بامو با معرفی خانواده جدید سری ۸ در سال ۲۰۱۸ باعث خشنودی طرفداران شد. اولین نسل این خودرو طی دو سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ ساخته شد و بسیاری از افراد آن را جزو بهترین محصولات باواریایی ها میدانند. سری ۸ امروزی شامل نسخههای کوپه، کانورتیبل و چهار درب گرن کوپه بوده و ویژگیهای جذاب زیادی دارد اما یک مشکل وجود دارد: فروش پایین.
اتوموتیونیوز میگوید کل فروش سری ۸ در آمریکا خیلی خوب نبوده و نمایندگیها از این موضوع راضی نیستند. اساساً نمایندگیها با وضعیتی روبرو هستند که در آن خودروهای فروخته نشده زیادی در نمایندگیها باقی ماندهاند. همچنین این نمایندگیها، حداقل در آمریکا از نبود بازاریابی مناسب برای این خودروی مهم گلایه میکنند.
ظاهراً تلاشهای بازاریابی بامو نتوانسته انتظارات را برآورده کند و طیف وسیعی از این خودروهای لوکس در نمایندگیها باقی ماندهاند؛ و البته دلیل این امر را میتوان در قیمت پایه حدود ۹۰ هزار دلاری جست و کرد. مشکل دیگری که نمایندگیها با آن دستوپنجه نرم میکنند پیکربندی بسیار زیادی برای سری ۸ است. به خاطر اینکه آپشن های زیادی برای این خودرو وجود دارد بنابراین مشتریان در انتخاب مدل موردعلاقه خود دچار سردرگمی میشوند. در کل فروش پایینتر از حد انتظار سری ۸ جدید به نبود بازاریابی مناسب و هدفمند مربوط میشود.
مشکل فعلی بامو وجود خودروهای لوکس زیاد همچون سری ۸ در انبار بوده و این امر منجر به افزایش هزینههای نگهداری خودرو در انبار و کاهش ارزش بازاری میشود.
در حال حاضر بامو برنامه بازاریابی جدیدی ندارد هرچند این امر میتواند در آینده نزدیک تغییر یابد. همچنین یک فاکتور دیگر مرتبط با فروش کم سری ۸ وجود دارد و آنهم شاسی بلندهای لوکس به ویژه خود بامو X7 میباشد. اگرچه سری ۸ و X7 تفاوتهای بسیار زیادی باهم دارند اما X7 بسته به گزینه انتخابی قیمتی مشابه سری ۸ داشته ولی کابین و فضای بار جادارتر و همچنین پرفورمنس قابلتوجهی ارائه میکند.
سعید(تهران)
۵ فروردین ۱۳۹۹حیف، با این وصف اینم نسل بعدی نخواهد داشت…
GERMANY
۵ فروردین ۱۳۹۹من بین تمام ماشین های بی ام و m5c رو از همه بیشتر دوست دارم. چرا؟جادار,راحت،پرفورمنس عالی,قابلیت اعتماد،شرمنده کردن رقبایی با حتی 200 اسب بخار بیشتر از خودش، و همچنین امن ترین سدان جهان.بله برید تو اینتر نت یه سرچ کوچیک بکنید میبینید نسل جدید سری 5 امن ترین سدان جهانه. البته از نظر یورونکپ. از iihs خبر ندارم نمیدونم. سری هشت هم خب واقعا گرونه دیگه. تو با 60 هزار تا میتونی یه c8 بخری اونوقت 90000 تا بدی به این؟ بیاید یه نظر سنجی بذاریم. سری 8 دیسلایک
کوروت c8 لایک
ممد ژانگولر
۵ فروردین ۱۳۹۹germany عزیز همه چی تو سواری و پرفورمنس ختم نمیشه که مطمئنا سری ۸ همرو داره
مهمترین عامل کاریزماتیک بودن یک طراحیه
سری هشت جدید فوق العاده زیبا و دوست داشتنیه
حیف و هزاران حیف
GERMANY
۵ فروردین ۱۳۹۹ممد جان داداش راست میگی. از نظر طراحی الان که فکر میکنم ارزشش رو داره. نظر سنجی….
طراحی سری 8 لایک
طراحی کوروت c8 دیس
سورنا
۵ فروردین ۱۳۹۹تعداد فروش بالا رابطه مستقیم با قیمت داره
مثلا اگر یه خودرو ۵ هزار دلاری به تعداد یه میلیون فروش بره
با یه خودروی ۱۰ هزار دلاری و نیم میلیون فروش برابره
تنها مشکل سری ۸ به نظر من قیمت خیلی بالای اونه
عرفان
۵ فروردین ۱۳۹۹دقیقا و همچنین ازون ماشیناس ک دست دومش ب شدت کاهش قیمت داره برا همین میترسه آدم نوشو بخره
ali (chevy nova)
۵ فروردین ۱۳۹۹لابد ماشین جالبی نیست که فروش نمیره
بسه این همه طرفداری بیخود
۵ فروردین ۱۳۹۹پس دوج وایپر هم ماشین جالبی نبود چون زیاد فروش نرفت
net
۵ فروردین ۱۳۹۹در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان بی ام و سری ۸ کابریولت هست.اگر بجای دو اگزوز مربعی دو اگزوز دایره ای داشت زیباتر میشد
عرفان
۵ فروردین ۱۳۹۹اگزوز میخوای تشریف ببر قسمت M
مهدی ۹۱۱
۵ فروردین ۱۳۹۹تو بحث لوکسها به مرسدس حس بهتری دارم با وجودی که شاید بی ام و عملکرد فنی بهتی داشته باشه به عنوان مثال gt63رو به m8ترجیح میدم
Lamborghini
۵ فروردین ۱۳۹۹این فروش کم خودروهای سدان و کوپه فقط به خاطر وجود کراس اوور ها هست همه میرن دنبال شاسی بلند کاش تو بازار لوکس نمیومدن این کراس ها
پاشایی
۵ فروردین ۱۳۹۹در گذشته این شرکت و رقیبش مرسدس بنز اتاقهای کمتری داشتن ولی در حال حاضر اتاقای سری یک ،سری دو ، سری سه ، سری چهار، سری پنج، سری شش، سری هفت، سری هشت، لابد چند وقت دیگه سری نه
قدیمها سری سه، سری پنج، سری شش ، سری هفت، که سری هشت و سری شش باهم تولید میشدند حالا اضافه بر اونها سری ایکس با انواع و اقسامش هم هستند معلومه سردرگم میشن خریدارها قدیمها بهتر بودن اصالت بیشتری داشتن
برای مرسدس بنز هم اتفاق افتاده البته با برقی شدن ماشینها بحران بیشتر هم خواهد شد
رامتین
۵ فروردین ۱۳۹۹تنها دلیل اقبال کم سری8 قیمتشه که باید کمی پایین بیارش. نسخه معمولی سری8 یعنی 840i موتور 6سیلندر 335 اسبی داره قیمت باورنکردنی 100هزار دلار داره که برای چنین توان نازلی، بسیار زیاده. اما m4 با اون ظاهر فوق العاده با موتور 450اسبی را میشه در نسخه کروک با 75هزار دلار خرید. سقف هاردتاپش هم مزیت دیگرشه. البته با تفاوت کلاس کار نداریم و بر مبنای موتور خیلی ها خرید میکنند نه کلاس و لوکس بودن.
Z.Are
۵ فروردین ۱۳۹۹اگه گرند تور فصل 4 رو دیده باشید یه قسمت یه مقایسه کامل بین بی ام و سری 8 و بنتلی کانتیننتال و استون مارتین انجام دادن و در نهایت هر سه تاشون بنتلی رو انتخاب کردن پس دلیل شکست بی ام و برای پایین اوردن قیمت و همینطور تولید انبوهه وقتی وارد این سگمنت میشی خریدار فقط لاکچری بودن براش مهمه نه قیمت
Sina Barca
۵ فروردین ۱۳۹۹البته فصل ۴ نبود . فصل ۳ بود
علیرضا
۵ فروردین ۱۳۹۹روزی که معرفی شد توی همین پدال پست گذاشتم که با این قیمت گزاف قطعا انتخابهای بهتری هم هست و کلی بد و بیرا تحویل گرفتم . از آستون بگیر تا لامبو که محصول نزدیک ۲۰۰ هزار دلار دارن . قطعا کسی که ۱۷۰ هزار میده برای m8 comption میتونه ۳۰ هزارتای دیگه هزینه کنه و سوپراسپرت بخره . مضاف بر اینکه اکثرا قسطی میخرن .
M6 قیمتش مناسبتر بود و البته فروشش هم بیشتر .
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۳۹۹فروش کم این خودرو کشیده و زیبا را باید در رقبای قَدَر دید .
رقبای این خودرو فوقعلاده و جا افتاده تر هستند .
به شخصه وقتی بنز gt یا لکسوس LC کروک هست در رتبه سوم میرم سمت سری ۸ .
سری ۸ رنگ مشکیش وحشتناککککک مافیایی و مخوفه .
این خودرو را در نمایندگی شهر پاریس دیدم ولی وجودم را نگرفت که توصیف و توضیحش سخته و این در صورتی بود که x7 چشمنوازتر به نظر میومد و شاید گیراتر .
به قول دوستمون که میگه من اگر بخوام bmw بخرم ، سری ۵ m میخرم که تلفیقی تمام عیار از تمام bmw هاست .
بهراد
۵ فروردین ۱۳۹۹یه روح جوان داره که مانع اصالت و لاکچری و سنگین بودنش میشه
بنز اس کوپه خیلی با ابهت تره.
بنظرم با اومدن فیس لیفت سری پنج ؛ فروشش کمترم میشه .
الان یکم گنده بودن مزیت محسوب میشه ولی به شیشه ی جلوش نگاه میکنی خیلی شیب داره تقریبا انگار چسبیده به سر راننده ، تو ردیف عقب این فضای کم تشدید میشه، قسمت عقب سقف هم زیادی اومده پایین،
تو مدل گرن کوپه این اصلاحات شکل گرفت ولی دیر شده بود هویت ماشین شکل گرفته و سازگاری کمی با قسمت جلوش داشت
BMW
۵ فروردین ۱۳۹۹از همون روز اول که معرفی شد چنگی به دل نزد یادش بخیر سری ۶ وقتی معرفی شد واقعا شگفت زدت میکرد شما الان نمای جلویی همین m6 آخرین نسل با این سری ۸ مقایسه کنید با این که قدیمی تره ولی جذاب تره به نظر من طراحیه ضعیفش باعث شکستش شده…من اگه بخوام تو این کلاس انتخابی داشته باشم تو این رنج قیمت اس کلاس کوپه اگه بیشتر باشه قطعاً بنتلی که پادشاهِ این کلاس بدون شک.
SS
۵ فروردین ۱۳۹۹بنتلی رو با ب ام و و بنز مقایسه میکنید!!!
خب قطعا کسی که پول بنتلی کانتیننتال GT رو داشته باشه به سری 8 و اس کلاس کوپه نگاه هم نمیکنه. قیمت پایه بنتلی حداقل 2.5 برابر این ماشین ها هست.
ولی در همین کلاس هم به نظر من سری 8 کمی سردرگم هست چون تلاش میکنه یه تعادل بین لوکس بودن و اسپرت بودن برقرار کنه در حالی که اگر کسی به دنبال چنین تعادلی باشه اس کلاس کوپه یا لکسوس LC رو انتخاب میکنه. به نظرم تاکید سری 8 باید بیشتر روی پرفورمنس فوق العاده میبود تا لوکس بودن.
Hamidreza
۵ فروردین ۱۳۹۹مشکلش واقعا قیمت بالاش هست همین
بنده بین همه BMW ها m4 و M5c و m3 کبیر رو ترجیح میدم
Alireza
۵ فروردین ۱۳۹۹طراحی جلوش زمخته به بقیه ماشین نمی خوره سری ۶ تناسب بهتری داشت
Me
۵ فروردین ۱۳۹۹مشاوران فروش و بازاریابی ب ام و کاملا تو فضا سیر میکنن
شاهکارهایی مثل M4 , i8 و m6 هم دقیقا از مشکل قیمت رنج میبردن و تو بازار با اقبال مشتری مواجه نشدند
هر برندی یه سقف خاصی برای قیمت و تیراژ تولید داره
نمیشه یه ماشین هم گرون باشه هم پرفروش
نمیشه همزمان هم به اندازه داچیا و تویوتا فروخت و هم مثل جگوار و مزراتی محصول لوکس تولید کرد و روی کاپوت همه شون لوگوی ب ام و رو چسبوند
ژاپنیها این موضوع رو خوب فهمیدن و برند لوکس رو از برند غیر لوکس جدا کردند
عدم اعتقاد به هیبریداسیون هم که قوزه بالا قوز
آرمین
۶ فروردین ۱۳۹۹حیف حیف
Milad AMG
۶ فروردین ۱۳۹۹درست زمانی که سری ۸ معرفی شد
بنز اعلام کرد که نسل بعدی کلاس S نسخه کوپه و روباز نداره
حالا این خبر رو هم کمکم بایدواز بی ام و بشنویم
خدایی اگه خودتون ۲۰۰ هزار دلار پول داشتین
یه کوپه لوکس میخریدین یا یه سوپر اسپرت ؟
احمد
۶ فروردین ۱۳۹۹مشکل بی ام و بنز بقیه قدرت های خودروسازی اینکه زیاد هیوندایی زه آسیایی زه شدند در طراحی اینا خودشون صاحب سبک مستقل بودند الان مقلد شدند این اصلا خوب نیست مثلا همین شورلت وقتی بلیزر رونمایی کرد کسی شگفت زده نشد چون خیلی شبیه سانتافه طراحی کرده بود یه خودروساز خوب غیر از لحاظ فنی تجهیزات آپشن ها یه طراحی مستقل منحصر به فرد باید داشته باشه مثل ولوو خیلی اندک تحت تاثیر طراحی بقیه خودروساز قرار داره خب این در بحث فروش تاثیر گذاره قطعا