ظاهراً دایملر و بامو در حال ترکیب کردن سرویسهای اشتراک خودروی یکدیگر به منظور رقابت با اوبر هستند.
به تازگی اتونیوز ادعا داشته که سرویس DriveNow بامو به همراه سرویس Car2Go دایملر بر روی یک پلتفرم کار خواهند کرد اما همچنان نام برند مجزای خود را حفظ خواهند کرد.
تصور میشود سرویسهای دیگری چون ParkNow و ChargeNow بامو به همراه پلتفرم اینترنتی Moovel و برنامهی تاکسی Mytaxi دایملر نیز به این سرویسهای اشتراک خودرویی ملحق شوند.
دایملر و بامو از هرگونه اظهارنظر در رابطه با این خبر خودداری کردهاند اما هرگونه همکاری احتمالی میتواند با مانعی قابلتوجه روبرو شود.
Sixt که یک کمپانی اجارهی خودرو است مالک ۵۰ درصد سهام برنامهی DriveNow بامو بوده و طی یک اعلامیه احتمال ترکیب این سرویس با دایملر را رد کرده است.
ترکیب سرویس DriveNow و Car2Go برای ما خارج از دستور است. همکاری ما با بامو به خوبی در حال جلو رفتن است.
در حال حاضر سرویس Car2Go در سراسر جهان به بیش از ۱۴ هزار خودرو سرویس میدهد درحالیکه این آمار برای DriveNow حدود ۵۳۹۰ دستگاه در اروپا است.
فرشاد سجادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵ادغامشون باعث پیشرفت سرویسهای اشتراک خودرو نیمشه چون هر کدوم به جای بر طرف کردن نقص های سرویسشون و دستاوردهای جدید، جای خالی رو با محصول شرکت مقابل پر میکنن. یه مثال ساده: فکر کنین شما و برادر دو قلوتون کاملا شبیه هم هستین و میخواین تو امتحانات پایان سال تحصیلی به هم کمک کنین، شما ریاضیتون بهتره، داداشتون فیزیک، اون جای شما امتحان میده، شما هم جای داداشت، اینجوری نمره قبولی میگیرین اما نه تو سعی کردی فیزیکت رو تقویت کنی نه داداشتت برای ریاضی وقت گذاشته. . .
در صورتی ادغام سرویسهای اشتراک خودروی دایملر و بامو مفیده که هردوشون تو تمام بخشها پیشرفت کرده باشن و قرار نباشه کم کاریشون رو پشت سرویس طرف مقابل پنهون کنن.