بامو سال پیش برنامههای خود برای تولید خودروی جدید i4 را اعلام کرد و حالا اولین مشخصات از این محصول الکتریکی منتشر شده است.
بنا به گفتهی Roadshow، این خودرو در ابتدا با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی که قدرت کل ۵۲۳ اسب بخاری دارند عرضه خواهد شد.
به این ترتیب بامو i4 قویتر از M3 که دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۲۵ اسبی میباشد خواهد بود. علیرغم این موضوع، i4 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیهای خواهد داشت که با برادر پرفورمنس خود تقریباً برابر است. البته گفته میشود سقف سرعت این خودروی الکتریکی به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
از نظر محدوده حرکتی باید گفت i4 جدید خواهد توانست حدود ۶۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. از نظر زمان شارژ دوباره باتری نیز گفته شده ۸۰ درصد آن را میتوان با استفاده از شارژر سریع در ۳۵ دقیق شارژ نمود. رانندگان همچنین میتوانند با حدود ۶ دقیقه شارژ باتری برد ۱۰۰ کیلومتر را به دست آورند.
اگرچه این خودرو از همان پلتفرم سری ۳ استفاده خواهد کرد اما i4 بهطور قابلتوجهی سنگینتر خواهد بود. هنوز وزن این خودرو اعلام نشده اما گفته میشود ماژول باتری آن تنها ۵۴۴ کیلوگرم وزن خواهد داشت.
بامو i4 در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و انتظار میرود نسخههای متنوعی از آن تولید شود. هنوز حرفی از مشخصات دیگر خودرو زده نشده اما احتمال تولید مدل پایه این خودرو با یک پیشرانه الکتریکی با باتری کوچکتر وجود دارد.
MAHDI
۸ آذر ۱۳۹۸فقط و فقط پیشرانه درو سوز!!!!
پدال جان یه مطلب همراه تصاویر از ب ام و M5 و مرسدس E63 فیس لیفت بزار لطفا!!!!
چه M5 و چه E63 کاملا چراغ های جلوشون تغیر کرده!!!
مرسدس E63 چراغ های جلو وجلوپنجره اش هم شبیه به مدل GT4 63 شده!!
ب ام و M5 هم چراغ های جلو تغیر کوچیکی داشته اما گرافیک چراغ جلو کاملا تغیر کرده و حالت یه F خوابیده رو داره!!!!
Sina
۱۳ آذر ۱۳۹۸فقط بنزینی . ای کاش بفقیه هم مثل مزدا دنبال راهی برای زنده نگه داشتن بنزینی ها باشن
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۸دوسش ندارم
بهراد
۸ آذر ۱۳۹۸ایول داره .ماشین الکتریکی با قدرت 500 اسب که گشتاورشم همیشه آمادست.
فقط موندم اگر فردا خدای ناکرده ماشینامون برقی شدن چجوری میخوان بدون اطلاع و یهویی سهمیه بندیش کنن؟ شاید بگن هزینه شارژ آزاد 3 برابر میشه یا بگن 55 تومن ماهیانه به حساب دولت بریزین تا آلودگی هوا کاهش پیدا کنه
meysam
۸ آذر ۱۳۹۸همچنان پشت سر تسلا
اما احتمالا کیفیت مونتاژ بالاتری داشته باشه. تسلا تو این مورد ضعف داره
حمید
۸ آذر ۱۳۹۸میترسم یک ده سال دیگه که تحریمها برا و شاید واردات خودرو آزاد بشه وقتی ماشینهای جدید بیاد ما فکر کنیم از فضا اومده
جدیدا طراحی ها فضایی شده
همایون
۸ آذر ۱۳۹۸به ذهنم رسید اگه یه دونه ازینا تو اتوبانه تهران اصفهان وسط بیابون تو شب شارژ تموم کنه(چون شبها با روشن کردن چراغها و غیره مسافت قابل پیمایش خیلی پایین میاد که ممکنه صاحب خودرو تو محاسبه شارژی که نیاز داره دچار اشتباه بشه)رانندش باید چیکار کنه؟نمیشه با دبه واسش بنزین برد تنها راهش جرثقیله دیگه
ایلیا
۹ آذر ۱۳۹۸وارد یه ایستگاه شارژ میشه و باطری ماشینش رو شارژ میکنه، قبل از خود ماشین حتما ایستگاه شارژش وارد کشور شده
حسین
۹ آذر ۱۳۹۸این خودرو حتی شاسی مخصوص الکتریکی هم نداره. فایده نداره که؛ واسه ی الکتریکی شدن بهینه نشده اینجوری. باید از تایکان درس بگیرن و یه خودروی بی نقص الکتریکی بسازن.
محمدهادی
۱۵ آذر ۱۳۹۸پسر دیگه بی ام و هم قبول کرده که آینده خودرو در دست موتورهای برقیه
قدرت و بردش عالیه
مسلما کسی که میخواد با خودروی الکتریکی مصافتای بین شهری برونه اول یه نگا به وضع باتریش میندازه بعد حرکت میکنه
نه اینکه با ۲۰درصد شارژ رابیوفته بندازه جاده تهران اصفهان