برای ثبت رکوردهای جهانی گینس محدودیتی وجود ندارد و صنعت خودرو نیز از این قضیه مستثنا نیست. به نظر میرسد در سالهای اخیر ثبت سریعترین زمانها در پیست نوربرگ رینگ به یک رویه مهم در بین خودروسازان تبدیل شده است. خواه خودرویی از نوع سدان چهار درب باشد یا یک شاسیبلند، جهنم سبز مکانی برای به چالش کشیدن محدودیتها بوده و البته میتواند به فروش بیشتر خودروها نیز کمک کند.
اما همه اخبار درباره این پیست نیست زیرا بامو از طریق بخش آمریکای شمالی خود توانسته رکورد جهانی طولانیترین دریفت را در مکانی کاملاً متفاوت به اسم خود ثبت نماید. پیش از اینکه به شرح این رکورد بپردازیم باید بگوییم که در سال ۲۰۱۳ استاد مدرسه رانندگی پرفورمنس بامو، آقای یوهان شوارتز با نسل قبل M5 بیش از ۸۲ کیلومتر را دریفت کرد که برابر با ۳۲۲ دور پیستی بود که در مرکز پرفورمنس بامو در نزدیکی گرین ویل کارولینای جنوبی واقع شده است.
هماکنون بامو دوباره عنوان میکند تاج دریفت دنیا را بازهم با یوهان شوارتز بر سر گذاشته و با نسل جدید M5 حداقل ۸ ساعت دریفت نموده است. در ویدئوی تیزری منتشر شده گفته میشود که قوانین تغییر یافتهاند زیرا رانندگان اجازه دارند توقف کرده و سوختگیری نمایند اما بامو این کار را انجام نداده و البته باک بزرگتری را نیز نصب نکرده است. باواریایی ها معتقدند این کار خسته کننده است!
بجای این کارها یک دستگاه M5 نسل قبل به عنوان جایگاه سوختگیری عمل میکند تا باک جانشین خود را پر کند و به او اجازه دهد بدون توقف دریفت نماید! به منظور ممکن شدن این سوختگیری خودرو به خودرو بامو صندلیهای عقب M5 قدیمی را حذف کرده تا فضا برای باک سوخت محوری موردنیاز برای نسل جدید این خودرو ایجاد گردد.
این رکورد به منظور نمایش تواناییهای دریفت و پرفورمنس نسل جدید M5 چهار چرخ محرک و البته برجسته کردن دیفرانسیل عقب شدن خالص آن ثبت شده است. به منظور آسانتر شدن این کار مسیر دریفت خیس و کمی لغزنده بوده هرچند شاید برخی افراد آن را تقلب بدانند.
رکورد جدید M5 و البته ویدئوی آن ما را به یاد ویدئوی فوقالعادهی شل در ۲۰ سال پیش با خودروهای فرمول ۱ فراری میاندازد که سوختگیری دوباره آن توسط یک هواپیما صورت میگیرد.
:::فرشاد:::
۱۹ دی ۱۳۹۶این نسل M5 فوقالعادست، اما همچنان E63S AMG بیشتر تحریکم میکنه.
________________________
اگر راست میگن این رکورد رو تو پیست خشک به دست بیارن. . .
ماتئوس
۱۹ دی ۱۳۹۶قطعن تو پیست خشک کار چند برابر سخت تری دارن … فک کن چه بلایی سر اون لاستیکا میاد
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۶از این بی ام و هرکاری بگی برمیاد اصن ممکنه یهو در حین حرکت یکی بیاد لاستیکارو عوض کنه خخخخخخخخخخ فک کن اصن یه وضعی میشه
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۶تو پیست خشک به هشت دقیقه نمیرسه اون لاستیکا صاف صاف بشن و نابود بشن
Madjid Thunderbird
۱۹ دی ۱۳۹۶.
عشق
من عاشق نسل جدید ام 5 هستم
دیدنش آدمو به قله ی لذت میرسونه.
بنز و BMW و آئودی مثلت بهترین لوکس سازان جهانن
بهنام
۱۹ دی ۱۳۹۶بخاطر این که توقف نکنن و لاستیک ها جواب بدن مجبور بودن زمین رو خیس کنن ! عالی بود??
کوروش
۱۹ دی ۱۳۹۶بله سوختگیری جنگنده به جنگنده در روی زمین هم توسط بیمر دیدیم انتهای سدان در دنیا یعنی M5 حقیقتا فوقالعاده است با اقتدار بعد از وقفه کوتاهی دوباره به جایگاه اولش بازگشت
Madjid
۱۹ دی ۱۳۹۶.
یادش بخیر تو need for speed به این کار می گفتن Bingo ☺
akrh78
۴ بهمن ۱۳۹۶اره توی carbon بود به نظرم
ماتئوس
۱۹ دی ۱۳۹۶کاش میشد یه شرکت خصوصی خودروسازی تو ایران راه انداخت … شبیه شرکتای چینی پلت فرمهای قدیمی رو با طراحی بدنه به روز و موتورهای ژاپنی ترکیب کنی هر چی بشه از لگنای ایرانخودرو و سایپا بهتر میشه …
و البته که هدف آینده ست …
بهراد
۱۹ دی ۱۳۹۶یه نفر تو شهر ما از خارج میرفت امتیاز یه ماشین رو بخره بیاره از صفر تو ایران تولید کنه ینی ۱۰۰٪ اشتغال.
ماشینی که تولید میکرد میان رده بود،از پراید بهتر و با قیمت کمتر از پراید ولی بقیشو بماند. . .
??GERMANY??
۱۹ دی ۱۳۹۶زنده باد بیمر. مثل همیشه سربلند
Abbas_us.c
۱۹ دی ۱۳۹۶چون لاستیک دووم نمیاره مجبور شدن زمینو خیس کنن.ولی خداییش ماشین برا دریفت حرفه ای رو دست سیلویا ندیدم(مخصوصا s15).موتورش هم سبکه تیونش هم عالیه.کلا باب دریفته
datsun
۱۹ دی ۱۳۹۶حیف که دیگه تولید نشد
Abbas_us.c
۲۰ دی ۱۳۹۶اره توقف خورد.ولی تو امارات و دبی مفت معامله میشه.دریفترا حرفه ای ایرانی هم میرن از اون ور میارن تیون میکنن میرن برا مسابقات.
Abbas_us.c
۱۹ دی ۱۳۹۶سوختگیریشو دیدم یاد بازی ارون پول تو فیلم نید فور اسپید افتادم که شلبی و بدون توقف سوختگیری میکردن.به قول خودشون که به این نوع سوختگیری،سوختگیری داغ میگفتن!.