۲۷ گرم/کیلومتر ۱۳۵ گرم/کیلومتر
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۳۷۰ کیلوگرم
طول ۴.۳۷ متر ۴.۳۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۴ متر ۲.۶۹ متر
حجم صندوق بار ۳۲۵ لیتر ۳۶۰ لیتر
قیمت پایه ۲۱,۱۱۵ پوند ۲۲,۴۰۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9934270]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    V40 از نظر طراحی خیلی جذابتره
    ولی دیفرانسیل عقب بودن بی ام و خودش خیلی تو جذابیت رانندگی تاثیر میذاره ..
    با این همه رای من ولوو

    1. GTA

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      نسل جدید سری 1 دیفرانسیل جلو هست تا اونجایی که مطلعم

      1. Amir

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (173 ديدگاه)

        بله نسل جدیدش یعنی مدلهای ۲۰۱۸ دیفرانسیل جلو هستند برخلاف نسل قبل

        بی ام و همیشه نسبت به خودرو های دف جلو انتقاد میکرد ،حالا نمیدونم چرا تو سری ۱ جدید دف جلو عرضه کرده!!

    2. Fericuda

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (107 ديدگاه)

      واقعا طراحی ولوو رو جذاب تر از بی ام و میدونی؟
      هم طراحی داخلی هم خارجی بی ام و خیلی بهتره
      نمیدونم چرا بی ام و اینقد تو پدال دشمن داره!

      1. Amir

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (173 ديدگاه)

        من خودم عاشق خودروهای المانیم
        بی ام و طراحیشو دوستدارم
        سری ۱ هم طراحی قابل قبولی داره
        ولی تو این دوءل ولوو جذابتره

    3. آریا

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      دقت کردین تو بیشتر دوئلا بی ام و میبازه؟؟؟!!!

      1. مهدی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آره بیچاره خیلی اط ماشیناش میخورنه به بهترینا مث ام 4 که به موستانگ خور یا ایک فایو که به شخصه از همون اول قهرمان میدونستمش خورد به لامبو اوروس که هنوز تو بازار نیومده عکس اطلاعات رو کاغذش بی ام و کارکشته امتحان پس داده رو برد ای کاش پدال تو دوئل هاش یه چیزی مثل شانس مجدد تو ورزش رو بزاره

  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ولوو بهتره

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      از محاسن ولوو
      قدرت بالاتر
      گشتاور بالاتر
      مصرف کم تر
      قىمت کم تر
      الاىندگى کم تر
      حجم باک بىشتر
      طول بىشتر
      شتاب بهتر هست

      1. Mahdi CHEVROLET

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        علی داش
        میگم ماشین چی شد
        اگه قطعه نیاز داری بگو با چند نفر صحبت کردم لوازم دارن
        اگه چیزی خواستی بهم بگو و این که نو باشه یا کارکرده رو برام لیست کن در اینجا یا از طریق پیام برام بفرست

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          مهدى
          دادا مشکل لوازم ندارم چون بىشترش رو با سختى جور کردم
          باورت نمىشه براى راهنماى جلو پنجره از چراغ برق تهران تا جاده خاوران رو به علاوه کرج رو گشتم تا بالاخره پىدا شد
          مشکل اصلى الان صافکارت که نصفه کاره ول کرده رفته
          حالا ىکى از رفقا که داره روى ماشىن خودش کار مىکنه گفت خودم برات ردىفش مىکنم

      2. KING 918

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        علی جان داداش این مزایایی که فرمایش کردید از ولوو اختلافشون در حد بسیار بسیار جزئی هستش و به نظرم مزایای خیلی خاصی برای ولوو نیست به خصوص اینکه توی این رده از خودرویی حجم صندوقبار هم خیلی مهمه که بی ام وه فضای بیشتری داره نمای پشتی ولوو خودش جز معایب حساب میشه کابین ولوو و اون مانیتور بسیار کوچیکی که استفاده کرده اصلا جالب نیست ضمن اینکه ولوو وزن خیلی بیشتری داره و تاپ اسپید پایین تر به نظر من بی ام وه بهتر کار کرده

    2. amin

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      علی آقا عکس ها رو گذاشتم،تونستی ببینی دادا؟

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        امىن جان
        بله عکسهارو دىدم
        افرىن به سلىقت
        ماشىن کاملا روپا هستش و خوش استاىل
        فقط اگه تونستى 4 حلقه لاستىک پهن براش بگىر تا رخش کامل بشه
        راستى موتورش 6 هست ىا 4؟؟؟؟؟؟

        1. amin

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
          ویلیز cj5 ۴ سیلندره
          والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ۱۹۶۰
          چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
          حدود ۳ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
          کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
          این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم

        2. amin

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          مخلصم علی آقا،ماشین خودتونه،باورت نمیشه که از لنسره بیشتر دوستش دارم
          ویلیز cj5 ۴ سیلندره
          والا علی آقا کلا فقط برای یه آخر هفته دور زدن تو شهر گرفتم و میخوام همه چیش فابریک و قدیمی باشه و جنگی،حتی برف پاکن دستی هم گرفتم که موتوردار نباشه،گالن بنزین گرفتم مال سال ۱۹۶۰
          چراغ های جنگی و چراغ نقشه خوانی و هندل و استتار چراغ میله چادر فابریک که خودم از رو یه ویلیز اوراقی باز کردم و…
          حدود ۳ میلیون لوازم خریدم که بعد از عید نصب میکنم
          کلا همه چیزش رو بعد عید میخوام به صورت جنگی در بیارم،رنگش رو هم احتمالا سبز لجنی ارتشی میزنم
          این ماشین رو گرفتم که بیشتر اوقات بشینم نگاهش کنم و لذت ببرم

        3. (Ali (Chevy nova

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          امىن جان
          داداش با فابرىک بودن کاملا موافقم البته لاستىک ىه کم پهن ماشىن رو از حالت فابرىک خارج نمىکنه
          در مورد لوازمها هم با اونکه کلا جىپ لوازم تزىىنى نداره اما بازم جور کردن بعضى لوازمش سخته
          در کل ماشىنهاى کلاسىک فقط در اخر هفته ها و جمعه ها ازش باىد استفاده کرد اونم با شراىط خاص

      2. Mahdi CHEVROLET

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        اقا امین چرخش برات بچرخه
        این ماشین جاش تو کوه و دشته
        بزن به به کوهستان و حالشو ببر

        1. amin

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          چاکریم آقا،ناقابله

  3. مجید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    هر دو تا محصول خوب و فوق العاده ای هستند بی ام و به خاطر هندلینگ و دینامیک و ولوو هم به خاطر ایمنی و اسایش.ولی من تجربه سواری و رانندگی نسل قبل سری یک رو دارم و بی ام و برام یه چیز دیگه هستش بنابراین رای من سری یک.

  4. امیر رضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    هر دو عالی ان…
    ولی بی ام و طراحی داخلی و خارجی گیرا تری داره…

  5. سياوش

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ماشین اسپرت باید دف عقب باشه
    پس بیمر
    درضمن ولوو بااینکه طول بیشتری داره اما فاصله محوریش کمتره و حجم صندوق بارش هم کمتره پس طول بیشتر هیچ مزیتی نداره پس نتیجه میگیریم بعضیا اینجا …
    خودتون میدونید کیو میگم دیگه!

    1. فرامرز

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      طول هیچ مزیتی نداره به جز سختی پارک کردن. برتری ایمنی ولوو هم به خاطر طول بیشترش نیست و به سابقه و تکنولوژی برتر ولوو تو این زمینه برمیگرده

    2. امیر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      پس اگه اینجوریه پورشه که دو دیفرانسیل بدرد نمیخوره تازه اینا ماشین اسپورت نیستن

  6. amin

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    به نظرم بی ام پرفورمنس بالاتری داشته باشه خصوصا اینکه دف عقب هست

  7. BMW

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    تو دوئل ها دقت میکنم هر موقه یه آلمانی با یه آمریکایی بهم میخورن آمریکایه بَد لِه میشه.

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      Bmw
      اونطور که طرفدارهاى المان له مىشن هىچ کس له نمىشه
      دوئل موستانگ و با ام و سرى 4 نمونه بارزش بود
      حرص نخور

      1. ❤❤GERMANY❤❤

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (132 ديدگاه)

        علی شوی نوا. تر و خشک را با هم نسوزان. همه مثل اینها نیستند. خودم تنها آمریکایی که دوست دارم تسلا و بعضی مدلهای فورد است. اما به پورش به دلیل وجود انجین بنزینی رای دادم اما از خوبی تسلا نمیشد گذشت. خیلیها به دلیل برقی بودن به تسلا رای ندادند. ناگفته نماند بعضیها از آب گل الود ماهی میگرند. شما به پای همه نگذار.

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          جرمنى
          داداش من از شخص شما عذر مىخوام
          شما فرد محترمى هستى

      2. الف.ی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        طرفدارای آلمان له میشن؟؟؟؟؟!!
        رو رو که نیست سنگ پای قزوینه
        هر چی من میخوام با شما دوست باشم خودت نمیذاری……….

      3. مهدی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        واقعا که یه نمونه ؟ خودرو سازی آمریکا اقلا بیست سال از آلمان عقب تره دوما آمریکایی ها ده برابر بلکم بیشتر از منطق به احساسشون گوش میدن ولی نا گفته نماند مال ایران 100 سال از آمریکا عقب تره

      4. مهدی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        تو رو خدا یه ذره واقع بین باش

    2. Amir Machine

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      BMW
      حالا مثلاً یعنی چه این حرف؟
      تو این دوئل یه طرف آمریکاییه؟
      کسی علیه ماشین‌های آلمانی حرفی زده؟
      یا شایدم خوشت میاد دوباره اون بحث‌های مزخرف رو راه بندازی؟
      گویا بعضیا بیمارن

  8. فرامرز

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    انتخاب من ب ام و به خاطر هندلینگ بهتر و لذت رانندگی بیشتر، طراحی داخلی و خارجی جالبتر (سلیقه ایه ولی ولوو یکم قدیمی شده و طراحی های جدید ولوو باعث شده این مدل خیلی جالب به نظر نیاد)، بازار فروش بهتر و فراوانی قطعات و خدمات برند ب ام و. در ضمن تو آلمان ب ام و تو بعضی از محصولات حتی از همتاهای فولکس واگن هم هزینه سرویس پایینتری داره.

  9. #ali.m#

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تقریبا برتری خاصی نسبت به هم ندارن .
    فقط ولوو با وزن بیشتر .مصرف و الایندگی کمتری داره .
    بقیش دیگه بحث علاقه و سلیقست
    من به ولوو رای میدم .

  10. حسن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    وولوو .این دوئل خیلی جالبه هر دو تا تو بازار ایران هستن . اکثر جوونا هاچ بک نمیخرن اگه هم بخرن 400 نمیدن بالاش . میمونه خانواده و خانمها که اونا هم اکثرا ب ام و نمیخرن. اما وولو هم ارزونتر هم به نظر خریدار وزین تر و پرستیژش بیشتره.

  11. Just juguar& ferrari&lambo

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    برام خیلی عجیبه دوئل بین دوتا ماشین اروپاییه اونوقت امریکایی بازا نگران رای آوردن بی ام و هستن

  12. ارش

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تا بی ام و نداشته باشی نمیدانی چه ماشینیه هندلینگش بی نظیره .فقط دوست دارم نصیبتون بشه و سوار براون وارد یه پیچ تند بشین استاد پیچ هست.من مدلهای مختلفی از بی ام و رو سوار شدم حرف نداره پس به بی ام و رای میدم.

  13. ابولفضل نصیری

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    رای من قطعا نماد کیفیت ایمنی در صنعت خودرو ولوو معظم و دیگر هیچ

  14. حمیدرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو این مقایسه ولوو برتر هست انتخاب من ولوو

  15. پرهام

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بی ام و یه چیز دیگس !!!

  16. doubt

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بی ام و رای دادم فقط برای اینکه ظاهرش به نظرم قشنگتره وگرنه طبق جدول ولوو سرتر ب نظر میاد. البته اینو بگم بنده کاملا آماتور به حساب میام تو این سایت

  17. Babak

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با اینکه شخصا عاشق BMW هستم ولی تو این رقابت عادلانه است که به ولوو رای بدم

  18. Roham

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ولوو خیلی قابل احترامه ولی دیفرانسیل عقب بودن ب ام و اون رو به شدت مهیج تر و خواستنی تر می کنه ، گرچه با نسل جدیدش دیگه مثل کره ای ها بی روح میشه!
    فکر کنم با دیفرانسیل جلو شدنش فروشش خیلی افت کنه
    من تو این دوئل ب ام و رو دوست تر دارم

  19. اميرعاى

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باًسلام
    ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
    وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..

  20. اميرعلى

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باًسلام
    ولوو ایمنترین خودروى جهان و با کیفیت ترین خودروى جهان
    وى چهل یه خودروى خاص هست و چون دارم و ازش راضى هستم بهش راى میدم و دوسش میدارم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا