بامو سری سه ابتدا در ماه می سال ۱۹۷۵ معرفی شد و تاکنون ۶ نسل از این خودرو به بازار عرضه گشته است. اکنون از آن زمان ۴۰ سال میگذرد و کمپانی بامو برای گرامیداشت ۴۰ سالگی این خودرو نسخه فیس لیفت نسل ششم سری سه را معرفی کرده است. در طول ۴۰ سال گذشته تعداد ۱۴ میلیون دستگاه از باموهای سری سه به فروش رسیدهاند که برابر با ۲۵ درصد کل خودروهای فروخته شده توسط بامو میباشد و از نظر فروش میتوان سری سه را موفقترین بامو تاریخ دانست.
اکنون بامو امیدوار است با عرضه نسخه فیس لیفت سدان و استیشن سری سه بازهم بهمانند گذشته بتواند محصولی ویژه را در اختیار خریدار قرار دهد. بامو سری سه سدان و تورینگ فیس لیفت طراحی گیراتری داشته و نمای جلو و عقب آنها اسپرت تر شده است. در نسخه فیس لیفت از چراغهای جلو فول LED استفاده شده و طراحی چراغهای LED عقب هم تیز و دینامیکتر شده است. همچنین نمای عقب تراشخورده و چهره زیباتری به اتومبیل بخشیده است. تمام نسخههای فیس لیفت بامو سری سه به استرات بار (استرس بار) پنج نقطهای مجهز شدهاند که در مدلهای قبل از نوع سه نقطهای بود. کمکهای فنر عقب به تکنولوژی جدید مجهز شدهاند و عملکرد فرمان الکتریکی هم با بازنگری همراه بوده است بهعلاوه آپدیت سیستم کنترل پایداری و کمک فنرهای عقب بر روی هندلینگ اتومبیل تأثیر مثبت گذاشته است. همچنین تمام تجهیزات ظاهری که در تریم Sport Line نسخه قبل از فیسلیفت استفاده میشد اکنون بهصورت استاندارد به همراه مدلهای بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. از جمله این موارد میتوان به جلوپنجره و ستون B مشکی رنگ و همچنین سپر عقب اسپرتیتر اشاره کرد. در سال ۲۰۱۶ دیگر شاهد ارائه مدل 335i بهعنوان قویترین نسخه استاندارد سری سه نخواهیم بود و این مدل جای خود را به 340i داده است. بامو 340i به موتور تمام آلومینیوم ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین پاور مجهز شده و قدرت این موتور ۳۲۰ اسب بخار بوده و میزان گشتاور تولیدی آن ۴۴۷ نیوتن متر در تنها ۱.۳۸۰ دور در دقیقه میباشد. برای بامو 340i میتوان دو نوع جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی را سفارش داد. همچنین عملکرد گیربکس ۸ سرعته با توجه به گستردهتر شدن ضرایب دنده و کمتر شدن لغزش مبدل گشتاور بهتر شده است. همچنین بامو برای افزایش هر چه بیشتر لذت رانندگی، پکیجی تحت عنوان Track Handling را ارائه کرده که در صورت سفارش آن، فرمان دوباره کالیبره شده و از ترمزها و کمک فنرهای تطبیقی M استفاده میشود و تایرهای میشلن پایلوت سوپراسپرت، رینگهای ۱۸ اینچی را پوشش خواهند داد. پکیج فوق را میتوان برای تمام مدلهای بنزینسوز سری سه سفارش داد. ضمن اینکه سایز رینگهای 340i بزرگتر از ۱۸ اینچ خواهد بود. تغییرات انجام شده در کابین هم بسیار مختصر بوده و به استفاده از مواد با کیفیتتر، قطعات کرومی بیشتر، آپدیتهای تکنولوژیکی مثل سیستم کمکپارک، نرمافزار بهروز شده مکانیابی و امکان سفارش تریمهای جدید که نمای بهتری به داخل اتومبیل داده و کفه لوکس بودن را سنگینتر میکند، محدود شده است. بامو سری سه فیسلیفت در سه رده تجهیزاتی مختلف Sport Line، Luxury Line و M Sport Package عرضه خواهد شد و متقاضیان خرید میتوانند رنگ اتومبیل خود را از میان ۱۶ رنگ مختلف برگزینند. در نسخه فیسلیفت رنگهای آبی متالیک مدیترانهای و نقرهای پلاتینی متالیک به گزینههای قابل سفارش اضافه شدهاند.۲۶ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
احمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴من طرفدار ب ام و هستم و قبول دارم که خیلی تغییر نکرده طبیعیه چون فیس لیفت هست
نه نسل جدید ولی نمیدونم چرا با وجود تغیررات کم
احساس میکنم خیلی تغییر کرده
به نظر من خیلی استادانه فیس لیفت شده
جی تی ار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴احمدرضاجان, تغییرات زیاد همواره عامل موفقیت نیست. قبل از فیس لیفت این مدل در مقایسه ای که با c کلاس 2015 و آىودی انجام شده بود و ترجمه ی آن در همین سایت است, به عنوان برنده انتخاب شده بود. پس با کمی تغییر در کابین و بالا بردن کیفیت آن که ضعف اصلی این مدل قبل از فیس لیفت در برابر c کلاس جدید بود, وهمچنین تغییرات بهینه در موتور و تعلیق و ظاهر خودرو می تواند در حفظ این جایگاه کاملا کافی و عالی عمل کند.
عجب ماشینی!!!…
mj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴عالییییییییییی
عاشق طراحی دو رنگ مارون داشبوردشم… کلا بشینم داخلش دیگه پیاده نمیشم :-D
علي رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴همین قیافه براش خوبه…کاشکی هیچوقت عوض نشه..عاشقشم
ساسان.م
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ب ام و رنگ دلفینیش فوق العادس
من به عکسهای داشبورد ب ام و که نگاه میکنم به نظر میاد آنچنان که باید کیفیت مطلوبی نداره
شاید تو عکس اینجوری به نظر میاد و حقیقت چیز دیگریست
حسين
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود.همه چیز بنا به سفارش مشتری قابل تغییره. متاسفانه عکسای کابینش با پوشش چرم اینجا گذاشته نشدن!! توی کامنت بعدیم گذاشتمشون، در انتظار تاییده :)
جواد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴نه حقیقت همینه! داشبورد و کلا طراحی داخلیش مثل نیسان گاویه آبیه!!
خواهشا نگید نه!
Ahmad..F12
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید جان ممنونم
سری ۳ عالیه
فیس لیفت خوبی انجام شده ولی این فیس لیفت بیشتر در بخش فنی تاثیر گذاشته که این خیلی هم خوبه
از نظر ظاهری هم بهتر شده، نمای عقب هم بسیار شبیه سری ۵ شده
حسين
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
یک نکته بگم: همیشه بی نقص بودن باعث موفقیت یک اتومبیلِ تولید انبوه نمیشه. کمپانیها عمدا محصولاتشونو طوری طراحی میکنن که جای بهتر شدن داشته باشن و بشه با اعمال یه سری تغییرات کوچیک، به مدت طولانی تری اونها رو به فروش رسوند. بحثش طولانیه ;)
خیلی قشنگ تر شده
صادق
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
یه فیس لیفت جزئی، با این که تغییرات زیاد نیس ولی چهرش یکم گیرا تر شده
ی مورد قابل ستایش توی این ماشین، گشتاور در دسترسش هست
ماشین خاموشم که باشه، پر جونه! ;)
حسين
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴راستی چرا از کابینش عکسای خوب نذاشتین؟ پوشش چرمیاش کو؟؟
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-3-series/1280×960/wallpaper_25.htm
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-3-series/1280×960/wallpaper_23.htm
اینم چراغ راهنمای عقب
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-m3_sedan/1280×960/wallpaper_08.htm
چراغای عقبشم وقتی روشن هستن انگار هاله نور دارن!! :)
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-3-series/1280×960/wallpaper_15.htm
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-3-series/1280×960/wallpaper_18.htm
احمد باقری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴برخی طراحهای بی ام دبلیو بی نظیرن و همیشه ماندگار.
رامکال
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشقشم.
فرید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خدایی فیس لیفت لکسس کجا و فیس لیفت بی ام دبلیو کجا…
نه داخلش تغییر پیدا کرده نه بیرونش …
BMW4ever
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید جان لکسس تغییر اساسی میکنه اما باچاشنیه تند شلوغ کاری البته در بعضی موارد خیلی خوب کار میکنه مثله es بی ام و هم در بعضی موارد خوب کار میکنه
فرید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شلوغ کاری؟؟؟؟؟؟لکسس؟؟؟؟؟به نظر شما بنز و بی ام دبلیو بیش از حد ساده نیستند؟؟؟؟؟
حسين
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید یه ایراد درست حسابی بگیر. آخه سری سه چه عیبی داشت که کلا تغییرش بدن؟ شما به فکر اون LX باشین که دوبا دوبار فیس لیفت میشه به مشتری میندازنش!! فک کن!! تویوتا لندکروز رو لوکس میکنن میشه لکسس بعد دوبار هم فیس لیفتش میکنن!!!
فیس لیفت فقط به معنی تغییر ظاهر نیست و کلی چیزای دیگه میشه در موردش گفت که فرض رو بر این میذاریم که خودت بهتر از ما میدونیشون. پس ایراد بنی اسرا ئیلی نگیر
سعید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حسین جان اینی که گفتی دقیقا تو ایران خودمون هم هست،پژو 405 رو برداشتن فیس لیفت کردن و پژو پارس رو از توش درآوردن و به عنوان یه ماشین بهتر و لوکستر میندازن به مردم!!! تازه هر دو تا ماشین رو هم فیس لیفت میکنن :D
فرید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شما راس میگی تویوتا رو لوکس میکنند میشه لکسس شماها که مدل هاتون رو کوچیک میکنین میشه سی کلاس…بزرگ میکنین میشه اس کلاس متوسط میکنین میشه ایی کلاس…خیلی بزرگ میکنین میشه میباخ…
یکی از دوستان شما میگه لکسس تویوتای بزک کرده است…بگو آخه لکسس لااقل مدل هاش رو تغییر میده حتی توی فیس لیفت ولی شماها که نسل جدید میزنین فقط اسمش فیس لیفته و خودتون رو گیر آوردین…تمام مدل هاتونم شبیه همه…فقط اندازه هاشون رو کوچیک بزرگ میکنین ولی لکسس کم کم یه چزاغ رو عوض میکنه و دقیقا مدلی رو شبیه مدل دیگه نمیزنه که تا عقبش رو نگاه نکنی نمیشه مدلش رو تشخیش داد…شماها خواهشا در مورد فیس لیفت و تشابه صحبت نکنین چون تو این مورد گند زدین.
احسان(احسان سابق)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴بی ام و و بنز طوری برندسازی کردن که اسمشون اعتباری عجیب داره. تنها دلیل برای کاهش فروش یک مدل خاص از بنز و بی ام و اومدن نسل جدید همون ماشین هست .تفاوتی نمی کنه بی ام و چقدر داخلش رو تغییر بده.تکراری شده اما هنوز جذابیت داره و برای یک ماشین لوکس جواب میده
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اصولا فیس لیفت ماژور زمانی انجام میگیره که فروش اون خودرو افت کرده باشه و خریدارها بهش توجهی نکنن.در مورد BMW چون از نظر کلی،ماشین رده بالا و بی نقصی تولید میکنه احتیاجی به فیس لیفت عمده نیست.اما در مورد زیر مجموعه هایی مثل لکصوص،چون طراحی هاش ماندگار نیستن و زود از چشم میافتن،مجبوره که کلا فیس ماشین رو عوض کنه.
یارو اومد از BMW ایراد بگیره،خودش افتاد تو چاه…!
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴هیس!
فیس لیفت :
تغییرات طراحی بدنه و گاها درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلت فرم با تغییرات در امکانات فنی ، امنیتی و تزئینی برای بهبود از نظر ظاهر و کیفیت برای به روز رسانی خودرو مورد نظر که بتواند علاوه بر حفظ بازار خود با رقبایی جدید هم بتواند رقابت کند که با توجه به کم و یا زیاد بودن این تغییرات صورت گرفته فیس لیفت به دو نوع ماژور و مینور تقسیم میشود.
ریدیزاین :
تغییرات اساسی در طراحی و امکانات که حتی با تغییر نوع موتور هم همراه هست و همچنین اکثر اوقات پلت فرم هم تغییر میکند و این برای رسیدن به اهدافی هست
حالا در تغییرات یک مدل خاص ما بر این اساس دو نوع تغییرات داریم:
1. فیس لیفت طرح که با توجه به بررسی های شرکت مورد نظر برای رسیدن به اهداف فوق فیس لیفت برای مدلی کافی میباشد مانند همین بی ام و سری 3 و مرسدس بنز C کلاس
2. ریدیزاین که بررسی هایی انجام میشه و نتایج نشان دهنده افول بازار و استقبال از مدلی در بازار است و یا نیاز به تحول در نوع طراحی به نظر می رسد مانند همین تویوتا کمری که بازار کمری به خصوص در امریکا در مدل 2006 دچار افول شده بود با یک ریدیزاین به موقع و مناسب باعث بازگشت محبوبیت و بازار این مدل شد
در سیر تحول یک مدل در زمان طولانی مدت با این دو نوع تغییرات روبرو هستیم که مثلا این بی ام و و بنز فیس لیفت شدند و روزی ممکن است ریدیزاین شوند
و تویوتا و سیر خانواده مزدا Familia دچار ریدیزاین شده
که همگی اینها با توجه به احساس نیاز شرکت بر اساس پارامترهای زیادی هست که مورد بررسی قرار می دهد
پارامترهایی مانند :
میزان در خط تولید بودن بدون تغییرات
تغییرات در رقبای مدل مورد نظر و به خطر افتادن جایگاه بازاری خودرو
تغییر سیاستها و رویه شرکت
ارائه طرحی به عنوان پایه طراحی ها و عدم هماهنگی مدل مورد نظر با آن طرح ( طرح کمری 2007 تقریبا به طرح بیس تویوتا تبدیل شده و اگر چه کرولا همیشه یک کپی کوچکتر از کمری بوده ولی با ارائه طرح جدید کمری سریعا ریدیزاین شد و کرولا 2009 بوجود آمد )
بالا رفتن تکنولوژی ساخت و کمتر شدن محدودیتهای طراحی ( خیلی از کانسپتها با اینکه در نمایشگاهها مورد اقبال زیادی قرار میگیرند ولی به دلیل طرح ویژه که برای ساخت آن نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی هست در حد یک کانسپت باقی می مانند و رگه هایی از طراحی آن در طراحی مدلهای جدید بازار استفاده می شود )
و پارامترهای بسیار دیگر ..
Ahmad..F12
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴درود به شرفت شاهین جون :)
منم حس کردم لازم بود بگی….
ebi
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴در کل متعادل تر شده مخصوصا چراغاش چراغای عقب که حرف نداره
عرفان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴به چراغ های جلوش دقت کنین دیگه اون طرح 2 تا دایره گنارهمو نداره از چراغ داخلی هم یک نوار رفته به سمت جلو پنجره …..ینی چی …ینی نسل بعدی حتما با چراغ های لیزری عرضه میشه
شهاب
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا آدم احساس غرور و قدرت میکنه همچین ماشینی رو میبینه .
طراحی بیرونی اصالت داره و هیچ وقت خسته کننده نمیشه طراحی داخلی هم در عین سادگی بسیار گیرا هستش . گیربکس 8 سرعته اتوماتیک یکی از بهترین ها در دنیاست
فقط سقف پاناروما کم داره که نمی دونم چرا اضافه نمی کنن بهش