خودروهای معدودی از نظر طراحی خود به اندازه نسل جدید بامو M4 کوپه و M3 سدان جنجالی ظاهر شدهاند اما پس از بحثهای فراوان هماکنون زمان مشاهده پرفورمنس این خودرو فرا رسیده است.
به همین خاطر مجله موتور اسپورت روانه مسیری بسته و ایمن شده و تنها هدف آن فیلمبرداری از شتاب گیری M4 جدید در خط مستقیم بوده است. البته سرعت خودرو نه به ۲۵۰ یا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت (سرعتهای محدود شده کارخانهای) بلکه به حدود ۲۲۵ کیلومتر در ساعت رسیده که دلیل آن احتمالاً عدم وجود مسیر کافی در پیش روی راننده بوده است.
اما این خودرو با انتخاب اسپورت ترین حالت رانندگی و درگیر بودن لانچ کنترل چه زمانی را صرف رسیدن به سرعت یاد شده کرده است؟ زمان بسیار کوتاهی بوده که خب ما نتیجه را لو نمیدهیم و بهتر است آن را خودتان تماشا کنید. در همین اثنا ما با بررسی دوباره برخی مشخصات کارخانهای بامو M4 کوپه کامپتیشن شما را همراهی میکنیم.
نیروبخش این کوپه آلمانی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر است. این نیروگاه آهنین با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همراه شده است. این مجموعه باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای میشود که سهدهم ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد M4 کوپه میباشد. نسخه استاندارد این کوپه قدرت ۴۷۳ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد.
قیمت بامو M4 کوپه در آمریکا از ۷۱۸۰۰ دلار شروع میشود و نسخه کامپتیشن ۲۹۰۰ دلار گرانتر است.
[دانلود ویدئو]
ツSAMURAIツ
۲۰ اسفند ۱۳۹۹کسی از پرفورمنس این ماشین انتقاد نکرد
همه انتقاد ها از جلو پنجره جدید بود
پدر خودرو سازی جهان
۲۰ اسفند ۱۳۹۹گل گفتی
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خود سردبیرای سایتم با هم دعوا دارن سر این بی ام و ???
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۳۹۹به نظر من در حال حاضر ، سری 6 ، bmw ترین bmw حالحاضر این شرکت هست که میشه بیانتقاد لذتش را برد و نگاهش کرد !
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹6 یا 8 ؟؟ البته سری 6 هم خوبه ولی من سری 5 از همه بیشتر دوست دارم. لاتیش پره
taha malek
۲۰ اسفند ۱۳۹۹سری دو از اون هم بی ام وه تره
Amir
۲۱ اسفند ۱۳۹۹اصیل ترین ب ام و که داره ساخته میشه سری ۵ هست
خود ب ام و
ツSAMURAIツ
۲۰ اسفند ۱۳۹۹???
همین که تیتر پست رو دیدم فهمیدم اینو آقا شاهین نوشته
دکتر
۲۰ اسفند ۱۳۹۹واقعا بد قیافس
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۳۹۹سامورایی جان ، به چه نکتهای اشاره کردید ، دقیقاً همینه !
BMW هم داره ترول بازی در میاره ? !
این جلوپنجرهی ? زده به این روزهای بیانهایه این شرکت !
چیزی که من احساس میکنم اینه که این شرکت دچار بیگانگی و آشفتگی در تمایز خودروهاش شده که اومده بهترش کنه زده بدترش کرده !
BMW بهتر بود این جلوپنجره را وارد خودروهای برقیش میکرد و از آنجا یواش یواش برای طرفداران و مالکان خودروهای دیگرش هم جا میانداخت !
akrh78
۲۰ اسفند ۱۳۹۹بهترین توصیف رو کریس هریس داشت از این جلوپنجره ???
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹یعنی من هم میتونم از تو فیلم بفهمم که صدای ماشین داره از پشت داشبورد میاد
شتاب صفر تا صدش هم بشه ۳ ثانیه
اگه صدای بدی داشته باشی
لذت رانندگی خیلی خیلی کم میشه
خیلی زیاد
صدا خیلی مهم است
مهم نر از اینکه ماشین تو شتاب گیری از شروع حرکت تا سرعت ۵۰ یا۶۰ خیلی ضعیف عمل میکنه
نمیدونم شاید سیستم لانچ خوبی نداره
یا توربو ها خیلی تأخیر دارن
از گیریل نگم که مزخرف ترین گریلی میتونه باشه که توی یک ماشین به کار میره
مثلا لکسوس با اینکه گریل هاش خیلی خیلی بزرگ هست
ولی چون به تیپ و بدنه ماشین میخوره اصلا بزرگ جلوه نمیده
مثل این هست که یه غولی رو بیاری بعد یه دماغ کوچولو ناز نوک گرد و با نیم رخ عالی براش بزاری.
اون وقت اون غوله به حدی زشت میشه که نمیشه نگاهش کرد
هرچند که دماغی که داره به زیبا باشه
اون غول یه دماغ بزرگ و ور قلمبیده میخواد
نتیجه: یک چیز چه زیبا باشه (دماغ کوچولو ) و چه زشت باشه(دماغ گنده) باید به جایی که هست یا مکانی که قرار داره بیاد و با اون هم خوانی داشته باشه
تمام
MAHDI
۲۰ اسفند ۱۳۹۹موتوری که در M4 و M3 جدید بکار رفته همون موتور X3M و X4M هستش که با اختلاف در درگ رولینگ از همه رقبا سریع تر بودن و حتی X4M پورشه کاین کوپه توربو رو در درگ رولینگ شکست داد. در مجله کارانددرایو X3M شتاب 3.3 ثانیه رو ثبت کرد که بازم سریع تر از همه رقبا بودن کخ بهترین تایمشون در این مجله 3.6 ثانیه بوده.
خوب حالا M4 و M3 با همون موتور و البته وزن سبک تری هم از X3M و X4M دارن.
یانکی
۲۰ اسفند ۱۳۹۹والا خیلی وقت پیش بود گفتم که گول امثال کارواو رو نخورید.هی میگفتی mx3 ترک هاوک رو میزنه فلانه بیسارهِ.حالا میبینیم که m4 با همون قدرت و نکنولوژی و وزن خیلی کمتر و آیرودینامیک بهتر با بد بختی 3.8 میزنه.اونور ct4 v بلک وینگ با 30 اسب کمتر دف عقب همین تایم رو اعلام کرده که بی شک چونکه دف عقبه و هرزگردی داره تو پیست مخصوص درگ به راحتی تایم 3.3 رو میزنه.تو پیست هم همونجور که نسل قبل بیمر رو فیتیله کرد اینم میترکونتش.
MAHDI
۲۰ اسفند ۱۳۹۹درگ بین X4M کامپتیشن و جیپ ترک هاوک رو مجله cars. co. za انجام داد که X4M کامپتیشن پیروز شد. اون درگ رو این مجله انجام داد نه carwow
هرچند در carwow هم زمان ثبت شده X4M کامپتیشن سریع تر از جیپ ترک هاوک هستش.
خندم گرفت گفتی کادیلاکتتو پیست ب ام و رو چیکار کرد. دوست عزیز در پیست زاکسنرینگ حتی X3M کامپتیشن زمانش از کادیلاک CTS V هم سریع تر بوده که کادیلاک 640 اسب قدرت داره و X3M که یه SUV هستش 500 اسب!!!
من نمیدونم شما این حرفارو از کدوم دنیا میارید که ما ندیدیم.
بعدشم نظرت اینه که کادیلاک نسخه جدید سریع تره؟؟؟ چرا که نه صبر میکنیم و خواهیم دید. قول میدم اگه از M3CS نسل قبل سریع تر باشه احترام ویژه ای واسه کادیلاک های جدید پرفومنس قائل باشم.
Sajjad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹مثل اینه که به یکی بگی دماغت بزرگه
بعد بگه عوضش تند راه میرم
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹??????? قشنگ بود
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹منظورم این بود که اگر هم دماغت بزرگ هست
باید با بقیه اجزای صورتت هم همخوانی داشته باشه عزیزم
یا اگه کوچیک هست
با سایر اجزای صورتت همخوانی داشته باشه
اگر تناسب رعایت شود همه چیز بهتر کار میکند
مثل موتور های تنفس طبیعی
اسب بخار و گشتاور خیلی اختلاف زیادی با هم ندارن
ولی در موتور های توربو این اختلاف خیلی زیاد میشه
و موتور های توربو به سبب همین که تناسب ندارند در میزان قدرت موتور که اوایل کم هست
میانه زیاد میشه
و در دور موتور بالا کم میشه
مشکلات بیشتری دارند
تناسب خیلی مهم است
حتی در مدرسه هم میشه با تناسب
فهمید کی تقلب کرده
اونی که سوال های ریاضی رو ۲۰ برده بعد تو محاسبات شیمی مردود شده
خب تناسبی در این دانش آموز وجود نداشته (اختلاف زیاد)
منظور من این هست جانم
اگه متوجه نشدی بگو باز هم برایت مثال های دیگه ایی بزنم
MAHDI
۲۰ اسفند ۱۳۹۹مجله CARWOW امروز در اولین تست M4 و اولین تلاش برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر زمان 3.6 ثانیه رو ثبت کرد و مسیر 400 رو در 11.6 ثانیه ثبت کرد!!!
جالب اینه CARWOW در تست نسخه M440i تونست شتاب 3.9 ثانیه رو در اولین تست و در دومین تست شتاب 3.8 ثانیه رو ثبت کرد!!!!
Porsche
۲۰ اسفند ۱۳۹۹بله من هم مشاهده کردم خیلی خوب بود
حتی داخلش هم میگه که پرفورمنس و هندلینگ این ماشین بی نظیره
یکم هم از جلوپنجره اون انتقاد کرد
عاشق ظاهر خشنش شدم???
Porsche
۲۰ اسفند ۱۳۹۹حالا شما هی دیس بدین
نظر من عوض نمیشه
??BMW ????
MohammadE9
۲۰ اسفند ۱۳۹۹درود
پرفورمنس فوق العاده ای داره
نکته ی جالب توجه اینه که لانچ کنترل بر روی دنده 2 تنظیم شده که احتمالا برای جلوگیری از هرزگردی در شروع حرکته
دوستان توجه کنن اگرچه خودرو شتاب ثانویه ی وحشتناکی داره ولی تک دیفرانسیله و نمونه های دو دیفرانسیل یا xdrive به صورت آپشن عرضه میشوند , در این صورت شاهد بهبود شتاب خواهیم بود.
.
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹یه تیتر غیر حرفه ای که از پدال انتظار نمیرفت !
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹الان خیلی بهتر شد ??
SRT
۲۰ اسفند ۱۳۹۹اول چی بود؟؟
abdi_porsche fan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خدایا از چه زاویه ای نگاش کنم برام قشنگ باشه؟
پارسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۹از پشت
Sina10
۲۰ اسفند ۱۳۹۹پاسخ محکم به انتقادات?
میگیم قیافه اش زشته چه ربطی به پرفورمنسش داره آخه
اما با این حال بازم پرفورمنسش هم مشکل داره
تازه شتابش حتی اگه ۳.۸ ثانیه هم باشه مناسب نیست
آلفارومئو جولیا 3.9 ثانیه زده در حالی متعلق به سال ۲۰۱۶ هستش ، آلپینا B3 خیلی سنگین تر و ضعیف، شتابش ۳.۹ ثانیه هست ، کادیلاک CT4-V شتابش ۳.۸ ثانیه هست
این که قوی تر و جدید تره و دو دیفرانسیل و تازه نام بزرگ بامو رو داره ، حداقل باید شتابش ۳.۶ ثانیه باشه ، نمیگم ۳.۶ ثانیه خوبه ، میگم حداقل باید این عدد رو داشته باشه
یعنی عدد مناسبش ۳.۵ ثانیه هست
در حالیکه نه عدد اعلامی و ته تست هاش نزدیک این عدد نشدن
با این حال پرفورمنسش بازم مشکلی نداره ، حداقل از بقیه رقبا سریعتره
مشکل هنوز اون چهره و قیافه ی فاجعه ی این ماشینه
این جلوپنجره از هر نمایی که نگاهش میکنم فاجعه است
نه آئرودینامیکه ، نه زیباست ، نه متناسبه
اصلا دلیل استفاده از این طراحیو نمی فهمم
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۳۹۹آقا سینا شما حق نداری راجب بی ام و صحبت کنی وقتی گفتی E46 زشته ??
Sina10
۲۰ اسفند ۱۳۹۹در جواب آقا رامین
من خودمم گفتم که سلیقه ام درباره E46 عجیبه?
فکر کنم از کمتر طرفدارای دو آتیشه بامو هستم که از E46 خوشم نمیاد?
ولی خب نسخه CSL اش رو خیلی خیلی دوست دارم بار ها هم گفته بودم
به نظرم بعد از M3 E92 بهترین M3 تاریخه
Sina10
۲۰ اسفند ۱۳۹۹و اینکه خیلی خوب شد تیتر رو عوض کردین
این یکی خیلی بهتره
Porsche
۲۰ اسفند ۱۳۹۹مجله carwow با همین M4 شتاب ۳.۶ رو ثبت کرد
MAHDI
۲۰ اسفند ۱۳۹۹2 نوع گرافیک برای چراغ های جلوی M3 و M4 انتخاب شده که من نسخه ای که عکسشو خودم انتخاب کردم رو دوست دارم!!!!
یه نسخه پرفومنس هم داره M4 و M3 جدید که اسپویلر عقب داره و 4 اگزوز وسط سپر هستش که واقعا جذابه اون
ماکان
۲۰ اسفند ۱۳۹۹سلام . من این بی ام و M4 کامپتیشن جدید را به صورت کلی ازش خوشم آمده و انشاالله در زمان مناسب آن را می خرم . البته M3 جدید را هم انشاالله می خرم .
ماکان
۲۰ اسفند ۱۳۹۹هرکسی هم که فکر می کنه با دیسلایک دادن و …. می تواند من را ناراحت کند باید بگویم که خواب دیده خیر باشه .
سرزمین آفتاب
۲۰ اسفند ۱۳۹۹قیافش بده ولی داخلش عالیه متریالش هم بهتر نسل قبل شده و پرفورمنس و هندلینگش هم خیلی بهتر نسل قبل شده اما قیافه
پارسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۹همه چیز ماشین خوبه
از روز اول هم که اومد گفتم که خیلی طراحی خشن و عالی داره
شتابش هم از ۷۱۸ و سی ۶۳ بهتره
چی میخواید دیگه
??BMW Germany??
۲۰ اسفند ۱۳۹۹این مدل رقابتی با پورشه ۷۱۸ چه کیمن و باکستر نداره و مدل ها هم به هم نمیخوره
اونا آخر لذت رانندگی هستن
??BMW Germany??
۲۰ اسفند ۱۳۹۹واقعا عالیه
بهتر از این نمیشه
شتاب اعلامی کارخانه ۳.۹ ثانیه
اینجا ۳.۸!!!!!!
مجله carwow ۳.۶!!!!
شما هر چیزی رو بخواین این ماشین داره
پرفورمنس
هندلینگ
کیفیت سواری
انجین
گیربکس
بنده با نظر های آقایان
Porsche
MohammadE9
موافقم
طراحی هم از نظر من حرف نداره
شاید بگین اسمت تعصب بیجای تورو نشون میده
نه اصلا
طراحی های ب ام و هم نقص دارن مثال هم زیاده
این جلوپنجره نشون میده که ماشین بسیار خشنه و عالی
در کل این مدل عالی شده مثل نمونه های قبل