بی ام وپورشهمازراتی

مازراتی کواتروپورته در مقابل رقبای لوکس دیزلی

در این پست قصد داریم ببینیم آیا مازراتی کواتروپورته دیزل می‌تواند در مقابل رقبایی چون پورشه و ب‌ام‌و قد علم کرده و گوی سبقت را از آن‌ها برباید. اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگ‌تر خود ساخته شده است. این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز می‌شود. توان مؤثر کواتروپورته ۲۷۱ اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگی‌اش ۱۶۳ گرم در هر کیلومتر است و باعث می‌شود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

Maserati Quattroporte vs luxury diesel rivals
Maserati Quattroporte vs luxury diesel rivals
با این وجود کواتروپورته تنها خودروی ۴ درب با ابهتی نیست که می‌شناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب می‌آیند بلکه مرز بین مدل‌های کوپه و سالن را کمرنگ‌تر کرده‌اند.
Maserati Quattroporte vs luxury diesel rivals
Maserati Quattroporte vs luxury diesel rivals
هیچ‌گاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل ۳ لیتری V6 ترکیب شود. توان این خودرو ۲۹۶ اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیده‌اید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز ب‌ام‌و 640d Gran Coupe با تریم M Sport که او هم با قدرت ۳۰۹ اسب بخار در تست ما حاضر است.
Maserati Quattroporte Diesel
Maserati Quattroporte Diesel
تقابل رو در رو
قرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آن‌ها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره می‌برد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و ۱۱۶ یورویی و یا سیستم تعلیق گازی ۲ هزار و ۵۲۵ یورویی یکی را بر گزینند. می‌توانید سیستم VDC ب‌ام‌و را با قیمت هزار و ۱۰۰ بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3 هزار و ۴۰۰ یورویی ترکیب نمایید.
2014 Maserati Quattroporte Diesel
۲۰۱۴ Maserati Quattroporte Diesel
میراث تجملی
هیچکدام از رقبا از نظر طراحی لوکس و تجملی نمی‌تواند به گرد پای کواتروپورته برسد. اولین مدل از این خودرو در سال ۱۹۶۳ یا یک موتور ۴.۱ لیتری V8 و توان مؤثر ۲۵۳ اسب بخار تولید شد. پر فروش ترین مدل کواتروپورته نسل پنجم آن بود که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی با کمی فیس لیفت توانست بیشترین حضور را تجربه کند.
Porsche Panamera Diesel 2014
Porsche Panamera Diesel 2014
نکات موتوری
صدای زیبا و کم از کلیدی‌ترین آیتم‌ها در استفاده از چنین خودروهای دیزلی است. صدای ب‌ام‌و واقعاً دل‌نشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن می‌آید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث می‌شود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.
2014 Porsche Panamera Diesel
۲۰۱۴ Porsche Panamera Diesel

رأی گیری

در نهایت باید بگوییم برنده تست ما پورشه پانامرا و مهندسان آن هستند.
موتور جدید این خودرو می‌تواند توان و گشتاور بیشتری را تولید کند و موتور پانامرا دیزل می‌تواند در بین رقبا نه تنها حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه دیگر تولیدکنندگان می‌توانند از آن الگوبرداری کنند. این خودرو امکاناتش از ب‌ام‌و کاربردی‌تر است و فراموش نکنید که ارزان‌ترین خود در بین سه مدلی بود که آن‌ها را بررسی کردیم.

BMW 640d Gran Coupe Diesel
۲۰۱۴ BMW 640d Gran Coupe Diesel
مکان دوم متعلق است ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه
طراحی زیبا و جذاب، موتور خارق‌العاده و کابین دوست‌داشتنی آن همگی باعث می‌شود تا 640d یک پیشنهاد خوب باشد. به علاوه، آلایندگی کم آن یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. با این وجود قیمت بالاتر و مشکلاتی که در صندلی عقب آن وجود دارد سبب شده است تا مدال نقره را به خود اختصاص دهد.
Maserati Quattroporte Interior
Maserati Quattroporte Interior
و اما رتبه سوم برای مازراتی کواتروپورته
واقعاً شرم‌آور است که کواتروپورته کار خود را در جایگاه آخر به پایان می‌رساند اما برتری‌هایی هم دارد. قابلیت‌های و امکاناتی باعث می‌شود که این خودرو مطلوب شما باشد و موتور دیزل آن نیز خوب عمل می‌کند ولی سیستم فرمان گیج و کیفیت داخلی ناامید کننده‌اش از جمله نکاتی است که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد.
برای مشاهده جزئیات بیشتر می‌توانید سری به جدول کامل مقایسه این سه خودرو بزنید. نظر فراموش نشود!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4710 ديدگاه)

    به نظر من باید در نظراتمون انصاف داشته باشیم.
    از نظر طراحی و خاص بودن،بدون شک مازراتی حرف اول رو میزنه ولی از نظر مهندسی و تکنولوژی، آلمانی ها یه سر و گردن از همه بالاترن.انتخاب من علی رغم میل قلبیم پانامرا هستش.
    البته صدای موتور BMW رو فراموش نکنید!

    نمیدونم چرا همیشه اونی که برنز میگیره،از اونی که نقره گرفته خوشحال تره! مازراتی خوشحال تره!

    1. شاهین

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      دوستان یه سوال
      پانامرا با BMW سری 7 مقایسه میشه یا با سری 6؟
      من مطلبی رو دیدم که بنز کلاس S و BMW سری 7 و پورشه پانامرا با هم مقایسه شده بودن.

      1. امین

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (430 ديدگاه)

        سلام شاهین جان.

        خوشحالم میبینم توی این مدتی که نبودم یه نفر تونسته به این تعداد دیدگاه برسه. 935 !!!!!!!!!!

        بله همینطوره همیشه پورشه پانامرا رو با بی ام و سری 7 و اس کلاس مقایسه میکردن.
        ولی مقایسه اصلی بین سری 7 , اس کلاس و A8 هست.چون پانامرا زیاد به عنوان یه ماشین لوکس و یا سدان مجلل دیده نمیشه.

        موفق باشید

        1. شاهین

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          سلام امین جان.ممنون از شما.
          البته یه کم پر حرفی میکنم و امیدوارم دوستان منو به بزرگی خودشون ببخشن که چند وقته مزاحمشون شدم.
          فکر کنم کلا کلاس پانامرا منحصر به فرد باشه.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          چه عجب امین اقا .

          مثلا به من شماره دادی دیگه ؟؟؟

          اصلا پیامک هام دلیور نمیشه .

          راستی بچه ها کسی از سینا فراری خبر داره ؟؟؟

          از مجتبی DESIGNER . و …

        3. carbonado aventador

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          منم امروز تو فکر سینا فری بودم..!1سینا جان اگه این کامنت رو دیدی یه جوری مارو از وجود خودت مطلع کن!!!!!!!!!

      2. احسان(احسان سابق)

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2870 ديدگاه)

        بی ام و سری 6 کوپه معرفی کرده مثل سری 4 اما بعد میاد گرن کوپه میده و میشه یک سری 7 با امکانات لوکس کمتر و اسپرتتر.اما همین کار بی ام و هم تو فروش سری 6های 4 در نتیجه معکوس داده و تو مقاله ای نوشته بود تو امریکا کندترین فروش رو بی ام سری 6 گرن کوپه و بقیه مدل های 4 درش داره چون اصلا ذات سری 6 واسه کوپه و اسپرت بودنه

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        با هیچ کدام . با سری 6 چهار در قابل مقایسه است .

        یا همون گرن کوپه .

        خب پورشه چون ماشینی در کلاس اس کلاس نداره مجبوره که با مدل

        پانامرا بیاد .

        1. امین

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (430 ديدگاه)

          سلام میلاد جان! خوبی عزیز ؟ شرمنده یه دفعه رفتما. ببخشید بی خبر رفتم. در خدمتم داداش. فعلا این روزا وقتم ازاد تر شده.

        2. Zonda R

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          @.F
          مزراتی با لوگوی بسیار زیباش
          بنظرم
          طراحیه کواتروپورت
          اونجور که باید درنیومده
          بخصوص در نمای عقب که به خیلی از ماشینای ارزون قیمت شباهت داره
          هنوز هم گرن توریسمو زیباترین مزراتی هستش

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          میگم اون شماره ایی که به من دادی ، کار نمیکنه .

          چندین بار پیام فرستادم . ولی دلیور نشد .

          راستی پاین برات چنتا لینک گذاشتم . دوباره میخوام به

          چالش بکشمت . امیدوارم از دست من ناراحت نشی . از همه

          مهمتر از دست پدال . هر وقت تایید شد برو بخون ببینم

          تو تعصب داری یا من .

          البته من با دوستی شمارو به اون لینک ها دعوت میکنم .

          سو تفاهم نشه .

    2. Zonda R

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      حدود دو هفته پیش
      تو خیابان میرداماد
      صدایی از خیابان اومد که مو رو به تنم سیخ کرد
      صدایه متفاوتی با پورشه و بنز و bmw هایی که به حال شنیده بودم
      وقتی برگشتم باورم نمیشد
      کواتروپورته مشکی 2014 بود
      ………..

      1. رضا

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        وای من عاشق مازراتی کواتروپورته هستم مخصوصا مشکی..
        امیدوارم از نزدیک ببینمش و صداش رو بشنوم
        اعداد و ارقام و نتیجه گیری این تست هم برام مهم نیست انتخاب من جناب کواتروپورته هست!

      2. خاوری مزراتی

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1100 ديدگاه)

        زونداجون میدونی من عاشق pagani zonda F هستم..همون نسخه ای که بیاد مانوئل فانجیوی فقید ساخته شد
        پاگانی شیره …

      3. سعید

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق

        هیچی عشق من 911 نمیشه :(
        قورباغه عزیزم !

    3. slr722

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      نویسنده چقدر از مازراتی بدش میاد…

    4. حسين

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      سلام شاهین جان. پورشه با تولید پانامرا تو هر رقابتی خودشو وارد کرد. مدلای مختلف پانامرا با سری 5 و سری 6 و سری 7 رقابت میکنن

  2. زیگما

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    پانامرا انتخاب من از میان این سه تا
    اخر تکنولوژی در صنعت خودرو.

  3. خاوری مزراتی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    نوستالژیک و خواستنی، متفاوت با طراحی جذاب…
    مازراتی کواتروپورته … ماشینی کههمه جا شما را متمایز میکند

  4. jaguar

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    با این که عاشق بی ام دابلیو هستم ولی خب معتقدم تو این کلاس پانامرا یه استثنا محسوب میشه
    واقعا یکی از کاملترین ماشین هاییه که دیدم

  5. امین

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (430 ديدگاه)

    سلام خدمت همه عزیزان سایت پدال.

    پدال دمت گرم خیلی باحال شدی. دلم برات تنگ شده بود
    چند وقتی بود نیومده بودم. جو خیلی خوب شده. همه باهم دیگه آرومن.از اون بحث های تعصبی اعصاب خورد کن خبری نیست.خدا رو شکر
    خوشحال میشم منم توی بحثاتون شرکت کنم.
    .
    .
    .
    .
    .
    اولین نظرمو توی سال 93 بذارم
    واقعا حق پانامرا بود که مقام اول رو بگیره. ترکیبی از زیبایی قدرت ظرافت مهندسی المانی هندلینگ فوق العاده رکورد دار شتاب سدان لوکس . حرف نداره.
    ولی خوب هیچکس منکر وقار و لوکس بودن مازراتی نمیشه.
    بی ام و هم که مثل همیشه توی همه رقابت ها حضور داره و عملکرد خوبی داره ولی متاسفانه کمتر اتفاق میوفته که توی رقابت ها مقام اول رو بگیره. شاید بخاطر اینه که روی همه مشخصاتش عالی عمل میکنه ولی نقطه خاصی رو که جلب توجه کنه در مقابل رقیباش نمیذاره ( البته به غیر از هندلینگ فوق العادش ) مثلا پورشه همیشه از کمترین حجم موتور بیشتر بازده رو میگرفته که این خودش یه برگ برندست.
    موفق باشید

    1. Zonda R

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      امین عزیز
      خوش برگشتی;-)

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      امین جان منظورت از این جمله چیه ؟؟؟

      ((( چند وقتی بود نیومده بودم. جو خیلی خوب شده. همه باهم دیگه آرومن.از اون بحث های تعصبی اعصاب خورد کن خبری نیست.)))

      1. امین

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (430 ديدگاه)

        :) عجب

        راجب لینک اولی بگم
        دمه لکسوس گرم ( :) :) ) از اینکه این جرات رو داشته تا خط تولیدی توی چین نداشته باشه. در واقع میخواسته یه قدرت نمایی کنه و کیفیتشو ثابت کنه. فقط امیدوارم اینکارش موجب بوجوداومدن هزینه های زیاد شرکت نشه.

        لینک دومی
        همیشه المان پیشرو صنعت خودروسازی بوده و خواهد بود اینو مطمئنم.شاید لکسوس ضرر های جزئی به المان ها زده ولی باعث نمیشه چیزی از ارزششون کم بشه.
        اینفینیتی و اکورا که شرکت های کم فعالی هستن. پس اونا هیچی
        لکسوس هست فقط که به نظر من هرسه بنز, بی ام و و لکسوس عالی هستن و رقابت میونشون شدیدتر و شدیدتر خواهد شد.

        لینک سومی
        خبرشو خونده بودم.
        کمری 2015 اون چیزی که من تصور میکردم نیست.میدونین حس تویوتا از بین رفته تنها توی مدل های خاصی مثل لندکروز و پرادو یا هایلندر میشه اون اصالت تویوتا رو دید.
        طراحی جلو پنجرش خوب بهتر بود کوچیک تر طراحی میکرد چون با پوزه پایینی که داره تو ذوق میزنه. عقبش هم بهتر بود چراغ هارو بالاتر میذاشت. حجم موتور گشتاور مصرف سوختش هم که مثل همیشه معمولی و قابل قبول.
        در کل نسل جدید کمری خیلی بهتر شده و امیدوارم فروش خوبی رو تجربه کنه ولی بازهم نتونسته شاهکار های سال 2007 رو تکرار کنه.

        لینک چهارمی هم نظری ندارم.

        منظورم از اون جمله هم اینه که وقتی من از پدال رفتم تا یه مطلب جدید گذاشته میشد همه سریع از روی تعصب نظر میذاشتن.حتی جوری شده بود که اول من نظرارو میخوندم بعد میرفتم سراغ مطلب.
        خوب الان که نگاه میکنم میبینم جو دوستانه ای بوجود اومده. حس رقابت بین ژاپن و المان کمتر شده یا به قول خودت میلاد جون اون خون ریزی ا جنگجال ها کمتر شده. من اینو بیشتر دوست دارم.اینکه منطقی و اروم بحث کنیم.

        از جمله مقایسه هایی که من بدم میومد همین مقایسه بین ماشین های ژاپنی و المانی بود.آخه المان یه طرف بازار رو گرفته و ژاپن یه طرف دیگرو.
        قبلنا بیشتر مقایسه ها بین کره ای ها و ژاپنی ها بود که خوب با پیشرفت سریع کره ای ها قابل توجه بود و بهتر میشد بحث کرد. چون کره و ژاپن یه بازار رو زیر نظر گرفتن.

        1. carbonado aventador

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          سلام و درود بازگشتتون رو به پدال تبریک می گویم . نقش آقا شاهین گل نباید دست کم گرفته بشه که در به وجود آمدن این دوستی خیلی نقش پررنگی داشتند!!!!!
          من کلا فقط و فقط به خاطر دو نفر میام پدال که اولیش معلومه و دومیش رو بعدن خواهید فهمید!!!!!!!!!
          (((کربنادو فرزند فورچیو دشمن انزو)))

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . قربون ادم چیز فهم .

          ولی کامنتات خیلی با هم فرق کرده .

          به حقیقت نزدیک تر شدی .

        3. شاهین

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          داداش منو بیشتر از این شرمنده نکن! من اصلا لیاقت این همه تعریف رو ندارم.مخلص همه ی بچه های پدال علی الخصوص خودت هستم.

        4. Metalhead

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          امین انقدر به پدال اسرار کردم که مقایسه بین پاترول و لندکروز رو گذاشت داداش ، الآن اگه جلال جان هم بود ، 3 سامورایی ژاپنی باهم میرفتیم به جنگ آلمان ها :D

          شوخی کردم ، میلاد جان و شاهین جان و خاوری جون و … عشق منند

        5. شاهین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          مخلصم محمد جون.داداش بازم من معذرت میخوام به خاطر اون قضیه.

        6. Metalhead

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          من سربازتم

        7. امین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (430 ديدگاه)

          محمد جان ممنون بابت لطفت. ما که هرچی از تابستونه پارسال به پدال گفتیم یه مقایسه بین لندکروز و پاترول بذار کسی تحویلمون نمیگرفت. :-|
          راستش من دیگه تعصبی نسبت به ماشین های ژاپنی در مقابل المان ها ندارم ولی اگه بحثی بین کره و ژاپن شد در خدمتم. :-)

        8. خاوری مزراتی

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          فدایی داری متال هد جان…بچه های بیستی هستن پدال..از آقای خاص (زیگما) ، سردار ستاره دوست میلاد:-) شاهین جون گلم زوندا جون ..خودمتال هد..جناب غفاری..مهدی فرزندکوروش نازنین کربونادوی جالب و دوس داشتنی، آقارضای گل و صادق آل پاچینوی ماه…
          خلاصه بقول پیمان معادی تو فیلم درباره الی

          دم بچه های سایت پدال گرم :-)

        9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          من و المان و تمام صنعتش چاکر همه ی شما هستیم .

          فقط خودتون . نه زاپن و صنعتش با فراخواناش .

          همه کاربرهای پدال خوب و گل هستن . چه اون کاربری که

          همین امروز با پدال اشنا شده و پیدا کرده ، چه

          قدیمیترهاش .

          ولی امین خودمونیم ، قلاف کردیاااا . :) :)

          محمد تو هم برو همه بچه های محله تونم جمع کن . باز

          باید بیایی پیش ما ……

          ولی حالا خودمونیم . تعصب ندارم . عاشقم . عاشقم .

          عاشق .

        10. امین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (430 ديدگاه)

          من هم مخلص و چاکر همه کاربرای پدال هستم چون هممون یه نقطه مشترک داریم اونم عشقه به ماشینه. انشاالله که همه به هرچی که دوست دارن برسن. فرقی نداره توی بدترین شرایط باشه یا بهترین شرایط.

          بهتره یادی هم از slr722 عزیز (عشقه کیا و هیوندای:-P ) و وحید جون (عشقه ژاپن) کنیم. چه بحثایی که نمیکردیم.

          موفق و سربلند باشید.

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    پورشه همیشه اوله

    1. carbonado aventador

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      داش شاهین اگه این کامنتو دیدی خبر بده کارت دارم!!!!!
      (((کربنادو فرزند فورچیو)))

      1. شاهین

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        داداش اومدم.امر بفرما.

        1. carbonado aventador

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4496 ديدگاه)

          http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa/%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%be/
          تکتک همه ی کامنت هارو با دقت بخون تا بفهمی چی می گفتم طی اون بحثی که داشیم!!!!!!!!!!!!

        2. شاهین

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          عجب!!!
          جالبه یه دوست عزیز هم با اسم من بوده قبلا!
          البته همون جوری که امین عزیز هم اشاره کرده الان جو پدال خیلی بهتر شده! تو این لینک که رسما دست به یقه شده بودین!

  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    پورشه یک چیز دیگست در این مقایسه .

    کلا مقام های اول تا سوم همیشه برای المانی ها است .

    مازراتی هنوز زوده براش بخواد با المانیها در بیفته .

  8. فورد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    بهترین خودروها رو تو دنیا آلمانی ها می سازند و علم مکانیک آلمان تو دنیا حرف اول و می زنه

  9. PEUGEOT

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    من BMW رو بیشتر از پورشه قبول دارم ولی اینجا واقعا پورشه عالی عمل کرد

  10. pouya

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    من انتخابم پانامرا هست.
    این ماشین واقعا فوق العاده هست من پانامرا4s رو روندم واقعا ماشین خوبیه.
    بنظرم رتبه بندیه مسابقه درسته.منم باشم به همین ترتیب انتخاب میکنم

  11. Metalhead

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    درسته پورشه از شتاب و هلدینگ فوق العاده ای بهره منده
    درسته که ب ام و صدای اگزوزش مثل لالایی میمونه و آدم عاشقش میشه

    ولی ماذراتی یه چیز دیگست ، طراحی عالی ، قدرت موتور در مدل بنزینی عالی ، شتاب خوب ، مواد مرغوب بکار رفته ، اصلا ایتالیایی بودن ماشین خودش 2000 امتیازه ، اگه با من بود ترجیح میدادم ماذراتی باشه ، حالا دیس بدید و بگید تعصب ، این نظر منه

  12. ژیار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    تو مدل بنزین سوزش هم بازم پورش بهتره. خیلی از ظاهر پانامرا ایراد میگیرند ولی من عاشقشم با اون داشبورد و کنسول فضاییش

  13. Ehsan

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    درسته که من هم عاشق BMW هستم ولی باید قبول کرد که پورشه عملکرد بهتری داره
    ویک نکته دیگه ، با اینکه قیمت بی ام و از پورشه بیشتره ولی مثل اینکه بعد از سه سال کارکرد بی ام و با افت بیشتری همراه خواهد بود و ارزونتر از پورش میشه

  14. یه پسل باهوش

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    سری شیش از لحاظ ظاهر دیوانه کننده اس

    البته درسته به خاصی مزراتی و حتی پورشه نیس

  15. parham

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    از بین سه تاشون bmw به دل من میشینه!

  16. ساسان.م

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    با مازراتی حال نکردم هیچ وقت
    عشق است پورشه ♥

  17. saied

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    زنده باد پورشه :)
    مازراتی خیلی خاص تره :)

  18. جواد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مشخصات فنی به کنار باشه
    مازراتی خیلی قشنگ پر ابهتتر اسپرت تره والا
    اول که پانامرا اومده بودتو تاپگیر سه مجری هاش گفته بودنقیافش خنده داره خداییش همیه جوری یا فیف گیر.

  19. رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    ولی انصافا دوتا دیگه از پانامرا خیلی قشنگ ترن

  20. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مازراتی تو طراحی خیلی خاص عمل میکنه که همین باعث برتریش میشه
    پورشه هم تکنولوژی موتوریش بالاست
    ولی بی ام و توی تکنولوژی موتوری خیلی سر تر از بقیه هست.به طوری که موتور 4.4 لیتری با توربو دو قلو چند سال جایزه بهترین موتور در بخش متور های 4 تا 5 لیتری شد.سیستم هندلینگ و فرمان و تعلیق بی ام و هم همیشه جزو بهترین ها بوده.در طراحی بی ام و همیشه نظر عموم مردم قرار رو مد نظر قرار میده.در هر حال من فکر میکنم بی ام و برنده این رقابته

  21. ESI

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    NICE BMW

  22. Alireza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من نفهمیدم که چطوری و بر چه مبنایی این 3تارو رتبه بندی شدن. یاد روال کار پیش بردن تو مملکتمون افتادم یا امتیاز دهی موسسه استاندارد به پرایدو نیسان تیانادر یه شرایط

  23. سروش

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اصلا مازراتی استون مارتین این سبک ماشین ها نباید با المانی مقایسسه بشهن انگلیسی ها خیلی لوکس هستن و یه حالت کم یاب دارن به نظر من طزاحی ایتالیایی ها یه سرو گردن بالاتره اما تکنولوژی المان هم نباید دست کم گرفت من کلا از پانمرا بدم میاد حتی روز اول هم توی خیبان ها دیدم چشمه منو نگرفت نمی دونم چرااا

    اگه از شما سوال کنن ماشینت چیه ؟ فکر کنم بگی مازراتی یه حس بهتری داره یه حس برتزی

  24. سروش

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    و اما نظر دوم من bmw تو کدوم برنامه ای حر فا ای جزو رده های اول تا دهم بوده؟ مثل top gear به نظر من bmw یه ماشینه مردمیه که همه جا همه قشر می تونن بخرن البته به غیر ایران . اگه بنز s500 یا cls550 رو مقایسه می کردن بهتر بود کلا 99% مردم ایران نمی دونم چرا مخصوصصا قشر مونث علاقه خاصی به bmw دارن شاید از ند اشتن اطلاعات هستش پس اگر audi وادر ایران میشد چی میشد

  25. امید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    من پانامرا رو انتخاب میکنم

  26. کاظم قاقی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    من برگشتم چرا کسی اینقدر استقبال نکرد؟؟؟…

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      کوتاهی از ما بوده داداش گلم . ولی سعی کن فعال تر باشی در گروه .

  27. SINA NASERI

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مازراتی در مقابل بی ام و و پورشه هیچ کاری نمی تونه بکند

  28. 4MATIC

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    پانامرا رو به این تر جیح می دم

  29. فقط انگلیش

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    توواقعیت مازراتی خوشگل تر از اون دوتاست ولی پانامرام واقعا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا