خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب نمودهاند. تنها به موجی که تسلا با معرفی مدل S در سال ۲۰۱۲ به راه انداخت نگاه کنید. نیسان نیز یکصد هزارمین ساختهی الکتریکی خود یعنی لیف را در آمریکا به فروش رسانده است. بامو نیز چنین عملکردی داشته است. در حقیقت این خودروساز آلمانی اخیراً و برای اولین بار از زمان به راه انداختن زیر برند i خود توانسته یکصد هزار دستگاه از ساختههای الکتریکی و پلاگین خود را به فروش برساند.
آغاز کنندهی حضور بامو در این بخش از بازار مدل الکتریکی i3 در نوامبر ۲۰۱۳ بوده است. بامو با استفاده از دانش و تجربهای که در تستهای مدل اکتیو E به دست آورده بود به ساخت چنین مدلی دست زد. در طی سه سال بامو بیش از ۶۰ هزار دستگاه i3 را فروخته است. بامو اشاره کرده که این میزان فروش ،i3 را به موفقترین خودروی الکتریکی حاضر در سگمنت خودروهای کامپکت ممتاز بدل کرده است. این سگمنت البته خیلی شلوغ نیست اما بامو برتر عمل کرده بنابراین باید هم اینگونه به خود ببالد. این شرکت همچنین گزارش کرده که ۸۰ درصد خریداران i3 برای اولین بار است که از بامو خرید میکنند.
خودروی بعدی نسخهی پلاگین هیبرید i8 است. خودروی تولیدی بسیار به نسخهی کانسپت خود شبیه است. احتمالاً تقاضای زیاد برای این خودرو با از راه رسیدن مدل رودستر ادامهدار خواهد بود. بامو میگوید که از زمان عرضهی i8 در میانهی سال ۲۰۱۴ تاکنون حدود ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است.
علاوه بر این دو خودرو بامو حدود ۳۰ هزار دستگاه نسخهی پلاگین هیبریدی دیگر ساختههای خود را نیز فروخته است. از آنجایی که طبق انتظارات فروش خودروهای الکتریکی در کل افزایش خواهد یافت ما نیز انتظار داریم فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی بامو در چند سال آینده بیشتر شود.
هرالد کروگر رئیس هیئتمدیرهی بامو میگوید:
بخش i بامو در خلاقیت و نوآوری پیشرو است و این بخش به ارائهی تکنولوژیهای تعیین کننده برای گروه بامو ادامه خواهد داد. در بخش قوای محرکهی الکتریکی ما قبلاً بهطور موفقیتآمیز توانستهایم آن را به خودروهایمان انتقال دهیم. تکنولوژی پیشرفتهی دیگری که ما رویش تمرکز خاصی خواهیم داشت رانندگی خودکار است، جایی که بامو با iNEXT به سنگ محک تبدیل شده است.
منبع: autoblog
فرشاد سجادیان
۱۶ آبان ۱۳۹۵هیچوقت نتونستم با سری i ارتباط برقرار کنم؛ ماشینای خوبی هستن اما هنوز عامهپسند نشدن
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۵سلام
عامه پسند از چه نظر؟ این دو خودرویی که ب ام و عرضه میکنه جزو مدل های گرون قیمت محسوب میشن و طبیعی هست که طیف محدودتری بتونن اونارو خریداری کنن.
البته یه فرد برای خرید همین i8 در اون زمان باید چندین ماه تو لیست انتظار میموند.
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵.
به نظرت کسی هست که عاشق I8 نباشه ؟!
چند وقت قبل داشتم درگ شماره ی 4 موتورترند ( 2014 فکر کنم ) ( همون که 911 توربواس اول شد ) رو نگاه میکردم.
ماد ربزرگم که تا حالا ندیدم به هیچ ماشینی علاقه ی خاص نشون بده و حتی بپرسه ساخت کدوم شرکته از محض کنجکاوی کنارم نشست ببینه چی نگاه میکنم.
در یک قسمت هر ماشینی رو از جلو و کناره ها نشون میداد.
کم کم حوصلش سر رفت و میخواست بلند شه… نسبت به پورشه و نیسان و بنز و فورد و .. هیچ واکنشی نشون نداد … داشت میرفت که یک دفعه نوبت دوربین به I8 و که رسید ماد ربزرگم گفت ” یا حضرت عباس این چه ماشینیه !!!! چقدر( به قول خودش ) پر جَبَروته !! ”
.
اونجا بود که فهمیدم ژن عشق به ماشین در خانواده ی ما بوده و فقط بروز نکرده !!
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵.
ببین کسی که سن ازش گذشته ( خدا سایه ی سر همه ی پدران ، مادران رو روی سر همه ی ما تا ابد نگه داره) اینقدر به BMw i8 علاقه نشون میده…
بقیه دیگه چقدر دوستش دارن.
مجید عباسی انبوهی
۱۶ آبان ۱۳۹۵با سلام و احترام
چرا از ساخته های آقای جمشید آرین گزارشی تهیه نمیشه؟؟؟
کامیاب
۱۶ آبان ۱۳۹۵چون ایشون یه شیاد به تمام معنا هستن.
من کلی دنبالش رفتم،دنبال تاریخچش،محصولاتش،نوآوری هاش،عدم حمایت دولت ازش
ایشون توهم توطئه دارن.
مثلا میگن ماشینی ساختیم که با باتری لیتیمی صد کیلوواتی مسافت هزار کیلومتری رو طی میکنه و وزنش 1200کیلو هس.
در حالیکه فقط پک صد کیلوواتی تسلا اس نیم تنه.
ولی منم خوشال میشم نویسندگان برن ته توشو در بیارن و اینجا هم بزارن.
بخاطر علاقه شخصیم به خودرو من خیلی خبراشو دنبال کردم،تو پیج اینستا هم بارها کامنت گذاشتم بلکه جوابی بشنوم،در کل ایشون میخواستن جذب سرمایه کنن و بزنن به چاک/خدارو شکر هم مسئولین ما از طرح های خوب استقبال نمیکنند چه برسه به طرح های شیادانه . :))
AK_007
۱۶ آبان ۱۳۹۵منم واقعا مردد بودم, امیدوارم بالاخره بفهمیم چی به چیه
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵واقعاi8یه شاهکار مهندسی و هنریه…
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵البته قیمتاشون هم گرونه، بی ام و i8، ممکنه از نظر ظاهری، خیلی خوب باشه، ولی از لحاظ کارایی، هنوز راه زیادی داره.