جدیدترین نسخههای آلپینا B5 و D5 S با پرفورمنس و اشرافیت بیشتر نسبت به بامو سری ۵ استاندارد معرفی شدهاند. هر دو خودرو از ماه اکتبر در آلمان عرضه خواهند شد. قیمت B5 از ۱۱۷,۷۰۰ یورو برای نسخه سدان و ۱۲۰,۷۰۰ یورو برای مدل تورینگ شروع می شود؛ اما قیمت D5 S دیزلی در نسخههای سدان و استیشن به ترتیب از ۹۲,۵۰۰ و ۹۵,۵۰۰ یورو شروع می شود.
B5 با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی که قدرت ۶۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک منتقل می شود. مشتریان میتوانند یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را نیز سفارش دهند. بد نیست بدانید نسل فعلی M5 کامپتیشن قدرت ۶۱۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد.
B5 سدان در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه نسخه استیشن دو دهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب ۳۳۰ و ۳۲۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بازهم برای مقایسه باید گفت M5 کامپتیشن شتاب ۳.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعتی دارد.
اگر شما پیشرانه دیزلی را ترجیح میدهید پس بهتر است بدانید D5 S از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری تریپل توربو با قدرت ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده میکند. این خودرو در نسخههای سدان و استیشن شتاب ۴.۴ و ۴.۶ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت آنها نیز به ۲۸۶ و ۲۸۳ کیلومتر در ساعت میرسد. این دو مدل نیز دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک هستند.
B5 و D5 S از دامپرهای تطبیقی سود برده و فرمان پذیری چرخ های عقب باعث می شود چرخ ها تا ۲.۳ درجه به چپ و راست بپیچند. این خودروها از رینگهای ۲۰ اینچی خاص آلپینا سود میبرند.
در بحث طراحی، محصولات جدید آلپینا دارای نمای جلوی بازنگری شدهای هستند که فاصله بین میله های ورودیهای هوای آن ۴۰ درصد بزرگتر از سری ۵ هستند. آلپینا همچنین یک سپر عقب جدید برای هماهنگی بهتر با خروجیهای اگزوز در نظر گرفته است.
reza s4
۲۲ خرداد ۱۳۹۹خیلی خوشتیپ و باوقاره
MASIHA
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ماشینای الپینا معمولا قدرت مساوی یا کمتر ولی گشتاور بیشتری
نسبت به محصولات ام پاور دارن و سیستم تعلیقشون هم نرم تره.
ام رو بیشتر دوست دارم
amir???
۲۲ خرداد ۱۳۹۹فقط ای کاش اون دریچه های کولری که توی سری 8 و سری 4 جدید هم هست رو،روی سری 5 فیس لیفت هم میزاشتن
MAHDI
۲۲ خرداد ۱۳۹۹خوشتیب با وقار. جذاب دوست داشتنی، آلپینا خودش صاحب سبک شده. انگار خودش یه برند شده، آلپینا B3 و B4 و XB3 و XB4 و XB5 و XB7 و B5 و B7 که همگی بی نهایت جذاب و باشکوه هستن مخصوصا B5 و B7 و آلپینا XB7 جدید.
خودروهای آلپینا بهترین نوع چرم رو در کابین دارن.چرم های بسیار نرم تر از خودروهای همکلاس، سواری آلپینا مخملی هستش با آرامش کم نظیر و البته سرعت های فراتر از 320 کیلومتر، برای مثال آلپینا B7 جدید در سرعت 331 کیلومتر آرامش مثال زدنی رو داشت. واقعا کارش درسته آلپینا ???❤️
علی
۲۲ خرداد ۱۳۹۹طبق معمول شاهکاره.
یکی از ارزوهام اینه یه شرکتی مثل ام پاور یا الپینا یا ای ام جی بزنم و محصولات یه شرکتی رو تیون کنم
یکی از ایده هام اینه 10تا vtec وارد کنم بزارم رو پیکان. نوع ریسینگ از پیکان در بیارم.
از اینا که تو پیست هی گاز میدی ماشینا میخورن بهم کج وکوله میشن.
ماکان
۲۲ خرداد ۱۳۹۹سلام.انشاالله که از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ، X5 و X7 برای هرکدام یک نسخه ی ۸سیلندر پلاگین هیبرید جوری که هم کم مصرف و هم قدرتمند باشد را به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.
Ali Mehri
۲۲ خرداد ۱۳۹۹الان مدیران بی ام و اینجان حتما کامنتت رو میخونن دوست عزیزم.
?☹️????
ماکان
۳۱ خرداد ۱۳۹۹سلام.ممنون.
حمید
۲۲ خرداد ۱۳۹۹چقدر زیبا و شکیل طراحی شده
طراحی های آلپینا بسیار زیبا و دلنشین
Hadi
۲۲ خرداد ۱۳۹۹خیلی شیک و کلاسیک شده…
مخصوصاً دیفیوزر عقبش با اون خروجیهای اگزوز دوبل خیلی زیبا شده…
رینگ های زنبوریش هم که حرف ندارن…