با وجود رقبای بسیار سرسختی همچون آئودی، مرسدس بنز و جگوار، نسل فعلی BMW سری ۳ عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. البته این خودرو هماکنون در حالت برزخی بوده و در آیندهای نزدیک جای خود را به نسلی جدید و تازهنفس خواهد داد.
خب باواریایی ها چگونه طرفداران این محصول بسیار محبوب را سورپرایز خواهند کرد؟ با ما باشید تا اطلاعاتی کلی از نسل جدید سری ۳ را که با کد G20 شناخته میشود در اختیار شما قرار دهیم.
- خودرویی دینامیک با طراحی بدنه آشنا
در نگاه اول تغییر طراحی شدیدی را نسبت به نسل کنونی متوجه نخواهید شد. استایل کلی این خودرو مشابه برادر بزرگتر یعنی سری ۵ بوده و این جزئیات هستند که تفاوت ایجاد میکنند.
در نمای جلو شاهد جلوپنجرهای کلیوی شکل با عمق بیشتر خواهیم بود و چراغها نیز گوشهای نازکتر و همگام با جلوپنجره خواهند داشت که آنهم مشابه سری ۵ است.
در نمای جانبی سری ۳ جدید خط عمیقی را در بخش پایین دربها خواهیم دید که بهسوی بخش بالایی دربهای عقب کشیده میشود. گلگیرهای جلو نیز دارای خیزی مشابه Z4 رودستر خواهد بود.
نزدیک چراغهای عقب نیز خیز دوگانهای وجود خواهد داشت درحالیکه سپر عقب پذیرای خروجی اگزوز و جزئیات تیز خواهد بود.
- معماری CLAR
نسل جدید سری ۳ از معماری منعطف CLAR بامو استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در محصولاتی همچون سری ۵ و ۷ و همچنین X3 بکار رفته است. بدین ترتیب این خودرو دارای طراحی دیفرانسیل عقب و البته سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.
انتظار داریم وزن این خودرو نسبت به نسل فعلی کاهش یابد و فضا و راحتی داخلی نیز افزایش یابد. استایل کابین تا به امروز خیلی فاش نشده اما نمونههای پیشتولیدی دارای پشت آمپر دیجیتال و دستهدنده متفاوتی بودهاند.
- حد نهایی قدرت رانندگی
همانند نسل فعلی، سری ۳ G20 دارای طیف گستردهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی خواهد بود. این پیشرانهها شامل نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی توئین پاور با خروجی حداکثر ۲۵۰ اسبی خواهد بود. افرادی که دنبال اسب های بیشتر هستند پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با خروجی نزدیک به ۳۶۰ اسب بخار در نمونه 340i M پرفورمنس را انتخاب خواهند کرد. نسخه چهار چرخ محرک دیزلی نیز قدرتی حدود ۳۱۵ اسب بخار خواهد داشت.
انتظار داریم نسخههای هیبریدی xDrive سری ۳ جدید را نیز با خروجی بین ۲۳۰ تا ۲۶۵ اسبی ببینیم.
پرچمدار معروف سری ۳ یعنی M3 برای اولین بار با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. این خودرو همچنان پیشرانه ۶ سیلندر توربو خواهد داشت اما احتمال استفاده از سیستم تزریق آب بامو که اولین بار در M4 GTS دیده وجود دارد.
- رقبای پرفورمنس و لوکس
بیشک سری ۳ در یکی از سختترین کلاسهای خودرویی قرار داشته و باید به مصاف رقبای تثبیت شدهای همچون مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 برود. گزینههای بعدی خودروهایی همچون جگوار XE، لکسس IS، اینفینیتی Q50، جنسیس G70 و حتی کیا استینگر هستند که میتوانند خریداران سری ۳ جدید را به سمت خود بکشانند.
انتظار داریم نسل جدید BMW سری ۳ اواخر سال جاری و شاید در نمایشگاه پاریس معرفی شود.
آیا بامو بازهم سبک محافظهکارانهای را در پیش خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶BMW کارشو به خوبی بلده و حتماً سری ۳ در حد نام خودش ظاهر میشه و میتونه جلوی رقباش قد علم کنه ؛ مطمئنم
ستار
۲۱ اسفند ۱۳۹۶سود دهی کارخونه های خودروسازی خارجی با ایرانی مقایسه کنین
چقد روزانه صرف تحقبقات و مدل های جدید میکنن از اخرم رقابت قیمتی وحشتناک
چقد تهش میمونه از آخر؟؟چقد خنگ ن خارجیا یکم از مسِیولین باهوش ایرانی یاد بگیرن
Kamran
۲۱ اسفند ۱۳۹۶M3 بهترین ماشین در کلاس خودشه
sina
۲۱ اسفند ۱۳۹۶از کودکی 320 رو خعلی دوست داشتم
ماشین ایده الم بود مدتها
رامتین
۲۱ اسفند ۱۳۹۶واقعا عالی هست سری3 آقا سینا. البته 320 یکم ضعیفه و 184 اسبه. بهتره 328 در نظر گرفت (یا همون 330) که 250 اسبه. با این شرایط خرید چنین خودروهایی واقعا در آینده غیرممکنه. در حال حاضر 300تومن برای خرید مسکن تونستم مهیا کردم. یه آپارتمان نسبتا شیک میشه تهیه کرد در شهرمون. جالبه با 300 تومن یه خودروی متوسط هم نمیشه خرید!
کوروش
۲۱ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا به عنوان طرفدار بی ام و خیلی نگرانیم چون نسل قبل با وجود تمام ویژگی ها در مدت کوتاهی بازار رو از دست داد و برای اولین بار ویژگی خاصی مقابل رقبا بخصوص بنز و کادیلاک نداشت احساس می شه تمام توان صرف کراس ها شده و اصلی ترین ماشین و نماد برند بشدت کم توجهی شده امیدوارم بخصوص در زمینه رفاهی ارتقا و شاخص باشد
Mohamad ali
۲۱ اسفند ۱۳۹۶به عنوان کسی که لااقل چند سالی هست سری سه دارم و بشدت نسبت سی کلاس بخاطر سواری اسپرتی که داره راضی هستم باید بگم واقعا کیفیت سواری بعد از ۱۳۰ هزار کیلومتر کارکرد تغییری نداشته بخصوص از نظر موتوری بر عکس بنز احساس می کنم کوچک ترین افتی نداشته (شتاب رو هر چند وقت با دیاگ تست می کنم) فقط نبود یکسری اپشن کاربردی بنظرم درش کمه که اونم با یک ارتقاء به سبک BMW حل خواهد شد
Bilbo
۲۱ اسفند ۱۳۹۶یه حرکت اساسی نیازه داره، بامو به شدت محتاج به همچین حرکتیه، یه چیزی در حد کانسپت ام۸ گرن کوپه، که بیاد و معادلات رو بهم بریزه وگرنه چارتا تغییر کوچیک نسبت به سری ۵ که فایده نداره.
کوروش
۲۱ اسفند ۱۳۹۶سری پنج اتفاقا حرکت اساسی بود اصلا کوچک نبود شما سیستم انتخاب تعلیق رو نگاه کن خودش چقدر فید بک عالی داشته
Bilbo
۲۱ اسفند ۱۳۹۶من منکر خوب بودن سری پنح نیستم، تقریبا تو تمام بررسی ها ازش کاملا تمجید شده و فروشش هم به خوبی گویای خوب بودنش هست اما شما رقابت رو تو این کلاس ببین، به شدت سخت و پیچیده تر از سدان های متوسط لوکس میان سایزن. همچنان معتقدم نیاز به یه برگ برنده کاملا احساس میشه. دم دستی ترین و مهمترینش بنظرم یه طراحی فوق العادست.
کوروش
۲۱ اسفند ۱۳۹۶?
دقیقا ولی داداش خودت که خوب می دانی بیمر تا الان کلا فقط اتاق e60 و سری شش همان سال رو خیلی متفاوت نسبت به زمان زده ولی الان سالهاست که ریسک نمی کند اونم بنظرم بخاطر تمرکز روی استهلاک و قابلیت اطمینان بوده الان بنظر من اگر فقط ویژگی های رقبا رو ارتقا بده خوب می تواند موفق بشه اکر هم در طراحی انقلاب کنه که عالی می شود ولی احتمالش کمه
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶به امید روزی که پوزه آلفا رو به خاک بماله