نسل جدید بامو سری ۳ که با کد داخلی G20 شناخته میشود، رسماً در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد و فروش آن از بهار ۲۰۱۹ آغاز میشود؛ اما کار این سدان کامپکت باواریایی در بازار چندان آسان نیست زیرا با رقبای سرسختی از کشورهای مختلف روبرو خواهد بود. در ادامه میتوانید اصلیترین رقبای نسل جدید سری ۳ را ملاحظه کنید.
آلفارومئو جولیا
آلفارومئو جولیا در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و بنابراین هنوز هم در بخش سدانهای پریمیوم خودروی جدیدی محسوب میشود. با استایل شیک و پیشرانههای قدرتمند که تا ۵۱۰ اسب بخار نیرو دارند، جولیا یکی از سختترین رقبای سری ۳ خواهد بود. البته این سدان ایتالیایی حدود ۴.۶ سانتیمتر از بامو کوتاهتر است اما این چیزی نیست که خریداران را از خرید آن منصرف کند. همچنین همانند سری ۳، برای جولیا هم سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش است که کشش آنرا در شرایط آبوهوایی نامساعد بهبود میبخشد.
آئودی A4
درحالیکه آئودی A4 در همان سگمنت سری ۳ قرار میگیرد اما تفاوت عمدهای با رقیب باواریایی خود دارد که آن ترکیب انتقال قدرت دیفرانسیل جلوی آن است. البته بسیاری از خریداران A4 سامانهٔ چهارچرخ محرک معروف کواترو را برای آن سفارش میدهند. یکی از اعضای قدرتمند خانوادهٔ A4، مدل S4 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ ۳۵۴ اسب بخاری است که رقیب بامو M340i محسوب میشود؛ بنابراین S4 از رقیب مستقیم خود یعنی بامو M340i با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ۳۸۲ اسب بخاری کمی ضعیفتر است.
اینفینیتی Q50
اینفینیتی Q50 در سال ۲۰۱۳ به بازار آمده و به همین دلیل یکی از قدیمیترین خودروها در بخش سدانهای پریمیوم محسوب میشود اما سازندهٔ ژاپنی، Q50 را برای مدل ۲۰۱۸ فیسلیفت کرده تا همچنان توانایی رقابت آن در بازار را حفظ کند. ارتقاءهایی که طی این فیسلیفت انجام گرفته شامل چراغهای جلوی LED با نمای بهتر و ارائهٔ سیستم نیمه خودران ProPilot میشود. همانند سری ۳، Q50 هم در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود دارد. پیشرانهٔ پایهٔ این سدان لوکس ژاپنی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت است اما در مدل بالا ردهٔ Red Sport پیشرانهٔ قویتر ۳ لیتری V6 توربو با ۴۰۵ اسب بخار قدرت ارائه میگردد.
بیوک رگال
بیوک رگال که در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ اوپل اینسیگنیا است، از سال ۲۰۱۷ با نسل جدید خود به بازار آمده و سدان کاملاً تازهنفسی است. پلتفرم رگال هم مانند آئودی A4 از نوع دیفرانسیل جلو است اما میتوان سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای آن سفارش داد. پیشرانهٔ پایهٔ این سدان لوکس آمریکایی یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند میتوانند مدل اسپرت GS را انتخاب کنند که از پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این مدل بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
جگوار XE
پس خاتمهٔ تولید مدل بدنام و ناموفق X تایپ، جگوار رقیبی برای سری ۳ در سبد محصولات خود نداشته است؛ اما چند وقتی است که مدل XE به بازار آمده و خوشبختانه بسیار بهتر است X تایپی است بر اساس پلتفرم فورد موندئو ساخته شده بود؛ مانند سری ۳، سدان کامپکت جگوار هم در تیپ پایه بهصورت دیفرانسیل عقب ارائه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود دارد. XE با پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ یا ۳۰۰ اسب بخار قدرت، ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه میشود.
لکسس IS
نسل کنونی لکسس IS از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حضور دارد. هرچند این زمان زیادی به نظر نمیرسد اما بخش رقابتی سدانهای پریمیوم بهسرعت در حال پیشرفت است و به همین دلیل، IS با استانداردهای فعلی قدیمی به نظر میرسد زیرا فاقد ویژگیهایی مثل صفحه آمپر دیجیتالی است که این روزها به ویژگی معمولی در خودروها تبدیل شده است. مدل پایهٔ IS از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما مدل قویتری با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی هم قابل خریداری است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد. IS در حالت استاندارد خودرویی دیفرانسیل عقب است اما برای هردو موتور امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود خواهد داشت.
مرسدس بنز C کلاس
نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مرسدس بنز C کلاس با تکنولوژیهای پیشرفتهتر از ماه فوریهٔ امسال به بازار آمد. این سدان اشتوتگارتی با ۴.۶۹ متر طول، کمی کوتاهتر از سری ۳ است اما مانند رقیب باواریایی در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است. خریداران همچنین میتوانند از بین پیشرانههای چهار، شش و هشت سیلندر C کلاس نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. قویترین عضو خانوادهٔ این ماشین نیز مدل C63 AMG با ۵۱۰ اسب بخار قدرت است که رقیب M3 خواهد بود.
ولوو S60
نسل جدید ولوو S60 بهزودی از کارخانهٔ جدید ولوو در کارولینای جنوبی خارج شده و مدت کوتاهی قبل از سری ۳ راهی بازار خواهد شد. این سدان سوئدی هم مانند آئودی و بیوک در تیپ پایه بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن در نظر گرفته شده است. مدل پایهٔ S60 از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آشنای ولوو استفاده میکند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه همین موتور به لطف تجهیز به توربوشارژر و سوپرشارژر در مدل T6 قدرتی برابر با ۳۲۰ اسب بخار تولید میکند. بالاترین مدل S60 با نام T80 نیز به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
فولکسواگن پاسات
در ایالاتمتحده، بهاحتمالزیاد کسی بین خرید فولکسواگن پاسات و بامو سری ۳ مردد نخواهد بود اما نسخهٔ اروپایی پاسات خودروی کاملاً متفاوتی از همتای آمریکایی خود است. پاسات در آلمان پرفروشترین خودرو در کلاس خودش است درحالیکه از لحاظ حجم صندوق بار با ظرفیت ۵۹۰ لیتر، سری ۳ با ۴۸۰ لیتر را مغلوب میکند. همچنین پاسات هماکنون در نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم ارائه میشود درحالیکه خریداران اروپایی برای عرضهٔ سری ۳ پلاگینهیبریدی باید چندین ماه صبر کنند.
بامو سری ۳
نسل جدید سری ۳ برای رقابت با رقبای مذکور ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. مثلاً این سدان کامپکت آلمانی بزرگتر از قبل شده و هماکنون ۴.۷۱ متر طول دارد. نیمی از این افزایش در فاصلهٔ محوری اعمال شده و به همین دلیل سری ۳ در داخل فضای بیشتری را ارائه میکند. نسل جدید این خودرو در بازارهای بینالمللی با طیفی از موتورهای بروز شده شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو نمونهٔ دیزلی چهار سیلندر به همراه یک واحد شش سیلندر خطی دیزلی میشود. چند ماه بعد از عرضه به بازار، یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بنزینی و همینطور یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم ارائه خواهد شد.
Amin
۲۳ آبان ۱۳۹۷A4 و C کلاس مهمترین رقباش خواهند بود
shirko
۲۳ آبان ۱۳۹۷البته به اضافه ی الفا
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۷و احتمالا تا حدودی ولوو
اما بعید میدونم ب ام و رتبه اول فروش خودشو تو این سگمنت از دست بده
Cadillac
۲۳ آبان ۱۳۹۷این کلاس باید تونسخه عادی دف عقب باشه واسه همین بیوک پاسات a4 و. ولوو
حرفی واسه گفتن ندارن تو نسخه پایه ،جلو بقیه
مانی
۲۳ آبان ۱۳۹۷رتبه اول فروش تو این سگمنت دست بیام و نبود که حالا بخواد از دست بده
دسته مرسدس سی کلاس هست که تو خیلی بازارها جزو ۲۰ ماشین پرفروشه
علی
۲۳ آبان ۱۳۹۷هرچی نگاه میکنم میبینم خود سری ۳ یک تنه تو این لیست اوله. غعلا رو دستش نیست.
با تچکر
بهنام
۲۳ آبان ۱۳۹۷چه کلاس خودرویی باحالی و چه رقابت زیبایی! آلفا رومئو جولیا بدجور خوشتیپ و زیباست و بی نهایت دلرباست، شاید بهترین نباشه ولی قطعا زیباترین هست.
سید
۲۵ آبان ۱۳۹۷بنز و اینفینیتی عششقن
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۷مهمترین رقیب سری3 که درتمام زمینه ها مثل سری3 کامل هستش اول مرسدسCکلاس هستش وبعد آئودی A4. برای مثال آلفا هندلینگ وپرفومنس خوبی داره اما راحتی وکیفیت وقابل اعتماد بودنش به پای سری3 وCکلاس اصلا نمیرسه.جگوارهندلینگ قوی داره وظاهرجذاب اما کیفیت پایین وسیستم های قدیمی.لکسوس باکیفیت وجذاب اما سنگین وکندوهندلینگ ضعیف
Amir
۲۳ آبان ۱۳۹۷جولیا و C کلاس رقبای اصلیش هستند A4 هم رقیب مهمیه اما چون دیفرانسیل جلو هست اون دوتا بیشتر مناسب رقابت با سری ۳ هستند.به نظرم طراحی سری ۳ جدید در بخش جلو خوبه اما به هیچ وجه تغییر زیادی نسبت به نسل قبل نداشته در بخش عقب هم هرکی فهمید چرا شبیه لکسوس طراحی کردن به منم بگه.توی این سگمنت هیچ ماشینی رو به جولیا ترجیح نمیدم.
Porsche & Mercedes
۲۳ آبان ۱۳۹۷با احترام به بی ام و
ی اعتماد خاصی به مرسدس دارم
بااینکه C کلاس نسل جدیدش نیس ولی بااازم جذابه و پرستیژ بالایی داره
AMANTE
۲۳ آبان ۱۳۹۷دو رقیب از آسیای دور در این لیست نیستن.
Genesis G70 و Kia Stinger
من طرفدار کره ای ها نیستم در واقع یه بی طرف در دنیای خودرو هستم ولی جا داشت این دو ماشین هم تو لیست باشن، حتی با اینکه نمیشه گفت Kia Stinger از نظر طراحی با BMW 3 Series در یک کلاس هستن.
حسن
۲۳ آبان ۱۳۹۷استىنگر و جنسىس در حد رقابت با بزرگان نىستن
استىنگر که در رقابت ماشىنهاى اسپرت 2018 رتبه هاى اخر نصىبش شد
شرکتهاى کره اى تو بازار چىن حتى نتونستن با چرى و زوتى رقابت کنن و سهم 10 درصدى خودشون رو که سال 2009 داشتن به 4 درصد در سال 2018 تقلىل دادن و بازار رو به رقبا واگذار کردن
آآآآرماااانننن
۲۳ آبان ۱۳۹۷حسن جون پس نظرت راجع به سایت های motortrend و road and track و motor1 و سایر سایت ها چی هست که جنسیس جی ۷۰ و استینگر رو با همین سری ۳ و آئودی و غیره مقایسه کردن؟ یا اونا هیچی از ماشین بارشون نیست یا تو خیلی اطلاعاتت بالاست! که البته بنظرم تو خیلی اطلاعاتت بالاست و تو دنیا کسی اصلا حرف اونارو قبول نداره! بالاخره تو حداقل ۳ یا ۴ بار داخل سراتو تولید ایران رو از پشت شیشه دیدی! اونا ندیدن!
تو تمام مطالب میبینه کی اسم کره رو میاره و گیر میده به کره :)))
کیا استینگر که تو کاندیدای بهترین ماشین سال ۲۰۱۷ ( امریکا جونت اصلا نماینده ای نداشت توش) با ۲۰۴ رای رتبه چهارم رو کسب کرد! بی ام دبلیو سری ۵ با ۲۲۶ رای رتبه سومتو سال ۲۰۱۸ اصلا کاندید نشد!!
هم انجینش جایزه برد هم خودش ماشین سال اتوگاید و کاندید موتور ترند شد
گروه هیوندای هم تا سال ۲۰۱۷ چهارمین گروه پرفروش بود ( بالاتر از همه امریکایی ها) حالا امسال افت فروش داشت که واس هر گروهی اتفاق میوفته! همون فورد سال ۲۰۰۹ رتبه دوم بود ولی سال ۲۰۱۷ رتبه ۶ :)))
mahdy
۲۳ آبان ۱۳۹۷همه خوبا هستن
عحب لیست درجه یکی البته آمریکایی ها چرا رقیب محسوب نشدن؟ ولی در کل سری سه سلطان دلبر این کلاسه
Amir Machine
۲۳ آبان ۱۳۹۷بیوک چیه پس؟
mahdy
۲۳ آبان ۱۳۹۷بابا وقتی آمریکایی های دیگه هستن که بهتر از بیوکن ولی بازم جلو این خیلی کم میارن بیوک چیزی محسوب نمیشه
تازه رگال همون اینسینیگای آلمانیه
Amir Machine
۲۳ آبان ۱۳۹۷شما پشت رگال و سری 3 نشستی و فهمیدی بیوک چیزی محسوب نمیشه یا علم غیب داری؟
مطمئناً سری 3 تو این کلاس یه معیاره و کمتر خودرویی توانایی رقابت باهاش رو داره اما این به معنای دستکم گرفتن رقبا نیست.
نظر کار اند درایور در مورد بیوک رگال GS
«کسانی که علاقهمند به رانندگی اسپرت واقعی هستند مطمئناً بامو را انتخاب خواهند کرد اما بیوک رگال GS با ارائۀ پکیجی از ویژگیهای قابلتوجه و کارایی بالا در کنار ظاهر عالی و قیمتی بسیار کمتر از رقبای آلمانی، پیشنهاد ارزشمندی محسوب میشود»
ضمناً نسل جدید اوپل اینسیگنیا در زمانی توسعه پیدا کرده که هنوز اوپل تحت تملک جنرال موتورز بود. اینسیگنیا روی پلتفرم E2XX جنرال موتورز ساخته شده و کل تکنولوژی و موتورهاش هم متعلق به جنرال موتورزه. بنابراین اینسیگنیا کاملاً یه ماشین آمریکایی محسوب میشه.
mahdy
۲۴ آبان ۱۳۹۷تسلیم
لج که ندارم دلیل منطقی باشه میپذیرم
حامد
۲۳ آبان ۱۳۹۷فقط جنسیس جی 70 …
زیبا ، باکلاس ، قدرتمند و شیک …
البته بنز و اینفینیتی رو هم خیلی میپسندم …
ایمان
۲۳ آبان ۱۳۹۷آلفارومئو اصلی ترین رقیبش حساب میشه
بعدش آئودی و مرسدس بنز
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۷هیجوره نمی تونم جولیا رو انتخاب نکنم. این ماشین توی این سگمنت یه جواهر واقعیه.
حمیدرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۷این کلاس چقدر همه خوبن. همه عالی ولی آلفا بدجور دلبری میکنه
حمیدرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۷خدایی فاز اینایی که منفی دادن چیه؟
Sobat
۲۳ آبان ۱۳۹۷Acura tlx
Lincoln mkz
Cadillac ats
saeed
۲۳ آبان ۱۳۹۷پاسات رقیب اینا نیست
رامتین
۲۳ آبان ۱۳۹۷سری3 جدید را واقعا دوس دارم ببینم چجوریه. امیدوارم بتونه بیاد ایران. حتی نسخه پایه اش یعنی 320i توان 200اسبی داره که معقوله. قیمتش زیر 40هزار دلاره. گفته شده توزیع وزنش عالی و ضریب درگش بهبود یافته.
Solid Snake
۲۳ آبان ۱۳۹۷سری 3 تو این کلاس چیز دیگه ایه
Elmiraj
۲۳ آبان ۱۳۹۷در این کلاس تسلا Model 3 Performance یک رقیب بسیار قدرتمنده که در کلاس خود بهترین شتاب و رکورد درگ رو داره و با قیمت بالای ۷۳ هزار دلار فروش و تقاضای بسیار بالایی داره .
آآآآرماااانننن
۲۳ آبان ۱۳۹۷:)))
Elmiraj
۲۳ آبان ۱۳۹۷آآآآرماااانننن@
درگ BMW M3 و Model 3 Performance در کانال یوتوب Drag Times هست …
.
برو ببین بعد بیا ………..
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷:)))
آآآآرماااانننن
۲۳ آبان ۱۳۹۷بنظرم رقابت اصلی بین C کلاس و سری ۳ هست
جای کیا استینگر و جی هشتاد هم خالیه گرچه مثل این دوتا خوب نیستن هم طبق نظر همه مجلات معتبر رقیبشون هست ( با قیمت کمتر)
آآآآرماااانننن
۲۳ آبان ۱۳۹۷جی هفتاد منظورم بود