از نظر خریداران در این مسابقه بازندهای وجود ندارد…!
اگر به دنبال خرید یک سدان اسپورت میان سایز آلمانی باشید هماکنون در بهترین زمان ممکن قرار دارید. نسل جدید بامو M5، مرسدس-ایامجی E63 S و پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid سهگانهی ژرمنی دنیای خودرو هستند که همگی فوقالعاده عمل میکنند. البته نباید چهارمین ستون این کلاس یعنی جدیدترین نسل آئودی RS7 را نیز از یاد برد.
جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط اتوکار نشان میدهد که سه خودروی اول یاد شده در یک مسابقه درگ و مسابقههای دیگر قرار گرفتهاند تا تواناییهای خط مستقیم خود را اثبات نمایند.
در روی کاغذ این پانامرا توربو S E-Hybrid است که پیروز مشخصات فنی لقب میگیرد. قوای محرکه هیبریدی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی پانامرا قدرت ۶۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۴۹ نیوتون متری داشته و قدرت خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل میکند. در مقایسه باید گفت E63 S از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با خروجی ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر سود میبرد. این خودرو به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز است.
نهایتاً به بامو M5 استاندارد میرسیم که کمترین قدرت را داشته و پیشرانه آن خروجی ۶۰۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. این خودرو نیز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است. ذکر این نکته مهم است که مدل M5 کامپتیشن که در ویدئو غایب است قدرت ۶۱۷ اسب بخاری را به چرخها منتقل میکند.
بدون معرفی برنده کلی، دیدن اینکه قدرت و گشتاور بیشتر پانامرا باعث میشود این خودرو در خط مستقیم نسبت به دو رقیب دیگر برتری داشته باشد خیلی جای تعجب ندارد. پورشه تنها در عرض ۳.۱۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه این رکوردها برای مرسدس و بامو به ترتیب برابر با ۳.۳۶ و ۳.۴۸ ثانیه میباشد.
ما دیگر نتایج به دست آمده از این مسابقه را لو نمیدهیم اما هر سه خودرو با حدود نیم ثانیه اختلاف نسبت به یکدیگر از خط پایان عبور میکنند.
تماشای این ویدئو را از دست ندهید!
ایمان
۳۰ تیر ۱۳۹۷پورشه برنده قاطع این درگ بود ؛ از هر جهت بهتر از دو رقیب قدرتمند خودش بود ولی میرسیم به M5 و E63 S که تا حدی عدالت بینشون رعایت نشد چون باید M5 کامپتیشن رو شرکت میدادن تا برنده واقعی بینشون معلوم بشه
در مجموع درگ هیجان انگیزی رو تماشا کردیم ????
KING918
۳۰ تیر ۱۳۹۷خدایا پانامرا چه هیولایی بود
اسپویلر مقسم پانامرا فوق زیبا بود .شتابش حیرت انگیز بود چه دلبری میکرد بی وجدان ……….
یه ماشین 4 درب با بیش از 2 تن وزن و انبوهی از امکانات و سرعت یه سوپر اسپرت و ظاهری دلربا انسان از یه ماشین چه انتظار دیگه ایی میتونه داشته باشه
پانامرا یه ماشین که برای تمام دوران زندگی بشر کافیه همه چی رو با هم در حد عالی داره
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۷پورشه نابود کرد . حالا خارج از شتاب و سرعت که برای من شخصه ملاک اول نیست . پورشه از نظر امکانات و جادار بودن و حتی کاربردی تر بودن هم برتره . ولی خودمون از bmw انتظار نداشتم اینجوری نابود بشه . این نشون میده صلیغه آمریکائیها خیلی بالاترو منطقی تر از اروپائیهاست . تو خود آمریکا هم فروش پورشه و بنز خیلی بالاست نسبت به bmw .
با تچکر
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷به خدا نخوام از روی تعصب حرف بزنم میگم که :
1_بی ام دابلیو باید نسخه کامپتیشن می بود شتابش نسبت به این نسخه دیوانه واره فقط 2.8 یعنی هوراکان رو هم تا صد کیلومتر جا میذاره
2_ از نظر درگ بین مرسدس و بی ام دابلیو هم باید بگم که تاپ گیر دو درگ پیاپی(برای اینکه بعضیا نگن اشتباه راننده بود)برگزار کرد که هردو تا رو با فاصله یکسان ام5 برد چند تا مجله دیگه هم میشناسم اما اسم تاپ گیر آوردم که برای همه معتبره
کیان
۳۰ تیر ۱۳۹۷شما لطفا یه منبع نشون بده که نشون بده فروش پورشه بیشتر از بی ام و هست ؟!
حرف الکی که کنتور نمیدازه
بیایین بخاطر تعصب و طرفداری حرفای بی پایه و بیدون سند نزنیم
Centenario
۳۰ تیر ۱۳۹۷واقعا هیچ کلمه ای برا توصیفشون نیست??
شما عکس کابینشون رو نگاه کن ، حس کیفیت بهت دست میده❤❤
تیاگو
۳۰ تیر ۱۳۹۷کابین bmw نسبت به رقبا قدیمی شده
ولی باز هم مثل همیشه با کیفیته
امیر
۳۰ تیر ۱۳۹۷البته این عکس کابین برای M5 نیست برای M6 رو گذاشتن.اما در کل طراحی داخلی بی ام و یه ذره از رقبای اشتوتگارتی عقبتره ولی با این حال خیلی جذاب و اسپورته
الف.ی
۳۰ تیر ۱۳۹۷آلمانی ها این کلاس رو قبضه کردن
و در پایان
مثل همیشه
The Best or Nothing….
Archi KHAN
۳۰ تیر ۱۳۹۷اگر به دنبال خرید یک سدان اسپورت میان سایز آلمانی باشید هماکنون در بهترین زمان ممکن قرار دارید ؟؟!!؟
نه تنها در بدترین زمان ممکن قرار داریم بلکه در بدترین مکان ممکن نیز قرار داریم !!!
امیر
۳۰ تیر ۱۳۹۷لانچ کنترل پورشه عملا رقبا رو به آتیش کشید عین موشک رفت لامصب!
اول فکر کردم راننده M5 خوب شروع نکرد ولی تو تصاویر آهسته مشخص بود که همه همزمان حرکت کردن،فکر می کردم بتونه مرسدس رو ببره ولی نشد.با این حال بازم انتخاب من M5 هست،چه میشه کرد عشقه دیگه :)))
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۷عشقققققه عشق اگه ده ثانیه هم اختلاف پیدا کنه بازم انخابم بی ام دبیلوعه طراحی بی ام دبیلیو خیلی اسپرت جوون پسندتره تا به رقباش
shirko
۳۰ تیر ۱۳۹۷پدال جان چرا عکسا رو اشتباهی درج کردید ؟؟
سردبیر
۳۰ تیر ۱۳۹۷سلام. با عرض پوزش از دوستان، تصاویر اصلاح شدند. ممنون از نکته سنجی و دقت شما
ارادتمند
احمدرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۷پدال عکس کابین مرسدس مربوط به s کوپه هست
moein
۳۰ تیر ۱۳۹۷الهی که عکس M6 نباشه?
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷خیلی مسخره بود.تاالان چندین درگ بین اینا برگزار شده وm5اول شده.e63دوم وپورشه پانامراتوربوsآخر
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷درگ های معتبر ازکاراند درایو.کارزکوکار.auto car. روببینید.دقیقا بین این رقبا وحتی کادیلاک که m5اول شده درهمه.e63دوم.پانامراتوربوs سوم وکادیلاک آخر
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷بعضی ازمجله های خودرویی انگار شیطنت توکارشونه.خوده پدال چندین درگ روآورد که m5 اول شده.چندین درگ دیگه هم ازمجله های معتبرهست که میتونید ببینیدکهm5 اول شده.وحتی فراری458رو هم شکست داد.اینجا m5طوری حرکت کرد انگارm3هستش.این درگ هیچ معتبرنیست.حتی e63sهم چندبارپانامراتوربوsروشکست داده
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷m5این مسافت رودر۱۱ثانیه طی میکنه.وبیشترین حالت در۱۱/۱ تا۱۱/۲ . این درگ کاملا واسه بی ارزش کردنm5وe63s بوده.درحالیکه درتمام درگ ها این دو ازپانامراتوربوs سریع تربودن.حداقل۸درگ معتبر ازمجله های مختلف موجوده..بعدقضاوت کنید
امیر
۳۰ تیر ۱۳۹۷ایرانی جماعت تعصبش از عجایب کهکشانه!یعنی خود مدیرعامل bmw بیاد بگه داداش این تست معتبر بود میگه نه همتون توطئه کردین اینجوری نیست!!!!
در درگ های مختلف بین e63s و m5 هر دو به دفعاتی پیروز شدن چون مشخصات این دو به حد زیادی به هم نزدیکه.اما در مورد پورشه کاملا مشخصه که با 680 اسب قدرت برتری داره حتی برخی سایت ها شتاب اون رو 2.5 ثانیه اعلام کردن تمام این موضوعات بستگی به شرایط جوی و زمین مسابقه داره که خب اینجا شتابش 3.1 ثانیه بود.خدا وکیلی این تعصب های الکی رو بذاریم کنار هیچ اتفاق بدی نمی افته :)))
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷تعصب شما داری.ازروی سند حرف بزن.یکی دوماه پیش پدال خبرش رواورد که همین مدل پانامرا ازe63sشکست خورد.چندین درگ دیگه هم هستن که باز پانامراتوربوs ازm5وe63sشکست خورده.حالا چطور میشه اینجا اول میشه.اونم بااین فاصله.برگرد فقط یه بار درگ های پدال روببین.
امیر
۳۰ تیر ۱۳۹۷در مورد اون تستی که گفتید این سه حضور داشتن و کادیلاک هم بود اون که اصلا درگ نبود.فقط از صفحه کیلومتر شمار فیلم گرفته بودن و کنار هم قرار داده بودند که در همون تست هم مرسدس زودتر از همه به 300 کیلومتر در ساعت میرسه و پورشه سوم میشه اصلا نمیشه اون تست رو کاملا دقیق دونست.اما اینکه میفرمایید چندین بار پورشه از e63 و m5 شکست میخوره من که نه توی پدال و نه یوتیوب ندیدم اگر میشه بگید کجا پیدا کنم فیلمش رو.با همه ی این حرف ها خودمم شخصا m5 بیشتر از این دوتا دوست دارم چون وزن کمتری داره و هندلینگ فوق العاده ای داره و طبق تست ها راحتی بیشتری نسبت به بنز داره.فقط تنها نکته ای که میخواستم بگم این بود که شرایط مسابقه خیلی تاثیر گذاره و این تست هم توسط اتوکار که شما در بالا نام بردید انجام شده
shirko
۳۰ تیر ۱۳۹۷من چند روز پیش این مقایسه رو تو یوتیوب دیدم ، راستی با و نکردم چون اگه یه بار ب ام و سوم شده باشه ،از اون طرف ۱۰ بار اول شده ، بنز دوم پورش با قدرت بیشترش سوم !!!!
مانی
۳۱ تیر ۱۳۹۷اگه از قدرت و گشتاور پورشه معلومه
پس ولووFH۷۰۰ با ۷۰۰ اسب قدرت و ۳۵۰۰ نیوتون متر گشتاور
باید همشون رو سوسک کنه
پس چرا طبق منطق شما نمیتونه؟
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷https://www.autopista.es/pruebas-de-coches/articulo/bmw-m5-mercedes-amg-e63-comparativa-deportivos-exagerados#pagina-2
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷این مقایسه که فرستادم شتاب صفرتا۱۰۰ رونگاه کنید
m5 صفرتاصد رودر۲/۹۸
e63sصفر تاصد رودر ۳/۴
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/05/Sport-Auto-BMW-M5-Mercedes-AMG-E63-S.jpg
در اینجا هم درشتاب سریع تربوده وهم درمسابقه پیست
احمدرضا
۳۰ تیر ۱۳۹۷همشون خوبن اگر تو ایران مافیای ماشین وجود نداشت با همین وضع دلار هم میتونستیم کلی از این ماشینارو هرروز تو خیابونا ببینیم حیف