پیشازاین گزارشاتی منتشر شدند مبنی بر اینکه پایان عمر موتورهای دوازده سیلندر بامو نزدیک بوده و در نسل بعدی سری ۷ خبری از این موتورهای دوستداشتنی نخواهد بود. حال مدیرعامل جدید بخش BMW M آقای «Markus Flasch» در مصاحبهای با Autoblog این گزارشها را تأیید کرده است. وقتی از وی در مورد آیندهٔ موتورهای V12 سؤال شد در پاسخ گفته است:
من اعتقادی ندارم که در آینده بتوانیم مدل دوازده سیلندر جدیدی را ببینیم
این اظهارات آقای Flasch اما با بیانیهٔ قبلی رئیس بخش قوای محرکهٔ سری ۷ آقای «Michael Bayer» متناقض است زیرا آقای بایر گفته بود که برای موتورهای دوازده سیلندر آیندهای متصور است و این امکان وجود دارد که این موتورها با سری بعدی قوانین آلایندگی اروپا مطابقت پیدا کنند. حال اما با تأیید مدیرعامل جدید BMW M، نسل کنونی سری ۷ آخرین خودرویی محسوب میشود که به نیروگاه سنگین و قدرتمند V12 بامو مجهز است؛ اما علاوه بر حذف موتور V12، گفته شده ساخت سری ۷ الکتریکی هم در برنامهٔ بامو هست.
البته این به معنای تماماً الکتریکی شدن سری ۷ نیست زیرا طبق گزارشات قبلی، بسیار بعید به نظر میرسد که بامو همهٔ موتورهای درونسوزی سری ۷ را با نمونههای الکتریکی جایگزین کند؛ بنابراین ممکن است نسل آیندهٔ این سدان لوکس از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مدلهای سری ۲ و سری ۳ استفاده کند اما بهاحتمالزیاد در پرچمدار خانوادهٔ سری ۷ از نیروی الکتریسیته کمک گرفته خواهد شد. درهرحال مدیرعامل جدید BMW M اعتقاد دارد که الکتریکی شدن آیندهٔ خودروهای عملکردی است.
net
۱۷ تیر ۱۳۹۸۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر برای سدان یا کراس اور خیلی زیاده و ۱۰ و ۱۲ سیلندر برای ماشینهای سوپر اسپرت خوبه.برای سدان وکراس اور ۶ یا ۸ سیلندر کافی هست
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۸اتفاقا به نظرم ۱۲ سیلندر برای سدان و کراس لوکس خوبه به خاطر نرمی فوق العاده ای که دارن
Khosrow
۱۷ تیر ۱۳۹۸امیدی به بهترشدن اوضاع نیست / طراحی ها پریدن / 12 و 10 ها هم کشیدن عقب که پرواز کنن ..
Amirferrari
۱۷ تیر ۱۳۹۸انجین ۱۲ سیلندرش رو فقط واسه رولزرویس حفظ کنه به مراتب بهتر از اینه ازش استفاده کنه واسه سری هفتی که هم مدل قدرتمند الپینا داره و هم موتور ۷۵۰ هشت سیلندر،وقتی مدل الپینا با حجم و سیلندر کمتر قدرت و شتاب بالاتری داره مصرف کننده کمتر نیاز پیدا میکنه به موتور حجیم و غول پیکر با پرفورمنس ضعیف تر،بی ام و اگه همین موتور الپینا رو با یه جفت موتور الکتریکی سِت کنه میتونه از سری هفت نسل بعد یه هیولا ۱۰۰۰ اسبی همه چی تموم بسازه و دیگه کسی حتی به دوازده سیلندر فکر هم نکنه،اینم بگم خودم به شخصه موتورهای حجیم و سیلندر بالا رو به هر تکنولوژی ترجیح میدم اما واسه خاص بودن بهتره اینجور انجین ها فقط واسه برندهای خاص نظیر بنتلی و رولزرویس و مایباخ و استون مارتین و… مورد استفاده قرار بگیرن تا یه خودرویی مثل سری ۷ که موتور پایه ۴ سیلندر داره…
MAHDI
۱۷ تیر ۱۳۹۸جدیدترین موتوری کهBMW ساخته یه موتور الکتریکی هستش که 720 اسب بخار قدرت و10000 نیوتن گشتاور داره.بله درست نوشتم 10 هزار نیوتن گشتاور.
این موتور 103 اسب بخار و 9250 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به M5 کامپتیشن قدرت داره!!!
((البته پیشرانه جدید6سیلندری که روی X3M وX4M قرار دادن که بیش تر از500 اسب قدرت داره یه پیشرانه جدیده که احتمالا M3 هم ازاین پیشرانه استفاده میکنه. ویا حداقل مدل کامپتیشن M3 نسخته 500 اسبی داشته باشه))
مهراد
۱۷ تیر ۱۳۹۸بنظرم همه ی برندای بزرگ از قبیل بی ام دابلیو باید فعلا انجین های فلگ شیپ (پرچمدار) شون رو حفظ کنن
بهتره از ۲۰۲۴ به بعد از انجین هشت سیلندر پیشرفته استفاده کنن
Ali
۱۷ تیر ۱۳۹۸این غم انگیزترین حالت غمگین شدن است…
sina7
۱۸ تیر ۱۳۹۸حالا واسه خارجیا اره
ولی من همین 4 سیلندرا رو تو خیابون میبینم غمگین که نمیشم هیچ
خیلیم ذوق میکنم =))))