بامو سرانجام در ضیافت پبل بیچ کانسپت Z4 را رونمایی کرد. این کانسپت پیشنمایشی است از نسل آیندهٔ رودستر Z4 این شرکت. Z4 کانسپت نشانههای زیادی از طراحی سنتی رودسترهای بامو دارد که ازجملهٔ آنها میتوان به فاصلهٔ محوری کشیده، نیمرخ کم ارتفاع و بخش عقبی کوتاه اشاره کرد. این کانسپت همچنین کاپوت کوتاهی دارد که موجب میشود نسبت به رودسترهای قبلی بامو، مکان راننده بیشتر به مرکز خودرو نزدیک باشد. معاون ارشد گروه طراحی بامو آقای «Adrian van Hooydonk» در رابطه با این کانسپت گفته است:
«Z4 کانسپت، جدیدترین زبان طراحی بامو را از همه منظر و با همهٔ جزئیات نشان میدهد. از نمای پویای جلو گرفته تا استایل برجستهٔ جانبی و نمای تمیز عقب. خطوط و حجمپردازیهای مختلف در این کانسپت نیز احساس قدرت و هیجان را ایجاد کردهاند».
در نمای جلویی این رودستر کانسپت، برخلاف رویهٔ معمول محصولات بامو، از چراغهای عمودی استفاده شده است علاوه بر اینکه بجای میلههای عمودی ساده در جلوپنجره نیز طرح پیچیدهای به کار رفته است. این جلوپنجره که کاملاً جلبتوجه میکند، بیننده را تا حدودی به یاد رودستر اولیهٔ بامو یعنی مدل ۳۲۸ Mille Miglia میاندازد همانطوری که چراغهای جلو نیز یادآور رودستر Z8 هستند. در بخش جلویی Z4 کانسپت قطعهای فیبر کربنی V شکلی در میانهٔ سپر کار شده که نمای زیبایی را ایجاد کرده است. در عقب نیز چراغهای باریک L شکل بسیار زیبایی دیده میشوند درحالیکه در اینجا هم از فیبر کربن استفاده شده و دو سر اگزوز به شکل متوازیالاضلاع هم درون آن تعبیه شده است.
به گفتهٔ بامو، طراحی کابین Z4 کانسپت بهگونهای انجام گرفته که ارتباط و اتصالی بصری بین نمای بیرونی و داخلی آن برقرار گردد. به همین دلیل بخش درونی Z4 صرفاً با استفاده از یک زه کرومی از بیرون جدا شده است. ویژگی جالب کابین این رودستر کانسپت این است که صندلی راننده، درِ سمت راننده، کنسول مرکزی و صفحه آمپر به رنگ مشکی هستند درحالیکه به پیروی از رنگ بیرونی، صندلی سرنشین، نیمی از داشبورد و درِ سمت سرنشین به رنگ نارنجی هستند.
هر دو نمایشگر مرکزی و صفحه آمپر به سمت راننده زاویه دارند و تقریباً در یک ارتفاع قرار دارند که موجب ایجاد نمای نسبتاً یکپارچهای شده است. همچنین اطلاعت ضروری نیز از طریق یک نمایشگر سربالا برای راننده نمایش داده میشوند. بهطورکلی هدف اصلی طراحی کابین Z4 کانسپت این بوده است که هیچیک از کنترلرها نباید تجربهٔ رانندگی را مخدوش کنند. به همین دلیل است که عناصر داخلی این خودرو همگی طرح سادهگرایانهای دارند و بنابراین در داخل کانسپت Z4 مانند بیرون شاهد نمای فوقالعادهای هستیم.
به گفتهٔ Hooydonk، کانسپتهایی مثل این Z4 و همینطور سری ۸، تصوری واقعی از خودروهای تولیدی آیندهٔ بامو را ارائه میکنند و پیشبینی ایدهٔ طراحیهای این برند باواریایی در آینده هستند. درنتیجه آنچه امروز در این کانسپتها میبینیم، بسیار نزدیک به چیزی خواهد بود که سال آینده در نمایندگیهای فروش بامو خواهیم دید. خودروهایی که به گفتهٔ بامو در نمایشگاههای فرانکفورت، لسآنجلس و دیترویت رونمایی خواهند شد. همچنین نسخهٔ تولیدی کانسپتهای Z4 و سری ۸ نیز سال آینده معرفی و تولید خواهند شد.
Behnam.xan
۲۷ مرداد ۱۳۹۶عجب چیزی شده??
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶داداش هنگ کردم و یه جورایی شگفت زده شدم از
این طراحی واستایل ،با چشم وروح آدم بازی میکنه
عاشق این طراحی بی ام دبلیو شدم شدیدا
شاهین یزدین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بی ام و جان لطفا اینجوری با قلب ما بازی نکن یکم یواش تر یکم
Kamran
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اوج طراحی برا یه ماشیـن رودستر یعنـی این!
واقعا ادم از کانسپت های بی ام و لذت میبره
ارش
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ولی متاسفانه نسخه تولیدی تفاوتهایی داره این فرمی تولید نمیشه.
sina.d
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بیگ لایک??
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اگه bmwیک نمونه بزرگتر و با ابهت تر با موتور 6 ,8 سیلندر از این مدل برای رقابت مستقیم با sl تولید میکرد نبرد فوق العاده ای شاهد بودیم ولی همیشه تو این بخش از سری 6 استفاده میکنه که به نظر من طراحیش به پای این کلاس خاص که دارای کاپوت کشیده و استایل جانبی خاص با صندوق کوتاه هست نمیرسه به امید اون روز
PaRHaM
۲۷ مرداد ۱۳۹۶خیلی طراحیش خوشگل تر شده مخصوصا کابین??
کلا سبک جدید طراحی های بی ام و نسبت ب قبلیا خیلی بیشتر دلنشین شده?
فقط ی سوال دارم ک امیدوارم با واکنش بدی روبرو نشم!
چراغ های جلوش یکم حس چراغ های کوروت رو نمیده؟
Amir Machine
۲۷ مرداد ۱۳۹۶چرا اتفاقاً منم میخواستم بگم، چراغهای جلوش خیلی شبیه به کوروته
Ahmad
۲۷ مرداد ۱۳۹۶و به نظر نمای بغل رو که مشاهده کنید شبیه جگوار اف تایپه
AMIR SCHUMACHER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
تنها شباهتش با چراغ کوروت اینه که هر دومثلثی اند !!!
گرافیکشون کلا با هم فرق میکنه
PaRHaM
۲۷ مرداد ۱۳۹۶منم منظورم دقیقا همون حالت مثلثی بود?
گرافیک ک کاملا مشخصه فرق داره زمین تا آسمون
هنوزم میگم که از طراحیش خوشم میاد! نمیگم بده!?
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶هم شبیه کروت شده هم جگوار
ولی واقعا خوشگله
کابینش از بقیه طراحی های bmw خاص تر شده ولی هنوزم میگم تکراریه
قسمت پشتش ولی عالیه .مخصوصا چراغاش .
ایشالا سوپرا هم به زودی رونمایی بشه .
علي
۲۷ مرداد ۱۳۹۶انقد سخت نگیرین و زود قضاوت نکنین این فعلا کانسپته. به مرحله عمل و تولید برسه خواهید دید برمیگرده به اصالتش و دنبال روی طراحی کلی bmw خواهد بود.
با تچکر
AMIR SCHUMACHER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
چراغ هاش اصالتشون رو از دست دادن.
ظاهر ماشین های bmw رو با ۲ خصوصیت میشناسم:
۱ جلوپنجره ی کلیوی
۲. دو چراغ در هر طرف
امیدوارم بامو همیشه به این ۲ اِلمان وفادار بمونه.
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶از طراحیش گه خیلی خوشم اومده.
طراحی ها دارن فلسفه موقعیتی و جغرافیاییشون رو از دست میدن و جهانی میشن. طراحی شرقی و امریکایی و آلمانی و ایتالیایی جداییشون رو کم کردن.
همین طراحی رو بیشتر از آلمانی میشه شرقی دید.
یا طراحی های کیا بیشتر از این که شرقی باشن اروپایی شدن.
اینو نمیشه ضعف یا قوت دونست. زبان جدید طراحی و معماری و هنری دنیاس.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
بله ولی اصالت ربطی به جهانی شدن طراحی نداره.
BMW الان یکی از اصیل ترین طراحی ها رو داره. امیدوارم همینحوری بمونه♥️
ساسان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بسیارزیبا وهیجان انگیز…یکمقدارمنو یاد جگوارمیندازه افتایپ….ولی درمجموع عالیه..یه جور نقطه ی عطف محسوب میشه..امیدوارم مدل تولید انبوه با کمترین تغییر تولید شه
ارش
۲۷ مرداد ۱۳۹۶عالی.
Saied
۲۷ مرداد ۱۳۹۶از این زیبا تر دیگه نمیشد. ماشین رو کلا عوض کردن ولی با حفظ اصالت .
مهدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۶رنگهای لاجوردی و زرشکی و زردش عالی میشه
دقت کردین صندلیها دو رنگه
Amir amini
۲۸ مرداد ۱۳۹۶وای خیلی خوب شده کاش یه مدل قوی ترم برای رقابت با ای ام جی جیتی بود که دیگه حرفی برا گفتن نباشه