بی ام و

سوپرکار پیشرانه وسط ب‌ام‌و؟! نه!

طرفداران ب‌ام‌و از زمان معرفی کانسپت M1 هامیج در سال ۲۰۰۸ تاکنون در آرزوی تولید یک خودروی پیشرانه وسط توسط این خودروساز بوده‌اند. کانسپت یاد شده در آن سال برای گرامی داشت ۳۰ سالگی M1 نمادین معرفی شده بود. در ژوئن ۲۰۱۹ بود که باواریایی ها با معرفی کانسپت ویژن M Next ایده‌ی تولید یک سوپرکار با پیشرانه‌ای در پشت صندلی‌ها را دوباره عملی کردند هرچند این خودرو فقط به‌صورت مفهومی معرفی شد.

طی چند روز گذشته یک پروتوتایپ جالب از M8 در خلال تست در نوربرگ رینگ دیده شده و فرم خودرو به گونه ای بوده که انگار از طراحی پیشرانه وسط استفاده کرده است. به جای شیشه‌های جانبی سنتی ب‌ام‌و از پوشش های مشکی رنگ با ورودی‌های هوا استفاد کرده و بخش عقب خودرو به ویژه شیشه عقب اقدام به پنهان کرده جزئیات پشتش کرده است.

با وجود چنین دلایلی بسیاری از افراد اظهار داشتند این M8 کوپه یک بستر تست برای خودرویی پیشرانه وسط بوده است؛ اما متاسفانه این‌گونه نبوده است. مجله آلمانی اتو موتور و اسپورت در گفت‌وگو با ب‌ام‌و جزئیات بیشتری از این پروتوتایپ مرموز را به دست آورده است. به‌طور خلاصه باید گفت این خودرو دارای طراحی پیشرانه وسط نبوده است. ب‌ام‌و اعلام کرده در حال تست برخی قطعات جدید بوده و از M8 به عنوان خودروی تست استفاده کرده است.

ب‌ام‌و هیچ اشاره‌ای به جزئیات این قطعات جدید نداشته اما صرف نظر از آنچه که باشد، یک پیشرانه در وسط این خودرو قرار ندارد. اگر بخواهیم حدسی بزنیم باید بگوییم M8 شاید دارای قوای محرکه هیبریدی متشکل از نیروگاه ۶ سیلندر خطی مشهور و واحدی الکتریکی باشد. شاید پیشرانه الکتریکی در پشت خودرو قرار گرفته و نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

ب‌ام‌و M قبلا علاقه خود به استفاده از تکنولوژی الکتریکی سازی در ویژن M Next یاد شده را اظهار داشته و از نیروگاه ۴ سیلندر الکتریکی شده ۶۰۰ اسبی در این خودرو استفاده کرده است. قبلا شایعاتی درباره تولید خودروی جدید X8 M45e پلاگین هیبریدی و حتی M5 تمام الکتریکی با قدرت چهار رقمی به گوش رسیده است.

اگرچه قوای محرکه الکتریکی شده کاملا همه‌گیر شده‌اند اما برخی از پیشرانه‌های این شرکت از دور خارج خواهند شد. درباره‌ی پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی کواد توربوی پیچیده‌ای صحبت می‌کنیم که در مدل های X5 M50d و X7 M50d فاینال ادیشن بکار رفته اند. پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و ۱۲ سیلندر نیز بازنشسته خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدهادی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    چراکه نه
    اتفاقا اگه بزنه میترکونه
    همیشه منتقداش این سوالو داشتن که چرا بی ام و هیچوقت یه سوپر کار شش دنگ و همه فن حریف نداشته
    بماند که پروژه های جاودانه یی مثل v12 lm مک لارن f1 متعلق به اسپرتی ساز باواریاست
    مطمئنا اگه تولید کنه خووووب بلده چی بزنه

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (955 ديدگاه)

      انجین مکلارن F1 هم رو استیشن سری 5 تست کرده بودن
      خدا میدونه این BMW داره چیکار میکنه
      خیلی محافظه کاره
      ولی عشق منه

      موافقم 35
      مخالفم 4
    2. مهدی موتورز

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      الان موتور وسط می سازه یا نه؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. MAHDI

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالبه طراحی جلوش M850 رو نشون میده اما طراحی عقب M8 هستش.
    بحث M8 شد بعد درگ M8 گرن کوپه و AMG GT63 وM5 کامپتیشن که چندوقت پیش برگزار شد.
    درگ بین M8 گرن کوپه و GT63S از DSC OFF هم برگزار شد.
    حالا مجله خودرویی GRIP که یه مجله خودرویی تلویزیونی آلمانی هستش یه رقابت مفصل بین آئودی RS7 و ب ام و M8 گرن کوپه و مرسدس AMG GT63S انجام داده که تست های زیادی روشون انجام میده و همینطور رقابت درگ که در هربخش به خودروها امتیاز میدن که در آخر پیروز رقابت مشخص بشه که من تازه دیدمش که جالب بود برام. ???

    موافقم 11
    مخالفم 8
  3. بی ریا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چه دردی رو دوامیکنه مثلا
    میخاد بسازه نمیخاد نسازه والا

    موافقم 6
    مخالفم 21
  4. Hadi

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ب ام و واقعا به یه سوپر اسپرت موتور وسط نیاز داره…
    حیف نیست برندی با پتانسیل بالا مثل ب ام و جای چنین محصولی توش خالی باشه؟
    رو ۶ سیلندر هیبرید هم کار کنید ولی یه سوپر اسپرت موتور وسط هم تولید کنید…

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. ارشیاsvj

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نمیفهممش این ب ام و رو.
    من بودم کلا m8 رو سوپراسپرت میکردم.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. حسین دهمرد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه موتوروسط میلیون دلاری پشم ریزون لازمه به برند زیبای بیمر خیلی میاد و به فروش محصولات فعلیش هم کمک میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. ماکان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    انشاالله که از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ، X6 ، X5 و X7 بی ام و هرکدام از اینها را در نسل بعدی شان و یا حتی تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر در فیس لیفت شان قوی ترین نسخه ی شان را از نوع پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی با مجموع قدرت حد اقل 800 اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله . و البته انشاالله که هرچه سریعتر مدل X8 و همین طور سری 9 بی ام و را هم که قبلاً تا یه مدت احتمال داشت برای رقابت با برخی رقبای دیگر تولید کنند ولی بعد از مدتی قسمت نشد که تولید کنند ، انشاالله که این دو مدل را هم قوی ترین نسخه ی شان را با همان مشخصاتی که گفته بودم تولید کنند . بنده به سلیقه ی شخصی ی خودم اگر که انشاالله تمام این مدل هایی را که گفته ام با همان مشخصات مد نظرم تولید کنند یکی از خریداران آنها خواهم بود مخصوصاً مدل های سری 9 ، سری 7 ، سری 8 و X7 انشاالله .

    موافقم 4
    مخالفم 7
  8. ماکان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    کانسپت M NEXT خیلی قشنگ است .

  9. AMG///

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    جای بی ام و (بهتره بگم m power چون سوپر اسپرت های مرسدس AMG ین )وسط سوپر اسپرت ها خالیه

  10. ماکان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    خسته نباشید .

  11. امید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این سبک طراحی شبیه طرح هاییه که ” زاگاتو ” میزنه که قبلا هم ب ام و با اون همکاری داشته مثل زد4
    یعنی الان روی سری8 پیاده شده یا با خودروی دیگه ای مواجهیم ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا