بی ام و

سرسخت‌ترین رقبای ب‌ام‌و سری 3

چند روز قبل، تسلا با معرفی مدل ۳ ورود خود به کلاسی را که ب‌ام‌و سری ۳ حاکم بلامنازع آن است اعلام نمود. تسلا مدل ۳ از اندازه، قیمت و تجهیزات مشابه به سری ۳ برخوردار است. اما مدل ۳ تنها رقیب سری ۳ نیست، رقبای جدید زیادی هستند که مترصد فرصت‌اند تا سری ۳ را از پای دربیاورند.

2015 BMW M3
ب‌ام‌و سری ۳ این روزها با رقبای خارق‌العاده‌ای روبرو است، رقبای بسیار بیشتر از قبل. قبلاً دو رقیب مهم وجود داشتند که هر دو نیز آلمانی بودند، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس. این دو واقعاً سری ۳ را تهدید می‌کردند اما حالا لیست واقعاً طولانی شده است.

Mercedes-AMG C63 S-Model, BMW M3, and Cadillac ATS-V
Mercedes-AMG C63 S-Model, BMW M3, and Cadillac ATS-V
محبوب‌ترین رقیب سری ۳ در این روزها کادیلاک ATS است که احتمالاً نزدیک‌ترین خودرو به سری ۳ است اما جسارت آن را ندارد. از طرف دیگر جگوار هم اخیراً XE جدید را معرفی کرده که واقعاً خوب است. آلفارومئو هم روی سدان جیولیا کارکرده است که می‌تواند از فاکتور مهم “عاطفه” بهره بگیرد، چیزی که سری ۳ همواره با آن احساسات را برانگیخته است.
و حالا هم تسلا مدل ۳…
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
2015 Mercedes-Benz C-Class
۲۰۱۵ Mercedes-Benz C-Class
Tesla Model 3
Tesla Model 3
خب کدام‌یک از این خودروها سرسخت‌ترین رقبای سری ۳ هستند؟
زمانی که کادیلاک ATS به صحنه آمد، جهان را انگشت‌به‌دهان کرد زیرا کسی فکر نمی‌کرد که کادیلاک قادر باشد تا واقعاً با سری ۳ سرشاخ شود. اما ATS با دینامیکی تندوتیز و پرفورمنسی عالی، کیفیت رانندگی مثال‌زدنی را ارائه می‌دهد. البته کادیلاک کمی در مباحثی همچون کیفیت و لوکس بودن لنگ می‌زند اما هنوز هم انتخابی عالی برای کسی است که سدانی اسپورت با هندلینگی تیز و قیمتی مناسب می‌خواهد. جگوار XE هم به تازگی معرفی شده و دقیقاً همان کاری را انجام داده که از آن انتظار می‌رفت. جگوار جایگزینی بالقوه برای سری ۳ ساخته است.XE دینامیک رانندگی‌ای دارد که می‌تواند در صدر این کلاس قرار بگیرد. این مدل خاص جگوار احتمالاً بهترین نمونه در این سگمنت است و پیشرانه‌ای شش سیلندر و کارا دارد اما این خودرو هم در مقایسه با سری ۳، در برخی موارد کم می‌آورد. اگر شما به نمای ظاهری و دینامیک رانندگی اهمیت می‌دهید، جگوار XE واقعاً انتخابی عاقلانه است. آلفارومئو هم دست‌خالی نیست و با جیولیای جدید به‌طور خارق‌العاده‌ای امیدبخش به نظر می‌رسد. با قدرت زیاد، تکنولوژی عالی، برخی قطعات فیبر کربنی و ظاهری خیره‌کننده، جیولیا می‌تواند نگاه‌های بسیاری از خریداران را برباید. به نظر می‌رسد که سری ۳ باید از جیولیا بترسد، خودرویی که با روح و روان طرفداران بازی می‌کند. درحالی‌که آلفا هرگز کیفیت یا نوآوری خود را به رخ نکشیده، اما برندی است که طرفداران احساسی لمس ناپذیر و قلبی نسبت به آن دارند. این خودرو کیفیتی دارد که BMW به خاطر آن مشهور است و به خاطر دلایلی که تشریح آن سخت است، احساسی برتر نسبت به سایر رقبا را به وجود می‌آورد. اما تسلا جدیدترین و متفاوت‌ترین عضو این سگمنت است. با معرفی مدل ۳، این خودرو تنها برند با پیشرانه‌ی باتری الکتریکی در این کلاس است. مدل ۳ نسبت به رقبا محدوده‌ی حرکتی کمتری دارد اما با تکنولوژی جدید و قیمت پایین باورنکردنی، تمامی این موارد به فراموشی سپرده می‌شوند. با برچسب قیمتی ۳۵ هزار دلاری، تسلا مدل ۳ به ارزان‌ترین خودروی این کلاس بدل گشته و حتی بسته به مشوق‌های دولتی، قیمت این خودرو می‌تواند تا ۲۵ هزار دلار هم کاهش یابد. با این تفاسیر تسلا مدل ۳ راه و روشی جدید در این سگمنت را پایه‌گذاری کرده است، راهی که دنیای خودرو به‌سرعت در حال حرکت به‌سوی آن است. مدل ۳ به نظر می‌آید که آینده‌ی این سگمنت را ترسیم می‌کند، درحالی‌که رقبا هنوز در گذشته گیر افتاده‌اند. خب با تمام این توضیحات کدام خودرو سرسخت‌ترین رقیب سری ۳ خواهد بود؟ آئودی A4 جدید رقیبی بزرگ است اما قبل از این هم در همین حوالی بوده، مرسدس C کلاس هم چنین وضعیتی دارد. اما باقی رقبا جدید هستند و چشم‌اندازی را پیشنهاد می‌کنند که ما هنوز نیازموده‌ایم. شما بگویید که BMW سری ۳ از کدام رقیب باید بترسد.
منتظر نظرات گران‌بهای شما هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    من تا حالا هیچ کدومو از نردیک ندیدم مدلای جدیدشونو والا ما حق انتخابمون بین انواع پرایده حداکثرفوقش بین انواع چینی

    1. Parvaz

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (404 ديدگاه)

      بدون تعصب افراطی و به گفته ی همه کارشناس ها تو این کلاس هیچ ماشینی لذت رانندگی اسپرت سری ۳ رو نداره…

  2. sina

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    الفا جولیا

    1. فرامرز

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      جولیا اگه امسال عرضه میشد میتونست رقابت کنه ولی تا وارد بازار بشه باید با نسل بعدی سری سه رقابت کنه. نسل کنونی سری سه چهار ساله که به فروش میرسه.

  3. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (913 ديدگاه)

    اقعا تو بین این گزینه ها آلفا یه چیز دیگه است
    خیلی خوبه لامصب
    بقیه اشون جز بی ام و ,انگار فقط ماشینن,اما آلفا واقعا عروسکه

  4. asa

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    چه چیزی شده این نسلا ! جلوش یکم شبیه کوروت بود. اما انتخاب من کادیلاک….

  5. احمد باقری

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم کادیلاک و مرسدس میتونن انتخابهای خیلی خوبی باشن.

  6. حبیب

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    چه جسارتااااا حالا حالا ها کسی به گرد پای m3نمیرسه :)

  7. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    بازم سری سه یکه تازه

  8. sm

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    همشون خوبن ولی آلفا یه چیز دیگس همونجور که جرمی گفت

  9. بهنام طیبی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به تسلا که چه خوب و ماهرانه داره رقابت میکنه.

  10. صادق

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود
    رقبای گرامی یکم دیر رسیدن…!!
    اینا زمانی اومدن که BMW داره تمرکز خودشو برای یه خودروی خالص از سری 3 به سری 2 انتقال میده
    اینهمه سال که اینجا تازید، یکم هم با M2 بتازونه، تا بعد

    اما اگه حاشیه رو کنار بگذاریم و بخوایم در مورد این کلاس بگیم، حقیقتش از نظر من جولیا خیلی حس رقابت تو چهرش وجود داره…! لامصب انگار اومده قلع قمع کنه، ولی خودش میدونه با بد کسی داره در میوفته…..
    .
    به امید یه رقابت خیلی داغ توی یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی.
    مرسی داش شاهین

    1. شاهین

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      فدات صادق داداش :)

  11. Nima

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    دقت کردین نماینده ژاپنی نداشتیم!
    حالا هی بیان مقایسه.

  12. fcmz

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تسلا مدل3 و ایکس چشم انداز اینده سرد و بی روحی هست که پیش رومونه.
    خدا کنه رقبای این مدلا از بقیه شرکتا مدلاشونو این همه سرد طراحی نکنن. اخه شما نمای داخلی مدل 3 رو نگاه کنید! یه صحفه لمسی بزرگ.تمام!!!!

  13. mehdi 1886

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رقیبی واسه cکلاس مرسدس نمی بینم

  14. بنتلی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    آینده برا خودرو الکتریکی هس ک تسلا و بی ام و تجربه بیشتری دارن و قطعا درآینده موفق تر خواهند شد،همه ی خودرو های این لیست عالین و مقایسه بینشون سخته،البته جای لکسوس هم خالیه

  15. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آلفا شاید نمای ظاهریش همه پسند نباشه اما واقعا کیفیت متریال داخلی فوق العادس..من تو نمایندگی آلفاموتور شیراز فقط تونستم داخل جولیتا بشینم عجیب دلمو برد حالا جیولیا ک دیگه لوکس تره…ای خدا تا کی حسرت آخه!!!!!

  16. حسين

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. دقیقا با نظر صادق موافقم. رقبای تازه وارد دارن کاری رو میکنن که ب ام و قبلا در این کلاس میکرد. اما وجود دو رقیب قدرتمند آلمانی باعث شده که ب ام و در کلاس سری 3، به راحت بودن و لوکس بودن بیشتر از قبل توجه کنه و تولید یه ماشین خالص و مخصوص لذت رانندگی رو به سری 2 (که ابعادی مشابه E46 داره) منتقل کنه. ینی سری سه ی امروز از سری 3های قبلی بزرگتر و راحت تره و کمتر اسپرته. بنا بر این همچنان اصلی ترین رقباش بنز و آئودی خواهند بود. اما فعلا در کلاس سری 2 میتونه با M2 و M235i یکه تازی کنه.

  17. علیرضا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    البته تسلا آینده خودروسازی رو نشون میده و اگر تو زمینه طراحی بیشتر کار میکرد میتونست بهتر باشه همینطورم جولیا از آلفا بعید بود این طراحی، شرکتی که آلفا 156 و بررا و 8c و…طراحی میکنه جولیا عقبگرد طراحی داشته( البته در مقایسه با خودش وگرنه طراحی جولیا خوبه) من در حال حاظر بین سری 3 و جگوار موندم جگوار خوشکلتر و اسپرت تره ولی بی ام و لوکس تر

  18. Pooya_SK

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    من میرم سراغ ماشینی که رقیب این ماشین نیست یعنی dodge charger

  19. mohsen

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    منتظر نسل جدید امپراطور هستم که یه مدت همه رو میزاره تو کف خودش …

  20. نوید جهرمی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    تصور بنده اینه خریداران این رده ب صورت عمده پولداران 25 تا 35 رو شامل میشن.
    پس سری 3 همچنان پیشتاز هس . سی کلاس و A4 هم شونه ب شونش میان. توی لیست ژاپنیها نیوارده اما بعیده توی اروپا فروش قابل توجهی رو بدست بیارن طبق معمول.
    جولیا سال اولشه و تا جا بیفته و اشکالات و نقاط قوتش معلوم شه یکم نیاز ب زمان داره.
    جگوار شروع خوبی داشته و کادیلاک با وجود قابلیت های زیادش فروشی که قابل توجه خود شرکت باشه رو نداشت.
    تسلا هم مشتریای خاص خودشو داره.بعیده در صورت فروش خوب پاسخی از طرف جرمن ها نداشته باشه.
    در کل هنوزم سری 3 تاج برسر داره.

  21. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فقط سری ۳ بی ام و
    بقیه هم خوبن ولی سری ۳ هم تو طراحی هم کیفیت و هم جذبه از همشون سرتره
    البته به نظره بنده

  22. AMG S

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    c class

  23. Archi KHAN

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    بی ام و سری 3 ، بیدی نیست که با این بادها بلرزه … !

  24. زهرا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام چرا پدال به روز رسانی نمیشه . لطفا جواب بدید

    1. سردبیر

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. احتمالا سایت در مرورگر شما کش شده است. لازم است تا کش مرورگر خود را پاک نمایید تا بتوانید مطالب جدید را مشاهده بفرمایید..
      ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا