اینتل و بامو اولین مدل سری ۷ خودران در را سیلیکون ولی معرفی کردند و بدین ترتیب شروع تستهای این خودروی خودران را اعلام کردهاند.
تا پایان سال بامو به همراه اینتل ۴۰ نسخهی پیشتولیدی در خیابانها خواهند داشت و اگرچه این خودروها کاملاً خودران نخواهند بود اما برای عملکرد مناسب بدون دخالتهای انسانی در بسیاری از شرایط رانندگی به اندازهی کافی پیشرفته خواهند بود. این خودروها ترکیبی از پردازشگر کلاس جهانی اینتل و حسگرها و دوربینهای ساخت Mobileye خواهند بود. این کمپانی اخیراً با قراردادی ۱۵.۳ میلیارد دلاری تحت تملک اینتل درآمده است.
این کمپانیها برای اولین بار همکاری با یکدیگر را در جولای ۲۰۱۶ اعلام کردند و گفتند که تلاش دارند سیستمهای رانندگی کاملاً خودکار را تا سال ۲۰۲۱ ارائه کنند.
واقعی کردن رانندگی خودکار برای مصرف کنندههای خودمان یک هدف مشترک از همکاری ما با اینتل و Mobileye است. این همکاری تمامی مهارتها و استعدادهای ضروری برای غلبه بر چالشهای تکنولوژیکی بیشمار در زمینهی تجاریسازی خودروهای خودران را دارد.
masoud v12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اکثریت مردم دوست دارند تا خودشان هدایت اتومبیلشان را بر عهده بگیرند و این سیستم و تکنولوژی های جدید رو برای این دوست دارند که در آینده ای نزدیک شاهد هیچ تصادف و مرگ و میر ناشی از حوادثات رانندگی نباشند به نظر بنده مهندسین هم باید به این مسئله توجه کنند یعنی اگه در آینده دو نوع خودرو داشته باشیم که اولی کاملا خودران بوده ولی دومی خودران نبوده اما خود خودرو در مواقع خطر و تصادف و لحظه های خطرناک خودش احتمال تصادف را داده و به طور خودکار و حتی با غلبه به نظر راننده از تصادف جلوگیری کند مردم دومی را انتخاب میکنند.
امیر.عارف
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶گذشته از تکنولوژی بالایی که در این مدل ماشینها وجود داره و واقعا قابل تقدیر و ستایش هست . نظر شخصی من اینه که بیشتر برای مسافرتهای طولانی و بیابانی مثل جاده های بین ایالتی آمریکا بیشتر کارایی خودش و نشون میده. البته تکنولوزی عدم برخورد و… که الان هم داره استفاده میشه همه جا کارایی داره