بامو قول خود درباره عدم پیروی از مرسدس بنز و ورود به بازار پیکاپ ها را تکرار کرده است. این خودروساز معتقد است بازار پیکاپ های لوکس به اندازهای کوچک است که ارزش ورود به آن را ندارد.
عضو هیئتمدیره بامو مسئول توسعه خودروهای این برند در مصاحبه با نشریه موتورینگ گفته است:
ما تا به اینجا هر کاری کردهایم… اما ساخت پیکاپ اصلاً با مأموریت ما سازگاری ندارد. از نظر ما کلاس پیکاپهای لوکس بسیار کوچک بوده زیرا ما محصولاتی با قیمت بالایی داریم.
بنا به گفتهی Klaus Fröhlich، تنها برخی بازارها همچون استرالیا و شاید آمریکای شمالی تقاضای کافی برای تولید پیکاپی لوکس و سودده دارند.
این مدیر بلندپایه استفاده از پلتفرمهای کنونی شرکت برای ساخت پیکاپ را رد کرده و تولید چنین پیکاپی با استفاده از شاسی مونوکوک را بسیار سطحی دانسته است. به این ترتیب بامو نیازمند استفاده از شاسی بدنه روی فریم برای ساخت پیکاپ بوده و خب هزینهی چنین کاری بسیار بالا بوده و ارزش تجاری ندارد.
مرسدس بنز به خاطر رابطهی نزدیکی که با رنو و نیسان دارد بر این مشکل فائق آمده و X کلاس را ساخته است. پیکاپ مرسدس شاسی بدنه روی فریم مشترک با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان دارد.
اوایل سال جاری خبرهایی درباره فشار نمایندگیهای بامو در استرالیا به شرکت برای ساخت رقیب مرسدس X کلاس منتشر شد. مدیرعامل بامو استرالیا در آن زمان گفته بود:
ما علاقهی بسیار زیادی به پیکاپ ها داریم و معتقدیم که بامو باید نگاهی به این کلاس داشته باشد.
نزدیکترین چیز به پیکاپ کارخانهای بامو ساخت بخش پرفورمنس M بوده است. این تیم مهندسی چندین نسل سری ۳ را به پیکاپ های کوچک تبدیل کرده است.
F22RAPTOR
۱۵ مهر ۱۳۹۷اگه بی ام و بخواد چنین کاری کنه،
با توجه به رابطه خوبش با تویوتا
احتمالا پلتفرم هایلوکس رو انتخاب کنه
s.h
۱۵ مهر ۱۳۹۷چند سال پیش عکس اخری رو تو یه مجله زده بود سریع ترین وانت دنیا
یادم نیست بی ام و چی گفته بود ولی الان چرا میگه نه ؟
مرتضی مقدم
۱۵ مهر ۱۳۹۷ذایقه عمومی تحت تاثیر تغییراتی که عمدتا در ایالات متحده روی داده در حال تغییر هست و مردم کم کم تمایل بیشتری به استفاده از خودروهای شاسی بلند و پیکاپ ها پیدا می کنن حتی در ایران.به نظرم بی ام و هم برای همراهی با این موج جدید و هم برای ایجاد و حفظ بازاری هرچند کوچک و غیر سودده برای خودش در عرصه پیکاپ های تجاری یا لوکس بهتر بود که قدمی در این زمینه ور میداشت.شاید تغییرات آینده ب ضرر بی ام و بشه و مرسدس بتونه بهتر از چالش های پیش رو رد بشه
TRX (تایماز)
۱۵ مهر ۱۳۹۷با احترام بهت با نظرت مخالفم درسته که همیشه خودرهای اس یو وی در آمریکا محبوبیت زیادی داشت ولی سلیقه ی مردم به سمت اس یو وی های آمریکایی تمایلی پیدا نکرد ، اونا بزرگ ، پر مصرف و به علت داشتن خصوصیات آفرودی و خشک بودند.
سلیقه ی مردم به سمت کراس آور ها برگشت و حتی خیلی از خودرو های اس یو وی در نسل جدیدشون به طور کلی ماهیتشون رو به کراس اور تغییر دادند.
ولی قضیه پیکاپ به طور کلی فرق میکنه ، پیکاپ هیچ وقت تغییر ماهیت نمیده و هیچ گاهی تغییر کاربردی پیدا نمیکنه پیکاپ ها بهصورت کلی خودرو های با قابلیت آفرودی بالا و کم اصطحلاک و قیمت نسبتا مناسبی دارند ولی بازار میخواد یه کلاس جدید به عنوان پیکاپ های لوکس رو برای مردم تعریف کنه و اصطلاحا یک نیاز غیر ضروری رو بهشون تلقین کنه که این یک ریسک محصوب میشه و امکان موفقیت توش به خیلی فاکتور ها بستگی داره. حتی بنز هم محتاطانه عمل میکنه و بعد از ساخت ایکس کلاس اونو از رو وارد قسمت amg نکرد تا بیش از این قیمت تموم شده ی محصولشو بالا نبره.
TRX (تایماز)
۱۵ مهر ۱۳۹۷بی ام و خیلی کم ریسک عمل کرده و از ورود به فیلد هایی که قبلا توش فعالیتی نداشته یا حتی فعالیت داشته ولی موفقیت شایانی توش پیدا نکرده دست برداشته ( نمونش فرمول 1).
به نظر من این خیلی خوب هست. اونا هدفشون رو پس گرفتن بازار خودرو های لوکس از دست مرسدس قرار دادند و اهدافشون رو به سمت لوکس کردن حداکثری محصولاتشون برنامه ریزی کردند ، که این هدف رو از ساختن سری 8 جدید x7 و حتی افزایش فاصله محوری و ابعادی اسپرت ترین محصول تاریخشون سری 3 نسل جدید میتوان دریافت.
ساختن یک پیکاپ جدید در این برهه حواس اونارو از هدف اصلیشون پرت میکنه.
این یک فرضیه هست ولی شاید در آینده اگر بخواهند در این قسمت فعالیتی داشته باشند روی تجربه ی شراکتشون با تویوتا حساب باز کنند و محصولی با مشارکت تویوتا عرضه کنند که ریسک کمتری داشته باشه ولی باز من بعید میدونم.
F22RAPTOR
۱۵ مهر ۱۳۹۷شرمنده از دوستان المانی باز، لازم شد یه نکته ای رو متذکر شم
((باید بیام به خاطر این که ترمز شمارو بکشم به جای تعریف نقد کنم فقط شا هم نه کل آمریکایی بازای دنیا به طرز کودکانه ای تندرویین))
این متنو که گذاشتم دقیقا کپی
از فرمایشات گوهربار آقای mahdyهست که تا این لحظه۱۰۸۷ تا کامنت دارن، خداییش جمع بستن درست نیست
اینم به خودش میگم: اگه مشکل داری با چند نفر از آ مریکایی بازها لازم نیست که همه رو جمع ببندی و بقیه امریکایی بازها رو بچه خطاب کنی این یا از عدم دانائیه یا از خامی و بیتجربگی
بازم میگم
+سن بباشد پانزده چه به از پنجاه سال
+گر نباشد منطق عقل شود در تن چال
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷تو سایتای بین المللی هم تندرو ترین طرفدارا آمریکایی باز ها هستن
اتفاقا موردی طرفدار میانه رو و منطقی دارن مثل سجاد و تا حدودی شما
همین سایتو مرجع بگیر از آلمانی باز ها فقط رضا بعضی وقت ها نظر طوفای و تندرویی میده که واقعا منم خندم میگیره اما برعکس کلا دو سه تا آمریکایی باز داریم که که منطق دارن تو کامنتاشون من خودم عاشق دوج هسنم و این رو هزاران بار گفتم که ارادت خاصی به خیلی از ماشینای آمریکایی دارم ولی بعضیا دیگه شورش رو در میارن علی به 911 میگه قورباغه یانکی به 720 اس میگه آشغال یکی از دوستان آمریکایی باز فرمودن چون صدای موتور ماشینای نسکار بهتره اپس خیلی از فرمول یک بیشتره جناب سلطان (محمد) احتمال میدم امیر تتلوعه با این اسم اومده کسی نشناستش چون از لحاظ منطق شباهت عجیبی باهم دارن که نیاز به گفتن نداره بر همگان اظهر منا لشمسه
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷جنابعالی با شناختی که من ازتون دارم به شدت در زمینه خودرو با سودین و اطلاعات خوبی دارین اما واقعا غرورتون خیلییی زیاده خیلی وقت ها هم قضاوت های نا عادلانه ای میکنین
من کی گفتم اونا بچن گفتم رفتارشون بچه گانس خدا وکیلی زیر اون پست هم وقتی نظرات رو دیدم به خصوص یانکی اعصابم بدجوری خورد شد آخه یه بار و دوبار نیست آمریکایی ها هر وقت ماشین خوبی بیرون دادن آمریکایی باز ها (عذر میخوام 99% آمریکایی باز ها به شما یه درصدی ها بر نخوره ) انقدر بزرگش میکنن آدم فکر میکنه اینارو راجع به لافراری یا مرسدس SL300 یا مک لارن F1 نوشتن
شمام یه ذره ادب رعایت کنی جای دوری نمیره
F22RAPTOR
۱۵ مهر ۱۳۹۷اقا مهدی من یه آدم معمولی با عقاید و گرایش به سمت ماشینای امریکایی
و همه برندها رو دوست دارم
تو المان هم اول آئودی
و اینو بهت توصیه میکنم دوست من هیچ وخت هیچ جا همه رو جمع نبند
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷این جمله (بنز واسه جیلی هست) رو من کجای دلم بزارم
نوید جهرمی
۱۵ مهر ۱۳۹۷اینجام بشه مثل اینستا دیگه چی میمونه.
از پشت مانیتور و گوشی هم دیگه رو نمیبینیم راحت میتونیم هر چی خواستیم بگیم. مطمأنم همین بروبچ پای یه سفره جمع باشیم یا یه مهمونی دور هم باشیم کلی میگیم میخندیم. تو خوابگاه نمونشو زیاد دیدم.اینم از عجایب مردم ایرانه.
این کلکلا برای بقیه نمیدونم برای من یکی باعث شده نیگا به نظرات نندازم. چون مثل قدیم نیست که چیزی ازش یاد بگیرم.به جاش اعصابمو خورد میکنه.روی صحبتم با شخص نیست. با جویه که درست شده.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ مهر ۱۳۹۷متاسفانه «تتلوئیسم» در تمام فضای مجازی از جمله همین سایت ریشه دوونده.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ مهر ۱۳۹۷ذات بی ام و _ که با اسپورت و لذت رانندگی عجین شده – به پیکاپ نمیخوره ، درست مثل پورشه و آئودی و بقیه ی لوکس سازا
بنز فرق میکنه ، بنز مثل یه آدمه که هزار دست داره و در یک زمان با هر دست داره یه کاری انجام میده ، از دوچرخه تا کامیون تا سکوی پرتاب ضد هوایی و توربین گازی و … ، بنز همه رو میسازه
Trx (taimaz)
۱۶ مهر ۱۳۹۷بی ام و از ساخت هواپیما به ماشین سازی رو آورده حتی موتور سیکلت های معرکه ای هم میسازه به صورت سرمایه گذاری و اتتقال دانش کمک حال شرکت مینی و لوکس ترین خودرو ساز دنیا رویلس رویس هم هست و بصورت گروه خودرو سازی بی ام و رتبه ی اول رو در فروش محصولات در دنیا داره
david
۱۵ مهر ۱۳۹۷مثل پراید وانت شده
Khosrow
۱۵ مهر ۱۳۹۷فکر نکنیم؟ / مگه کسی چیزی گفت ..
" swedish arrogant tiger"
۲۰ مهر ۱۳۹۷کار خوبی میکنه بنظرم دلیلش هم منطقیه بازار کوچک و ریسکی داره
با اکس کلاس هم مخالف نیستم ولی اگه نمیزد شاید بهتر بود