احتمال ساخت سوپراسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک‌لارن تا سال 2019

پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 06:30
مطالعه 4 دقیقه
5602a8d3d30a8
چند وقتی است که بحث سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و و تویوتا برای ساخت مدل‌های Z5 و سوپرا مطرح شده است. بسیاری از طرفداران سلطان باواریا به خاطر این...
تبلیغات

چند وقتی است که بحث سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و و تویوتا برای ساخت مدل‌های Z5 و سوپرا مطرح شده است. بسیاری از طرفداران سلطان باواریا به خاطر این همکاری با تویوتا شادمان هستند زیرا معتقدند چیزهای خوبی برای ب‌ام‌و به ارمغان خواهد آورد. بااین‌حال احتمال یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر نیز توسط ب‌ام‌و وجود دارد که طرفداران این شرکت را شادتر خواهد کرد. شریک احتمالی جدید ب‌ام‌و شرکتی به‌مراتب معتبرتر یعنی مک‌لارن است.

شایعه شده است که سوپراسپرت‌ساز معروف بریتانیایی و ب‌ام‌و مجدداً برای ساخت یک سوپراسپرت موتور وسط با یکدیگر همکاری خواهند کرد. هرچند هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد این خودرو وجود ندارد اما بدیهی است که شایعاتی هم دربارهٔ برخی ویژگی‌های آن منتشره شده باشد. آن‌طور که گفته شده، این خودروی جدید یک سوپراسپرت دونفرهٔ موتور وسط مجهز به یک پیشرانهٔ V8 خواهد بود. این موتور به‌احتمال‌زیاد از نوع توئین توربو است چراکه در حال حاضر هر دو شرکت در حال کار بر روی V8های توئین توربو هستند.

همچنین هر دو شرکت در توسعه و استفاده از فیبر کربن بسیار پیشرو هستند. مک‌لارن با استفاده از این ماده در مسابقات فرمول یک بسیار موفق بوده و آن‌را برای استفاده در خودروهای جاده نیز توسعه داده است. بنابراین بهتر از هر خودروساز دیگری شیوهٔ استفاده از فیبر کربن را می‌داند. در سوی دیگر ب‌ام‌و نیز راه‌های جدیدی را برای تولید فیبر کربن توسعه داده است و می‌تواند آن‌را در مقیاس بزرگ‌تری تولید کند. بنابراین هزینهٔ ساخت آن کمتر می‌شود. بدین ترتیب هر دو شرکت درزمینهٔ استفاده از فیبر کربن می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

بعلاوه، ب‌ام‌و و مک‌لارن قبلاً هم باهم کار کرده و رابطهٔ خوبی داشته‌اند به‌گونه‌ای که ب‌ام‌و احتمالاً بهترین موتور تاریخ خود را برای مک‌لارن F1 ساخته است که احتمالاً بهترین سوپراسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. بنابراین هنگامی‌که ب‌ام‌و و مک‌لارن با یکدیگر همکاری کرده و یک تیم را تشکیل دهند، همه‌چیز عالی شده و به بهترین شکل ممکن صورت خواهد پذیرفت.

ازلحاظ شاسی و تکنولوژی قوای محرکه هم هر دو شرکت تجربیات و ویژگی‌هایی دارند که به‌سادگی با یکدیگر تطابق پیدا می‌کند. مک‌لارن دارای تکنولوژی سیستم تعلیق درخشانی است که در سوپرکارهای جدید خود بکار گرفته است. این سیستم تعلیق به‌طور باورنکردنی توانایی‌ها و هندلینگ یک سوپراسپرت را با سواری نرم و راحت یک رولزرویس ارائه می‌کند. در تعلیق مستقل چرخ‌ها، میلهٔ آنتی رول با یک واحد کنترل کامپیوتری جایگزین شده که سواری روان و درعین‌حال پویایی را ارائه می‌کند.

در سوی دیگر ب‌ام‌و هم قوای محرکهٔ بهتر و تکنولوژی پیشرانهٔ بهتری دارد که می‌تواند به مک‌لارن کمک کند. به‌عنوان‌مثال گیربکس درخشان هفت سرعتهٔ DCT این شرکت عملکرد بهتری از گیربکس‌های مک‌لارن دارد. همچنین ب‌ام‌و از دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار است یعنی چیزی که مک‌لارن فاقد آن بوده و بزرگ‌ترین شکایت از عملکرد ساخته‌های آن‌هم به همین خاطر است.

بنابراین دو شرکت با اشتراک داشته‌ها و توانایی‌های خود با یکدیگر می‌توانند یک سوپراسپرت بدون نقص تولید کنند. البته همهٔ این‌ها فعلاً در حد شایعات و گفته‌های تأیید نشده‌ای است که البته ممکن است حقیقتی در پشت آن‌ها باشد. ما به این امر مطمئنیم و امیدواریم روزی شاهد معرفی سوپراسپرت مشترک جدید ب‌ام‌و و مک‌لارن باشیم.

منبع: BMWBlog

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.