بامو به خانوادهٔ سری ۵ فیسلیفت نسخهٔ پلاگینهیبریدی جدید 545e XDrive را اضافه کرده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با تکنولوژی توئینپاور توربوی بامو قرار گرفته که ۲۸۶ اسب بخار قدرت دارد. در کنار این، یک موتور الکتریکی قرار گرفته که ۱۰۹ اسب بخار اضافی را به همراه دارد و مجموع خروجی سیستم را به ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند XDrive هم این ترکیب را همراهی میکند.
به گفتهٔ باواریاییها، 545e XDrive ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این سری ۵ پلاگینهیبریدی همچنین میتواند تا ۵۷ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند اما در این حالت حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این سدان لوکس پلاگینهیبریدی هم بین ۲.۱ تا ۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
545e XDrive از چندین حالت رانندگی مختلف برخوردار است که حالت پیشفرض آن «هیبرید» است. این حالت تنظیم متعادل و هوشمندی بین پیشرانهٔ درونسوز و موتور الکتریکی برقرار میکند. اگر راننده دو بار دکمهٔ هیبریدی را فشار دهد، حالت بهینهشدهای بنام «هیبرید اکو پرو» فعال میشود که بهرهوری بهتری را ارائه میکند. از سوی دیگر، حالت «اسپرت» هم وجود دارد که تمام ۳۹۴ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد؛ و نهایتاً حالت آخر هم «الکتریکی» است که خودرو را بهصورت تمام الکتریکی به حرکت درمیآورد.
مثل دیگر محصولات الکتریکیشدهٔ بامو، این 545e XDrive هم به ویژگی موسوم به «آماده برای رانندگی با صدا» مجهز شده که برای هشدار دادن به عابرین پیاده طراحی شده است. این صدا با همکاری آهنگساز «هانس زیمر» ساخته شده است. این سدان هیبریدی همچنین از خدمات eDrive Zone بامو هم بهره میبرد که هنگام ورود به مناطق شهری که آلایندگی پایین در آنها اهمیت دارد، تغییر خودکار سیستم قوای محرکه به حالت تمام الکتریکی را تسهیل میکند. بامو فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ ۵۴۵ XDrive را اعلام نکرده است.
parvaz
۲۴ مرداد ۱۳۹۹دیگه آدم چی بخواد از این ماشین ?
Reza
۲۴ مرداد ۱۳۹۹بهتره بگی دیگه آدم چی از این دنیا بخواد، همونی هستش که من میخوام، خفن و کاریزماتیک و در عین حال کم مصرف ❤️❤️
AMG
۲۵ مرداد ۱۳۹۹از تویوتا یاریس کم مصرف تره !!!
amg 63
۲۴ مرداد ۱۳۹۹چرا این لایک و دیسلاک رو اینجوری کرده . خیلی بده . عوضش کنن
spr00
۲۴ مرداد ۱۳۹۹like and dislike was not worked properly before>>i can like now with one click
OMID
۲۴ مرداد ۱۳۹۹Was not worked properly غلطه
چرا فارسی نمینویسی؟
I can like now with one click هم غلط نیست ولی عجیب و به هم ریخته هست
Like and dislike wasn’t working properly
Now I can like with one click
این درست تره
هر چند بازم درک نمیکنم چرا انگلیسی مینویسی
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۹حق با شماست و سایت فارسی هم باید فارسی نوشت.
اما، تنها جهت اطلاع زبانی باید بگم در این مطلب wasn’t working اگرچه از نظر گرامری درست هست ولی معنی نمیدهد چرا که گذشته ی استمراری در این معنی که “لایک و دیسلاک کار نمیکرد” درست در نمی آید مثل اینکه بگوییم “لایک و دیسلایک داشت درست کار نمیکرد”. برای بیان این مفهوم بهتره که این دوستمون میگفت: Like and Dislike DIDN’T work … . اگرچه همینم بیشتر از نظر بنده حالت کلاس گذاشتن داره (جسارت نشه) وگرنه انجمن و سایت همه چی فارسی هست.
Reza
۲۴ مرداد ۱۳۹۹از قبلیه که خیلی بهتره ولی ای کاش برش گردونن به همون قدیمی ها
بهراد
۲۴ مرداد ۱۳۹۹جااان. تقریبا همه چی تمامه. اما شارژر بیسیم و باتری با ظرفیت بزرگتر ولی سبک تر خیلی لازمه.برد 150 کیلومتری تمام الکتریکی و قدرت 200 اسبی موتور برقی کاملترش میکنه.
در کل سواری هیجانی با مصرف سوخت پایین و مالیات اندک و ورود به محدوده سبز یا مخصوص خودرو های الکتریکی (مخصوصا در لندن) رو در اختیار مالک قرار میده.
دست آقای دهگان درد نکنه بابت ویرایش و ترجمه خوب که خیلی روون خونده میشه برخلاف ترجمه خشک دیگر سایت ها
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۴ مرداد ۱۳۹۹بنظرم زیبا ترین طراحی ب ام و تو عصر حاضر مربوط
به همین سری پنج هست.
علی-کیوج
۲۵ مرداد ۱۳۹۹البته m8 گرن کوپه ام خودروی خیلی زیباییه تو محصولات بیمر
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۹اینجاس که باید بگی وای برگهایم ریخت از مصرف سوختت
مازیار
۲۴ مرداد ۱۳۹۹هر دم از این باغ هیبریدی میرسد??
AMG.63
۲۴ مرداد ۱۳۹۹جدا از عملکرد خوبش خیلی هم زیباست
net
۲۴ مرداد ۱۳۹۹چراغ باریک جلو با جلوپنجره کوچک و چراغ عقب قشنگه ،اگر بی ام و سری ۷ جلوپنجره کوچک ۵۴۵e داشت زیباتر میشد و طراحی جلوپنجره کوچک و چراغ باریک جلو بی ام و سری ۷ مثل این ماشین میشد.چرا بی ام و قوص انتها شیشه مثلثی درب دوم رو بروز و تیزتر نمیکنه و از خط سفید اطراف شیشه دربها استفاده نمیکنه مثل همین ماشین ۵۴۵e که قوص انتها شیشه مثلثی قدیمی هست و خط سفید اطراف شیشه دربها نداره.اگر ال سی دی روی داشبورد به جای ذوذنقه طرح مستطیلی داشت قشنگتر میشد.اگر اگزوز مربعی نبود و دایره ای بود قشنگتر میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی با صندلی چرم مشکی خوبه
nikzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۹چقدر این ماشین عالیه چه از لحاظ فنی چه طراحی،جلو پنجره خوبی هم داره و متناسب با طراحی خودرو هستش و با این قدرت صدی حداکثر ۳واقعا محشره و من تحسینش میکنم.
Bilbo
۲۴ مرداد ۱۳۹۹کامل یعنی سری پنج. والسلام???
meysam
۲۴ مرداد ۱۳۹۹چیزی نیست که
مصرفش با سی جی 125 برابره
بی ریا
۲۴ مرداد ۱۳۹۹یعنی هیچ عیب و نقصی نداره
عالی حتی بهتر از لامبو و بوگاتی و فراری و رولزرویس و فورد و شورلت و تویوتا و نیسان و بنتلی
کلا بهترین برند دنیا در کل اعصار
بهترین خودرو جهان
امیدوارم بقیه کارخونه ها سریعا ببندن درکارخونشون رو
امین قلیپور کویچ
۲۵ مرداد ۱۳۹۹یا ابلفض خودت کاری بکن?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۹چشم
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۹مصرف سوخت واقعی رو نباید از کارخونه و سازنده شنید (به جز موارد معدود)، باید از EPA و تستهای واقعی دید. خود سازنده تو بهترین شرایط یه تستی میگیره که با عملکرد واقعی خیلی تفاوت داره.
ماکان
۲۴ مرداد ۱۳۹۹سلام. انشاالله که از مدل X7 بی ام و هم یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .
ارشیاsvj
۲۵ مرداد ۱۳۹۹عجب مصرف سوختی!!!
آریا ماشین
۲۶ مرداد ۱۳۹۹تنها رقیببی که این ماشین جلو خودش میببنه آئودی A6 55 TFSI E هست ( مدل هیبرید A6 ) با ۳۶۳ اسب بخار قدرت و رنج الکتریکی ۵۳ کیلومتر
بی ام و سریع تره و رنج الکتریکی بیشتری داره ولی از یه طرف اینا باعث بالا رفتن مصرف میشه که تو بی ام و ۲.۵ لیتر و تو آئودی ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هست
با احترام به سری ۵ انتخاب من آئودی
❤AUDI A6 55 TFSI E❤