بی ام و

نگاهی به قیمت و مشخصات آلپینا B8، خودرویی گران‌قیمت!

کمپانی آلپینا بیش از ۵۰ سال است که بهترین محصولات ب ام و را به خودروهایی بهتر تبدیل می‌کند. در ماه مارس بود که جدیدترین خودروی این شرکت بر پایه ب ام و سری ۸ گرن کوپه M850i و با نام آلپینا B8 گرن کوپه معرفی شد. این خودرو از استایل اسپورت تر، پرفورمنس بسیار خوب و کابینی لوکس‌تر نسبت به نسخه استاندارد سود می‌برد.

درحالی‌که پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی M850i گرن کوپه خروجی ۵۲۳ اسب بخاری دارد، قدرت پیشرانه آلپینا B8 به ۶۱۲ اسب بخار رسیده است. با قریب‌الوقوع بودن عرضه این خودرو به بازار ب ام و پیکربندی آنلاین آلپینا B8 را راه انداخته و ما می‌توانیم نگاهی به قیمت و مشخصات این خودرو داشته باشیم.

رنگ‌های متالیک و روغنی زیادی برای بدنه در دسترس بوده و آپشن های آلپینا نیز داستان دیگری دارند. در دسترس ترین رنگی که بدون هزینه می‌باشد رنگ خاکستری، آبی، قرمز و فروزن می‌باشد. قیمت سایر رنگ‌ها نیز از ۱۹۵۰ دلار شروع شده و به ۵ هزار دلار می‌رسد. آلپینا B8 از رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده سود می‌برد. رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های چهارفصل نیز در دسترس هستند.

داخل کابین نیز می‌توان طیف وسیعی از تریم ها و چرم‌های رنگی را انتخاب کرد. بسیاری از این آپشن ها رایگان هستند اما برخی موارد همچون فیونا رد با چرم مشکی مرینو قیمت ۲ هزار دلاری دارند.

ب ام و همچنین چندین پکیج سفارشی با قیمت اضافی را در نظر گرفته است. با پرداخت ۱۲۰۰ دلار می‌توان پکیج دستیار راننده شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، دستیار پارک، تشخیص نقاط کور و دوربین دید محیطی را سفارش داد. سقف فیبر کربنی نیز ۲۸۰۰ دلار قیمت دارد و برای سیستم صوتی باورز اند ویلکینز باید ۳۴۰۰ دلار دیگر کنار گذاشت.

آلپینا B8 قیمت پایه ۱۳۹,۹۰۰ دلاری دارد اما نمونه کاملاً فول دارای همه آپشن ها بهای ۱۶۱,۳۴۹ دلاری را نشان می‌دهد که حدود ۶۰ هزار دلار بیشتر از M850i گرن کوپه با بهای ۱۰۸,۹۰۰ دلار می‌باشد. همچنین محصول آلپینا در صورت سفارش تمامی آپشن ها حدود ۳۰ هزار دلار گران‌تر از M8 گرن کوپه پرچم‌دار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. UNIVERS

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دیروز کردم ولی کسی جواب نداد یه بار دیگه سوال میکنم.

    در سایت فروش خودرو در ایران یه چندین سایت دیدم جیپ آهو ( همون واگنوییر ) دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی رو دارن بین ۹۵ الی ۲۵۰ میلیون تومن میدن و بسته به سالم بودن یا نبودن و میزان کارکرد قیمت هاشون متفاوت بود. به نظرتون ارزش خرید داره ؟؟
    یه آهو بود که قیمتش ۲۱۰ میلیون میداد طرف ولی کارکردش ۱۹۳ هزار کیلومتر بود کاملا باز سازی شده بود. اما یکی دیگه بود کارکردش ۱۰۳ هزار تا بود ولی زیاد بازسازی نشده بود. این واگنوییر در اینده ممکنه کلاسیک بشه و ارزش پیدا کنه ؟؟
    اما مطلب مهم تر قطعات آهو تو ایران پیدا میشه ؟؟؟؟
    مثلا یکی اگه کل بودجش ۳۵۰ میلیون باشه و تنها راه خرید خودرو های مسخره داخلی هست بهتر نیست بهش بگم با ۲۰۰ میلیون برو آهو بخر به مرور بازسازیش کن بعد برو ۱۵۰ میلیون کویک بخر. ؟ یکی از آشناهامون مشورت میخواد. الان پراید ۱۱۱ داره…
    این ایده من خوبه ؟ نظر شما چیه؟
    کسی اینجا چیپ آهو داره؟؟ اگه یکی بخواد هر ۲ هفته بره این ور و اون رو چه جوری داستان؟ هزینه ها چه طوره؟؟ موتور چی ؟؟

    دوستمون خیلی آپش دوست داره! آهو هم آپشن داره مثل کروز کنترل ! تنظیم صندلی ۸ حابته ، آینه برقی و… اینارو میدونم که داره آپشن هم میشه روش نصب کرد. از این موضوع باخبر هستم ، ولی فرمونش هیدرولیکی هست یا برقی ؟؟ کسی اینجا جیپ آهو داره؟؟راهنمایی میکنید لطفا ?، ممنون

    1. S

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      نه بابا فایده نداره از لحاظ امنیت خوبه ولی این ماشین ها مشتریای خاص خودشونو دارن و فروششون یکم سخته حتی احتمال پیدا شدن بعضی قطعاتشون کمه مثلا لنتشونو باید بکوبی چون فابریکش سخت گیر میاد
      اگر کلاسیک میخواد پاترول بگیره که اونم بازم مشکلات خودشو داره

    2. محمدرضا

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      خرید ماشین کلاسیک به عنوان ماشین اول اشتباهه.به نظرم هیچ راهی جز خرید ماشین حد اکثر با کار کرد بیش از ۳۰هزار کیلومتر نیست.البته منظورم خودرو داخلیه.وارداتی ها تا ۱۰۰هزارتا هم خریدشون منطقیه ولی خب با ۳۵۰ وارداتیه تمیز گیر نمیاد.
      بسته به شهرتون قطعاتش موجود هست بهترین شهر ها تهران و اصفهان هستن ولی اگر مرکز استان نیستین قطعاتش گیر نمیاد.
      هرچقدر هم تمیز و بازسازی شده باشه زیاد پاتو به تعمیر گاه باز میکنه.
      خرید ماشین صفر هم تو ایران منطقی ترین کاره چون قیمتش خیلی ناچیز افت میکنه.مثلا اگر الان یه ۲۰۷ اتومات بخره ۳۵۰ سال دیگه اگر قیمت ها ثابت باشه میتونه ۳۳۰ بفروشه.
      خلاصه این که اون جیپ به درد یه آفرود باز به عنوان ماشین سوم میخوره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. mahan

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرو های کلاسیک معقوله پیچیده ای دارند و کارشناس داره و خیلی شرایط داره اگه اجازه بدی من یک زنگ غروب به یکی از دوستان کلاسیک باز کرج که کارشناس هست بزنم بعد جوابت رو بدم چون خودروی کلاسیک هم بازار خودش رو داره هم مشتری های خودش و فرق داره با خودروهای معمولی.بعد خودروهای کلاسیک قیمتی رو خوب میدونم بازسازی کردنشون شرایط داره ولی باید دست نخورده باشند وگرنه ارزش چندانی ندارند من خودم چندتا کلاسیک خرید و فروش کردم ولی بیشتر دلی بود مثلا رنگ کردن خودرو دیگه ارزش کلاسیک قیمتی نداره یا تعویض اتاق و قطعات شناسه دار و … . بعد هزینه بازسازی رو نمی تونی دقیق و حدودی بگی توی کار توی بازه های متفاوت بالا پایین زیاد میشه و برای یک بازسازی که خودرو ارزشمند باشه و قیمتش و شناسنامه اش افت نکنه از 2 برابر قیمت خرید تا 3 برابرش هزینه برمیداره.بعد خودروی کلاسیک نشستنش کم خرج نداره و برای عمری که کرده اکثرا نمی تونه کیلومتر های زیادی با ماشین بری بهش فشار میاد (برخی نمونه ها)و فکر نکن خرج مصرفیش کمتر از خودرو خارجی روز باشه اینو میتونه ابتین جان که خودش امریکایی داره تائید کنه برای دوستتون که این قدر بودجه داره مناسب نیست و توجیح اقتصادی نداره!در مورد اپشن ها هم به شرطی که اگه کار کنند وگرنه خریدشون بسیار کمیاب و تک تکشون گرون تموم میشه

  2. ماکان

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه در نسل بعدی بی ام و سری ۷ ، نسخه آلپینا B7 از لحاظ مجموع قدرت پیشرانه نسبت به نسل فعلی حد اقل در حد 50 اسب بخار قوی تر باشد و انشاالله تولید شود .

    1. Mad.z.Max

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      به فضل خدا

  3. امیر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    آلپینا کارش درسته. همین ب ام و سری 7 رو که می گفتیم چقدر ظاهر زشتی داره منظورم نسل جدیده البته، آلپینا برداشت تبدیل کرد به ماشین واقعا زیبا و چشمگیر

  4. فرشاد

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    میارزه انصافا
    مبارک اونی میخرش

  5. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    من m8 competition رو ترجیح میدم به این و یک افسار ریخته به تمام معنا رو میخریدم و اگه بخوام یک نسخه لوکس از سری 8 بخرم(الپیناb8 فول)میرم بنتلی کانتیننتال جی تی رو میخرم که اگه اصل بر لوکس بودن خودروهای gt باشه با توجه به قیمت رولزرویس.بنتلی استاد خودروهای جی تی هست.

  6. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    آلپینا کارش رو سری ۸ خیلی خوبه ولی آلپینا ماشینارو لوکس تر و متین تر میکنه که من این موردو درباره سری ۷ سری ۵ سری ۳ دوست دارم ولی دوست ندارم یه ماشینی که ذاتن یه گرند تورر سریع و فوق العاده اسپرته اون شخصیت اصلی خودش رو از دست بده

  7. محمد مختاری آذر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فرق زیاد خاصی نکرده من بودم اصل بی ام و می خریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا