در بخش دیگری از سری شاخبهشاخ، دوتا از بهترین اتوموبیلهایی که هر راننده میتواند انتخاب کند را باهم مقایسه خواهیم کرد. ازنظر بسیاری از کارشناسان، پورشه استاندارد اتوموبیلهای اسپورت است و بقیه اتوموبیلهای اسپورت باید با آن مقایسه شوند. حال باید ببینیم آیا این M4 تقویتشده میتواند استاندارد خودروهای اسپورت را به چالش بکشد؟
BMW M4 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. سپس مدل Competition Package آن ارائه شد که تنها مقداری از مدل پایه M4 خشنتر بود. مدل تولید محدود GTS مدل بعدی این کوپه دوستداشتنی بود. بامو در مدل GTS با تکنیک آشنای کاهش وزن و افزایش قدرت، این اتوموبیل را بسیار جذابتر از قبل کرد و تولید محدود بودن، رنگهای خاص GTS، برداشتن صندلیهای عقب و حتی نداشتن دستگیره داخلی درب به جذابیت آن افزود. حال برای سال ۲۰۱۸ بامو مدل M4 CS را ارائه کرده که بین مدل معمولی و مدل GTS قرار میگیرد. فرمول مشابه فرمول GTS است اما با رژیم وزنی و تقویت پیشرانهی متعادلتر. M4 CS کاملاً لایق حمل نشان M بر پیشانی خود است ولی آیا این مدل توانایی رقابت با پورشه ۹۱۱، استاندارد و بنچمارک خودروهای اسپورت را دارد؟
مدلی که برای رویارویی با M4 CS انتخاب شده، مدل ۹۱۱ GTS جدید است. پورشه موردبحث گرانتر از بامو است اما درست در میانهی مدلهای ۹۱۱ پورشه قرار دارد.
بامو M4 CS قدرت ۴۵۴ اسب بخاری دارد و از موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری تویین توربو خود ۴۴۲ پوند فوت گشتاور استخراج میکند. این قدرت تنها ۱۰ اسب بخار بیشتر از M4 Competition Package است اما ۳۶ پوند فوت گشتاور بیشتری دارد. در طرف مقابل، موتور ۶ سیلندر تخت تویین توربو پورشه ۹۱۱ GTS، دارای ۴۵۰ اسببخار قدرت و ۴۰۵ پوند فوت گشتاور است.
هر دو خودرو از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده میکنند و محور محرک آنها محور عقب است، بزرگترین تفاوت در دو خودرو به مکان قرارگیری موتور مربوط میشود. روی کاغذ، دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند.
کارشناسان در بهشت خودرودوستان کشور آلمان، در جهنم سبز نوربرگرینگ، و سپس در جادههای کوهستانهای آلپ در اتریش با این دو اتوموبیل رانندگی کرده و آنها را باهم مقایسه میکنند.
به نظر شما کدامیک خواهد توانست نظر کارشناسان را بیشتر به خود جلب کند؟ برای یافتن جواب این سؤال شمارا به دیدن این ویدئوی زیبا دعوت میکنیم.( مطمئنیم از دیدن لذت بردن مجریان از اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان و پیست لذتبخش نوربرگرینگ، لذت خواهید برد.)
[دانلود ویدئو] شما کدام خودرو را میپسندید؟ انتخاب خود را با ما در میان بگذارید.
BehNam
۲۲ آذر ۱۳۹۶دوتا عشق کنار هم???❤
شاهين
۲۲ آذر ۱۳۹۶خوش به حال کسی که میتونه اینارو بخره..ما که نه تو کشورمون داریم نه پول خریدشو. ولی اگه شرایط انتخاب رو داشتم پورشه رو میخریدم
علی
۲۲ آذر ۱۳۹۶چه عجب ی جمله زیبا که با واقعیت گره خورده به عنوان تیتر مقاله دیدیم. به نظر من جملشو باید با آب طلا نوشت .
با تچکر
Parvaz
۲۳ آذر ۱۳۹۶رنگ M4 cs چقدر دیوانه کننده هستش !!!! فقط صدای اگزوز ها ❤❤
CNA
۲۲ آذر ۱۳۹۶من که ۹۱۱ رو میپسندم
سامان اذری
۲۳ آذر ۱۳۹۶منم پورشه
خیلی خاص تره
POORIYA_BMW_GERMANY
۲۲ آذر ۱۳۹۶قطعا ب ام و ام ۴ بهتره
با احترام فراوان به پورشه عزیز
:::فرشاد:::
۲۲ آذر ۱۳۹۶۹۱۱ GTS سریعتره، چسبندگیش بیشتره، لذت رانندگیش بالاتره، قدرت بیشتری در اختیار راننده میذاره. . . از نظر مجریان هم برنده این رقابته.
shirko.mercedesbenz
۲۲ آذر ۱۳۹۶پورشه سریعه ، ولی M4 هم سریعه هم زیبا و دوست داشتنی .
:::فرشاد:::
۲۲ آذر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
پورشه ۹۱۱ GTS: لایک ?
بامو M4 CS: دیسلایک ?
بهنام
۲۲ آذر ۱۳۹۶میدونم پورشه بهتره
ولی دلم با BMW س ?
mehran911
۲۲ آذر ۱۳۹۶درسته پورشه در این رقابت برتر اعلام شد
اما دقیقا مهمترین چیز همون عشق و علاقه است
کسی BMW دوست داره بیشترین لذت رو در سوار شدن بر bmw حس خواهد کرد تا پورشه
.
باید عاشق باشی
حمیدرضا
۲۳ آذر ۱۳۹۶ایولا چه متمدن. هرکی نظر خودشو گفت و دیگری به نظر اون احترام گذاشت.
حرکت خیلی قشنگی بود.
Khosrow
۲۲ آذر ۱۳۹۶دقیقه 7 اون پمپ بنزین و کافه و گپی که میزنن خودش جهنم سبزه — اون شرایط با—– SL بلک سریز—– جذاب تره ..
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۶من به دو خودرو احترام زیادی قائلم و ماشینهای محبوب من هستن اما از فیلمی که دیدم برداشتم اینه که بی ام و زیباییش بیشتر از پورشه هست اما شتاب پورشه بیشتر بی ام و هست قدرت موتور و دینامیک یکسانی هردو برخوردارن.دوتا عشق کنارم جمله دوستمون واقعا برازنده هم هستن و هر دو ماشین برابر هست نسبت به هم.
hamid
۲۲ آذر ۱۳۹۶جفتشون محشرن. عکسا چه کیفیتی داره آدم دوس داره دو ساعت بهشون زل بزنه.
رامين
۲۲ آذر ۱۳۹۶دوستان یه نظر شخصی میدم که تا وقتی که سوار نشید شاید بعضی ها حرفمو رد کنن وقتی بی ام و سوار میشید حس یه ماشین اسپرت زیبا راحت خوشگل و با کیفیت دست میده ترجیها از سری ۵ شروع کنیم به بالا چون لوکس بودن و اشرافی بودن بیشتری دارند همیشه میگفتم چرا پورشه اینقدر گرون تره یه کیلس استارترش به اندازه چند تا آپشن بنز یا بی ام و هست یا قیمت ۳-۴ هزار دلاری صندلیهاش.یه بار تو نمایندگی پورشه بودم به یکی از مسئولان فروش گفتم چرا پورشه تخفیف نمیده رو ماشیناش مازراتی بنز و بی ام و میدن گفت تو نخری یکی دیگه میخره در ضمن شما میتونی همون بنز و مازراتی سوار شی پورشه یه ماشین خاصه یه ماشینه یه ماشینیه که با ظرافت و کیفیت و خاص بودن تولید میکنه برای حرفه اولش بهم بر خورد با خودم گفتم برو بابا داره طرفداریه برندشو میکنه مگه مازراتی چی کم داره مگه بی ام و ام چی کم داره یا ای ام جی خای ۶۳ که ارزون ترم هستند تا بعد از سوار شدن تک تک اینا یه روز گفتم ببینم پورشه واقعا چیه تا پشت تک تکه مدلاش از باکستر گرفته تا ۹۱۱ توربو اس تو نمایندگیش وقتی تو پورشه نشستم دیدم قیمت های نجومی پورشه هر ۱ دلارش می ارزه طراحی صندلی ها که با قیمت ۴ هزار دلاریش ظرافت دقت زیبایی کیفیت دوخت حتی سایز دکمه های ماشین یا اندازه کیلومتر شمارش و اعدادش با سایز کوچک و ظریفش واقعا حرف مرده درست بود وقتی رانندگی با پورشه بکنی اون صدای طراحی شدش اون راحتی و سواریش شتابش دست به فرمونشو چرمش میزنی میبینی که نمیتونی مقایسه کنی و خیلی خیلی پایین ترن از پورشه و دوستان پورشه واقعی turbo s ها هستند این مدل های پایین تر فقط برای سود دهی هستند اگه تو ۱-۳ تا ماشین های برتر دنیا تو هر سگمت ببینید پورشه اول یا تا سوم هست امید وارم تجربه ی شخصیم اطلاعاتی بده بهتوم دوستان
ناشناس
۲۳ آذر ۱۳۹۶حرف شما رو قبول دارم. من خودم سوار پورشه نشدم. اما شنیدم یا خوندم کسایی که هرجفت پورشه و بی ام و سوار شدن، میگن پورشه ماشین حرفه ای تریه نسبت به بی ام و. خود متن هم رسما گفته دیگه : استاندارد خودروهای اسپورت
moein
۲۳ آذر ۱۳۹۶ببخشید اونوقت از کی مازراتی شده ماشین دم دستی و پورشه شده نهایت لاکشششری؟؟
فک کنم همه بدونن تو خاص بودن و فاخر بودن مازراتی یه سر و گردن بالاتره
رامين
۲۳ آذر ۱۳۹۶دوسته عزیزم گفتن نداره و دوستم ندارم بگم ولی مازراتی گرن کابریو رو ۱ سال و چندین ماه سوار بودم و اینو بدون که مازراتی خاص هست ولی نه در حد پورشه مازراتی ها فروش خیلی ضعیفی دارند در حدی که ماشین های ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ صفر موندن و کسی نمی خره و اگه دقت کرده باشین قیمت های مازراتی هارو به عنوان مثال کواتروپورته gts 2017 با قیمت پایه ۱۴۵ بود ولی امسال با اپشن های کامل تر از ۱۳۵ شروع شده چرا حالا چون کسی نمیخره و ماشین های سال مازراتی با قیمت های خیلی زیاد زیر قیمت فروش میروند لوانته ۱۷ هزار دلار گیبلی ۱۵-۱۸ هزار دلار کواتروپورته ۲۵ تا بالا و جالبه بدونید دوست عزیز مازراتی کواتروپورته گرند اسپرت s q4 که قیمت پایه ی ۱۳۰ هزار دلاری داشته الان ۸۶ هزار دلار شده یعنی چقدر زیر قیمت؟نمیدونم برای چی این حرف رو زدی یه سر و گردن ولی شما اس کلاس بنز رو با کواتروپورته یا پانامرا مقایسه کنی میفهمی پرفورمنس که در حد خیلی پایین تری قرار داره و شما لطفا یه سرچ کن داخل مازراتی گیبلی رو با سری ۵ مقایسه کن بعد ببین بی ام و داخلش لوکس تره یا گیبلی یا x5 یا لوانته بعد برس به کاین و پانامرا و … البته بیرون مازراتی حق با شماس ولی شما فراموش نکن که گرون ترین مازراتی با همه ی آپشن هن و رنگ ۳۰ هزار دلاریش (گرن کابریو ام سی)زیر ۲۰۰ هزار تا هست ولی پورشه شروع بعضی مدلهاش این قیمت هست و شما هیچ وقت ریزه کاری های پورشه را با هیچ ماشینی مقایسه نکن چون تو دنیا تو هر رده داره حرف اول رو میزنه و فراری و لامبورگینی و مکلارن رقبای اصلیش هستند نه مازراتی همان طور که گفتم شروع پانامرای اصلی ۱۹۴ هزار دلار هست نه ۸۵ ولی حالا بازم که میگی لوکس بودن همون پانامرا ۸۵ هزار دلاری با آپشن های کامل گرون تر از گرون ترین کواتروپورته با فول امکانات گران تر میشه این خاص شد نه؟یا صفر تا صد های ۲.۷ یا ۳.۲ پانامرا
Archi KHAN
۲۵ آذر ۱۳۹۶دقیقا ، من هیچ وقت دلیلی برای دوست داشتنِ مازراتی پیدا نکردم …
Abbas_us.c
۲۲ آذر ۱۳۹۶بنده پورشه رو انتخاب میکنم
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۶کامنتم کاری به این شاخ به شاخ نداره
ببخشید
ولی این چند روز بقدری خبر بد از مسئولان با سواد کشور شنیدم که میخوام داد بزنم ولی حیفو صد حیف که باید تو سکوت گریه کردو این مقاله هارو فقط به صورت روزنامه وار مرور کرد .
یه روزی به امید زندگی میکردیم ولی حالا فقط زندگیو داریم میگذرونیم تا ببینیم به کجا ختم میشه
خدایا اُمید هیچ جوونی را نگیر ازش
امیدوارم همه شما یکروز هم شده به مراد دلتون هرچی که هست برسین
ارش
۲۲ آذر ۱۳۹۶پورشه کلاسش بالاتره و با فراری رقابت میکنه .
ابولفضل نصیری
۲۳ آذر ۱۳۹۶بی هیچ کم و کاستی دل میبرد ز دستم m4 اسطوره ای
Good mood
۲۳ آذر ۱۳۹۶پورشه به لحاظ فنی از جایگاه مهندسی بالاتر و هدفمندتری برخورداره اما بی ام و فقط بهینه سازی شده در کل m4 راحت تره به عنوان یه GT اما پورشه به عنوان یه ماشین اسپرت خاص تره .
شاهین
۲۳ آذر ۱۳۹۶قطعا چهره خشن ام4 دوست داشتنی تره
کلاسشون فرق داره این دو
توی پیست هرکدوم نقش متفاوتی ایفا میکنن
ام4 دریفتره و جی تی چسبندس
من انتخابم ام4 هست حتی کلیپ داریم رقیب منصفانه خودش یعنی سی 63 اس رو شکست میده