بامو X5 خودروی نمادین و مهم برای این خودروساز آلمانی بوده است. X5 اولین شاسیبلند باواریایی ها بوده و تولید آن به معنی اولین ورود بامو به کلاس شاسی بلندهای لوکس بوده است، کلاسی که همانند گاو شیرده برای خودروسازان عمل میکند.
X5 در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و از زمان عرضه تاکنون فروش بیش از ۲ میلیون دستگاهی را تجربه کرده است. بامو این خودرو را SAV یا خودروی اسپورت فعال مینامد که نشان دهندهی عملکرد داخل و خارج جادهای آن میباشد.
اما طراحی نسل اول این خودرو چگونه انجام شده است؟ از آنجایی که بامو آن زمان مالک لندروور بوده بنابراین تأثیر این برند روی اولین نسل X5 مشهود است. البته مفهوم کلی خودرو اصلاً به لندروور ارتباطی نداشته است.
خوشبختانه فرانک استفنسون که طراح مینی کوپر مدرن و فورد اسکورت است برخی جزئیات از فرایند طراحی X5 نسل اول را به اشتراک گذاشته است. در واقع به چیزی شبیه پشتصحنهی فرایند طراحی این شاسیبلند فکر کنید.
استفنسون در ویدئوی خود به برخی حقایق مهم و جالب درباره طراحی نسل اول X5 اشاره میکند. ظاهراً او تیمش که با مدیریت کریس بنگل انجام وظیفه میکرده تنها ۶ هفته زمان برای طراحی X5 داشتهاند. بله ۶ هفته زمان از زمان شکلگیری مفهوم و ایده تا طراحی نهایی محصول!
به نظر باورنکردنی میرسد اما شما میتوانید در ویدئوی منتشر شده جزئیات بیشتری را از زبان خود استفنسون بشنوید.
[دانلود ویدئو]
MASIHA
۲۲ خرداد ۱۳۹۹زیبا ترین suv بی ام و
چه از لحاظ طراحی
چه امکانات
چه کارایی
چه پرفورمنس
کلا من به 5 های بی ام و علاقه مندم.
X5 و سری 5.
Bayerische Motoren Werke
۲۲ خرداد ۱۳۹۹اعداد 5 و 3 از مقدسات BMW بازاست… .
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۹X5 یکی از بهترین بلندقامت های لوکس دنیاست!!!
پرفومنس عالی،سواری خیلی خوب، کابین لوکس و جذاب که ترکیب فوق العاده ای رو واسه خریدار در اختیارش میزاره.
همین X5 دو نسل قبل که تو چمن ها پارک شده( عکس آخر) از نزدیک خیلی خیلی زیباست،از نزدیک خیلی پف کرده و پهن پیکر و تنومنددیده میشه اونم با لاستیک های غول پیکر، درکل ظاهرش یه طوریه که فکر میکنی با هرسرعتی که دلت بخواد میتونی وارد پیچ ها بشی اونم با اعتماد بنفس بالا.تازه اونی که ما میبینیم X5 عادی هستش و نه X5M!!!!
کوشا
۲۲ خرداد ۱۳۹۹اخیرا این جمله باب شده که ایرانیا خود تخریبی می کنن و اوضاع اونقدرا هم بد نیست! در همین راستا چند تا خود تخریبی ناب میرم براتون…
_به گزارش سایت زومیت برای طراحی سمند در سال ۱۳۷۴ با ارز ۴۰۰ تومانی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این عدد چیزی نزدیک به ۳۲۵ میلیون دلار است.
_سایت خبرماشین گزارش داده است در ظاهر پژو ۲۰۷ آی صندوقدار تنها تغییرات کمی ایجاد شده و مشخصات فنی تغییری نکرده است. قطعات تغییریافته در پژو ۲۰۷ آی صندوق دار شامل چراغهای عقب، سپر عقب، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی و برخی موارد جزئی دیگر است ولی برای همین موارد ساده در سال ۱۳۹۵، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
_ظاهراً او تیمش که با مدیریت کریس بنگل انجام وظیفه میکرده تنها 6 هفته زمان برای طراحی X5 داشتهاند. بله 6 هفته زمان از زمان شکلگیری مفهوم و ایده تا طراحی نهایی محصول.
ماکان
۲۲ خرداد ۱۳۹۹سلام.انشاالله که از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ، X5 و X7 برای هرکدام یک نسخه ی ۸سیلندر پلاگین هیبرید جوری که هم کم مصرف و هم قدرتمند باشد را به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.