پای بامو نیز تقریباً به «دیزلگیت» باز شده است؛ رسواییای که این هفته گریبان فولکسواگن را گرفت. خودروسازان دیگر نیز با توجه به نگرانی سرمایهگذاران از گسترش این موضوع به فراتر از فولکسواگن و ایالات متحده، شاهد پایینرفتن قیمت سهام خود بودند. اکنون نیز گزارشی در یک رسانه آلمانی، اولین نشانههای اثبات این نگرانیها را بروز داده است.
مطابق گزارش «اتو بیلد»، بامو X3 ایکسدرایو 20d به میزان ۱۱ برابر از استانداردهای آلودگی اروپا تجاوز کرده که بسیار شوکآور است. اتوبیلد یک نشریه متمرکز بر خودرو از یکی از بزرگترین رسانههای آلمان محسوب میشود.
هیچگونه تفاوتی بین شرایط آلودگی اگزوز در آزمایشگاه و جاده وجود ندارد.
این در حالی است که تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر، سهامها بیش از ۶ درصد کاهش داشتند و حتی پس از آن، بیشتر از ۸ درصد سقوط کردند.
اطلاعات «اتو بیلد» از طریق انجمن بینالمللی حمل و نقل پاک (ICCT) بهدست آمده است. پیتر ماک (Peter Mock)، ادیتور اروپایی این سازمان به روزنامه میگوید:تمام دادههای اندازهگیری شده، نشان دهنده این هستند که این مسئله تنها منحصر به فولکسواگن نیست.
البته کاهش قیمت سهام، تنها شامل بامو نبوده است؛ سهام فولکسواگن که صبح پنجشنبه را با ۴/۷ درصد رشد شروع کرد و این رشد تا بیش از ۸ درصد نیز در همان روز رسید، به میزان ۱/۲ درصد کاهش یافت. بازارهای ژاپن نیز پس از یک تعطیلات آخر هفته طولانی نسبت به خبر فولکسواگن واکنش نشان دادند و سهام این خودروساز بهشدت افت کرد. شاخص کل اتومبیلها و قطعات یورو استوکس ۶۰۰ نیز پس از انتشار خبر بامو به میزان ۲ درصد پایین رفت.
آرندت الینگهورست (Arndt Ellinghorst) از مؤسسه تحقیقات «اِورکور ISI» در مورد اینکه چگونه تأثیر این موضوع بر بامو به اندازه فولکسواگن (با ۳۵ درصد افت ارزش سهام در ۲ روز) مخرب نیست، این چنین توضیح میدهد:دانشگاه وست ویرجینیا و سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، به عنوان بخش از تحقیقات خود در مورد فولکسواگن، یک بامو X5 را نیز بررسی کردهاند که بامو از این آزمایش سربلند بیرون آمده است. همچنین تستهای اخیر ICCT نشان داده که بامو یکی از بهترین عملکردها را تحت شرایط دنیای واقعی دارد.
در اینجا باید با احتیاط برخی چیزها را به یکدیگر ربط بدهیم. تقریباً آلودگی هر خودرویی را که در دنیای واقعی بررسی کنید، بیشتر از مقداری است که در چرخه تست آزمایشگاهی بهدست میآید. این موضوع بهتنهایی، تجاوز به هیچگونه قانون و مقرراتی نیست!
روز چهار شنبه مدیرعامل فولکسواگن به خاطر نصب نرمافزاری که باعث میشد سطح آلودگی کمتری از خودروها نمایش داده شود، استعفا داد. در اینجا نمودار دیگری از نتایج اخیر ICCT را داریم که توسط «الینگهورست» ارائه شده که نشان میدهد بامو در شرایط بهتری نسبت سایر کمپانیها قرار دارد.
منبع: businessinsider
سعيد
۳ مهر ۱۳۹۴تفاوت مفهوم رسوایی:
آمریکا و اروپا: وای نه کمپانی در مورد مصرف سوخت دروغ گفته!
محکومیت در دادگاه/ استفاء ریئس کمپانی
ایران: محصول در تصادف ۴۰ کیلومتر بر ساعت تلفات جانی داده!
مسئولین: خب مردم باید قوانین را رعایت کنن، دولت باید حامی خودرو ساز باشه!
احسان آرسنالی
۳ مهر ۱۳۹۴حالت خوشِ سعید جان!!! 206 مدل 91 داداشم از جلو با سرعت 60 70 تصادف کرد شاسیش تاب برداشت ولی کیسه هوا باز نشد الانم معلوم نیست جدا کیسه هوا داره یا نه. بعد انتظار داری تو تصادف 40 کیلومتر تلفات ندیم
sky watcher
۳ مهر ۱۳۹۴من یکی از دوستام کارشناس بیمه است رفته بودن سر ی تصادف دوتا ۲۰۶ خورده بودن به هم شده بودن اندازه جعبه کبریت جالب اینجاست دوستم میگفت جفتشون کیسه هوا داشتن ولی تو منتاژ فیش کیسه هارو وصل نکرده بودن یعنی در واقع کیسه داشت ولی نداشت …
محسن
۳ مهر ۱۳۹۴هنوزم باورش سخته چنین سهل انگاری و تقلبی تو چنین ابعادی برای بزرگترین خودروساز دنیا اتفاق افتاده. وی.دبلیو تو پند سال آینده با مشکلات این موضوع بدجوری قراره دست و پنجه نرم کنه. واقعا به اعتبار این کمپانی و حتی بقیه ی تولید کننده های آلمانی لطمه شدیدی وارد کرده این قضیه.
ارش
۳ مهر ۱۳۹۴اصلا شرکت بی او و و فلوکس واگن نگران نباشه اگه فورششون اومد پایین حتما یه نگاهی به بازار خاورمیانه از جمله ایران بندازن چون خودرو شما در مقابل خودروهای ملی ما فوق استاندارد هست اگر چه واسه امریکایا غیراستاندارد هست .اگه تو انبارشون خودرو مونده کمی با قیمت پایین بدنن ایران حل میشه.اگه خودرو ما به اندازه همان خودروهای فلوکس واگن که میگن الاینده هست الودگی تولید میکرد الان تهران و شهرهای بزرگ اینقد الوده نبودن چون خودروهای ملی ما چند برابر مال شما الودگی داره !!ایمنی و استاندارش هم به کنار
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴یه حرکت به غایت مشکوک و پیچیده.
چطور تا به الان خبری از این اتفاقات به بیرون درز نکرده بود اما درست در زمانی این خبر منتشر شد که فولکس واگن در اوج قرار داشت…
در هر صورت اگه این اتفاق درست و بدون زمینه سازی قبلی باشه،باید به مهندسی فولکس آفرین گفت که تونسته همچین نرم افزاری بسازه! :)
AliZeus
۳ مهر ۱۳۹۴گمونم فقط ما ایرانیا زرنگی و کلاهبرداری رو تحسین می کنیم و آفرین میگیم!
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴یه جواب مفصل و بلند بالا برای شما و امثال شما تو آستینم دارم اما چون نمیخوام وقتم تلف شه نمینویسم.
فقط در این حد بدون که حرفای من اونی نیست که شما تفسیر میکنی.اونی که باید عمق رو ببینه،به سطح توجه نمیکنه.
ارادت
AliZeus
۳ مهر ۱۳۹۴منظورت اینکه که من و امثال من بصیرت نداریم دیگه…گرفتم حاج شیخ آقا :D همین که قضیه رسوایی فولکس واگن رو به آخرالزمان ربطش ندادی خودش کلیه!
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴واسه کسی که نمیخواد بدونه هر توضیحی اضافه اس.
سنت بالای 25 بود باهات بحث میکردم اما الان نه.
محمد زمانلو
۳ مهر ۱۳۹۴هر چی هم که باشه ، نمی تونن تو کلاهبرداری و اخاذی از مردم بابت هیچ و پوچ به گرد پای خودروساز های داخلی برسند!!! شوخی نیست ، سی و اندی ساله که هنوز
حتی یک خودروی روز ، مدرن ، ایمن و باکیفیت ندیدیم .(مگر خودرو های وارداتی
که اکثرا پس از پایان تولید در خارج ، در داخل کشور تولید شدند .)
Archi KHAN
۳ مهر ۱۳۹۴البته بطور کلی در این جور مواقع معمولا واقعیت ها چیزِ دیگه ایه ،
من فکر میکنم شاید سوپر میلیادرهای جهان میخواستن سهام فولکس بخرن ، یه همچین بازی را چیدن ( حالا کاری با مقصر بودن یا نبودن وینترکورن یا … ندارم ) که سهام ارزون بشه .
وقتی سهام ها را ارزون خریدن دوباره گازشو میگیرن برای تولید و …
وگرنه چه لزومی داشت فولکس که این همه سرمایه گذاری میکنه تو این 8-7 برند تحت مالکیت اش ، یه پروژه تحقیقاتی / سرمایه گذاری نکنه و این عیب را بطرف نکنه ؟!!!!!
Dinam
۳ مهر ۱۳۹۴اینم یه نمونه از تعصبات مسخره ی آلمانی پسند ها ! خوشبختانه بتی که از کمپانی های آلمانی ساختین داره شکسته میشه.
کیارش
۳ مهر ۱۳۹۴بتی که از المانیها ساختیم ؟؟
فعلا که یکی از ماشینایی که همین فولکس میسازه به اسم ویرون خاری شده تو چشم امریکاییا و ژاپنیا
ژاپنیا که هنوز تکنولوژی ساخت و طراحی ترمزش رو هم ندارن
امریکاییا هم که با دوز وکلک سعی کردن رکورد رو از بوگاتی بگیرن که نتیجش چیزی نبود جز مفتضح شدن خودشون چرا که سعی کرده بودن از جهت باد کمک بگیرن
برید تحقیق کنید که چرا گینس رکورد هنسی ونوم رو قبول نکرد
کاملا معلومه کی بت ساخته
مجید
۴ مهر ۱۳۹۴کودک محترم
بوگاتی ساخته چندین کشور دنیا من جمله همین آمریکا و ژاپن هست
هر قسمتیش از کشوری اومده
از فرانسه از آمریکا از روسیه از انگلستان
یه ماشین تولید محدود که با فروش هر کدومش به شرکت ضرر میخوره تکنولوژی یه کمپانی رو نشون نمیده
اینکه یه برند ماشیناش به 20-30 درصد قیمت کمتر جنس بهتری رو نسبت به رقیب بدن تکنولوژی و خوب بودن برند رو مشخص میکنه
و درضمن رکورد هنسی ثبت نشد به دو دلیل اول اینکه تولید انبوه نبود و دوم اینکه پیستی که توش تست شده مال ناسا بوده و ناسا اجازه نداره دوباره توش تستش کنن
واقعا آدم دلایل ملت برای طرفداری از یه برند رو می بینه به منحنی نرمال آی کیو شک میکنه
کیارش
۵ مهر ۱۳۹۴بوگاتی ساخت چندین کشوره ؟؟
جدی ؟؟ :))))))))))
ژاپنیا هم سهم دارن اره ؟؟ :))))))
کیارش
۵ مهر ۱۳۹۴در ضمن محض اطلاع یکی از دوستانی که کاملا مشخصه از فقر اطلاعات و اندیشه رنج میبره، رکورد هنسی به این دلیل ثبت نشد که باید میانگین سرعت ماکزیمم تو رفت و برگشت محاسبه بشه که برای هنسی از بوگاتی خیلی کمتر شد
دلیل امریکایی بازا که چرا هنسی رکورد دار نیست:
رنگ ماشین مطابق سلیقه نماینده گینس نبوده و و هوا تو سواحل هاوایی افتابی بوده :)))))
AHMADREZA
۳ مهر ۱۳۹۴اگر واقعی نباشه کار اون رسانه ای که اینو منتشر کرده تمومه
rapbaz
۳ مهر ۱۳۹۴هیچ وقت فکرشم نمیکردم که این شرکتا هم رسوایی به بار بیارن!!
ضرر بزرگی به این همه سال زحمت میزنه….
••راستی پدال یه گروه تو تلگرام بساز تا بچه های سایت جمع شن و تبادل نظر کنن
اینجوری ما هم اطلاعاتمون میره بالا … ••
Mehdi
۳ مهر ۱۳۹۴واقعا به درایت و هوشمندى دولتمردانمون در پیوستن عملى به کمپین نخردین محصولات فولکس واگن قبل این رسوایی احسنت میگم, بی خودی نبود نمیتونستیم انواع محصولات اقتصادی و سوپراسپرت این غول خودروسازی رو بخریم، بابا امثال اقای نعمت زاده اون موقع که تو انگلیس تحریم خودجوش مردمی برا نخردین شکر به دلیل گرونی بوده داشته قهوه تلخ میخوردن میدونستن این کارخونه در اینده رسوایی به بار میاره واسه همین عزمشون رو جزم کرده بودن و با خدای خودشون عهد کرده بودن که هیچ جوری نزارن دست مردم به محصولات این شرکت برسه، البته لابد قراره در اینده به جز اسباب بازی سازی های سایپا و ایران خودرو بقیه خودروسازهای دنیا رسوایی به بار بیارن که لاجرم برای حفظ شانمون بعنوان یک ایرانی از خریدن محصولاتشون محروم میشیم ، نعمت زاده متشکریم
میلاد
۳ مهر ۱۳۹۴این دست مسایل ممکنه در هر زمان و برای هر کمپانیه دیگه ای اتفاق بیفته. چیزی که این وسط مهمه نحوه ی برخورد دولت و حکومت اون کشور با سازمان متخلف هست. که دیگه همه میدونید که دولت آلمان چه برخوردی با فولکس واگن انجام داد و احتیاجی به تکرار نیست.
حالا امنیت ملیه آلمان به خطر نیفته خوبه…
خخخخخخخ….
محمد زمانلو
۳ مهر ۱۳۹۴نبرد مرگ و زندگی دو غول ؛ یا BMW یا نشریه یAutobild
فرزاد
۳ مهر ۱۳۹۴خدا شاهده بی او و x3 داشتیم یه روز نشد خراب نشه! یه بار نشد تو مسافرت ما رو تو جاده نزاره!.راحت ماهی یه دفعه خراب میشد و خرجهای میلیونی میذاشت رو دستمون.بی او و جز ابهت چیزی نداره…..چرخ سانتافه رو ادم به بی او و مخصوصا x3 نمیده.منتها اونایی که حالیشون نیست و فقط یه چیزی از این و اون میشنون میان میگن بی او و فلانه و..
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴ماشین دست دوم بوده که صاحب قبلیش جنازش کرده شمام خریدید پز بدید بی ام وه داریم وگرنه 530i2008 ما موتورش دست نخورده کار کرد 190 تا هر چی رو امپرشم بونده حداقل من 3 بار روندم حالا عموم خدا میدونه
X6 کیت M (از منطقه ازاد گرفته بودیم) مدل 2011 فقط واسه سرویس بردیم کارکرد 80 تا
ولی ازرا گرنجور یه سال روندیم گند زد.عموم یه بار دریفت زد همون یه بار جعبه فرمون گذاشت زمین
من نشنیدما عزیز روندم!حل شد؟
farzad sportage
۳ مهر ۱۳۹۴احتمالا چپی بوده که 4 بار هم افتاده تو دره که برای سال 1 میلادی بوده عزیزم اونی که شما داشتین جنازه بی ام و بوده نه بی ام و
نخود آش
۳ مهر ۱۳۹۴بیایید یه مدت bmw و wv نخریم تا از کارشون پشیمون بشن
باقری ارومیه
۳ مهر ۱۳۹۴توهمات ایرانی گل کردش بازم و هیمنه کشور رویای برخی ها شکست این چه منطقی هستش که ما ها داریم شرکت شرکت هستش وبه دنبال سود شما جناب شاهین مطلب وجوابیه بلندتو بفرست ما هم بخونیم یک نسخه هم به فولکس وب ام و بفرست شاید جئابیه شمادفاعی محکم براشون باشه
حرف من فقط همینه اینقدر از تعصب المان وژاپن دست بردارید چراباید تعصب بیگانگان روداشته باشیم تعصب جلوی فکردرست رومیگیره همین
کلاه برداری یک رضالت اخلاقی هستش و این دور ازشان یک انسان هستش که کلاه برداری روتشویق وتمجید کنه نوشتن نرم افزار کارسختی نیست نگه داشتن وجدان کار سختی هستش چه فولکس باشی وچه ایرانخودرو با کلاه برداری هنر نکردی با اخلاق و نگهداری وجدان بهترین مهندس هستی
جالب هستش مدیریت فولکس از این عمل عذر خواهی می کنه هموطنان متعصب والمان دوست ما لاپوشانی میکنن وتوهم توطئه رو مطرح می کنندهمین امثال متعصب ما هستیم میشیم مدیر وبجای عذر خواهی عربده کشی میکنیم تعصب بی مورد اغاز سقوط هستش
برادر فولکس چندان به حالش در فروش تاثیر نخواهد گذاشت چون عملا به قدر کافی پول تکنولوژی وتولید وبازار داره تا این روزهای سخت رو پشت سر بگذاره
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴آلمان متعصب داره چون کارش درسته در این سایت دوستداران ماشین های آلمانی در صدر هستن(طبق آمار خود پدال) شما هم اینقدر نظرات روشن فکرانه از خودت تراوش نکن چون هرکی که خوب باشه دوستدارم داره مطمئن باش خودروسازای آلمانی چیزیشون نمیشه چون همیشه در دنیا طرافداری خودشو داره من اگر پول دار بودم مطمئن باش نگاه به هیچ ماشینی نمیکردم جز آلمانی شک نکن اونو میخریدم همینطور که خیلی ها این کارو میکنن چون مثل اپل مشتری های خودشونو دارن شما هم زیاد جوش نزن این سایت یکیو صد تا میکنه به خورد مخاطب میده شما تازه اومدی خبر نداری نمومشو در اومدن فولکس و بنز به ایران دیدیم روزی دو سه بار میگفتن فردا فولکس قراره بیاد ولی بعدا فروکش کرد خیالت تخت آلمان مهد خودروسازیه همینجوری نه اعتبارش لطمه میبینه نه محبوبیت ماشیناش کم میشه برای کسی که این ماشین هارو میخرهتفوت چند درصدی آلاینده مسخرست
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴جناب باقری عزیز
خوشبختانه همشهری هستیم و میتونم حضوری هم خدمتتون توضیح بدم که این مساله ای که رخ داده مساله ی ساده ای نبوده.اولا بحث چندین سال بوده،ثانیا یه شرکت به این عظمت هیچوقت به سادگی نمیاد اعتباری رو که طی دهه ها به دست اورده به این اسونی به باد بده و به حراج بزاره.فولکس درست در این شرایط حساس که داشت تبدیل میشد به بزرگ ترین خودروساز دنیا،این چنین به خاک سیاه نشونده شد.
خط اخری که من نوشتم،اشاره داشت به قدرت مهندسی فولکس،نه اینکه کلاهبرداری و دزدی رو تحسین کنم.برای همین به اون دوست هجولی که زود میاد تیکه میندازه گفتن که وفتی سنت بالای 25 اومد باهات بحث میکنم.اینم مطمءن باش اگه شرکت های دیگه میتونستن همچین فناوری رو بسازن،شک نکن به کار میگرفتنش (نگفتم که فولکس به کار گرفته ها،سو تفاهم نشه).هنوز ماجرای سوییچ های جنرال موتوز و ایبرگ های تاکاتا از یادمون نرفته.توی اون دو مورد مساله ی مرگ و زندگی در میون بود و چندین انسان جونشونو از دست داده بودن.اینجا که خسارت جانی در میون نبوده جریمه ی خیلی سنگینی رو بستن در حالی که تو اون دو مورد چنین چیزی نبوده.
من نه سهامدار و طرفدار فولکسم نه ضد خودروهای دیگه.
من حرفم اینه که مثل همه نباید سوار موج شد و همه چیو که به خورد ادم میدن قبول کرد.خلاف جهت اب شنا کردن سخته،جهت موافق رو همه بلدن شنا کنن.
بازم سوالی بود در خدمتم.
خوشحالم که از ارومیه دوتا دوست پیدا کردم،یکی شما و دیگری اقا فواد عزیز.
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۴من نظرمو گذاشتم اما منتشر نشده تا بحال
دوست عزیز همشهری،لازم نیست این همه تندروی بکنیم.شمام میتونی در کمال متانت جواب منو بدی،نیش و کنایه لازم نیست :)
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴کشور رویای برخی ها شکست!! یکم به این حرف زدنت فکر کن(که مطمئنا نمیکنی چون مرغت یه پا داره مثل P.G چون اونم تازگی ها پدالم تهدید کرد چون میگه هرچیزی که من میگم درسته وباید چاپ بشه علنی این حرفو زد میتونین پست قبلی در مورد استعفای مدیرعامل فولکسو بخونین)پدال چاپ کن خواهشا مشکلتو باهام نمیدونم چیه خب هر حرفی و صحبتی جوابی داره باید داده بشه وچاپ بشه نشه میشه دیکتاتوریه سایتتون من کسی نیستم که جواب کسی و نداده برم هر انگی که دلشون خواست بزنن و جوابشونم داده نشه
P.G
۴ مهر ۱۳۹۴پر از حاشا و شلوغ بازى و مغلطه گرى!!!
احمد باقری
۳ مهر ۱۳۹۴به هر حال، این مشکلات ممکنه پیش بیاد و فولکس واگن باید هر چه زودتر شروع کنه تا این زخم رو ترمیم کنه. قبلا هم حتی برای شرکتهای بزرگ خودروسازی مثل پورشه، فراری و …، آتش سوزی در ماشین رخ داد، اما مانع پیشرفتشون نشد. البته در مورد فولکس واگن، بدترین چیز، اینه که تقلب کرده و این بسیار به اعتبارش لطمه می زنه.
american and japan
۳ مهر ۱۳۹۴اینجاست که باید با فریاد گفت ماشین فقط ژاپنی
Dinam
۳ مهر ۱۳۹۴دقیقا ! ماشین تا ابد فقط ژاپنی
sky watcher
۳ مهر ۱۳۹۴شما صبر کن ژاپن هم گندش در میاد
شرکت های بزرگ همیشه از این کارا میکنن حالا کی بشه صداش در بیاد نمیدونم
ولی شرکتی تو دنیا وجود ندارع که از این تقلب ها نکنه یا تبلیغات و بزرگ نمایی های دروغین نکنه
از سونی و اپل و سامسونگ و ال جی بگیر تا بنز و لامبورگینی و اینتل
همه از این کارا میکنن
محمدحسین شاوردی
۳ مهر ۱۳۹۴تاکاتا … تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا ……تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا …
تاکاتا … تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا ……تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا …
تاکاتا … تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا ……تاکاتا …تاکاتا …تاکاتا …
ژاپن خیلی وقته گند شرکتاش درومده … آلمان و ژاپن و آمریکا نداره
در غیاب نهادهای مستقل نظارت و سیستم حقوقی قدرتمند فساد در جوامع بشری حتمیه… اما در این کشورها بدلیل سیستم دموکراتیک و شفافیت بالای اطلاعاتی که حاصل روزنامه نگاران مستقل و حرفه ایه و سیستم قضایی قدرتمند پشتیبان این افراده هرکسی تخلف کنه جریمه میشه
در 5سال گذشته هم
تویوتا
جنرال موتورز و فولکس واگن
هر سه خودروساز بزرگ جهان هر سه خطاهاشون از همین طریق کشف شده و با وصف اینکه از سه ملیت جدا هستن هیچ رحمی نشده و همه بلااستثنا جریمه شدن
کمی دیده حقیقت بین و ذهن واقعگرا داشته باشید
هیچ کس از خطا مصون نیست
بس کنید این توهمات آلمانی ایرانی امریکایی ژاپنی رو… بس کنید
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴یه وقت اینقدر فریاد میزنی گلوت پاره نشه آروم تر فریاد بزن بچه خوابه
Dinam
۳ مهر ۱۳۹۴باز دوباره متعصبین بیان از آلمان بت بسازن
samurai
۳ مهر ۱۳۹۴اینجاست که میگن خورشید تابان همیشه سر بلنده تو بازار رقابتی امریکا مردمش فهمیدن کیفیت استهلاک کم خرج کم میخوان باید ماشین ژاپنی بخرن ولی یه کشوری مثل ایران مردمش 99 درصد پراید و پیکان و پژو سوار میشن ولی همچین از کیفیت ماشینای المان صحبت میکنن انگار بقیه فرغون میسازن بله یه زمانی ماشین المانی خوب بود ولی الان ژاپن و بریتانیا حرف اول و میزنن
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴آلمانی یه زمانی خوب بود الان آشغال میسازه بریتانیا با تبلیغ mg جدید و با شرکت شرلوک هولمز از یه برند دیگش رونمایی میکنه ژاپن با ساختن تویوتا نهایت لکسوس داره سروری میکنه
farzad sportage
۳ مهر ۱۳۹۴بریتانیا خدایی ماشیناش خاصه ولی پولش هم خاصه!
ژاپن هم کیفیت عالی ارایه میدهولی زیاد اسپرت نیست
اگر برای اسپرت بودن و کم نیاوردن از بقیه ماشیناو لوکس بودن بخوای باید المانی خرید
هر کی دیس لایک بزنه بووووووووووق است!
احسان(احسان)
۳ مهر ۱۳۹۴این رسوایی شامل زیرمجموعه های فولکس واگن هم میشه؟مثلا ائودی و پورشه؟
P.G
۳ مهر ۱۳۹۴دوستان خواهشا این بحثاى مسخره ى نخ نما شده ى فقط ژاپن،فقط آلمان،نمى دونم فقط افغانستان رو جمعش کنید که دیگه این آش خیلى شور شده!
آلمان و ژاپن هر دو به گردن خودروسازى حق دارن و این نگاه هاى تک بعدى به جز نشون دادن سطح شعور نویسنده اش و تلف کردن وقت کاربران هیچ سودى نداره
interceptor
۴ مهر ۱۳۹۴ظاهرن بعضی ها بدشون نمیاد این قضیه رو به کل ببرند های آلمانی بکشونن و رقیباشون رو اینطوری از دور خارج کنن…این قضیه بیشتر از همه به نفع آمریکایی ها و کره و ژاپنی ها شد.
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴فردا تیتر پدال:بنز هم تقلب کرد
پس فردا تیتر پدال:آئودی هم بیچاره شد
یه هفته بعد:پورشه و تموم برندهای آلمانی باقی مونده هم این کارو کردن(فقط خوب نگاه کنید تموم برندهاشون)
محمدحسین
۴ مهر ۱۳۹۴شایان جان به پدال چه ربطی داره… لینک مقاله رو گذاشته… بیزنس اینسایدر مجله معتبریه و اینو کار کرده دوستان هم گفتن جهت آگاهی بیشتر دوستان پدالی ترجمه ش کنن… لطفا کمی روادار باش دوست خوبم… اکونومیست هم مقالاتی در این باره نوشته که در امیدوارمم ترجمه و چاپ بشن لطفا اونارم ترجمه کن پدال…شایان جان انتقاد کن ولی لطفا کمی دوستانه تر :-)
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴چشم محمدحسین فقط به دوستان لطف کنید بگید اینقدر مغرضانه تیتر نزنن تا کاربران محترم خیال نکن واقعا طرف به صورت حتمی این کارو کرده میدونی که ایرانی ها چقدر ماهن!
باقری ارومیه
۴ مهر ۱۳۹۴سلام جناب شاهین همشهری عزیزاگرتند روی کردم پوزش می خواهم وخوشحال میشوم حضوری با هم اشنا شویم(نجئه سن بیزدن اینجی سن حلال ائدحقیمیزی) واز اینکه میبینم همشهری های بنده وترکها با معلوماتی مثل شما هستش خوشحال می شم وافتخار می کنم البته به دوستان فارس وسایر اقوام برنخوره در هر حال همه ما ایرانی هستیم وبه همه به یک اندازه افتخار می کنم ولی همشهری یک چیزدیکست
در مقاله فولکس من اولین نفربودم به رسوای تاکاتا اشاره کردم من نتنها از ماشینهای المانی و ژاپنی بدم نمیاد بلکه طرفدار اکثر شرکتهاشون هم هستم اما تعصب در مورد کالای یک کشور خاص رو بیمورد می دونم-مادر ایران عملا تولیدی نداریم که طرفداری کنیم تولید ماشینهای بیست سی سال پیش تولید نیست حدر دهی منابع وتمسخر مردم هست
من بحث روشنفکرانه نمی کنم برام تعصب روی یک برند ویک کشوردیگر عجیب میاد تعصب همین المان رو60سال پیش نابود کرد وسعت المان نصف شد اراضی شرق المان در لهستان برای همیشه از المان جدا شد وقدرت کشاورزی المان رونابود کرد اراضی بالتیک نیز برای همیشه روسی شدند
برای ژاپن هم همین اتفاق افتاد نژاد پرستی و تعصب کره ومنچوری و جزایر شمالی کوریل وساخالین رواز ژاپن گرفت
امروزبه واسطه نابودی این اراضی ژاپن سالانه250ملیارد دلار نفت 150ملیارد دلار ال ان جی وارد می کنه سالان 20ملیارد دلار سویا و…..(بنا به امار سال 2012) در حالیکه ژاپن اگر وارد جنگ نمی شداراضی منچوری توان تولید 40ملیارد دلار سویا روداربعلاو برنج و داوداری وتولید الوار و نفت
یادمون نره در هنگام اشغال کره کرهای ها در کره اقلیت شده بودند ودر جمعیت ژاپن حل داشتند می شدند همانند ترکان منچو فویو قرقیز سولار ترکان سین بی
از طرفی نابودی خیل عظیمی از جمعیت این دوکشور که میتونست موتور اقتصادها این کشورها باشه وشاید اگر این جمعیت ووسعت برای ژاپن حفظ می شد امروز اقتصاد اول دنیا می شد
اما بعد از جنگ وبا بیداری واقعی مردم این کشور وفهمیدن اینکه تعصب کلاه گشادی بود که سر این کشورها رفت شروع به توسعه کردند الان ازادی در المان به مراتب بیشتر از امریکا است وانسان دوستی نیزهمینطور
اما تعصب درحالت انفرادی مارو از لذت برد ناز جهان وتولیدات جهانی نیز محروم میکنه چون ناخوداگاه ما همچیز رو مثبت یا منفی می بینیم
سخن اخر من اینکه بجای تعصب با دقت از تولیدات و نواوری ها لذت ببریم وحرف بزنیم