بهطورکلی میتوان گفت ظاهر، داخل کاپوت و شاسی هرسه مدل کوپه، روباز و گرن کوپه مورد بازنگری و بهسازی قرار گرفته است. اگر به خاطر داشته باشید همین دو سال پیش در مِی 2015 (اردیبهشت 94) هم پروژه مشابهی روی سری 3 انجام شد.
تغییرات صورت گرفته در بخش بیرونی شامل موارد مقابل میباشد: بهرهگیری از فناوری LED در چراغهای جلو و عقب و مه شکنهای جلو با گرافیک مشابه مدل مفهومی سال 2012، ورودی هوای بازطراحی شده سپر جلو، ویژگیهای اختصاصی هر نسخه، آپرونهای جدید عقب، دو رنگ بدنه تازه آبیِ Snapper Rocks و نارنجیِ Sunset، رینگهای 18 و 19 اینچی جدید.
داخل اتاق، غربیلک فرمان طرحی نو و تکههایی از جنس آلومینیوم و کروم دارد. تودوزی کلی با سه رنگبندی و سه بهاصطلاح پرداخت جدید عرضه گردیده و دور پنل تجهیزات با دوخت دوگانه کار شده است. سامانه اطلاعات و سرگرمی مورد بهسازی قرار گرفته و امکانات کنترلی تازهای ارائه میکند. برای نمایشگر پشت فرمان نیز میتوانید بهصورت سفارشی نمونه چندکاره را سفارش دهید که چینش آن قابلتغییر بوده و در اصل برای رقابت با کابین مجازی آئودی به میدان میآید.
در بخش فنی تحول خاصی رخ نداده و همان پیشرانههای عرضه شده در فیس لیفت 2016 برای مدل 2018 هم در نظر گرفته شده است. از گزینههای بنزینی و گازوئیلی موجود میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- 418d با خروجی 148 اسب بخار
- 420i با خروجی 181 اسب بخار
- 435d با خروجی 309 اسب بخار
- 440i با خروجی 322 اسب بخار
تمامی مدلهای استاندارد و M به سامانه تعلیق انطباقی مجهز هستند. همچنین طبق ادعای کمپانی در سری 4 کوپه و گرن کوپه با نمونه سفتتری جایگزین شده تا بدون از دست رفتن راحتیِ سواری، هندلینگ اسپورتتری حاصل گردد. سامانه فرمان هم مورد بازنگری قرار گرفته و نسبت به قبل حس و حال پویاتری دارد.
M4 را از یاد نبریم. این نسخه با فرم کوپه و روباز عرضه شده و در فهرست تجهیزات استاندارد آن مواردی همچون چراغهای جلو تمام LED انطباقی و چراغهای عقب مشابه دیگر نسخهها به چشم میخورد. تریم داخلی و سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز بهصورت اختصاصی بهروزرسانی شدهاند.
لازم به ذکر است اطلاعات مربوط به بازار آمریکا هنوز اعلام نشده و برای دستیابی به مشخصات اختصاصی این منطقه باید لَختی دیگر صبر کنیم.