مسابقهی غیرقانونی دو خودرو با قدرت زیاد در جادههای عمومی همیشه ایدهی بدی بوده است.
فولکسواگن و بامو نسخههای پرفورمنس سری ۳ E36 و گلف نسل چهار را ارائه کردهاند. درحالیکه M3 در خارج از آمریکا با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری ۳۱۶ اسب بخاری عرضه شده، گلف R32 از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری سود برده است.
نیازی به گفتن نیست که هر دو خودرو کارایی بیشتری نسبت به مدلهای پایه دارند و مهندسانی که این دو خودرو را ساختهاند علاقهای نداشتهاند که قدرت آنها از همین مقداری که هست بیشتر باشد. بااینوجود دو خودرو که در این مسابقهی خیابانی غیرقانونی شرکت کردهاند از پیشرانههای ۱۰ سیلندر استفاده میکنند.
طبق گفتههای GT Speed گلف به لطف استفاده از پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو قدرت ۱۳۰۰ اسب بخاری را به هر چهار چرخ میفرستد درحالیکه M3 پیشرانهی ۱۰ سیلندر برادر بزرگتر M5 E60 را با تزریق نیتروژن قرض گرفته است.
خب مهمترین مشکل این است که قدرت زیاد پیشرانهی این دو خودرو با سیستمهای الکتریکی مدرنی چون کنترل پایداری و کشش مهار نشده است. ازآنجاییکه نصب این سیستمها میتواند زمانبر، پیچیده و گران باشد بنابراین اکثر افراد به منظور کنترل هیولای خفته در زیر کاپوت به مهارتهای خود اعتماد میکنند.
این موضوع در خودروی چهار چرخ محرکی چون گلف جای نگرانی ندارد اما وقتی از خودروی دیفرانسیل عقب قدیمی بامو صحبت میکنیم موضوع کمی جدیتر میشود. حتی قدرت ۲۵۰ اسب بخاری نیز در زمان این خودرو زیاد بوده و نیازی به گفتن نیست که ۵۰۰ اسب بخار به علاوهی نیتروژن چقدر زیاد است.
تصاویر منتشر شده از این مسابقهی غیرقانونی در کوزوو نشان میدهد که یک لحظه غفلت از قدرت زیاد و نبود سیستمهای کنترل پایداری چه حادثهای را پیش میآورد. نتیجهی این مسابقه چندان جذاب نیست اما خوشبختانه بامو مورد بحث دارای میلههای ضد لغزش بوده و راننده توانسته از جراحتهای زیاد و شاید مرگ سبقت بگیرد!
[دانلود ویدئو]
ASA
۲ دی ۱۳۹۵طرف یا بلد نبود
یا جو گیر شد
این چه کاری بود داداچ؟
Bavaria
۲ دی ۱۳۹۵عین این فوتبالیست هایی که کم میارن خودشونو میندازن زمین☺
محمدرضا
۲ دی ۱۳۹۵دقیقا همون اتفاقی که برای جرمی کلارکسون تو تست BMW سری ۱ و گلف افتاد. هنوز نگاه مایوسانه ش جلو چشمامه!
elemento
۲ دی ۱۳۹۵داغون شدم.
ان شاللله مشکل جدی واسه رانندش پیش نیومده باشه.
saeed
۲ دی ۱۳۹۵روزانه شاهد همچین حوادثی در ایران هستیم