بامو قصد دارد کراساوور الکتریکی جدید iX را در پایان سال جاری به بازار اروپا عرضه کند. این خودرو در اروپا در دو مدل مختلف به نامهای iX XDrive40 و iX XDrive50 به فروش خواهد رسید اما در ایالاتمتحده فقط مدل دوم از اوایل سال آینده ارائه خواهد شد. مدل XDrive40 که نسخهٔ پایهٔ iX در اروپا محسوب میشود و قیمت آن در بازار داخلی آلمان از ۷۷,۳۰۰ یورو آغاز میگردد، به گفتهٔ بامو، همسطح X5 خواهد بود. این مدل به پکیج باطری بیش از ۷۰ کیلووات ساعتی مجهز است، بیش از ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد و بُرد تخمینی آن طبق معیارهای WLTP بیش از ۴۰۰ کیلومتر است.
مدل قویتر XDrive50 اما که با قیمتی در حدود ۸۵ هزار دلار از اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالاتمتحده عرضه میشود، از پکیج باطری بزرگتر با ظرفیتی بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت برخوردار است و خروجی دو موتور الکتریکی آن بیش از ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. طبق تخمین بامو، نسخهٔ بالا ردهٔ iX با هر بار شارژ کامل باطریها طبق معیارهای WLTP میتواند بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند و در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. بامو از ژوئن امسال پیشفروش iX XDrive50 را در ایالاتمتحده آغاز میکند.
iX از لحاظ پایداری، نشاندهندهٔ رویکردی جدید برای بامو است زیرا در موتورهای الکتریکی آن از مواد معدنی کمیاب استفاده نشده، سلولهای باطری آن با استفاده از انرژی سبز تولید میشوند و آلومینیوم مورداستفاده در آن نیز با استفاده از برق تولیدی نیروگاههای خورشیدی ساخته میشود. علاوه بر این، بامو در iX از آلومینیوم و پلاستیکهای بازیافتی استفاده کرده درحالیکه قسمتهایی مثل کفپوشها نیز با استفاده از تورهای ماهیگیری بازیابی شده ساخته میشوند. درنتیجه، اثر کربنی iX XDrive40 در مقایسه با یک کراساوور دیزلی مشابه، در طول ۲۰۰ هزار کیلومتر استفاده، ۴۵ درصد کمتر است.
موتور الکتریکی، گیربکس و قطعات الکترونیکی قوای محرکهٔ iX نیز در یک پکیج کاملاً یکپارچه در یک محفظهٔ واحد قرار گرفتهاند. این طراحی موجب بهرهوری بیشتر قوای محرکه میشود بهگونهای که به گفتهٔ بامو، مصرف برق متوسط مدل XDrive50 در هر صد کیلومتر کمتر از ۲۱ کیلووات ساعت و مدل XDrive40 کمتر از ۲۰ کیلووات ساعت خواهد بود.
بامو iX همچنین از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار است و خریداران میتوانند مدل XDrive40 را با شارژرهای تا ۱۵۰ کیلوواتی و مدل XDrive50 را تا ۲۰۰ کیلوواتی شارژ کنند. این یعنی در مدل قویتر، با ۱۰ دقیق شارژ بیش از ۱۲۰ کیلومتر به بُرد اضافه میشود. شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها نیز با این شارژرها کمتر از ۴۰ دقیقه طول میکشد.
برقیه جارو برقی BG
۳۰ اسفند ۱۳۹۹عید رو به تمام دوستان عزیز و محترم پدالی تبریک میگم امید وارم برای همه سال خوبی باشه
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اسفند ۱۳۹۹این عید مبارک گفتنها و شنیدنها ناخداگاه ترس به جانم میندازد !
حقیقتاً هر سال داره بدتر از سال قبل به جلو حرکت میکنیم و روحیهها گرفتهتر میشوند که یکیش بحث کروناست و دیگریش سیاستهایی که مدیران کشوری به سر مردم ما آوردهاند و مدام دارند فقیر و فقیرترشان میکنند و درس قِناعت را با فرزندآوری دیکته و با گوشکوب فرو میکنند تا از اینی هم که هستند بدبختتر شوند و گوش به فرمان یه مشت دایناسور دیوانه که مردم را بدون روح و پَلَشت فرض میکنند !
به طور نرمال باید گفت عیدتان مبارک ، اما ترجیح میدم این دفعه بگویم (عیدتان نامبارک) تا شاید نتیجهای عکس دهد و حقیقتاً کل سال مبارکمان شود !
همهی ما زندگی را خوب یا بد میگذرانیم ، اما این روزهای ایران سخت با استرس در تمام زمینهها میگذرد که امیدوارم سالی سرشار از آرامش را بگذرانیم ، این ذهنها خَستهاند ، کار نمیکنند ، نیاز به ترمیم نشاط و تفریح دارند تا بالندگی داشته باشند ، بفهمید ، بدترش نکنید با اینکه میدانم میفهمید و بدترش میکنید چون ثابت کردین که هدف آرام نگذاشتن ذهنهاست تا همیشه کار نکند تا مبادا پیشرفتی در کار باشد !
به صورت نرمال ، عیدتان مبارک و سرشار از (پیشرفت و آرامش).
Khosrow
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اره ذهن های خسته دارن شمال رو میبلعن / نوشیدنی و جوج / م س ت ی و چهار چوب های پاره / عقده های تمام نشدنی / هیتلری دیگر نیاز هست / تاریخ / توی این مردم دنبال چیزی نگرد ..
ارسلان
۱ فروردین ۱۴۰۰خسرو حقیقت رو گفتی حکایت حال خیلی هاس ولی راجع همه صدق نمیکنه .. طبق تجربه ی خودم بیشتری این ادما از قشر متوسط هستن فقیرا که هفت شون گیره هشت شون هست چه برسه بخوان برن مسافرت و برن گند بزنن به محیط زیست و برگردن
قشر پولدار هم میبره اونور اب خرج میکنه اصلا شمال رو در حد مسافرت عید نمیبینه مخصوصا توی شلوغی
Navid_bivaN
۳۰ اسفند ۱۳۹۹من که میگم هرسال دریغ از پارسال، اما به دلم افتاده امسال سال پربرکتیه. ایشالا که برا همه همینجور باشه.
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۴۰۰ایشالا
امیدوارم ، فقط !
parsa_ashgh.mashine
۳۰ اسفند ۱۳۹۹قیمت بدی نداره حدود 77 هزار یورو که میشه حدودا نود هزار دلار ولی طراحی شو بازم دوست ندارم نظرمه کسی دیس لایک بارون نکنه.
عیدتون هم مبارک
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اسفند ۱۳۹۹پارسا جان
برعکس شما و اکثریت که طراحی این خودرو را نمیپسندند ، من طراحیش را دوست دارم و احساس میکنم این جلوپنجره روی این خودرو بهتر جور در آمده و زیبا و متفاوت شده !
Ali_x76
۳۰ اسفند ۱۳۹۹خب کسی هم که دیسلایک میده نظرشه و نمیشه بهش خرده گرفت، هرچند گرفتن دیسلایک زیاد، حدس بدی میده.
??BMW Germany??
۳۰ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه
که در دو مدل از برد عالی برخوردار هستن و از شارژ سریع و پکیج های باطری خوبی هم استفاده میکنن
در مورد طراحی هم که حرفی ندارم خوبه من این گریل جلو رو با M3/M4 بیشتر حال کردم تا ix ولی خوبه
قدرتش هم عالیه ix Xdrive50 بیش از ۵۰۰ اسب بخار بخار قدرت داره ?
عید همه اعضای محترم پدال مبارک??
Me
۳۰ اسفند ۱۳۹۹کاش به زیبایی بیشتر اهمیت میداد?
Bilbo
۳۰ اسفند ۱۳۹۹جلو پنجره بزرگ واقعا روی شاسی بلند های بامو خیلی عالی میشه. امیدوارم روند جلو پنجره هاشون اینطور بشه که بزرگ ها رو ببرن برای شاسی بلند ها و سدانها و کوپه ها رو همونطور کوچیک نگه دارن و حس میکنم که به زودی همینطور هم میشه.
این ix هم اگه چراغ دوتایی هاش یکم بهتر کار میشد تو بحث طراحی خارجی عالی میشد، داخلیش که کم نظیره?
ツSAMURAIツ
۳۰ اسفند ۱۳۹۹هم زشت هم گرون
با قیمت کمتر میشه M2 کامپتیتشن خرید از نظر لذت رانندگی و زیبایی صد برابر بهتر از اینه
علی
۱ فروردین ۱۴۰۰هم زشت ٬هم گرون !!!!!!!!!
پس اگه این گرونه لکسوس lx570باقیمت پایه 130هزاردلار خیلب ارزونه.
مهردادكمال
۳۰ اسفند ۱۳۹۹قیمت و برند و ویژگی های خوبی داره فقط جلوش خیلی خام طراحی شده
Khosrow
۳۰ اسفند ۱۳۹۹این چرا این شکلیه / جمع کنین بابا / برگردیم به اسب ..
مهدی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹گویا با الهام از بوزینه طراحی شده
(با عرض معذرت از جناب بوزینه)
Khosrow
۳۰ اسفند ۱۳۹۹??? ..