هرکسی که خواهان تماشای مسابقات داج دیمن باشد میتوان با جستوجویی ساده در فضای مجازی مسابقات زیاد این خودرو در برابر هر محصول دیگری، از سوپرکارهای اروپایی گرفته تا اسطورههای ژاپنی را تماشا کند؛ اما خب مقایسهی دیمن با یک سدان خانوادگی آلمانی چگونه خواهد بود؟!
خب ما دربارهی یک خودروی خانوادگی عادی صحبت نمیکنیم زیرا مدل موردنظر ما بامو M5 جدید است. دیمن در این مسابقه با نسخهی قویتر M5 یعنی کامپتیشن روبرو شده است.
ذکر این نکته مهم است که درگ موردبحث در مقایسه با مسابقات ۴۰۰ متر کلاسیک کمی متفاوت است. دستاندرکاران Throttle House تلاش داشتهاند یک مسابقه خیابانی کلاسیک را شبیهسازی کنند بنابراین شرایط این مسابقه در مقایسه با درگ های استاندارد کاملاً متفاوت میباشد، جایی که کشش خودروها خیلی بالاتر است.
با توجه به این موضوع جای تعجبی ندارد که M5 کامپتیشن مزیت قابلتوجهی در مسابقه دارد. سیستم چهار چرخ محرک بسیار پیشرفتهی این خودرو به سدان ژرمنی اجازه میدهد تا قدرت پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری را بهتر به کف خیابان منتقل کند درحالیکه دیمن این وظیفه را با سختی بیشتری انجام میدهد. نتیجهی به دست آمده نیز طبیعی بوده و M5 دست برتر را در مسابقه از حالت سکون دارد.
مسابقهی بعدی تست رولینگ است که قدرت در آن اهمیت بیشتری نسبت به کشش دارد. اینجاست که دیمن تواناییهای واقعی خود را نشان میدهد و برتری خود را به رخ M5 کمتوانتر میکشد.
دوئل نهایی بین این دو خودرو به طی یک دور پیست مربوط میشود که واقعاً توجیه زیادی ندارد زیرا دیمن بهطور ویژه برای درگ ها طراحی و ساخته شده است؛ اما در کل M5 بیش از ۵ ثانیه سریعتر از دیمن است؛ اما خب آیا لاستیکهای M5 را هم میتوان توسط دیمن دود کرد؟ نه!
[دانلود ویدئو]
Arman Lamborgini
۲۵ شهریور ۱۳۹۷من نمی دونم کدومشون رو انتخاب کنم هر دو تاشون عالیند
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷چطور میتونی این اسطوره آلمانی رو با یه آمریکایی مقایسه کنی؟
(Ali (Chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷اسطوره منظورت بى ام و هست؟؟؟؟
تازگىا اسطورها چقدر افت کردن
Arman
۲۶ شهریور ۱۳۹۷علی جان داری الکی خودتو خسته میکنی! دیمن باخت رفت! این یه چیز طبیعیه که امریکایی جلوی ماشین آلمانی بازنده باشه! اینجا با با ۲۰۰ اسب بخار کمتر بازم المانی شکست داد دیمن رو تا نشون بده تکنولوژی دست کیه
بین حرف و ادعا تا عمل فاصله زیادی هست :))
توحید
۳ مهر ۱۳۹۷من فکر کنم تو اگه شورولت نوا نخریده بودی بی ام و قدیمی خریده بودی طرفدار آلمان میشدی ! آخه چرا انقدر کورکورانه نظر میدی برادر من؟ آدم باید طرفدار حق باشه من طرفدار همه ماشین های خوب دنیام از این کشوربازیایی که بعضی دوستان انجام میدن بدم میاد ماشین خوبو دوست دارم چه ژاپنی باشه چه آلمانی چه بریتانیایی چه آمریکایی☺
shirko
۲۵ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا دیروز داشتم این فیلمو نگاه می کردم ، ام ۵ واقعا هیولایی واسه خودش ، دوج هم خیلی شیطانیه .
(ali(chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دیمن درگستره واقعیه
قدرت و گشتاورش ویران کنندست
متن هم به خوبی گفته دیمن کشش بالایی داره
(ali(chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷طبق گفته متن دیمن یه درگستره و برای درگ ساخته شده
هنسی هم چند مدت پیش نمونه 1200 اسبی از این درگستر رو تولید کرد
مشخصات دیمن هم بذارم برای کسانی که ممکنه ندونن
گشتاور 1024 نیوتن
قدرت 840 اسب
شتاب 0-100 در 2/3 دهم ثانیه اونم با دفرنسیال عقب
قیمت در زمان عرضه 85000 دلار
یاشار اسدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷والله دیمن که تا حالا زیر 10.5 رو نتونسته بزنه صفر تا صدش هم که بهترین تایمش 2.9 بود…ماشین آمریکایی است دیگر آشغال به تمام معنا که فقط هیکل بی مصرف داره
mehran (fox)
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دوستان عزیز آلمانی بازم لطفا احترام طرفدارای دیمن بزرگ و کلا دوستای امریکاییمونو رعایت کنید همون طور که شما دوست دارید از ماشینای محبوبتون تعریف کننو حد اقل بد نگن دوستای امریکایی بازمونم همچین حسی دارن ….کاری نکنیم که فضای سایت متشنج شه البته میدنم که خیلیاتون این حرفارو تو جواب بعضی از حرفای مشابه زدین ولی اونام معتقدن همون حرفارو تو جواب حرفای تحریک آمیز ماها زدن..این که کی راس میگه و کی اول شروع کرد قابل اثبات نیست مهمم نیست.مهم اینه که فضای سایت فضای دوستانه و مملو از لذت واسمون باشه…مخلص همه دوستان آلمانی بازو امریکایی بازو کلا ماشین بازای این سایتم هستم….
(Ali (Chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مهران
حالا بهت ثابت شد
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷بی ام و در حالی برتریش رو به دیمن ۸۸۲ اسب بخاری دیکته میکنه که خودش۶۱۷ اسب بخار بیشتر قدرت نداره
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷آقامجیدبه نظر شما توی حرکت وقتی به یکباره قصد شتاب گیری باM5و یاE63داشته باشی درحالت محور عقب سریع ترشتاب میگیره ویادر حالت۴چرخ محور؟؟؟
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷آقا مهدی با اجازه من جوابتون رو بدم.در حالت چهار چرخ شتاب گیری قطعا بهتر هستش مخصوصا سیستم xdrive بی ام و که بهترین در نوع خودش هست جوری نیرو توزیع می کنه که کمترین اتلاف انرژی و هرزگردی وجود داشته باشه.توی یک فیلمی دیدم شتاب m5 در حالت چهار چرخ اسپرت ۳.۱ ثانیه بود در حالی که وقتی روی دیفرانسیل عقب تنظیم کرد ماشین بعد از کلی بکسوات کردن و دود به راه انداختن در۶.۵ ثانیه شتاب گرفت!
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ممنونم.منظورمدرحالت حرکته.برای مثال سرعت۵۰کیلومتر هستش وبه یکباره میخوای شتاب بگیری مثل این فیلم
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مهدی جان برتری سیستم All Wheel Drive مزیت های زیادی داره اما در بحث شتاب برتریش بر RWD صرفاً در موقعیه که شما از 0 کیلومتر بر ساعت شروع به حرکت میکنی (به همون دلیلی که دوستمون امیر فرمودن ؛ )
اما موقعی که مثلا از 100 کیلومتر بر ساعت شروع به شتاب گیری میکنی سیستم RWD خیلی بیشتر به دردت میخوره … چرا؟
چون موقعی که در حال حرکت و شتاب گیری به سمت جلو هستی نقطه ی ثقل ماشین به سمت عقب حرکت میکنه و به اصطلاح عقب ماشین سنگین تر از جلوئه و در عمل چرخ های جلو درگیری چندانی با آسفالت ندارن
در این شرایط شما اگر به چرخ های عقب که بیشتر به زمین چسپیدن و بیشتر درگیری ایجاد میکنن ؛ قدرت موتور رو وارد کنی راحت تر میتونی شتاب بگیری
چرا ماشین های درگستر همه RWD هستن؟ دقیقاً دلیلش همین برتری در شتاب ثانویست … شتاب اولیه فقط در قسمت کوچکی از مسیر (موقع شروع به حرکت) به دردت میخوره
ضمن اینکه سیستم AWD اتلاف انرژی بیشتری نسبت به RWD داره ، هم به خاطر تعداد قطعات درگیر و هم وزن بیشتر این سیستم … کواترو که دیگه جزو بهترین و پیشرفته ترین سیستم های چهارچرخ متحرک جهانه بین 100 تا 150 کیلو به وزن ماشین اضافه میکنه
اگه بخوایم خلاصه بگیم AWD به درد 0 تا 100 و درگ های کمتر از 500 متر میخوره اما RWD واسه درگ های Rolling start و یا درگ هایی که از صفر کیلومتر شروع میشن ولی طول مسیر بیشتر از 800 متره خوبه
البته باید توجه داشته باشی تکنولوژی های جدید و سیستم های مدیریت قدرت و گشتاور هم خیلی مهمن …
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷الان یکی میاد میگه راننده دیمن فلج مغذی بود به همین خاطر شکست خورد
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷M5کامپتیشن یه سوپر سدان وحشی وبه شدت جذابه.باپرفومنس خیره کننده.توی مسابقه درگ طرف طوری توی صندلی فرومیرفت که حس ترس توی صورتش کاملا مشخص بود.واقعا که یه سوپرسدان تمام عیاره
Ali
۲۵ شهریور ۱۳۹۷خوب شد دیمن برد وگرنه میشد نتیجه گرفت که درگ غیر معتبر…
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷کجا دیمن برد؟؟؟توی درگ که شکست خورد.توی پیست هم که به شکل وحشتناکی بافاصله بیشتر از۵ثانیه شکست خورد.فقط توی شتاب گیری درحالت حرکت بافاصله خیلی خیلی کم جلوبود.تازه چندصداسب قوی ترهم هست
R
۱۴ مهر ۱۳۹۷وقتی تویوتا پریوس و ب ام و کامپتیشن داج دیمن را نقطه میکنند
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/41616309_2076432285703005_7260070261683126272_o.jpg
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/41677500_2076432625702971_509237599223676928_o.jpg
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/41601951_2076432612369639_2321168504792809472_o.jpg
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/41707458_2076432292369671_7870105679577481216_o.jpg
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn1.hype.ru/2000x/file/2018/08/29/hype-ru-2019-bmw-m-MvAGb4LuyDEJSl2.jpeg
دانیال روشنی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دیمن اگر۴ چرخ باشه توی درگفوق العاده میشه . الان بیشترنمایشیه تا کاربردی . با این لاستیک و دیفرانسیل عقب ،عمرا بتونه عملکرد قابلی رو نمایش بده
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مقایسه چرتی بود
چطوری یه مهندس نابغه آلمانی با یه ولگرد آمریکایی مقایسه میکنید؟؟؟
فقط آلمان فقط ب ام و❤️?
(Ali (Chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷منظورت از بى ام و همون ماشىنهاى مستهلکه؟؟؟
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷https://cdn.motor1.com/images/mgl/xwnx2/s1/2019-bmw-m5-competition.jpg
Arman
۲۶ شهریور ۱۳۹۷بازم امریکا مثل همیشه جلوی مهندسی المان شکست میخوره…
صنعت خودرو سازی المان ثابت شده هست! اینم از دیمن :))
حمید
۱۵ خرداد ۱۴۰۲موقع معرفی داج دیمن 170 هم اصلا مهندسی آلمانی ها شکست نخورد شما هم اصلا فشار نخوردید 😂
حمید
۱۵ خرداد ۱۴۰۲من نمیخوام عملکرد صنعت خودرو سازی آلمان رو زیر سوال ببرم ولی تو آیا از صنعت خودرو سازی امریکا هم چیزی میدونی؟
کدوم خودرو ساز آلمانی تونسته یچی مثل SSC تواتارا بزنه؟
کدوم خودرو ساز آلمانی تونسته یچی مثل دیمن 170 بزنه با اون شاهکار مهندسی که تونسته با موتور فابریک جلو و تک دیفرانسیل عقب شتاب 0 تا 100 1.6 ثانیه رو بزنه؟
اینایی که گفتم فقط گوشه از شاهکارای آمریکاییه که هنوز آلمانی ها نتونستن شبیهشو بسازن و اگرم بخان نمیتونن!! تو حتی از همین کلمه مهندسی هم هیچی نمیدونی
omid622
۲۹ شهریور ۱۳۹۷دیگه این دعواهای بچه گانه رو تموم کنید
ما این ماشین هارو از روی عکس و مشخصات میبینیم
این جوری از سرو کول هم بالا میریم اگه روزی که واردات این ماشین ها آزاد میبود و هر ماشینی که دلت میخواست و با قیمت منصفانه میخریدی
اونوقت بین دوستان خودرویی کل کل بدجوری رخ میداد ما اومدیم سایت که از جدیدترین مطالب خودرویی لذت ببریم نه اینکه اعصاب خودمون و دیگران رو با نظرات ،اینکه فلان کشور خوبه فلان کشور ماشینش بده، تلخ کنیم
گرگ تنها
۳۰ شهریور ۱۳۹۷راننده دیمون راننده نبوداگر راننده بود جلو ماشین باید ۹۰ سانت بالا بره و دیمون با بنزین اکتان ۱۰۰ عمل کرد واقعی شو نشون میده
Omar
۸ خرداد ۱۳۹۹خب مثلا تو در حال مسافرتی و ی بی ام وی سوار بیاد و بگه که میخوام باهات همین الان مسابقه میدم
اون وقت چکاری میکنی زنگ میزنی خونه که ی جفت لاستیک جلو و بنزین اکتان برات بیارن
حمید
۱۵ خرداد ۱۴۰۲دوج دیمن برا مسافرت ساخته نشده دوست عزیز 😆 اگرم بشه کسی با دوج مسافرت نمیره دوج برا خابوندن کل ماشین بازا ساخته شده
دوج ینی ابحت ینی اصالت ینی خفن بودن ینی حس قدرت
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۷وجدانن خیلی دوج زایه شد ک یه ماشین ک 0-100ش 4.5ثانیه باشه ببرتش خدا تو کاتالوگ دیمون نوشته 2.3ثانیه ……???خیلی زایس
امیرحسین
۹ اسفند ۱۳۹۸آقا رضا فک کنم تو تا یه چیزی رو مسخره نکنی شبت ، روز نمیشه .
خخخخخخخ
امیرحسین
۹ اسفند ۱۳۹۸آلمانی باز های عزیز ، یادتون نره که داج دیمن ماشینی هس که تونس ماشین هایی از جمله فراری ۴۵۸ ، پورشه 911gt3 ،مک لارن ۷۲۰s و ۵۷۰s ،لامبورگینی هوراکان و اونتادور ، آئودی R8V10 plus و حتی بوگاتی ویرون رو توی درگ ۴۰۰ متری شکست بده .
تمام این ویدیو ها رو می تونید سرچ ببنید که الکی نیستند .
پس داج دیمن اونقدری روی فن و اصول ساخته شده که بتونه این ماشین ها رو به راحتی شکست بده.
الان هم که توی این ویدیو داج دیمن شکست خورد ، شکستش بستگی به خیلی چیزا داشت .
من نمی گم دیمن ماشین عالیه و m5 ماشین بدیه ، اما هر کدوم خوبی و بدی های خودش رو دارن .
بعد جالب اینجاس که حداقل خوبی که برای داج دیمن در نظر بگیریم رکورد های اونه که شامل ۵۴۰۰ بار استارت درگ پشت سر هم ، بالا اومدن چرخ های جلو موقع استارت درگ ، طی کردن ۴۰۰ متر در ۸.۸ ثانیه هس .
ببخشید پر حرفی کردم…
viper
۲۰ تیر ۱۴۰۰دیمن نباخت
اول اینکه توی درگ لاستیکاش از کیت یه دلاری نبودن و خب شاید روی کل ماشین کیت نصب نشده باشه
دوم دیمن برای درگه نه برای پیست اینه همه میدونن حتی خود داج