همیشه شایعاتی دربارهی تولید بامو X8 وجود داشته بنابراین اخبار منتشر شده دراینباره ترکیبی از موارد صحیح و نادرست بوده است. خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار نشان میدهد نه تنها تولید یک شاسیبلند جدید در جایگاهی بالاتر از X7 در دستور کار قرار دارد بلکه حتی نسخهی پرچمدار M آن نیز تولید خواهد شد. این خانواده اخیراً با معرفی مدلهای X3 M و X4 M گسترش یافته و به نظر میرسد یک عضو جدید نیز در راه است.
بامو X8 M که به عنوان رقیب آئودی RS Q8 در نظر گرفته میشود احتمالاً از یک خودروی سفارشی M بهصورت کوپه و کانورتیبل نیز پذیرایی خواهد کرد. هر دو خودرو از پلتفرم پیشرانه وسط استفاده خواهند کرد و پیشنمایش آنها نیز با کانسپت ویژن M NEXT صورت گرفته است. همچنین گفته شده نسخهی گرن کوپهی M8 نیز تولید خواهد شد و نسخههای متمرکز روی پیست CS نیز در دستور کار بامو قرار داشته و اولین مدل از نوع M2 CS خواهد بود که سال آینده تولید میشود.
اگرچه بامو به کرات گفته خبری از نسخهی M کامل سری ۱ نخواهد بود اما حالا به نظر میرسد نسخهای داغتر در مقایسه با مدل M135i تولید خواهد شد. گفته شده این خودرو قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود تا با مرسدس-ای ام جی A45 روبرو شود.
اتوکار خاطرنشان ساخته مدلهای پایهی M از پیشرانهی ۲ لیتری استفاده خواهند کرد اما در مدلهای رده میانی همچون M3 و M4 پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری بهبود یافته نصب خواهد شد و مدلهای پرچمدار نیز پذیرای پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری جدیدی خواهند بود. این پیشرانهها از معماری مشترکی استفاده خواهند کرد تا هزینه و زمان توسعه کاهش یابد. منابع موثق گفتهاند بامو به دنبال حفظ گیربکس دستی بوده و درعینحال گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب را ارائه خواهد نمود.
بامو هفتهی پیش هم تولید خودروی M پلاگین هیبریدی را تائید کرده و البته یک سری ۵ تمام الکتریکی را به نمایش گذاشته است. این خودرو وارد خط تولید نخواهد شد اما M بدون آلایندگی طبق خبرهای منتشر شده پس از اواسط دههی میلادی آینده راهی خط تولید خواهد شد.
اما به X8 M بازگردیم که حتی اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند به این زودیها دیده نخواهد شد چراکه حتی تصاویر جاسوسی مدل استاندارد آنهم منتشر نشدهاند.
Ferrari Fxx K Evo
۱۱ تیر ۱۳۹۸چه رندر زشتی
Seyed AMG
۱۱ تیر ۱۳۹۸فکر نکنم طراحی کوپه برای یک شاسی بلند فول سایز مناسب باشه ، اما بشدت منتظر M پیشرانه وسط هستم
در ضمن خدایی چی میزنن ، یارو میگه امکان داره نسخه ۴۰۰ اسب بخاری سری ۱ تولید بشه اما یک M کامل نیست !! اخه یکی نیست بگه مرد حسابی اگه میخواستی M1 تولید کنی چه قدرتی براش در نظر میگرفتی ؛ حتما ۶۰۰ اسب که بره با عمش رقابت کنه !!! واسه همین میگم نباید اسیر قید و بند اصطلاحات بود .
M
۱۱ تیر ۱۳۹۸اگرم باشه حالا حالا ها نمیاد ! حد اقل 2025 !
ولی خدایی حد نهایی اسپرت (نه سوپر اسپرت ) یعنی M پاور !
لعنتی هیچوقت کارو خز نمیکنه هیچوقتم چیزی کم نداره!
AMANTE
۱۱ تیر ۱۳۹۸یه زمانی هست که باید وایستی و از خودت بپرسی لازمه از این که هست جلوتر برم یا نه؟
بی ام و دقیقا در چنین موقعیتی قرار داره، اگه X8 رو به سبک کوپه تولید کنه ایراداتی بهش گرفته میشه ولی از طرفی بعد مدتی جا می افته.
اما واقعا تولید یه همچین ماشینی اونم در کلاس اس یو وی های فول سایز توجیه پذیره!؟ به نظر من که نه و زیاده روی حساب میشه.
doubt
۱۱ تیر ۱۳۹۸ب ام و هم خودشو اسگول کرده. همین الانش 7 تا کراس اوور داره من نمیدونم یکی دیگه میخاد چکار. ینی 8 تا کراس اوور چقد کاراییشون با هم فرق داره؟ همه چیز که طراحی نیست. کلا با 4 تا میتونست همه جور نیاز بازارو جواب بده. خیلیم ب نظرم تو فروش و سودش فرقی نمیکنه. مسخرست بخدا
رامتین
۱۱ تیر ۱۳۹۸ام 8 گرن کوپه دیگه آخرشه. آلپینا هم اگه روش دست بزاره محشر میشه. یه سدان 510 سانتی خیلی جلوه بیشتری از یک کوپه 485 سانتی داره. اصولا کوپه کلاس جالبی نیست فقط روی m2 که طول کمی داره جذابه، وگرنه m3 هم بشدت خریدار بیشتری از m4 داره.
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸فکر نکنم ایده خوبی باشه
ولی ببینیم چی میشه
میره برای رقابت با RSQ8
چه شود
تویوتا
۱۵ تیر ۱۳۹۸به نظر من ماشین خوبی میشه