مسابقه خودروسازان آلمانی برای سبقت از هم در بازار خودروهای سوپر لوکس به لحظات هیجان انگیز خود نزدیک میشود. و در این بین سری ۹ ب ام و میرود تا یک پله جایگاه محصولات سدان لوکس این شرکت را ارتقا بخشد. درست است که مرسدس بنز، مایباخ را بازنشسته کرده و پولمان را جانشین آن میکند اما رولز رویس و بنتلی تحت مالکیت آلمانیها روز به روز رشد میکنند.
حالا پاسخ ب ام و برای پولمان نیز آماده است. پیش از این لوکسترین سدان ب ام و تحت برند این کمپانی، سری ۷ بود. در عوض رولز رویس وظیفه تأمین خودروهای گرانتر و لوکستر را بر عهده داشت. اما سیاست جدید ب ام و حکم میکند که یک محصول مشابه با رولز روئس گوست با بدنه ای کشیده و جادار را این بار با نشان آبی خود روانه بازار نماید. از سال ۲۰۰۱ که ب ام و تولید E38 سری ۷ با بدنه کشیده را پایان داد، تاکنون حضوری در این بخش از بازار نداشته است. معماری سدان جدید ب ام و سری ۹ بر اساس پلتفرم مدولاریست که در گوست و سری ۷ جدید استفاده میشود. این پلتفرم ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن است که لااقل ۲۰۰ کیلوگرم صرفه جویی در وزن را به دنبال دارد. بعضی از شایعهها حاکی از طراحی مشابه گرن لوسو مفهومی (Gran Lusso Coupe) دارد که در سال ۲۰۱۳ توسط پینین فارینا معرفی شده بود.۶۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳به به! چی از این بهتر؟! بی ام و هر روز بهتر از دیروز.
محمد حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳همیشه پیشرو …
محمد حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳یه نگاه به عکس بی ام و L7 قدیمیه بندازید . اون وسطش مثل سمند سریره
( چرا ما یه چیزی از خودمون نداریم ؟؟؟ )
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فی الواقع “وسط” سمند سریر مثل بی ام و هست.
میراحسان
۲۰ آبان ۱۳۹۳دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه
هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۳چه ربطی داره؟ به این سبک میگن لیموزین.
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳سریه 9؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شاهکاری دیگر از بی ام و مثل بنز انقدر کلاس و مدل های فزاوون داره آدم گیج میشه
محمدرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود بر شما
امیر جان منم قبول دارم حرفتو اصلا بنز اونقدر مدل داره نمیفهمی کدوم مدل برای چه کاری و چه هدفیه….
خوب میشد یه تاپیکی زده می شد در باره انواع کلاس های بنر و اهداف ساخت اونها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
شما کدام مدل رو میخوای بدونی تا من برات کامل توضیح بدم .
بگو داداش . به بنز هم تیکه ننداز .
مسی
۲۴ فروردین ۱۳۹۳همون بنزی که خرگوش نار داره آی بله … :)
بچه صیاد به پایش تاپ داره آی بله … :)
امین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ایول بی ام و که همیشه دوست داشتنی میمونی!
مثل این که امثال دیگه میخواد بترکونه!
بی صبرانه منتظر دیدنش خواهم بود.
فقط من نفهمیدم …. سری 9 جدا از سری 7 جدیده یا یکی هستن؟؟؟
اگه یکی نیستن پس سری 9 تو چه کلاسی و قابل مقایسه با چه ماشینی هست؟؟؟؟؟
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳داداش سری 9 جدا از سری 7 هست.فکر کنم توی کلاس میباخ و پولمان و اینا باشه.
امین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳بهتر بود میگفتن سری 8 !!
مثل سری 4 که همون سری 3 کوپه هست
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳شاید چند وقت دیگه بخواد یه کلاس جدید بذاره اونوقت 8 رو واسه اون نگه داشته!!! :)
مثل سری 3 و 5 که قبلا بودن،بعدش سری 4 اومد وسط این دوتا!
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۲ فروردین ۱۳۹۳سری 8 قبلا داشته . یه اسپورت فول سایز بود که تولیدش متوقف شد .
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/BMW_840_Ci_Sport_front.jpg
از ماشینای مورد علاقه ام.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
خیلی عالیه .
ولی فکر نکنم بتونه جلوی پولمن بنز موفق بشه .
پولمن بالای 50 سال قدمت داره .
ولی قضاوت هنوز زوده و اینده و زمان همه چیزو مشخص میکنه .
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳عالی
VAHID JINPACHI
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اگه بشه چی میشه!!!!!!
مهدی ف
۲۱ فروردین ۱۳۹۳عجب چیزیه اون مدل 2001عجب تیپی داشته عکس دومی
مهدی ف
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ای ول بی ام و
saied
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دستش درد نکنه :( ولی داره به رولز رویس خیانت میکنه ! ولی خدارو چه دیدی ؟ شاید باعث رقابت این دوتا شد و رولز رویس بیشتر پیشرفت کرد .
شایان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳وقتی اسمه بی ام و میاد همه باید به احترامش سکوت کنن اصلا اسمه اون زشته انگلیسیو نباید کنار شاهکار آلمانی بیاری حتی اسماشونم کنار هم ظلم به مهندسیه بی ام وست
دانشجو مملکت
۲۱ فروردین ۱۳۹۳همه میدانیم که ماشین های BMW عالی هستن حتی شاید کلمه عالی کم باشه ولی اضافه کردن کلمه رولز رویس برای BMW ننگ نیست حتی شاید هم برای این شرکت افتخار باشه رولز رویس کم شرکتی نیست یادمان نره پشت این چهره قدیمی مدل رولز رویس چه تکنولوژی وراحتی خوابیده که این چهره قدیمی رولز رویس سبکی برای طراحی و شناسنامه این شرکته
خاوری مزراتی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳البته بی ام دبلیو در قضیه خرید برند لوکس انگلیسی حسابی سرش کلاه رفت و قافیه رو به وولکس واگن باخت.. سالی که دو کمپانی رولزرویس و بنتلی که باهم شریک بودن ورشکست شدن بی ام دبلیو پیش قدم شد تا مارک بنتلی رو به مجموعه زیرنظر خودش اضافه کنه اما وولکس واگن سریعتر جنبید و بنتلی رو خرید وبجای برند بنتلی در اون معامله کارخانه بنتلی در نیوهمپشایربهمراه برند رولزرویس واگذار شد… بعدها بی ام دبلیو هزینه زیادی بخاطر بازسازی رولزرویس پرداخت
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳خاوری جان چیزی که شما گفتی درست برعکسه! کسی که سرش کلاه رفت وولکس واگن بود! بی ام و با هزینه ی نسبتا کمی تونست صاحب برند لوکس رولزرویس بشه.خودت که میدونی رولزرویس از بنتلی لوکس تره.
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز هر خودروسازی به اندازه ی خودش به رشد این صنعت کمک کرده.درست مثل یه پازله.حالا یکی بیشتر کمک کرده یکی کمتر.
saied
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اقا شایان وقتی شما رولز رویسو دوست نداری قرار نیست که پشتش بد بگی !
بی ام دبلیو رو همه قبول دارن که یه برند خوبی هست ولی
باید قبول کنی که رولز رویس یه ماشینه خاصیه
کسی که بخاد خاص باشه هیچوقت بی ام دبلیو نمیگیره !
۱۰۰ ٪ انتخابش رولز رویسه !
شایان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳آقایه خاص مثلا چه چیزه رولزرویس خاصه؟! اینقدر که شما میگی خاصه خوده انگلیسی ها نمیگن چون اونا هم خوب مبدونن یه عده خاص در ایران کاسه داغتر از آش هستن که عاشقه سینه چاکه انگلیسیو محصولاتشن من نمیدونم چطور ماشینی که تحته مالکیت شرکتی دیگست موتور و تجهیزاتشو یکی دیگه میده اینقدر ضعف در طراحی داره میشه خاص به خدا این انگلیسی ها ایرانی ها خوب شناختن
سیدعلیرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۴رولزرویس فقط پول مارکه،چیز خاصی هم نداره،ماشین فقط مرسدس میباخ اس600
امین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ایول BMW که همیشه دوست داشتنیه!
امسال دیگه میخواد بترکونه
بی صبرانه منتظر دیدنش هستم
فقط نمای داخلیش به گرن لوسیو بره بسه برای این که فدایی داشته باشه
به نظرم بهتره یه کوپه ی لوکس تحت عنوان سری 8 هم بزنه … البته سری6 هم کم لوکس نیست!
فقط یه سوال:
سری9 جدا از سری 7 جدید خواهد بود یا سری9 همون نسل بعد سری 7 هستش؟؟ ( که فکر نکنم اینطور باشه )
اگر یکی نیستن پس سری 9 در چه کلاسی و قابل مقایسه با چه ماشینی هست؟
احمدرضا بی ام و
۲۱ فروردین ۱۳۹۳جنگ ماشینا شروع شد
مک میسل فقط المان فقط فولکس
۲۱ فروردین ۱۳۹۳همینه دیگه…محمد و امیر کجایین اقایون سپر دفاع ژاپن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سپر دفاعتون شکسته شد با اون مدلای مال احد خیارشورشاتون؟؟؟؟؟؟؟؟/
شاهکار المان
همینه دیگه همیشه المان
مخصوصا فولکس-بنز-بی ام و – ایودی وپوروشه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳هههه یه سری هم به اینفینیتی Q70 و لکسوس LS F بزن پس و ببین لوکس بودن با کیفیت 1000 برابر اون ماشین پر استهلاک آلمانی رو … احد بوق؟؟؟؟؟ پس آلمانیا مال احد کجان که تو رتبه بندی جی ام پاور زیر پای ژاپنی له شدن؟؟؟؟ من از طرف نیسان و لکسوس از شما طرفدارای آلمانی معذرت میخوام که با GTR و LFA و RC F و لنسر و سوپرا و LS F و … اشک آلمانیا رو در اوردن … فروش ماشین های فولوکس واگن به طور کل امسال 1 درصد کاهش داشته ، اینطوری میخواستین تا 2018 اول بشین؟؟؟؟ هههه شتر در خواب بیند پنبه دانه تویوتا و جنرال موتورز عمرا اگه بزارن فولوکس بالا بیاد ، زحمت کشیده واقعا ؛ رفته کلی شرکت خریده تازه بازهم سوم شده ، اونوقت جالب تر میشد اگه فروش خود فولوکس واگن به تنهایی ، بدون زیرمجموعه هاش رو با فروش تویوتا بدون زیرمجموعه هاش مقایسه میکردین
shayan
۲۱ فروردین ۱۳۹۳کامنت هایه شما رو میخونم یاد اخبارهایه داخلی میفتم همه نابودن مدریت جهانی دنیا باید به ما افتخار کنه
SAEED
۲۱ فروردین ۱۳۹۳سلام.
واااااااااااای!چقد ناز!عجب طراحی داره!!!دمش گرم
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳عقبش که داغونه ، داشبوردش هم که خود سری 7 ، جلوش هم که سری 6 ، ب ام و نمی خواد یک طرح جدید از خودش بزنه انگار ، اون از ایکس 4 اینم از این ؛ بنز پولمن ازش سرتره
hamid
۲۱ فروردین ۱۳۹۳قضاوت زود نکن محمد
جان تا نیاد معلوم نیست
احمدرضا بی ام و
۲۲ فروردین ۱۳۹۳تو مگه دیدیش آخه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳تو نه ، شما …. بلی من دیدمش الآن هم دارم خودم رو واسه ی نمایشگاه پکن آماده می کنم چندتا کانسپت داریم اونجا سرم شلوغه (:P ) راستی احمد فکر نمیکنی واست زود باشه ماشین از الآن؟؟؟یادمه میگفتی 13سالته
حداقل بزار گواهینامه بگیری بعد
مهسا فقط آلمان و ایتالیا
۲۱ فروردین ۱۳۹۳نمیخوامش زشته
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳این بی ام سری 9 نیست.طرح پینین فارینا هستش که با همکاری بی ام و زده.مال چند وقت پیشه این عکس.
خاوری مزراتی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳بی ام دبلیو گرن لوسو پینین فارینا اسمشه و یه شاهکار بی بدیله
حسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مهسا خانم، اصلا شما همین که دختر هستی و تو کار ماشینی و اینجا کامنت میذاری خودش باعث افتخار ب ام و هست. فقط یکم رو سلیقه ت بیشتر کار کن. این زشته؟؟ پینین فارینا زشت طراحی کرده؟؟ مطمئنی شما؟؟؟
امید
۲۱ فروردین ۱۳۹۳به این میگن خودرو ساز به این میگن رقابت
افرین بر تمام خودرو سازان با شرف که بیشتر به فکر کیفیت و امنیت و رفاه مشتریاشه تا به فکر خالی کردن جیبشون مثل چند مونتاژکار بی مصرف که ارزش نداره حتی اسم لعنتیشون رو بیارم افرین بی ام و
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳بچه ها یه سوال ، یکی از دوستام بین لکسوس ES250 و ب ام و 520 و 523 مونده ، بنظرتون بین 520 فول 2014 و 523 فول 2011 و لکسوس ES250 فول شرکتی 2014 کدوم گزینه ی بهتریه؟؟؟
مهدی ف
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اگر تعصب داشته باشیم ب ام و اگر اهل تعصب نیستید لکسوس ولی در کل لکسوس بهتره
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز من اهل تعصب نیستم و انتخابم بی ام و هست.میشه بگی چرا “در کل لکسوس بهتره”؟
شایان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اصولا اونایی که تعصب دارن بقیه رو محکوم به متعصب بودن میکنن دلیل منطقی هم ندارن تعداد زیادی هم نیستن شما به دل نگیر
رضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۳به دوستت بگو خوش بحالش
کاش منم ازین دغدغه ها داشتم
520 2014
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۲۱ فروردین ۱۳۹۳واااااااااای این میاد تو ایران
sadegh
۲۲ فروردین ۱۳۹۳پنین فارینا و بی ام و !!!! دوتا از بهترین طراح های ماشین تو دنیا! این دیگه باید محشر باشه
Milad
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ماشین لوکس ما پژو پارسه أینا دیگه چی ان
Un4given
۲۲ فروردین ۱۳۹۳عجب رخی داره. واقعا باید تو یه کلاس دیگه حسابش کرد. مطمئنم که میتونه باهاش موفق بشه .
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳از جلو انگار میخواد زهر چشم بگیره
اشكان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ای خدااااااااااااااااا ما کجاییم اینها کجا هستن
چاپلو
۲۲ فروردین ۱۳۹۳اخه یکی نی بگه تو که ماشین اسپرت میزنی چیکار به ماشین های لوکس داری قبول که قیمت ماشینات مس فولکس واگن ارزون نی ولی لوکس هم نیستی دیگه
من نگفتم این المانی ها اگه با یه شرکت همکاری دارن فقط برا منافع هستش بیا حالا سر رولز روس بی کلاه موند یا نه؟!!
شایان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳شما چرا اینقدر جوشه انگلیسی هارو میزنیو به آلمانها توهین میکنی آلمانی ها برایه مردمه خودشون آدمم میکشن تجاوزم میکنن برایه اینکه حداقل مردمه کشورشونو دوست دارن ولی انگلیسی ها میگن ملت برایه ما باید کار کنه جون بده و در آخر این سیاستمونه که باید روشون باشه برایه همینه که آلمان در هر چیزی که بگی ازشون جلوتره فقط اینو بدون سه کشور فقط تکنولژی ساخت plc رو دارن فقط همینو بدون از plc که اگه نباشه دقیقا هیچ کاری انجام نمیشه و آجری رویه آجر نمیاد آلمان ژاپن آمریکا فقط همین سه کشور هستن خوده انگلیسی ها از شرکتهایه آلمانی کمک میگیرن در راه پیشبرد صنعتشونو به این موضوع ایمان دارن و قبول دارن از لحاظه تکنولژی ازشون پائینتر و عقبترن اونوقت شما چقدر جوشه اینارو میزنی بهت پیشنهاد میکنم بجایه دیدن برنامه هایه سرگرم کننده ماهواره یه خرده تحقیق کنی و یخرده فکرتو به کار بندازی
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مطمئنا آینده خیلی خوبیرو داره ، خیلی طراحیش باابهته ،از جلو باید دیدش
amin
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اولا بی ام و استقلال جزو سیاستشه حاضر نیست ماشینی که طراحیش غیر بومی باشه رو تولید کنه مخصوصا پنین فارینای آشغال بعدشم آقای محمد تو برو به همون ژاپن بچسب چون هیچی از سیاست بی ام و حالیت نیست من صد برابر تو از بی ام و حالیم میشه
همه ما
۷ تیر ۱۳۹۳حمایت از خودروی داخلی (ایرانی؟!) قبول. چرا سلیقه ژرمنها (آلمانها) مورد تأیید جهانیه و همه جا خواهان داره. تأکید میکنم: همه جا. اما تولیدکننده های ما اینطوری آبروریزی میکنن تو عرصه بین المللی. با وجود ظرفیت علمی و خوش فکر. واقعا وقتش نرسیده که مسئولین بفهمن که به شعور ایرانی داره توهین میشه. وفتش نرسیده که توی برنامه هاشون دقت نظر و تجدید نظر کنن. آیا جریان مسخره این وضع تولید خودرو باید ادامه داشته باشه. آیا بدیهی نشده که دیگه بسه. خجالت؟ قباحت؟ سوء استفاده؟ بی انصافی؟
بگیم بی خیال، کو گوش شنوا؟ حیف از وقت که این چند سطرو نوشتیم؟
بسه این همه … بسه.
mahdi
۲۹ اسفند ۱۳۹۳خوبه
اما بدنشو یکم خوشگل تر کنن فروشش بهتره
یکمم رو موتورش کار کنن چون زود تعمیر می خواد
یکمم مصرفشو بیارن پایین
ممنون
خداحافظ